• logo raben

    Reklamacje Raben - Jak złożyć reklamację?

    Każdy Klient ma prawo do złożenia reklamacji w sytuacji, gdy jego zdaniem usługa nie została należycie wykonana. Może być ona złożona w sytuacji, gdy przesyłka dotarła z opóźnieniem, zaginęła podczas transportu lub gdy uległa uszkodzeniu. Nasi konsultanci pomagają przejść przez procedury reklamacyjne, jednak ostatecznie są one rozpatrywane przez przewoźnika. Jak zareklamować przesyłkę Raben?

    Jak złożyć reklamację przesyłki Raben?

    Krok 1: Wybierz powód zgłoszenia i przygotuj dokumenty
    Krok 2: Wypełnij formularz reklamacyjny, dołącz dokumenty i wyślij zgłoszenie

    Formularz reklamacji

    Raportowany przez
    Powód zgłoszenia reklamacji*
    Typ klienta*
    Numer zamówienia*
    Adres e-mail*
    Firma
    Imię i Nazwisko*
    Telefon*
    Nr konta bankowego*
    Kwota roszczenia*
    Koszty dodatkowe
    Szkoda
    Zawartość*
    Opis
    Źródło
    Załącz dokumenty

    Maksymalny rozmiar plik(-ów) wynosi 20 MB.

    Maksymalna ilość załączników: 2

    * Oświadczam, iż wszelkie dane w formularzu są prawdziwe oraz że nie ubiegam się w powyższej sprawie o odszkodowanie od innego Ubezpieczyciela.
    * Oświadczam, że zapoznałem się z zasadami przetwarzania moich danych osobowych przez Grupę Znatury sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach, NIP 2220872890, opisanymi w Polityce prywatności. Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Grupę Znatury sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach, NIP 2220872890 w celu przesyłania informacji handlowych drogą mailową lub telefoniczną. Wiem, że w każdej chwili mogę odwołać zgodę.
    Krok 3: Po wypełnieniu formularza oraz weryfikacji przesłanej dokumentacji otrzymają Państwo numer sprawy. W razie braków w dokumentacji skontaktuje się z Państwem pracownik działu reklamacji. W sprawach związanych z reklamacjami, bardzo prosimy o kontakt pod adresem mailowym: reklamacje@globkurier.pl

    Reklamacja z tytułu uszkodzenia lub ubytku przesyłki Raben na czym polega kiedy zgłaszać?

    W sytuacji, w której odbierając przesyłkę zauważysz, że opakowanie zostało uszkodzone, możesz się obawiać, że zniszczony został także towar w środku. W takim przypadku po jej odebraniu należy ją otworzyć i sprawdzić, czy znajdujący się w niej przedmiot jest uszkodzony. W tym momencie kluczowe jest też przygotowanie dowodów dla przewoźnika lub sklepu internetowego w postaci zdjęć lub nagrania procesu otwierania paczki. Kluczowe jest więc sprawdzenie stanu paczki i udokumentowanie ewentualnych uszkodzeń. Co ważne, sprawdzenie przesyłki jest możliwe dopiero po podpisaniu potwierdzenia doręczenia. W przypadku zauważenia jakiegokolwiek uszkodzenia należy spisać protokół i skontaktować się z nadawcą. Następnie należy złożyć reklamację – spisanie protokołu przy odbiorze nie jest bowiem równoznaczne z reklamacją. Z kolei w przypadku przesyłek krajowych spisanie protokołu szkody może zostać zlecone do 7 dni od daty doręczenia paczki. 

    Podobnie jak w przypadku uszkodzenia przesyłki, do reklamacji Raben z tytułu ubytku jej zawartości stosuje się przepisy ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (Dz. U. 2012 r., poz. 1173, z późn. zm., dalej “p.p”). Zgodnie z jej zapisami “przewoźnik ponosi odpowiedzialność za utratę, ubytek lub uszkodzenie przesyłki powstałe od przyjęcia jej do przewozu aż do jej wydania oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki”. 

    Reklamacja z tytułu zaginięcia przesyłki Raben na czym polega kiedy zgłaszać?

    Dzięki opcji śledzenia przesyłki możesz szybko zauważyć wszystkie niepokojące sytuacje i ocenić na którym etapie pojawił się problem, jeśli okaże się, że paczka zaginęła. O przesyłce utraconej można mówić, jeśli upłynęło 30 dni od dnia jej planowanego dostarczenia. Wtedy należy zgłosić reklamację z tytułu zaginięcia. W sytuacji, w której dostarczenie przesyłki znacznie się opóźnia, należy zgłosić ten fakt do przewoźnika realizującego transport. Następnie wszczynana jest procedura poszukiwania przesyłki na magazynach. Warto pamiętać, że może to potrwać – zarówno paczki krajowe, jak i międzynarodowe przed dotarciem od nadawcy do adresata przechodzą wiele przeładunków. Jeśli przesyłka nie zostanie znaleziona w ciągu 30 dni, zostaje uznana za zaginioną. W takiej sytuacji należy zgłosić reklamację, w której określone zostają roszczenia takie jak wypłata odszkodowania. 

    Jak śledzić/monitorować przesyłkę Raben z GlobKurier.pl ?

    Do niedawna jedynym źródłem informacji o tym, co dzieje się z przesyłką, był kurier. Obecnie jednak zarówno nadawca jak i adresat mają do dyspozycji nowoczesne systemy monitorowania przesyłek w czasie rzeczywistym. Podczas nadawania paczki za pośrednictwem GlobKurier.pl otrzymuje ona tzw. numer GK. Dzieje się to niezależnie od wybranego przewoźnika. Umożliwia on śledzenie przesyłki za pomocą narzędzi śledzenia dostępnych na stronie internetowej. Aby sprawdzić, gdzie znajduje się paczka, wystarczy wpisać numer GK w okienko widoczne na stronie. Po kliknięciu “zlokalizuj” nastąpi przekierowanie do odpowiedniej podstrony, na której znajdują się pełne informacje dotyczące przesyłki, takie jak: – dokładna godzina przyjęcia i zarejestrowania paczki w systemie, – godzina odebrania paczki przez kuriera, – godzina przekazania jej do transportu, – informacja, czy przesyłka jest w drodze, – godzina dowiezienia paczki do magazynu.Cały system jest zautomatyzowany dzięki indywidualnym kodom kreskowym znajdującym się na przesyłkach; dane są aktualizowane po zeskanowaniu kodu. Dzięki temu praktycznie wyeliminowane zostaje ryzyko błędu ludzkiego, a aktualizacje następują w czasie rzeczywistym. 

    Jak długo trwa rozpatrywanie reklamacji Raben?

    Odpowiedź na reklamację zostanie przesłana w terminie 30 dni od otrzymania kompletu dokumentów do sprawy i wyjaśnienia wszelkich okoliczności powstania szkody oraz podmiotów za szkodę odpowiedzialnych.

    Jak zareklamować przesyłkę Raben za pomocą Globkurier.pl?

    Roszczenia składamy poprzez formularz na stronie Globkurier.pl. Dzięki temu zyskujesz opiekę konsultanta, który odpowie na wszelkie pytania i wątpliwości, i pomoże prawidłowo wypełnić niezbędne dokumenty.Wypełniając formularz reklamacji należy podać jej powód. Do wyboru są następujące opcje: uszkodzenie przesyłki, zaginięcie przesyłki, ubytek zawartości przesyłki, zwrot należności/COD, opóźnienie w doręczeniu, reklamacja faktury. Następnie należy podać numer listu przewozowego (tylko jeden dla danej przesyłki) oraz pokrótce opisać uszkodzenia oraz szkody.Konieczne jest też podanie danych odbiorcy oraz nadawcy przesyłki oraz informacji o zawartości, a także danych kontaktowych.Do szczególnie ważnych informacji należy określenie wartości wyliczonej straty (w złotówkach) oraz dowód w postaci numeru paragonu lub faktury, potwierdzającej wartość znajdującego się w przesyłce mienia.

     

    Jak przygotować załączniki dla reklamacji Raben?

    W przypadku przesyłania reklamacji drogą elektroniczną należy zadbać o to, by załączniki miały formę jak najmniejszych plików. Mogą także zostać spakowane w formie pliku .zip. W razie konieczności dostarczenia dodatkowych dokumentów skontaktujemy się z Tobą. Pamiętaj, by składając reklamację zostawić paczkę w takim samym stanie, w jakim została ona dostarczona – uporządkowanie zawartości lub opakowania może spowodować problemy z prawidłowym rozpatrzeniem roszczenia.

    Najpopularniejsze artykuły - reklamacje

    Jak prawidłowo złożyć reklamację w firmie kurierskiej?

    Składanie reklamacji nigdy nie jest przyjemne, ale od czasu do czasu taka potrzeba może się zdarzyć. Nikt nie jest w stanie całkowicie wykluczyć wystąpienia zdarzeń losowych, w postaci na przykład uszkodzenia przesyłki podczas przewozu. Szczególnie w takiej branży jak usługi kurierskie, w której to paczki pokonują dziesiątki kilometrów, przechodząc przez szereg pomieszczeń, sortowni i rąk.

    Spóźniona paczka – co zrobić, gdy przesyłka nie dotrze na czas?

    Oczekiwania na paczkę przypomina wypatrywanie świętego Mikołaja. Nic dziwnego, że kiedy kurier zawodzi, nasza frustracja rośnie. Wyjaśniamy, co zrobić, gdy paczka się spóźniona. Sprawdź, jakie są Twoje prawa i czy możesz uzyskać odszkodowanie.

    Co zrobić, gdy paczka zostanie uszkodzona podczas transportu?

    W dzisiejszych czasach konsumenci robią zakupy online masowo. Przez Internet sprzedawane jest niemal wszystko. Jak wielu konsumentów doświadczyło rozczarowania, gdy przesyłka dotarła uszkodzona? Problemy z przesyłkami zdarzają się rzadko, ale przy takiej skali zamówień, trudno wykluczyć ewentualność uszkodzeń. Jak przygotować protokół uszkodzenia przesyłki? Jak sprawdzić, czy przesyłka została uszkodzona w transporcie?

    Masz dodatkowe pytania? Wróć na stronę główną lub napisz do nas