• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
          • Odprawa celna GlobKurier
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Porady > Jak prawidłowo złożyć reklamację w firmie kurierskiej?
30sierpień 2019

Jak prawidłowo złożyć reklamację w firmie kurierskiej?

Składanie reklamacji nigdy nie jest przyjemne, ale od czasu do czasu taka potrzeba może się zdarzyć. Nikt nie jest w stanie całkowicie wykluczyć wystąpienia zdarzeń losowych, w postaci na przykład uszkodzenia przesyłki podczas przewozu. Szczególnie w takiej branży jak usługi kurierskie, w której to paczki pokonują dziesiątki kilometrów, przechodząc przez szereg pomieszczeń, sortowni i rąk.

Reklamację

Reklamacje przesyłek kurierskich nie zdarzają się zbyt często, ale warto poświęcić im trochę uwagi, ponieważ każdy może kiedyś potrzebować takiego rozwiązania, gdy nie będzie zadowolony z usług którejś z firm przewozowych. Do najczęstszych powodów składania reklamacji w branży kurierskiej należą: zgubienie przesyłki lub jej uszkodzenie, nieterminowe dostarczenie paczki lub dostarczenie jej z ubytkiem zawartości. Reklamacje składane są także w przypadkach błędów w naliczeniu kosztów czy nieprawidłowościach w fakturach. Każda z dużych sieci kurierskich ma własne zasady dotyczące składania reklamacji, przyjrzymy się zatem ogólnym zasadom tej procedury.

Spis treści

  • Kiedy nie można ubiegać się o reklamację w firmach kurierskich?
  • Składanie reklamacji w firmie kurierskiej
  • Co zrobić, gdy reklamacja usług kurierskich zostanie odrzucona?
  • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Kiedy nie można ubiegać się o reklamację w firmach kurierskich?

Przygotowując swoją paczkę do wysyłki z pomocą którejś z firm kurierskich, warto zapoznać się ze szczegółowymi wytycznymi dotyczącymi sposobu zapakowania przesyłki. Bardzo duża część odrzuconych reklamacji ma związek z nieprawidłowym przygotowaniem swojej paczki. Teoretycznie kurier może zwrócić na to uwagę, odbierając przesyłkę, jednak nie ma on takiego obowiązku, dlatego trzeba samemu zadbać o ten aspekt. Według ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o prawie przewozowym nadawca ma obowiązek odpowiedniego przygotowania i zabezpieczenia przesyłki do transportu i kwestia odpowiedzialności za nieprawidłowe zapakowanie nie może być przeniesiona na przewoźnika.

Pamiętaj! 

Gdy wysyłasz na przykład bardzo kruche albo cenne produkty, warto to zaznaczyć, wpisując takie informacji do formularza zamówienia lub obklejając w odpowiedni sposób paczkę.

Nie można ubiegać się o reklamację usług kurierskich także z powodu innych błędów własnych, takich jak niepoprawne zaadresowanie przesyłki, złe określenie jej zawartości czy wagi. Reklamacja nie przysługuje także wtedy, gdy próbowało przesłać się produkty, które są nielegalne lub wykluczone z transportu danego przewoźnika. Firma kurierska nie odpowiada także za zdarzenia związane z działaniem tak zwanych “sił wyższych”. Powódź, śnieżyca, strajk czy pożar nie mogą być powodem do złożenia reklamacji.

Składanie reklamacji w firmie kurierskiej

Gdy jednak wszystko zrobiło się prawidłowo, a paczka uległa zniszczeniu lub została dostarczona w zbyt późnym terminie, ma się prawo do złożenia reklamacji. Podstawą w takim przypadku jest spisanie protokołu szkody w obecności kuriera, który potwierdza nieprawidłowy stan paczki. Gdy zapomni się o tym elemencie, a kurier ruszy w drogę, bardzo trudno będzie później dowieść swoich racji, czego efektem może być odrzucenie reklamacji.

Poza protokołem szkody do swojej zgłoszenia trzeba dołączyć pismo reklamacyjne, w którym nie może zabraknąć kwoty roszczenia, numeru konta bankowego oraz listu przewozowego.

Każdy z przewoźników ma swoje zasady dotyczące weryfikacji reklamacji. Jednak dokumenty, które powinny zostać dostarczone w takiej sytuacji oraz określone przypadki, kiedy można reklamację złożyć, są względnie podobne.

Co zrobić, gdy reklamacja usług kurierskich zostanie odrzucona?

Może dojść do sytuacji, gdy reklamacja zostanie odrzucona, a osoba, która ją złożyła, nie zgadza się z taką decyzją. W takim wypadku można odwołać się od decyzji firmy kurierskiej, pisząc stosowne pismo. Warto posłużyć się podczas odwołania dodatkowymi materiałami, które pomogą w pozytywnym rozwiązaniu sprawy. Gdy przedstawi się przewoźnikowi takie same argumenty oraz dokumenty odwołanie nie ma szans na pozytywne rozpatrzenie.

Nasza firma, zajmująca się pośrednictwem usług kurierskich, może Państwu pomóc w napisaniu merytorycznego odwołania. Pod tym linkiem dostępny jest nasz formularz reklamacyjno-interwencyjny.


Piotr Schuetz

Specjalista ds. Reklamcji w GlobKurier.pl. Na co dzień pracuję przy obsłudze bieżących reklamacji oraz pomaga w rozwiązania problemów klientów indywidualnych i biznesowych.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl


Poprzedni wpis << DPD zamawianie kuriera – jak zamówić kuriera DPD?
Następny wpis Jak transportować lodówkę? >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
0 0 głosów
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Rossmann zwroty - Jak zwrócić towar w Rossmannie?

Zwrot do nadawcy - czyli kiedy paczka wraca do nadawcy?

Co można wysłać w paczce do USA?

Spóźniona paczka – co zrobić, gdy przesyłka nie dotrze na czas?

Co to jest CMR – Międzynarodowy List Przewozowy?

Brytyjskie kody pocztowe - jak prawidłowo je zapisać?

Czy kurierzy pracują w sobotę?

Opinie

Zapisz się na newsletter

Dziękujemy!

Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
x
  • .
    • O Firmie
      • Kim jesteśmy?
      • Blog
      • Aktualności
      • E-commerce porady
      • Jak zapakować i wysłać
      • Współpraca biznesowa
      • GlobkurierTV
      • Kariera
      • Kontakt
    • Przesyłki zagraniczne
      • Przesyłki do Anglii
      • Przesyłki do Australi
      • Przesyłki do Chin
      • Przesyłki do Kanady
      • Przesyłki do Francji
      • Przesyłki do Niemiec
      • Przesyłki do Norwegii
      • Przesyłki do USA
      • Przesyłki do Irlandii
    • Usługi Kurierskie
      • Przesyłki kopertowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki drogowe
      • Przesyłki paletowe
      • Przesyłki NEXT DAY
      • Przesyłki zagraniczne
      • Przesyłki krajowe
    • Strefa informacji
      • Pomoc / FAQ
      • Reklamacje
      • Program partnerski
      • Sposoby płatności
      • Statusy przewoźników
      • Towary wykluczone
      • Wszyscy przewoźnicy
      • Cennik
      • Ranking kurierów
GLOBKURIER
ul. Bogucicka 7
40-226 Katowice
messageSkontaktuj się z nami
mailkontakt@globkurier.pl
phone+48 22 300 16 21
© 2007-2022 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
  • Strona główna
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Mapa strony
logo
ue-banner
Aktywnie wspieramy fundacje
fundacja rozwoju polska akademia
Otrzymane nagrody
funfacja rozwoju polska akademia
Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
0
0
Napisz komentarz!x
()
x
| Reply