Logo
Śledź przesyłkę
  • Moje konto i płatności
  • Lista zamówień
  • Integracje i importowanie
  • Faktury
  • Moje zgłoszenia
  • Moje reklamacje
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
  • PL
Logo
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Porady > Uszkodzona przesyłka podczas transportu – co zrobić?
✖
Menu
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
Wróć
Wróć
05cze 2024

Uszkodzona przesyłka podczas transportu – co zrobić?

   Czas czytania 5 min.

W dzisiejszych czasach konsumenci robią zakupy online masowo. Przez Internet sprzedawane jest niemal wszystko. Jak wielu konsumentów doświadczyło rozczarowania, gdy przesyłka dotarła uszkodzona? Problemy z przesyłkami zdarzają się rzadko, ale przy takiej skali zamówień, trudno wykluczyć ewentualność uszkodzeń. Jak przygotować protokół uszkodzenia przesyłki? Jak sprawdzić, czy przesyłka została uszkodzona w transporcie? Zapraszamy do lektury!

uszkodzona przesyłka, protokół szkody, kurier z uszkodzoną przesyłką

Spis treści

  • Uszkodzona przesyłka kurierska — co zrobić?
  • Uszkodzenie przesyłki w transporcie
  • Kto odpowiada za uszkodzoną przesyłkę podczas transportu?
  • Protokół szkody w transporcie — jak powinien wyglądać?
  • Reklamacja uszkodzonej przesyłki — jak wygląda procedura reklamacyjna?
  • Jak złożyć reklamację w GlobKurier.pl?
  • Przesyłka uszkodzona podczas transportu – jak często to się zdarza?
  • Uszkodzona przesyłka – zaufaj nam
  • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Uszkodzona przesyłka kurierska — co zrobić?

Odebrałeś paczkę w obecności kuriera, ale zauważasz uszkodzenia w opakowaniu? Masz podejrzenia, że towar znajdujący się w środku mógł zostać uszkodzony? Oto co powinieneś zrobić, jeśli stan paczki budzi Twoje wątpliwości.

  • Zbadaj paczkę — udokumentuj uszkodzenia

Jeśli odbierzesz paczkę i zauważysz wgniecenie pudełka, bądź po otwarciu znajdziesz uszkodzony przedmiot — to jest czas na działanie! Przede wszystkim rób zdjęcia, aby udokumentować paczkę zaraz po dostawie. W tym przypadku nagrywanie procesu otwierania paczki jest jak najbardziej wskazane. Sklep internetowy czy inny detalista działający online może wymagać od Ciebie przedstawienia dowodu podczas złożenia reklamacji.

Pamiętaj!

Kurier nie umożliwi zobaczenia przesyłki bez wcześniejszego podpisania potwierdzenia doręczenia. Paczkę można sprawdzić (a nawet trzeba), dopiero po podpisaniu dokumentu. Każde zauważalne uszkodzenie będzie wymagało spisania protokołu szkody. Zachowanie tej procedury może znacznie ułatwić sprawę i zaoszczędzić Twój czas.

  • Skontaktuj się ze sprzedawcą, najszybciej jak to możliwe

Poszukaj informacji na temat postępowania z uszkodzonym produktem. Polityka zwrotów jest zwykle szczegółowo opisana na stronie danego e-sklepu. W wielu dokumentach znajdziemy informację, że skontaktowanie się z obsługą klienta w ciągu trzech dni od otrzymania uszkodzonego produktu. Klienci mogą zwracać produkty, które były wadliwe lub uszkodzone w transporcie do lokalizacji sklepu, lub drogą pocztową w czasie zdefiniowanym w regulaminie.

Uszkodzenie przesyłki w transporcie

Przyjrzyj się czy nadawca odpowiednio zapakował przedmioty. Dostarczanie paczek, szczególnie przy odległych dystansach wymaga dużego nakładu siły roboczej. Paczki przemierzają dziesiątki kilometrów, przewożone są w ciężarówkach, trafiają do sortowni, przekazywane są z rąk do rąk, podobnie jak miliony innych paczek. Biorąc pod uwagę realia dostaw, rola opakowania paczki jest kluczowa i zmniejsza ryzyko uszkodzenia towarów w transporcie. Jeśli paczka dotarła uszkodzona, zwróć uwagę na to, czy:

  • nadawca użył odpowiednio mocnego pudełka;
  • każdy element został zapakowany osobno;
  • czy do pudełka zostały załączone materiały amortyzujące;
  •  czy użyto odpowiedniej taśmy zabezpieczającej;

Jeśli zauważysz niedociągnięcia w kwestii pakowania produktów, opisz stan przesyłki i swoje wątpliwości w reklamacji. Udowodniając, że sprzedawca nie zastosował się do wskazań właściwego pakowania, masz największą szansę na uzyskanie odszkodowania za uszkodzony towar.

Kto odpowiada za uszkodzoną przesyłkę podczas transportu?

To pytanie budzi wiele wątpliwości, szczególnie w kontekście sklepów internetowych. Pamiętaj! Jeśli kupiłeś produkt online i nie jesteś zadowolony z usług kurierskich, twój towar zgubił się, został uszkodzony w transporcie bądź masz wątpliwości czy przesyłka jest kompletna, powinieneś zgłosić ten fakt bezpośrednio sprzedawcy detalicznemu (poinformować nadawcę przesyłki), składając skargę na jakość dostawy.

Jeśli sprzedawca otrzyma Twoją reklamację, będzie rozpatrywał i procesował ją dalej w firmie kurierskiej. Dlaczego taka droga? To sprzedawca zatrudnia firmę kurierską do dostarczenia towaru, to sklep zleca wykonanie usługi i to sklep na drodze prawnej może składać reklamację.

Jeśli sam skorzystałeś bezpośrednio z usług firmy kurierskiej, np. wysłałeś paczkę członkowi rodziny i dotarła ona uszkodzona, powinieneś złożyć skargę do firmy kurierskiej i prosić o spisanie protokołu szkody, ponieważ masz z nią umowę o świadczenie tej usługi.

Protokół szkody w transporcie — jak powinien wyglądać?

Składając reklamację, upewnij się, że zostawiasz paczkę w takim samym stanie, w jakim została dostarczona. Nie przenoś ani nie porządkuj paczki, ponieważ może to spowodować problemy w trakcie reklamacji. Zgłoszone roszczenie powinno zawierać szczegóły dostawy, zdjęcia zarówno uszkodzonego przedmiotu, jak i opakowania — w celu udowodnienia, że towary zostały odpowiednio zapakowane — oraz wszelką dokumentację uzupełniającą. Możesz przesłać swoje roszczenie pocztą elektroniczną lub pocztą. W przypadku przesyłek krajowych, spisanie protokołu szkody można zlecić do 7 dni od daty doręczenia. W zależności od przewoźnika, bardzo często wymagany jest protokół szkody spisany razem z kurierem.

Reklamacja uszkodzonej przesyłki — jak wygląda procedura reklamacyjna?

Składając reklamację, upewnij się, że zostawiasz paczkę w takim samym stanie, w jakim została dostarczona. Nie przenoś i nie próbuj uporządkować paczki, ponieważ może to spowodować problemy w trakcie reklamacji. Nie przenoś i nie próbuj uporządkować paczki, ponieważ może to spowodować problemy w trakcie reklamacji. Zgłoszone roszczenie powinno zawierać szczegóły dostawy, zdjęcia zarówno uszkodzonego przedmiotu, jak i opakowania, protokół szkody oraz wszelką dokumentację uzupełniającą. Co warto uwzględnić:

  •  zacznij od podania daty zakupu produktu, jego specyfikacji i kosztu,
  •  podaj datę dostawy i określ uszkodzenia, które zauważyłeś w produkcie,
  • podaj czas trwania okresu gwarancyjnego i zwróć się najwcześniej do zainteresowanych władz firmy / sklepu o wymianę uszkodzonego elementu na w pełni sprawny,
  • dołącz kopie dokumentów, takich jak pokwitowanie płatności, karta gwarancyjna.

Możesz przesłać swoje roszczenie pocztą elektroniczną lub pocztą bądź wysłać dokumenty za pomocą kuriera. Warto zaznaczać, że w pewnych sytuacjach nie masz prawa do reklamacji. Nie można zgłaszać reklamacji, jeśli zawartość paczki – towar, który jest wysyłany, znajduje się na liście przedmiotów zabronionych w przewozie. Takie listy definiowane są na poziomie praw państwowych, ale też w regulaminach poszczególnych kurierów. Jeśli towar, który znajduje się w Twojej paczce, pojawi się na tej liście, nie będziesz mógł złożyć reklamacji.

Jak złożyć reklamację w GlobKurier.pl?

O tym, jak powinna wyglądać reklamacja, opowiada Piotr Schuetz, Specjalista ds. Reklamacji w GlobKurier.pl Przeczytaj więcej: Jak złożyć reklamację w firmie kurierskiej?

Jeśli zamawiałeś usługę kurierską przez platformę GlobKurier.pl, reklamację możesz zgłosić przez naszą stronę. Wystarczą 3 proste kroki:

  • Wypełnienie formularza
  • Załączenie dokumentacji
  • Wysyłka formularza

Zobacz: Usługa kurierska – jak złożyć reklamację

Przesyłka uszkodzona podczas transportu – jak często to się zdarza?

Boom w zakupach online oznacza, że więcej osób niż kiedykolwiek korzysta z usług firm pocztowych i kurierskich. Kiedy zamawiasz coś przez Internet, o firmie zajmującej się paczkami zwykle decyduje sprzedawca. Większość firm nawet nie komunikuje wprost, która firma dostarcza towary, a klient dowiaduje się dopiero po otrzymaniu paczki. Dobrą wiadomością dla konsumentów jest to, że jeśli paczka zaginie lub zostanie uszkodzona, klient może dochodzić swoich praw, na mocy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta sprzedawcy detaliczni są odpowiedzialni za wszystkie towary do momentu dostarczenia do odbiorcy. Oznacza to, że jeśli kurier zagubi zamówione towary lub zostaną one uszkodzone, sprzedawca jest odpowiedzialny za naprawienie szkody. Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta definiuje, iż Konsument ma prawo odstąpienia od umowy w terminie 14 dni. Zgodnie z w/w ustawą wszystkie produkty muszą być zadowalającej jakości i zgodne z opisem. Jeśli produkt jest wadliwy lub jeśli coś wydarzy się w czasie dostawy, masz prawo do naprawy, zwrotu pieniędzy lub wymiany.

Uszkodzona przesyłka – zaufaj nam

Celem GlobKurier.pl jest zapewnienie klientom indywidualnym i firmom najbezpieczniejszej usługi dostawy. W razie jakichkolwiek wątpliwości lub pytań dotyczących protokołów uszkodzeń – skontaktuj się z nami.

zamów kuriera, najlepszy kurier dla firm, najlepszy kurieri


Piotr Schuetz

Specjalista ds. Reklamcji w GlobKurier.pl. Na co dzień pracuję przy obsłudze bieżących reklamacji oraz pomaga w rozwiązania problemów klientów indywidualnych i biznesowych.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

Newsletter Signup

Poprzedni wpis << Transport kolejowy wady i zalety
Następny wpis Czym jest cło antydumpingowe? >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
1 1 vote
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

DPD Pickup — jak działa?

DPD Pickup — jak działa?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube
X twitter