• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Porady > Co zrobić, gdy paczka zostanie uszkodzona podczas transportu?
20kw. 2020

Co zrobić, gdy paczka zostanie uszkodzona podczas transportu?

W dzisiejszych czasach konsumenci robią zakupy online masowo. Przez Internet sprzedawane jest niemal wszystko. Jak wielu konsumentów doświadczyło rozczarowania, gdy przesyłka dotarła uszkodzona? Problemy z przesyłkami zdarzają się rzadko, ale przy takiej skali zamówień, trudno wykluczyć ewentualność uszkodzeń. Jak przygotować protokół uszkodzenia przesyłki? Jak sprawdzić, czy przesyłka została uszkodzona w transporcie? Zapraszamy do lektury!

uszkodzona przesyłka, protokół szkody, kurier z uszkodzoną przesyłką

Spis treści

  • Uszkodzona przesyłka kurierska — co zrobić?
  • Przesyłka uszkodzona podczas transportu
  • Kto odpowiada za uszkodzoną przesyłkę podczas transportu?
  • Protokół uszkodzenia przesyłki — jak powinien wyglądać?
  • Reklamacja uszkodzonej przesyłki — jak wygląda?
  • Jak złożyć reklamację w GlobKurier.pl?
  • Przesyłka uszkodzona podczas transportu – jak często to się zdarza?
  • Uszkodzona przesyłka – zaufaj nam
  • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Uszkodzona przesyłka kurierska — co zrobić?

Odebrałeś paczkę, ale zauważasz uszkodzenia w opakowaniu? Masz podejrzenia, że towar znajdujący się w środku mógł zostać uszkodzony? Oto co powinieneś zrobić, jeśli stan paczki budzi Twoje wątpliwości.

  • Zbadaj paczkę — udokumentuj uszkodzenia

Jeśli odbierzesz paczkę i zauważysz wgniecenie pudełka, bądź po otwarciu znajdziesz uszkodzony przedmiot — to jest czas na działanie! Przede wszystkim rób zdjęcia, aby udokumentować paczkę zaraz po dostawie. W tym przypadku nagrywanie procesu otwierania paczki jest jak najbardziej wskazane. Sklep internetowy czy inny detalista działający online może wymagać od Ciebie przedstawienia dowodu podczas złożenia reklamacji.

Pamiętaj!

Kurier nie umożliwi zobaczenia przesyłki bez wcześniejszego podpisania potwierdzenia doręczenia. Paczkę można sprawdzić (a nawet trzeba), dopiero po podpisaniu dokumentu. Każde zauważalne uszkodzenie będzie wymagało spisania protokołu. Zachowanie tej procedury może znacznie ułatwić sprawę i zaoszczędzić Twój czas.

  • Skontaktuj się ze sprzedawcą, najszybciej jak to możliwe

Poszukaj informacji na temat postępowania z uszkodzonym produktem. Polityka zwrotów jest zwykle szczegółowo opisana na stronie danego e-sklepu. W wielu dokumentach znajdziemy informację, że skontaktowanie się z obsługą klienta w ciągu trzech dni od otrzymania uszkodzonego produktu. Klienci mogą zwracać produkty, które były wadliwe lub uszkodzone w transporcie do lokalizacji sklepu, lub drogą pocztową w czasie zdefiniowanym w regulaminie.

Przesyłka uszkodzona podczas transportu

Przyjrzyj się czy nadawca odpowiednio zapakował przedmioty. Dostarczanie paczek, szczególnie przy odległych dystansach wymaga dużego nakładu siły roboczej. Paczki przemierzają dziesiątki kilometrów, przewożone są w ciężarówkach, trafiają do sortowni, przekazywane są z rąk do rąk, podobnie jak miliony innych paczek. Biorąc pod uwagę realia dostaw, rola opakowania paczki jest kluczowa. Jeśli paczka dotarła uszkodzona, zwróć uwagę na to, czy:

  • nadawca użył odpowiednio mocnego pudełka;
  • każdy element został zapakowany osobno;
  • czy do pudełka zostały załączone materiały amortyzujące;
  •  czy użyto odpowiedniej taśmy zabezpieczającej;

Jeśli zauważysz niedociągnięcia w kwestii pakowania produktów, opisz swoje wątpliwości w reklamacji. Udowodniając, że sprzedawca nie zastosował się do wskazań właściwego pakowania, masz największą szansę na uzyskanie odszkodowania za uszkodzony towar.

Kto odpowiada za uszkodzoną przesyłkę podczas transportu?

To pytanie budzi wiele wątpliwości, szczególnie w kontekście sklepów internetowych. Pamiętaj! Jeśli kupiłeś produkt online i nie jesteś zadowolony z usług kurierskich, twój towar zgubił się, został uszkodzony w transporcie bądź masz wątpliwości czy przesyłka jest kompletna, powinieneś zgłosić ten fakt bezpośrednio sprzedawcy detalicznemu, składając skargę na jakość dostawy.

Jeśli sprzedawca otrzyma Twoją reklamację, będzie rozpatrywał i procesował ją dalej w firmie kurierskiej. Dlaczego taka droga? To sprzedawca zatrudnia firmę kurierską do dostarczenia towaru, to sklep zleca wykonanie usługi i to sklep na drodze prawnej może składać reklamację.

Jeśli sam skorzystałeś bezpośrednio z usług firmy kurierskiej, np. wysłałeś paczkę członkowi rodziny i dotarła ona uszkodzona, powinieneś złożyć skargę do firmy kurierskiej i prosić o spisanie protokołu szkody, ponieważ masz z nią umowę o świadczenie tej usługi.

Protokół uszkodzenia przesyłki — jak powinien wyglądać?

Składając reklamację, upewnij się, że zostawiasz paczkę w takim samym stanie, w jakim została dostarczona. Nie przenoś ani nie porządkuj paczki, ponieważ może to spowodować problemy w trakcie reklamacji. Zgłoszone roszczenie powinno zawierać szczegóły dostawy, zdjęcia zarówno uszkodzonego przedmiotu, jak i opakowania — w celu udowodnienia, że towary zostały odpowiednio zapakowane — oraz wszelką dokumentację uzupełniającą. Możesz przesłać swoje roszczenie pocztą elektroniczną lub pocztą. W przypadku przesyłek krajowych, spisanie protokołu szkody można zlecić do 7 dni od daty doręczenia.

Reklamacja uszkodzonej przesyłki — jak wygląda?

Składając reklamację, upewnij się, że zostawiasz paczkę w takim samym stanie, w jakim została dostarczona. Nie przenoś i nie próbuj uporządkować paczki, ponieważ może to spowodować problemy w trakcie reklamacji. Nie przenoś i nie próbuj uporządkować paczki, ponieważ może to spowodować problemy w trakcie reklamacji. Zgłoszone roszczenie powinno zawierać szczegóły dostawy, zdjęcia zarówno uszkodzonego przedmiotu, jak i opakowania, protokół szkody oraz wszelką dokumentację uzupełniającą. Co warto uwzględnić:

  •  zacznij od podania daty zakupu produktu, jego specyfikacji i kosztu,
  •  podaj datę dostawy i określ uszkodzenia, które zauważyłeś w produkcie,
  • podaj czas trwania okresu gwarancyjnego i zwróć się najwcześniej do zainteresowanych władz firmy / sklepu o wymianę uszkodzonego elementu na w pełni sprawny,
  • dołącz kopie dokumentów, takich jak pokwitowanie płatności, karta gwarancyjna.

Możesz przesłać swoje roszczenie pocztą elektroniczną lub pocztą bądź wysłać dokumenty za pomocą kuriera. Warto zaznaczać, że w pewnych sytuacjach nie masz prawa do reklamacji. Nie można zgłaszać reklamacji, jeśli zawartość paczki – towar, który jest wysyłany, znajduje się na liście przedmiotów zabronionych w przewozie. Takie listy definiowane są na poziomie praw państwowych, ale też w regulaminach poszczególnych kurierów. Jeśli towar, który znajduje się w Twojej paczce, pojawi się na tej liście, nie będziesz mógł złożyć reklamacji.

Jak złożyć reklamację w GlobKurier.pl?

O tym, jak powinna wyglądać reklamacja, opowiada Piotr Schuetz, Specjalista ds. Reklamacji w GlobKurier.pl Przeczytaj więcej: https://www.globkurier.pl/blog/jak-prawidlowo-zlozyc-reklamacje-w-firmie-kurierskiej/

Jeśli zamawiałeś usługę kurierską przez platformę GlobKurier.pl, reklamację możesz zgłosić przez naszą stronę. Wystarczą 3 proste kroki:

  • Wypełnienie formularza
  • Załączenie dokumentacji
  • Wysyłka formularza

Zobacz: Usługa kurierska – jak złożyć reklamację

Przesyłka uszkodzona podczas transportu – jak często to się zdarza?

Boom w zakupach online oznacza, że więcej osób niż kiedykolwiek korzysta z usług firm pocztowych i kurierskich. Kiedy zamawiasz coś przez Internet, o firmie zajmującej się paczkami zwykle decyduje sprzedawca. Większość firm nawet nie komunikuje wprost, która firma dostarcza towary, a klient dowiaduje się dopiero po otrzymaniu paczki. Dobrą wiadomością dla konsumentów jest to, że jeśli paczka zaginie lub zostanie uszkodzona, klient może dochodzić swoich praw, na mocy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta sprzedawcy detaliczni są odpowiedzialni za wszystkie towary do momentu dostarczenia do odbiorcy. Oznacza to, że jeśli kurier zagubi zamówione towary lub zostaną one uszkodzone, sprzedawca jest odpowiedzialny za naprawienie szkody. Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta definiuje, iż Konsument ma prawo odstąpienia od umowy w terminie 14 dni. Zgodnie z w/w ustawą wszystkie produkty muszą być zadowalającej jakości i zgodne z opisem. Jeśli produkt jest wadliwy lub jeśli coś wydarzy się w czasie dostawy, masz prawo do naprawy, zwrotu pieniędzy lub wymiany.

Uszkodzona przesyłka – zaufaj nam

Celem GlobKurier.pl jest zapewnienie klientom indywidualnym i firmom najbezpieczniejszej usługi dostawy. W razie jakichkolwiek wątpliwości lub pytań dotyczących protokołów uszkodzeń – skontaktuj się z nami.

zamów kuriera, najlepszy kurier dla firm, najlepszy kurieri


Piotr Schuetz

Specjalista ds. Reklamcji w GlobKurier.pl. Na co dzień pracuję przy obsłudze bieżących reklamacji oraz pomaga w rozwiązania problemów klientów indywidualnych i biznesowych.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl


Poprzedni wpis << Paczka w RUCH-u w GlobKurier.pl to bezpieczne rozwiązanie w czasach pandemii
Następny wpis Amazon największym wygranym w czasach pandemii? >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
1 1 vote
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Paczka do Korei Południowej

Co można wysyłać na paletach kurierskich?

Czym jest kod CN?

Transport palet do Niemiec

Przesyłki kurierem w Europie

Transport drobnicowy – niezbędne informacje

Bezpieczny transport przesyłek paletowych

Największe wyzwania logistyki kontraktowej i potencjał usługi

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube

Zapisz się na newsletter

Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
Newsletter
Newsletter
Dziękujemy!

Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
x
  • .
    • O Firmie
      • Kim jesteśmy?
      • Blog
      • Aktualności
      • E-commerce porady
      • Jak zapakować i wysłać
      • Współpraca biznesowa
      • GlobkurierTV
      • Kariera
      • Kontakt
    • Przesyłki zagraniczne
      • Przesyłki do Anglii
      • Przesyłki do Australi
      • Przesyłki do Chin
      • Przesyłki do Kanady
      • Przesyłki do Francji
      • Przesyłki do Niemiec
      • Przesyłki do Norwegii
      • Przesyłki do USA
      • Przesyłki do Rumunii
    • Usługi Kurierskie
      • Przesyłki kopertowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki drogowe
      • Przesyłki paletowe
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
      • Spedycja
    • Strefa informacji
      • Pomoc / FAQ
      • Reklamacje
      • Program partnerski
      • Sposoby płatności
      • Statusy przewoźników
      • Towary wykluczone
      • Wszyscy przewoźnicy
      • Cennik
      • Ranking kurierów
GLOBKURIER
al. Wojciecha Korfantego 138a
40-156 Katowice,
Icon formularz kontaktowy
Icon kontakt@globkurier.pl
Icon +48 22 300 16 21
© 2007-2023 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
  • Strona główna
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Mapa strony
logo
ue-banner
Aktywnie wspieramy fundacje
fundacja rozwoju polska akademia
Otrzymane nagrody
funfacja rozwoju polska akademia
Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
0
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
| Odpowiedz