Cross Border – wysyłka do Holandii
Holandia – znana z tulipanów, rowerów i wiatraków – jest siódmym co do wielkości rynkiem e-commerce w Europie. Ponad trzy procent PKB pochodzą z zakupów online. Co o tym kraju powinni wiedzieć polscy sprzedawcy? Holandia to niezwykle interesujący kraj o nieimponującej powierzchni 41 526 km2 z liczbą ludności 17,3 mln i PKB per capita 52 248 USD. Rotterdam jest największym portem w Europie i 9 na świecie portem kontenerowym. Mieszkańcy tego kraju szczycą się doskonale rozwiniętą infrastrukturą, która wykorzystuje swoją geolokalizację, stając się hubem transportowym dla całej Europy.

Spis treści
Potencjał regionu
Pomimo tego, że Holandia jest niewielkim rynkiem konsumenckim, to piąta co do wielkości gospodarka UE. Polscy przedsiębiorcy rozumieją potencjał tego regionu i prowadzą rozmowy handlowe z Holendrami. Saldo wymiany towarowej na linii Polska-Holandia wynosi 4893,9 mln złotych. Dane z 2021 roku wskazują, że Holandia znajduje się na 6 miejscu eksportowej destynacji Polaków. Nie bez przyczyny. Niderlandy są jednym z najbogatszych i najlepiej rozwiniętych krajów świata. Najważniejsze sektory holenderskiej gospodarki to: logistyka, chemia, rolnictwo oraz produkcja żywności, IT, przemysł medyczny, branże kreatywne, energia czy sektor ogrodnictwa. Kraj kojarzony jest jako lider produkcji kwiatów, roślin i nasion. Z Polski Holendrzy importują natomiast maszyny, żywność, usługi transportowe oraz minerały.
E-commerce w wydaniu holenderskim
W 2021 roku Holandia okazała się 17. największym rynkiem handlu elektronicznego z przychodami 21,7 mln USD, co plasuje ją przed Turcją i za Meksykiem. Przy wzroście o 14% holenderski rynek ecommerce przyczynił się do światowego tempa wzrostu na poziomie 15% w 2021 roku. W ciągu ostatniej dekady holenderski rynek e-commerce urósł o ponad 20 miliardów euro i nie wykazuje oznak zatrzymania. W 2021 r. To zachęca także polskich przedsiębiorców do eksplorowania tego rynku i sprzedaży w wydaniu cross border. branża e-commerce została wyceniona na 30,6 mld euro, przekraczając 373 mln zamówień online. W rezultacie 14 milionów kupujących dokonało około 373 milionów zakupów online. Obecnie 94 procent obywateli Holandii deklaruje, że robiło zakupy online. Ważnym aspektem handlu elektronicznego w Holandii jest wysoka gęstość zaludnienia, niewielkie odległości w obrębie kraju oraz fakt, że język i kultura flamandzka wykracza poza granice państwowe. Oznacza to, że rynek konsumencki holenderskich firm e-commerce jest większy niż granice samego kraju.
Gdzie kupują Holendrzy?
Największym graczem na holenderskim rynku eCommerce jest bol.com. W 2021 r. sklep osiągnął przychody w wysokości 1,9 miliarda USD. Na drugim miejscu pod względem wielkości znajdują się sklepy takie jak: bol.com, ah.nl i coolblue.nl z odpowiednio 1,8 miliarda i 1,7 miliarda USD. W sumie trzy najlepsze sklepy odpowiadają za obsługę 25% przychodów online w Holandii. Platformy te mogą albo skupiać się na kraju i sprzedawać tylko na rodzimym rynku, albo działać na skalę globalną. W powyższej ocenie przygotowanej przez ecommerceDB.com uwzględniono jedynie dochody powstałe na terenie Holandii. Wartym wspomnienia jest też jeden z najszybciej rozwijających się sklepów na tamtejszym rynku party.nl. W 2021 r. sklep osiągnął sprzedaż netto na poziomie około 0,7 mln USD. W poprzednim roku wzrost przychodów wyniósł aż 195%. Na początku 2020 r. Amazon uruchomił holenderską platformę (Amazon.nl) i szybko zyskał udział w rynku. 10 największych sprzedawców internetowych w Holandii w 2020 r. to: bol.com, Coolblue, Albert Heijn, Zalando, Wehkamp, Amazon, Jumbo, Picnic, De Bijenkorf i HelloFresh.
Co kupują Holendrzy?
Moda jest największym segmentem w Holandii i odpowiada za 31% przychodów z eCommerce w Holandii. Na kolejnych miejscach plasują się: Elektronika i media z 23%, Zabawki, Hobby i majsterkowanie z 19%, Meble i AGD z 15% oraz Żywność i higiena osobista z pozostałymi 12%. Jak Holendrzy płacą za swoje zakupy? Bankowość internetowa iDeal stanowi ponad 70 procent wszystkich transakcji, jest najczęściej stosowaną metodą płatności w Holandii. iDeal umożliwia konsumentom dokonywanie zakupów za pomocą bezpośrednich przelewów online z ich kont bankowych. Wszystkie holenderskie banki są powiązane z tym systemem. Karta kredytowa, PayPal, bony podarunkowe, AfterPay i Klarna to inne mechanizmy płatności powszechnie stosowane w Holandii.
Kto realizuje dostawy w Holandii?
W Holandii PostNL jest najczęściej oferowanym dostawcą usług kurierskich, zagospodarowując około 70% wysyłek. Dalej na podium znajdują się DHL i UPS. DHL obsługuje 30% tego rynku, UPS obsługuje natomiast 11% sklepów internetowych. Badania pokazują, że cena i szybkość dostawy są ważnymi czynnikami dla holenderskich konsumentów przy podejmowaniu decyzji o zakupie przez Internet. Standardowe usługi szacują czas dostawy od dwóch do trzech dni w przypadku dostaw krajowych. Ekspresowe usługi gwarantują dostawę w określonym dniu i godzinie, zazwyczaj za dodatkową opłatą. Kilku operatorów zapewnia dostawę tego samego dnia w kraju, a także dostawę w ustalonych przedziałach czasowych w ciągu dnia. Szybsze dostawy i określone terminy dostaw cieszą się coraz większą popularnością wśród klientów. Klienci coraz częściej oczekują informacji w czasie rzeczywistym podczas procesu dostawy. Oczekują również tanich lub darmowych dostaw i zwrotów. Nie możemy się dziwić, że przy dużym udziale obywateli dokonujących zakupów online oczekiwania wobec uczestników rynku e-commerce są wysokie. Planując ekspansję na rynek holenderski, należy pamiętać: krótkie terminy dostawy są ważne dla klientów internetowych w tym kraju, przeciętna przesyłka jest dostarczana w ciągu dwóch do trzech dni. Fakt, że kraj jest niewielki, ułatwia logistykę.
Cross border dla Twojego sklepu!
W 16 krajach, które stanowią większość unijnego rynku e-commerce, wartość transgranicznego rynku e-commerce B2C wyniosła 146 mld euro. Przewiduje się, że do 2022 r. rynek transgraniczny wzrośnie do 220 miliardów euro. Czy nie czas, aby i Twój sklep także skosztował kawałka transgranicznego tortu? Przy obecnych rozwiązaniach logistycznych cross border e-commerce może być jakościowy i opłacalny dla polskich przedsiębiorców. GlobKurier integruje kilku kurierów, którzy realizują wysyłki do Holandii z Polski, to między innymi: FedEx, GLS, UPS, DPD czy GlobKurier Business. Biorąc pod uwagę, że około 40% Holendrów dokonało co najmniej jednego zakupu spoza Holandii, warto stworzyć plan sprzedaży, który obejmie europejski rynek. Przy obecnych standardach możesz prowadzić sprzedaż transgraniczną – nawet jeśli fizycznie nie posiadasz siedziby czy magazynu w Holandii. Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven, Utrecht, Groningen czy Haga stoją przed Tobą otworem! Dlaczego akurat Holandia? To raczej mały kraj, ale jego populację można określić jako bardzo innowacyjną, odważną i otwartą na nowe pomysły. Można to również zauważyć, w kontekście lokalnego biznesu eCommerce, chęci kupowania od globalnych handlowców i powitaniu zagranicznego biznesu w kraju. Nie czekaj, ruszaj ze sprzedażą cross border już dziś. Skorzystaj ze wsparcia specjalistów. Sprawdź szczegóły oferty: https://www.globkurier.pl/cennik/przesylki-miedzynarodowe/cross-border
Zamów kuriera: https://www.globkurier.pl/
Globkurier.pl
Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl