• GLOBKURIER POMOC

    Płatności za usługi

    Wszystkie informacje odnośnie płatności zebrane w jednym miejscu.

    Jak opłacić zamówienie?

    Opłacenia zamówienia można dokonać w piątym kroku formularzu zamówienia, oznaczonym nagłówkiem „Płatność”. Płatności mogą być dokonywane w następujących formach:

    przelewu bankowego,

    płatnością online,

    z konta prepaid,

    kartą płatniczą.

    Gdzie mogę sprawdzić jakie są ceny?

    Cenę przesyłki sprawdzisz, wpisując jej wymiary, wagę, kraj nadania i odbioru na stronie szybkiej wyceny. Tam pojawią się dostępne oferty, różnych firm kurierskich. Dzięki temu możesz porównać ceny przewoźników i wybrać najlepszą ofertę dla siebie. Podane ceny nie zawierają żadnych ukrytych opłat. Na stronie widoczne są ceny netto i brutto.

    Jakie są ceny usług w Globkurier?

    Dokładamy wszelkich starań, aby ceny w GlobKurier były jak najkorzystniejsze. Swoją przesyłkę lub paletę możesz wycenić, wchodząc w zakładkę szybka wycena.

    Dowiedz się więcej.

    Od czego zależy cena za fracht morski?

    Głównymi czynnikami, które wpływają na cenę frachtu morskiego drobnicowego są:

    – waga, wymiary, objętość ładunku,
    – kierunek transportu,
    – niepiętrowalność towaru,
    – specyfika ładunku.

    Pozostałe aspekty, które mają wpływ na końcową wycenę frachtu morskiego, to:

    – okres w roku, w którym nadajesz ładunek,
    – opłaty dodatkowe.

    Więcej na temat czynników wpływających na kształtowanie się cen frachtu morskiego przeczytasz w artykule na naszym blogu.

    Czy mogę negocjować ceny?

    Jako klient biznesowy, który wysyła miesięcznie więcej niż 20 przesyłek, możesz się z nami skontaktować w celu wynegocjowania lepszych stawek. Również w przypadku wysyłek wymagających indywidualnej wyceny, takich jak fracht morski, niektóre przesyłki niestandardowe ceny mogą być negocjowane.

    Czym jest COD/przesyłka za pobraniem?

    ang. Cash on Delivery

    Rodzaj przesyłki kurierskiej, za którą płacisz przy odbieraniu paczki kurierowi.

    Dowiedz się więcej.

    Jak nadać COD/przesyłkę za pobraniem?

    Płatność za pobraniem jest usługą dodatkową. Można ją wykupić podczas składania zlecenia na transport przesyłki. Co ważne – koszt usługi różni się w zależności od wybranego przewoźnika! Pamiętaj, że przesyłka za pobraniem musi być ubezpieczona.

    Dowiedz się więcej.

    Kiedy otrzymam pieniądze z pobrania?

    W razie wysyłania przez Zleceniodawcę przesyłek COD ”za pobraniem”, Zleceniobiorca zwróci pobrane od Odbiorcy przesyłki kwoty w terminie 21 dni roboczych liczonych od następnego dnia roboczego po odebraniu przesyłki przez Odbiorcę.

    W przypadku realizacji usługi dodatkowej COD 30 dni „za pobraniem” – zwrot w ciągu 30 dni roboczych liczonych od następnego dnia roboczego od daty doręczenia przesyłki do Odbiorcy.

    W przypadku realizacji usługi dodatkowej COD 14 dni „za pobraniem” – zwrot w ciągu 14 dni roboczych liczonych od następnego dnia roboczego od daty doręczenia przesyłki do Odbiorcy.

    W przypadku realizacji usługi dodatkowej COD 7 dni „za pobraniem” – zwrot w ciągu 7 dni roboczych liczonych od następnego dnia roboczego od daty doręczenia przesyłki do Odbiorcy.

    W przypadku realizacji usługi dodatkowej COD 3 dni”za pobraniem” – zwrot w ciągu 3 dni roboczych liczonych od następnego dnia roboczego od daty doręczenia przesyłki do Odbiorcy.

    W przypadku realizacji usługi dodatkowej COD 1 dzień „za pobraniem” – zwrot w ciągu 1 dnia roboczego liczonego od następnego dnia roboczego od daty doręczenia przesyłki do Odbiorcy.

     

    Jakie są sposoby płatności i rozliczeń w serwisie Globkurier?

    Serwis GlobKurier.pl udostępnia kilka popularnych możliwości płatności oraz rozliczania zakupu usług kurierskich. Nasz system zamawiania usługi kurierskiej składa się z 6 kroków, a  5 z nich jest wybór sposobu płatności.

    Przelew bankowy zwykły

    Przelew bankowy online

    Płatność kartą online

    Płatność z konta prepaid

    Płatność odroczona 

    Dowiedz się więcej.

    Za co wystawiona jest faktura?

    Faktura jest wystawiona za każdą usługę, niezależnie czy jest to firma, czy osoba prywatna.
    W przypadku przelewu bankowego online jest wystawiana najpierw faktura proforma (może być do każdego zlecenia, nie raz na tydzień) i na podstawie tego dokumentu jest wystawiana faktura VAT.

    Na fakturze znajduje się informacja, z jakiego tytułu została ona wystawiona.

    Jakie są rodzaje wystawianych faktur?

    FZOF –  za płatność odroczoną wystawiana raz w tygodniu

    FPRO – po wystawionej wcześniej proformie

    FPRE – za płatność prepaid

    FREZ – za płatność prepaid zbiorcza 

    FZOD –faktura wystawiona na odbiorcę w przypadku wybrania usługi Na Koszt Odbiorcy

    FKS – korekta do faktrury

    FVSZ – faktura wystawiona za zwrot do nadawcy

    FSZ – faktura za anulacje zlecenia

    Kiedy otrzymam fakturę?

    W zależności od usług i rodzaju płatności:

    Przy płatności przelewem bankowym lub online wystawiona zostaje faktura pro forma, na podstawie której klient zobowiązany jest uiścić płatność. Po zaksięgowaniu płatności otrzymasz fakturę za zlecenie.

    W przypadku płatności odroczonej – faktury zbiorcze wystawiane są w poniedziałek, z reguły w godzinach porannych, a także pierwszego dnia miesiąca. Okres rozliczeniowy zwykle wynosi tydzień.

    Dla przesyłek NKO (na koszt odbiorcy) faktura jest wystawiana na dane odbiorcy podane w zleceniu, po doręczeniu i zaksięgowaniu płatności od przewoźnika.

    Faktury za usługi dodatkowe wystawiane zostają po otrzymaniu informacji o skorzystaniu z usług towarzyszących.

     

    Jak otrzymać fakturę zbiorczą?

    Płatność odroczona jest włączona po podpisaniu umowy.
    Wymogiem włączenia jest zrealizowanie dwóch wpłat na przedpłatę za zlecenia.

    Na fakturze są błędy co zrobić?

    W tym przypadku skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta, by skorygować błędne dane. 

    kontakt@globkurier.pl 

    Czy jest możliwość odroczenia terminu płatności np. dla firm?

    Klienci, którzy podpisali umowę dotyczącą stałej współpracy z Globkurier.pl, mogą dokonywać rozliczeń za pomocą wystawianych okresowo faktur za złożone zlecenia usług kurierskich. Faktura wystawiana jest zbiorczo raz w tygodniu na wszystkie zlecenia.

    Aby uzyskać więcej informacji bądź zgłosić chęć podpisania umowy, proszę skontaktować się z nami pod adresem kontakt@globkurier.pl

     

    Czym jest konto prepaid?

    Konto prepaid to jeden ze sposobów płatności w serwisie Globkurier.pl tuż obok takich możliwości jak przelew bankowy zwykły, przelew bankowy online czy płatność kartą online. Możliwość opłacenia zamówienia z konta prepaid możliwa jest wyłącznie dla użytkowników posiadających konto. Opłata za wypłatę środków z prepaid – 9,99 PLN/NETTO. 

    Jak doładować konto?

    Zaloguj się w serwisie Globkurier.pl i przejdź do panelu klienta. W oknie głównym, w widocznej sekcji moje finanse kliknij przycisk doładuj i dokonaj wpłaty.

    Jak dokonać płatności z konta?

    Podczas składania zamówienia w punkcie zatytułowanym Płatność należy wybrać z dostępnych opcji formę płatności – konto prepaid. Jeżeli na koncie znajdują się odpowiednie środki zamówienie zostanie w ten sposób opłacone.

    Nie znalazłeś odpowiedzi na nurtujące Cię pytanie?