• Informacja o przesyłce niestandardowej w formularzu zamówienia

    Wysyłając przesyłkę kurierską, trzeba zwrócić szczególną uwagę na sposób pakowania przesyłki. Opakowanie wpływa na rozmiar przesyłki, co za tym idzie bezpośrednio na jej cenę. Odpowiednio dobrane opakowanie pozwoli uniknąć dodatkowych opłat i problemów. Każdy z przewoźników ma swoje wytyczne dotyczące wymiarów przesyłki kwalifikowanej jako standardowa. Wysłanie paczki, której wymiary przekraczają te uznane za standardowe, spowoduje uznanie przesyłki za niestandardową, co wiąże się z dopłatą. Chociaż każdy przewoźnik wyznacza własne wymiary przesyłki standardowej, to pewne wytyczne dotyczące jej kształtu u wszystkich przewoźników są takie same.

    Informacja o przesyłce niestandardowej w formularzu zamówienia

    Jeśli przesyłka ma kształt inny niż prostopadłościan lub sześcian, przewoźnik kwalifikuje ją jako niestandardową. Wysyłka takiej paczki jest z reguły droższa niż przesyłki o standardowych kształtach. Aby ułatwić Wam rozróżnienie przesyłki standardowej od niestandardowej do 4 kroku formularz zamówienia “Ustawienia przesyłki” została dodana definicja i oznaczania co te jest element niestandardowy u wszystkich przewoźników. 

    Wysyłka przesyłki niestandardowej

    Przechodząc do 4 kroku “ustawienia przesyłki” automatycznie zaznaczona jest przesyłka standardowa. Jeśli jednak nadajesz przesyłkę, której wymiary lub kształt powodują, że jest ona niestandardowa, możesz odznaczyć opcję poniżej “przesyłka niestandardowa”, przy której widnieje informacja o dopłacie za element niestandardowy.

    przesyłka niestandardowa, formularz zamówienia, informacje o przesyłce niestandardowej

    Przesyłka niestandardowa - definicja

    Pamiętaj!

    Przesyłka niestandardowa to:

    • przesyłka o nieregularnym kształcie (cylindrycznym, okrągłym, owalnym) np. tuby, dywany, tkaniny;
    • przesyłka składająca się z kilku części połączonych w jedną nieregularną całość bądź z wystającymi elementami;
    • przesyłka owinięta w materiał uniemożliwiający swobodne przesuwanie.
    W GlobKurier.pl staramy się jak najlepiej zautomatyzować proces wysyłkowy oraz wprowadzać rozwiązania, które optymalizują logistykę Twojej firmy. Nie tylko przez zmniejszenie kosztów, ale również oszczędność czasu. Przekonaj się, dlaczego warto korzystać z GlobKurier w swojej firmie.