Wyzwania branży meblarskiej w modelu cross-border
Do niedawna miejsce prowadzenia własnej działalności miało podstawowy, a czasami nawet decydujący wpływ na wysokość osiąganych zysków przez dane przedsiębiorstwo. Wszystko zmieniło się w chwili pojawienia się na rynku spedycyjnym usługi cross border, która zyskała na popularności wśród firm specjalizujących się w międzynarodowej sprzedaży różnego rodzaju artykułów. Na wprowadzeniu cross border e-commerce w branży meblowej może osiągnąć najwięcej. Fakt ten nie powinien nikogo dziwić – meble są duże, kosztowne i z reguły kupowane raz, na minimum kilka czy kilkanaście lat. Co to oznacza? Kolejne możliwości dla dobrze zorganizowanego przedsiębiorcy.
Spis treści
Czym jest usługa cross border?
Warto zacząć od odpowiedzi na trudne, lecz bardzo istotne pytanie – czym jest cross border? Transport to bardzo szerokie i w zasadzie niczym nieograniczone pojęcie, łączące tak naprawdę kilka dróg przewozu produktów i dziesiątki, jak nie setki, środków transportu, ułatwiających dostarczenie towaru, aż pod drzwi konsumenta lub magazyn odbiorcy w przypadku nabywcy firmowego.
Większość przedsiębiorców błędnie zakłada, że transport standardowy dotyczy tylko i wyłącznie kraju macierzystego, podczas gdy tak naprawdę może obejmować także wiele innych państw, niekoniecznie leżących jedynie na bliskiej granicy. Do niedawna transport międzynarodowy zaczynał się w jednym kraju i kończył na granicy, a właściwie w hubie przeładunkowym tamtejszego operatora. Coraz atrakcyjniejszy cennik cross border sprawia przy tym, że wielu przedsiębiorców zaczyna przenosić swoje biznesy także za granicę. Wymianę handlową znacznie ułatwia nasza obecność w kręgu państw UE.

Cross border – e-commerce można rozwijać także poza granice kraju
Rozwijania biznesu obecnie nie warto ograniczać tylko do jednego kraju – w tym przypadku Polski. Spowszechnienie szybkich dostaw do zupełnie różnych krajów otwiera przedsiębiorcom wiele możliwości. Czy warto z nich skorzystać? Zdecydowanie tak – w przypadku branży meblarskiej jest to szczególnie dobre rozwiązanie.
- Zwiększenie liczby potencjalnych klientów – możliwość szybkiego nadania i wysłania paczki do Włoch czy do Belgii sprawia, że każda firma może otworzyć się na zupełnie odrębne od krajowego rynki. To ogromna możliwość rozwoju, którą wykorzystuje coraz więcej nowoczesnych przedsiębiorców. Na terenie UE mieszka kilkaset milionów osób – warto dać im możliwość zakupu mebli w Twoim sklepie.
- Większe zaufanie – coraz więcej klientów dokładnie ocenia stan firmy, z którą chce podjąć się współpracy. W rezultacie sprzedawca mebli, który oferuje dostawy międzynarodowe, z całą pewnością zyska w ich oczach miano profesjonalisty.
- Łatwy wybór dostawcy – coraz więcej firm spedycyjnych realizuje dostawę w wymienionej formie. Dla przykładu przewoźnik FedEx cross border realizuje od wielu lat, wykorzystując w tym celu wszystkie swoje środki drogowego transportu. Przykładów wcale nie trzeba szukać daleko – marka DHL DE cross border cennik zawsze stara się ustalić w sposób adekwatny do rodzaju tej usługi i oczekiwań przedsiębiorcy. Ten dostawca jest szczególnie polecany w przypadku wysyłki na teren Niemiec.
Cross border – cennik
Paczka do Niemiec do niedawna kojarzyła się wyłącznie z bardzo dużymi nakładami finansowymi oraz wydłużonym czasem realizacji. Teraz jest inaczej. Usługa cross border na dostarczenie paczki do Holandii czy wielu innych krajów rzuciła zupełnie nowe światło. Coraz więcej przedsiębiorców, w tym sprzedawców i producentów mebli, oferuje możliwość zakupu także zagranicznym kontrahentom.
Ceny nie należą z tego powodu do zbyt wysokich. Przewoźnicy, zależnie od wybrania opcji dodatkowych, mogą za dostarczenie paczki do Francji oczekiwać znacznie mniejszego wynagrodzenia, niż można się spodziewać. Cena zależy co prawda od czasu dostarczenia czy wagi lub wymiarów zewnętrznych, lecz tak naprawdę zaczyna się już od kilkunastu złotych za jedną paczkę.

Cross border – transport, który się opłaca
Cross border to transport, dla którego warto poświęcić sporo czasu podczas analizy obecnego biznesplanu. Liczba klientów w Polsce jest dość ograniczona, z tego względu tak istotne jest, aby rozszerzać swoją działalność o nowe rynki zbytu. Zagranica jest otwarta dla sprzedających, którzy mogą coraz łatwiej wykorzystywać chłonność tamtejszych rynków względów produktów oferowanych także w Polsce.
Cała Europa w kwestii branży meblarskiej daje w zasadzie niczym nieograniczone pole do rozwoju i fakt ten nie wynika z niczego. Przede wszystkim na starym kontynencie klienci dokonują zakupu mebli raz na kilka lat, w rezultacie czego chętniej poszukują dobrych okazji cenowych pozwalających na zakup wysokiej klasy mebli, nawet w cenie nieco wyższej niż uznana za rynkowy standard. W rezultacie firma, która oferuje cross border transport, może zasłynąć na całym starym kontynencie i osiągnąć z tytułu rozszerzenia sprzedaży bardzo duże zyski.
Cross border – czy to ma sens?
Czas, kiedy sprzedaż czegokolwiek za granicę wiązał się z wieloma formalnościami oraz bardzo dużymi nakładami finansowymi, odszedł już w zapomnienie. Producenci, dla których liczy się szybki i dynamiczny, lecz także zrównoważony rozwój, doskonale zdają sobie z tego sprawę. Trend odwrócenia się od rynku macierzystego zauważają także programiści, którzy ułatwiają proces zmiany języka każdej witryny internetowej, dzięki czemu znacznie zwiększa się udział sprzedaży zagranicznej w stosunku do strony bez docelowej lokalizacji. Wprowadź koniecznie usługę cross border do swojej firmy i skorzystaj z oferty Globkurier.pl!