• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Przesyłki > Zwrot do nadawcy – czyli kiedy paczka wraca do nadawcy?
24paź 2019

Zwrot do nadawcy – czyli kiedy paczka wraca do nadawcy?

Zarejestrowani wysyłają taniej!


ZAREJESTRUJ SIĘ

Istnieje kilka powodów, dla których paczka może zostać zwrócona do nadawcy, najczęściej powodem są po prostu błędnie wpisane dane odbiorcy. Paczka wróci do nadawcy także w przypadku gdy odbiorca będzie nieosiągalny bądź gdy ten odmówi przyjęcia paczki. Kto ponosi koszty związane ze zwrotem? Nie daj się zaskoczyć! Przeczytaj artykuł i dowiedz się wszystkiego na temat zwrotu paczek.
Kiedy paczka wraca do nadawcy?

Spis treści

  • Zły adres
  • Nieudane doręczenie
  • Jeśli kurier nie zastanie odbiorcy:
  • Odmowa przyjęcia paczki
  • Opakowanie przekracza podaną masę lub wymiary
  • Przesyłka zawiera przedmioty zabronione
  • Płatność za zwrot
  • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Zły adres

To najczęstszy problem z dostarczeniem przesyłek. Pomyłki w adresie zdarzają się często i głównie przyczyną jest nieuwaga nadawcy. Wypełniając formularz zlecenia, sprawdź dokładnie, czy wszystkie dane zostały wprowadzone prawidłowo. Adres odbiorcy musi być kompletny i poprawny — zwłaszcza kod pocztowy. Wystarczy jedna błędna cyfra w całym adresie, aby paczka została zwrócona. W takim przypadku paczka jeszcze przez jakiś czas będzie przechowywana w magazynie, dopóki nadawca nie dostarczy kompletu danych. Problemy adresowe mogą pojawiać się również bez winy osoby nadającej przesyłkę. Przy reorganizacji ulic bądź nowych osiedlach, adres dostawy może okazać się trudny do zidentyfikowania dla kuriera. Jeśli wysyłasz paczkę do budynku, który został niedawno wybudowany, upewnij się, że adres jest publicznie znany i gotowy na otrzymywanie wszelkiego rodzaju poczty.

Nieudane doręczenie

Kurier mógł próbować dostarczyć paczkę pod właściwy adres, ale bez powodzenia. W takich sytuacjach kurier zwykle pozostawia powiadomienie o próbie doręczenia. Jeśli kolejne próby w innym terminie również się nie powiodą, paczka zostanie zwrócona do nadawcy. Pamiętaj, że firma kurierska nie jest zobligowana do tego, aby dostarczać paczkę „do skutku”. Kurier nie musi kontaktować się telefonicznie ani dostosować swojej trasy do rytmu dnia poszczególnego odbiorcy. Szczegółowe kwestie doręczeń określane są w regulaminach każdego z przewoźników. Adresatów przesyłek zastać w domu jest jednak bardzo trudno, dlatego podjęto próby, aby częściowo zmniejszyć skalę problemu. Coraz popularniejsze stają się doręczania do punktów odbioru, który mogą być np. sklepy osiedlowe. W takich miejscach paczkę można odebrać w godzinach wieczornych, co daje dużą elastyczność. Pamiętaj jednak, że w punktach tego typu paczka również nie może leżeć w nieskończoność. Jeśli odbiorca nie zgłosi się po przesyłkę, zostanie ona zwrócona.

Jeśli kurier nie zastanie odbiorcy:

  • DPD — kurier podejmie dwukrotną próbę doręczenia, jeśli nie zastanie odbiorcy pod wskazanym adresem, paczka zostanie przekazana do lokalnego punktu odbioru. Aby sprawdzić adres punktu należy skontaktować się z przewoźnikiem. Tam przesyłka będzie oczekiwała na odbiór 3 dni robocze, po upływie tego terminu przesyłka zostanie zwrócona do nadawcy.
  • Kurier DHL — w ramach standardowej usługi kurier DHL podejmuje 2 bezpłatne próby doręczenia. Następnie przesyłka trafia do Punktu Obsługi Klienta DHL i tam oczekuje.
  • FedEx — podejmuje 3 próby doręczenia bądź 2 w przypadku usługi „Residential Delivery”. Jeśli w trakcie składania zlecenia nadawca poda adres e-mail odbiorcy, ten otrzyma także informację, że przesyłka została zwrócona.
  • Paczkomaty InPost — paczka oczekuje na odbiór w Paczkomacie przez 48h od momentu otrzymania powiadomienia. Po tym okresie przesyłka zostanie skierowana do lokalnego oddziału InPost, gdzie będzie oczekiwała na odbiór przez kolejne 3 dni robocze, po tym okresie zostanie odesłana do nadawcy.
  • UPS — kurier UPS podejmuje dwie próby doręczenia. Po ostatniej nieudanej próbie paczka może zostać zwrócona do nadawcy.

Odmowa przyjęcia paczki

Pamiętaj, że przesyłka może zostać zwrócona do nadawcy w sytuacji, gdy kurier zastanie odbiorcę, ale ten odmówi przyjęcia paczki, bo np. nie został powiadomiony o dostawie bądź dlatego, że paczka została uszkodzona. Jeśli paczka została uszkodzona w transporcie, masz prawo reklamować zwrot. Podobnie, jeśli odbiorca odmówił przyjęcia przesyłki pobraniowej, jako sprzedawca masz prawo domagać się odszkodowania.
Przeczytaj więcej o zwrotach przesyłki pobraniowej: https://www.globkurier.pl/blog/zwrot-przesylki-pobraniowej-sprzedawco-zawalcz-o-odszkodowanie/

Opakowanie przekracza podaną masę lub wymiary

Przy składaniu zamówienia musisz podać informacje o rozmiarze i wadze wysyłanej paczki. Jeśli chcesz uniknąć opóźnień w dostawie, nie zaniżaj rozmiarów. W ramach standardowej usługi paczki rozdysponowywane są w sortowni, gdzie proces obsługiwany jest przez maszyny, co determinuje konkretne rozmiary przesyłek. W przypadku, gdy ze względu na niestandardowe rozmiary spedytor nie będzie w stanie dostarczyć paczki, przesyłka może zostać zwrócona z magazynu do nadawcy. Problem może pojawić się także w sytuacji, gdy paczka nie zostanie odpowiednio uszczelniona i zabezpieczona. Jeśli podczas sortowania w magazynie, dany ładunek zostanie oceniany jako zagrażający innym paczkom (przeciekające substancje, ostre, niezabezpieczone krawędzie) przewoźnik może zdecydować o zwróceniu paczki. Pamiętaj, że jako nadawca ponosisz odpowiedzialność za wybór najlepszego sposobu zapakowania i uszczelnienia przesyłki.

Przesyłka zawiera przedmioty zabronione

Ważne jest, aby sprawdzić, czego nie można wysłać za pośrednictwem firmy kurierskiej. Niektóre kraje mają własne przepisy dotyczące przedmiotów zabronionych w przewozie. Wysyłając paczkę, musisz być w pełni świadomy tych zasad. Pozwoli to uniknąć dalszych problemów. Firmy kurierskie mają prawo odmówić przyjęcia paczek zawierających towary zabronione lub niebezpieczne.

Płatność za zwrot

Kosztami obsługi zwrotu przesyłki do nadawcy obciążony zostanie zleceniodawca. Cena realizacji zwrotu naliczana jest według cennika podstawowego. Należność może zostać potrącona z salda Pre-Paid lub w przypadku braku środków na tym koncie zleceniobiorca ma prawo dochodzić zapłaty na zasadach ogólnych.
Chcesz wiedzieć jak zwrócić przesyłkę do sklepu przez GlobKurier.pl?
Przeczytaj wskazówki Specjalisty ds. Reklamacji:
https://www.globkurier.pl/blog/jak-dokonac-zwrotu-towarow-do-sklepu-przez-globkurier/


Magdalena Jagieła
Koordynator ds. Transportu i Spedycji w firmie Globkurier.pl. Project Manager w metodyce zwinnej agile. Doświadczony lider w efektywnym zarządzaniu zespołem. Koordynuje organizacyjny obszar współpracy z przewoźnikami.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl


Poprzedni wpis << Najważniejsza informacje o imporcie i eksporcie towarów do Szwajcarii
Następny wpis Jak wysłać motocykl kurierem? >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
5 1 vote
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
5 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Paula
6 miesięcy temu

Co jeśli wysłałam paczkę na swój koszt kurier skłamał ze odbiorca odmówił przyjęcia, paczka wróciła a ja odmówiłam zapłaty za jej zwrot i jej nie przyjęłam. Każą mi płacić 40€ ale ja nie zapłacę bo osoba do której wysłałam paczkę nigdy jej nie otrzymała kurier nakłamał a oni każą mi płacić co mi grozi jeśli nie przyjmę tej paczki i nie zapłacę za jej zwrot?

0
Odpowiedz
Aleksandra
4 miesięcy temu

Nie odebrałam paczki z paczkomatu a status przesyłki jest odebrane, czy to możliwe aby ktoś odebrał i czy mam szanse na reklamacje, przesyłka była z chin i razem zopłatą za transport kosztowała 50zł

0
Odpowiedz
Misiu
1 miesiąc temu
Reply to  Aleksandra

Ja miałem dziś że paczka gotowa do doręczenia i nagle po 10h wyskoczyło mi że zwrot do nadawcy dlaczego

0
Odpowiedz
Top 35 Aliexpress Przesyłka Zwrócona Do Nadawcy The 100 Top Answers
3 miesięcy temu

[…] Read More […]

0
Odpowiedz
Top 50 Aliexpress Przesyłka Zwrócona Do Nadawcy The 180 Top Answers
3 miesięcy temu

[…] Read More […]

0
Odpowiedz

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Paczka do Korei Południowej

Co można wysyłać na paletach kurierskich?

Transport drobnicowy – niezbędne informacje

Bezpieczny transport przesyłek paletowych

Przesyłki kurierem w Europie

Największe wyzwania logistyki kontraktowej i potencjał usługi

Czym jest transport intermodalny?

Wietrzenie magazynów na czym polega i jakie daje szanse sklepom e-commerce

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube

Zapisz się na newsletter

Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
Newsletter
Newsletter
Dziękujemy!

Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
x
  • .
    • O Firmie
      • Kim jesteśmy?
      • Blog
      • Aktualności
      • E-commerce porady
      • Jak zapakować i wysłać
      • Współpraca biznesowa
      • GlobkurierTV
      • Kariera
      • Kontakt
    • Przesyłki zagraniczne
      • Przesyłki do Anglii
      • Przesyłki do Australi
      • Przesyłki do Chin
      • Przesyłki do Kanady
      • Przesyłki do Francji
      • Przesyłki do Niemiec
      • Przesyłki do Norwegii
      • Przesyłki do USA
      • Przesyłki do Rumunii
    • Usługi Kurierskie
      • Przesyłki kopertowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki drogowe
      • Przesyłki paletowe
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
      • Spedycja
    • Strefa informacji
      • Pomoc / FAQ
      • Reklamacje
      • Program partnerski
      • Sposoby płatności
      • Statusy przewoźników
      • Towary wykluczone
      • Wszyscy przewoźnicy
      • Cennik
      • Ranking kurierów
GLOBKURIER
al. Wojciecha Korfantego 138a
40-156 Katowice,
Icon formularz kontaktowy
Icon kontakt@globkurier.pl
Icon +48 22 300 16 21
© 2007-2022 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
  • Strona główna
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Mapa strony
logo
ue-banner
Aktywnie wspieramy fundacje
fundacja rozwoju polska akademia
Otrzymane nagrody
funfacja rozwoju polska akademia
Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
1
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
| Odpowiedz