• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Porady > Jak dokonać zwrotu towarów do sklepu przez GlobKurier?
04paź 2019

Jak dokonać zwrotu towarów do sklepu przez GlobKurier?

Dzięki dzisiejszym narzędziom zakupione online towary można zwracać sprawnie i szybko. E-commercowa logistyka usprawniła się, wszystko po to, by zaspokoić rosnące oczekiwania konsumentów. Trendy wyznacza szczególnie branża modowa, ale główne zasady polityki zwrotów kształtowane są przez europejskie prawo. Co o zwrotach powinien wiedzieć konsument? O jakich aspektach muszą pamiętać sprzedawcy?

Jak dokonać zwrotu towarów

Spis treści

  • Logistyka zwrotna
  • Ważna strategia
  • Konsumencie, poznaj swoje prawa
  • Kto pokrywa koszty przesyłki zwrotnej?
  • Kliencie, chcesz zwrócić produkt?
  • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Logistyka zwrotna

Zwrot produktów detalicznych może okazać się kluczowym elementem w relacji między klientem a sprzedawcą. Według National Retail Federation (NRF), Amerykanie zwrócili w ubiegłym roku towary o łącznej kwocie 260 miliardów, co stanowi wzrost, aż o 66% na przestrzeni ostatnich 5 lat. Co ciekawe, ¼ wszystkich zwrotów przypada na okres wakacyjny 1. Kupujemy coraz więcej online, co naturalnie pociąga za sobą wzrost liczby zwrotów.

Ważna strategia

Jeszcze do niedawna zwroty były postrzegane jako „zło konieczne” zarówno dla jednej, jak i drugiej strony transakcji. Dziś wiele sprzedawców buduje swoją przewagę konkurencyjną w oparciu właśnie o ten element. Proces zwrotów powinien być priorytetem dla sprzedawców detalicznych, chcących budować długoterminowe relacje z klientami, którzy doceniają możliwość płynnych zwrotów. W niektórych obszarach konsument przyzwyczajony do pewnego standardu, wręcz domaga się bezproblemowego procesu zwrotów. W raporcie „E-commerce Benchmark & ​​Retail” specjaliści z mixpanel.com wskazują na newralgiczne branże gdzie procent zwracanych towarów jest najwyższy. Podium piastują kategorie: media (17,78%), moda (16,50%) i domy towarowe (15,98%). Sklepy specjalistyczne i sprzedawcy żywności mają najniższą stopę zwrotu, co nie powinno dziwić… klienci specjalistycznych sklepów są bardziej przygotowani do zakupu i rzadko finalizują transakcję pod wpływem impulsu. W przypadku sklepów spożywczych często nie mogą zwrócić już otwartych produktów żywnościowych.

Konsumencie, poznaj swoje prawa

Pamiętaj, że każdy klient, który kupił produkt przez Internet, ma prawo do zwrotu. Wedle europejskiego prawa konsumenci korzystający z kanału online mają prawo anulować i zwrócić swoje zamówienie w ciągu 14 dni. Nie mają obowiązku informować sprzedawcy, dlaczego zwracają produkt. Wielu sprzedawców internetowych wydłuża okres anulowania, dlatego przed zakupem warto uważnie zapoznać się z warunkami i przeczytać politykę zwrotów. Czasami czas, w jakim klient może zrezygnować, określa się to mianem „okresu odstąpienia”. Oczywiście istnieją pewne wyjątki od tej zasady. Na przykład biletów lub wyraźnie spersonalizowanych towarów nie można zwrócić na takich samych warunkach.

Jeśli otrzymasz towary, które są wadliwe, nie spełniają swojej funkcji, lub nie pasują do podanego opisu, ustawa o prawach konsumenta, gwarantuje takie same prawa jak przy stacjonarnym zakupie.

Kto pokrywa koszty przesyłki zwrotnej?

Po stronie konsumenta leży opłata za zwrot niechcianego towaru, chyba że sprzedawca deklaruje inaczej i w regulaminie określa, że sam ponosi koszty zwrotu. Niektórzy sprzedawcy oferują bezpłatne etykiety zwrotów dołączone do przesyłek, w tej sytuacji konsument jest zwolniony z dodatkowego obciążenia. Oczywiście, jeśli dostarczone towary są uszkodzone, konsument nie powinien płacić za ich zwrot. Polityki zwrotów, które mówią, że musisz pokryć koszty odesłania produktu, nie mają zastosowania w przypadku, gdy zwracany towar jest wadliwy. Przy zamawianiu kuriera zalecamy otrzymanie dowodu nadania na wypadek, gdyby sprzedawca spierał się o pokrycie należności. Dowód nadania powinien być wystarczającym dowodem na to, że fizycznie zwróciłeś towar.

Kliencie, chcesz zwrócić produkt?

Jeśli chcesz szybko i tanio odesłać towar do sklepu internetowego możesz skorzystać z praktycznej wyszukiwarki na platformie GlobKurier.pl. Po wpisaniu parametrów swojej przesyłki będziesz mógł wybrać najatrakcyjniejszą cenowo ofertę. Za pomocą kilku kliknięć prześledzisz ofertę ponad 50 firm kurierskich. Nie musisz tracić czasu na wertowanie cenników. W ramach wyszukiwarki porównasz ofertę czołowych przewoźników: UPS, DPD, InPost, DHL czy FedEx.

szybka wycena

Zwracając towar pokuś się o założenie darmowego konta. Rejestracja nie jest zobowiązująca, otwiera natomiast drogę do uzyskania atrakcyjnych rabatów. Możesz obniżyć koszty swojej wysyłki nawet o 70%. Wybierz przewoźnika, następnie poczekaj na odbiór kuriera bądź zanieś przesyłkę do jednego z 500 punktów odbioru.

Masz pytania odnośnie zwrotu towaru? Nie wiesz jak zwrócić towar do sklepu przez GlobKurier? Możesz sprawdzić informacje tutaj lub skontaktować się z nami. Nasi specjaliści odpowiedzą na wszystkie dodatkowe pytania.


Piotr Schuetz

Specjalista ds. Reklamcji w GlobKurier.pl. Na co dzień pracuję przy obsłudze bieżących reklamacji oraz pomaga w rozwiązania problemów klientów indywidualnych i biznesowych.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl


Poprzedni wpis << Program Młody Przedsiębiorca – rozwiń swoją firmę!
Następny wpis Jak śledzić przesyłkę na GlobKurier.pl? >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Paczka do Korei Południowej

Co można wysyłać na paletach kurierskich?

Transport palet do Niemiec

Przesyłki kurierem w Europie

Transport drobnicowy – niezbędne informacje

Bezpieczny transport przesyłek paletowych

Największe wyzwania logistyki kontraktowej i potencjał usługi

Czym jest transport intermodalny?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube

Zapisz się na newsletter

Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
Newsletter
Newsletter
Dziękujemy!

Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
x
  • .
    • O Firmie
      • Kim jesteśmy?
      • Blog
      • Aktualności
      • E-commerce porady
      • Jak zapakować i wysłać
      • Współpraca biznesowa
      • GlobkurierTV
      • Kariera
      • Kontakt
    • Przesyłki zagraniczne
      • Przesyłki do Anglii
      • Przesyłki do Australi
      • Przesyłki do Chin
      • Przesyłki do Kanady
      • Przesyłki do Francji
      • Przesyłki do Niemiec
      • Przesyłki do Norwegii
      • Przesyłki do USA
      • Przesyłki do Rumunii
    • Usługi Kurierskie
      • Przesyłki kopertowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki drogowe
      • Przesyłki paletowe
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
      • Spedycja
    • Strefa informacji
      • Pomoc / FAQ
      • Reklamacje
      • Program partnerski
      • Sposoby płatności
      • Statusy przewoźników
      • Towary wykluczone
      • Wszyscy przewoźnicy
      • Cennik
      • Ranking kurierów
GLOBKURIER
al. Wojciecha Korfantego 138a
40-156 Katowice,
Icon formularz kontaktowy
Icon kontakt@globkurier.pl
Icon +48 22 300 16 21
© 2007-2023 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
  • Strona główna
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Mapa strony
logo
ue-banner
Aktywnie wspieramy fundacje
fundacja rozwoju polska akademia
Otrzymane nagrody
funfacja rozwoju polska akademia
Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
0
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
| Odpowiedz