• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > E-commerce > Jak skutecznie sprzedawać kosmetyki w Internecie?
18cze 2020

Jak skutecznie sprzedawać kosmetyki w Internecie?

Rok 2020 przyniósł wiele zmian i aktualnie sprzedawać w sieci chce coraz więcej przedsiębiorców. Jak się do tego zabrać? Co zrobić, aby przygotować na sprzedaż kosmetyków online? Przeczytaj nasz poradnik i ruszaj ze swoim biznesem! Zapotrzebowanie na produkty kosmetyczne jest naprawdę ogromne. Szacuje się, że ktoś kupuje butelkę słynnych perfum nr 5 Chanel średnio co 30 sekund! W sieci pojawia się coraz więcej ciekawych sklepów internetowych, oferujących kosmetyki hand made czy kultowe produkty importowane z zagranicznych rynków. Zatem na co czekać? Internetowa przestrzeń jest pojemna, w sieci z pewnością znajdzie się miejsce także na Twój sklep internetowy z kosmetykami.

perfumy, kosmetyki, zwrot kosmetyków, Notino

Spis treści

  • Jak zacząć sprzedawać w Internecie?
  • Badania rynku i sprzedaż kosmetyków
  • Własny sklep internetowy — co i gdzie sprzedawać?
  • Stwórz tożsamość swojej marki
    • Zaopatrzenie sklepu 
    • Grupa docelowa i sposoby dotarcia
    • Zdobywanie klientów 
    • Analiza trendów 
  • Gdzie sprzedawać kosmetyki?
  • Jak promować sprzedaż kosmetyków?
  • Odpowiednie zaplecze logistyczne
  • Dlaczego opakowanie ma znaczenie?
  • Jak pakować kosmetyki?
  • Wysyłka kosmetyków a reguły pakowania
  • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Jak zacząć sprzedawać w Internecie?

Rynek kosmetyków i produktów do pielęgnacji ciała odnotowuje znaczący wzrost. Branża kosmetyczna rozwija się, tworząc nowe miejsca pracy. Co więcej, zwiększa to różnorodność produktów i usług dla potencjalnych klientów. Obecna sytuacja niesie korzyści dla obu stron uczestniczących w wymianie handlowej. Dzięki ciągłemu rozwojowi Internetu i nowych technologii, poszukiwanie produktu kosmetycznego online jest tak samo popularne, jak kupowanie produktów w sklepach fizycznych. Za pomocą skalowalnych i bezpiecznych rozwiązań handlu elektronicznego uzyskasz łatwe w obsłudze strony internetowe, skrzynki subskrypcyjne i kanały promocji, takie jak media społecznościowe. Staniesz się dostępny dla klientów z całej Polski, a nawet świata, na odległość kilku kliknięć. Jeśli chcesz rozpocząć działalność online, czeka Cię dużo pracy, ale także widmo dużych zysków. Szacuje się, że do 2022 r. globalny rynek kosmetyczny osiągnie 429,8 miliarda dolarów. Takie statystyki udowadniają, że istnieje wiele możliwości biznesowych w przemyśle kosmetycznym. To pokazuje również, że Twój mały sklep internetowy już wkrótce może zacząć zarabiać.

Badania rynku i sprzedaż kosmetyków

Jeśli chcesz założyć firmę kosmetyczną lub stworzyć własną markę domowych kosmetyków do makijażu (którą zamierzasz zbudować od podstaw) musisz najpierw dowiedzieć się wszystkiego o swoim rynku. Wiele startupów rozwinęło świetny biznes, kierując się do niszowej grupy docelowej. By może warto zaadresować się do wąskiej grupy, która potrzebuje określonych produktów kosmetycznych. Niektóre startupy tworzą marki skoncentrowane wyłącznie na klientach dbających o środowisko, zainteresowanych produktami wegańskimi lub ekologicznymi. Innym sposobem na prowadzenie własnego sklepu kosmetycznego w Internecie jest odsprzedaż produktów, które można kupić bezpośrednio od dużych producentów. Prowadzenie własnego internetowego sklepu z kosmetykami nie zawsze oznacza, że ​​sprzedajesz makijaż, który sam tworzysz. Niektóre internetowe sklepy kosmetyczne kupują kosmetyki prosto od dużych producentów w cenie hurtowej. Kontynuują odsprzedaż tych produktów, aby osiągnąć zysk.

W obu przypadkach przed założeniem i prowadzeniem własnego udanego biznesu online z kosmetykami dobrze jest uzyskać wszystkie niezbędne informacje.

Własny sklep internetowy — co i gdzie sprzedawać?

Zdecyduj, gdzie chcesz sprzedawać swoje kosmetyki. Jako dystrybutor musisz upewnić się, że produkty są zgodne z lokalnymi przepisami, bądź z przepisami kraju, do którego zamierzasz je wysyłać. Handel elektroniczny jest nierozerwalnie związany przepisami prawa, upewnij się, że ich przestrzegasz! Nie musisz ograniczać swojej działalności do lokalnego rynku, gdy Internet jest wszędzie, a wysyłka stała się łatwa i niedroga. Niemniej, jeśli zdecydujesz się na handel elektroniczny np. do krajów spoza Unii Europejskiej, musisz przestrzegać wszystkich przepisów, ponosisz koszty procedur celnych i planować całą logistykę z dużym wyprzedzeniem.


Jeśli chcesz dowiedzieć się, więcej na temat sprzedaży za granicę sprawdź nasz artykuł: Jak zacząć sprzedaż za granicę?


PACZKA ZA GRANICĘ

Stwórz tożsamość swojej marki

Aby rozpocząć działalność online, stworzenie zidentyfikowanej marki jest kluczowe. Badanie potwierdzają, że konsumenci znacznie częściej kupują od marek o silnym wizerunku. Aby to zrobić, zastanów się, kim jest Twój klient. Zdefiniuj personę, określ, do kogo chcesz trafić. Komu chcesz sprzedać swój kosmetyk? Czy jest to zapracowana mama, wizażystka czy kreatywna dwudziestolatka? Wybierz idealnego klienta i stwórz asortyment kosmetyków wokół jego potrzeb. Aby ten proces miał sens, konieczne są wspomniane wcześniej badania i analiza rynku. Nie chodzi wyłącznie o monitoring cen produktów konkurencji. Na sukces sklepu online składa się o wiele więcej. Nie zapomnij o identyfikacji wizualnej swojej marki, stwórz logo, wybierz swoje barwy. Zaznacz swoją obecność w mediach społecznościowych. Bądź tam, gdzie są Twoi klienci i konkurencja!

Zaopatrzenie sklepu 

Zidentyfikuj wszelkie podobieństwa i różnice między Twoją marką a innymi. Aby spojrzeć na to z perspektywy, musisz również zdecydować, w jaki sposób zamierzasz nabyć produkty / towary, które chcesz sprzedawać. Na rynku istnieje wiele opcji, takich jak tworzenie własnego produktu, masowa produkcja, sprzedaż hurtowa lub metoda dropshipping.

Grupa docelowa i sposoby dotarcia

Upewnij się, że już ustaliłeś grupę docelową i zdecydowałeś, jakie metody zastosujesz, aby się z nimi skontaktować. Najfajniejszym sposobem na zwiększenie obecności w Internecie i dotarcie do potencjalnych klientów jest utworzenie kont firmowych w mediach społecznościowych. Facebook, Instagram, Pinterest i inne portale stały się jednym z najlepszych sposobów informowania klientów o swojej firmie.

Zdobywanie klientów 

Wykonaj jak najwięcej badań, aby zidentyfikować to, czego szuka docelowy odbiorca. Krótko mówiąc — musisz być w stanie myśleć jak Twoja persona identyfikować to, czego naprawdę szukają. Na tym etapie powinieneś też stworzyć treści, które pomogą zdobyć potencjalnych klientów.

Analiza trendów 

Dokonaj analizy aktualnych trendów. Możesz zacząć przygotowywać plan rozpoczęcia działalności, badając model biznesowy konkurentów. Prześwietl marki, które sam lubisz i spisz wszystkie pomysły.

Gdzie sprzedawać kosmetyki?

Jeśli już masz gotowy produkt, który możesz sprzedawać online, musisz znaleźć dla siebie odpowiednie miejsce. Istnieją różne platformy e-commerce, które pomogą Ci rozpocząć tworzenie własnej tożsamości online. W przypadku sklepu internetowego z kosmetykami sprawdzą się: Shopify, WooCommerce, Shoper, Magento, czy wiele innych. Platformy te mogą pomóc Ci stworzyć własną witrynę, która umożliwi efektywną sprzedaż produktów kosmetycznych. Platformy tego typu to zintegrowane środowiska, które pozwalają na dodawanie produktów, ich opisów, zdjęć, integrują kwestie płatności i wysyłki kurierskiej. W ten sposób klienci mają jasną ścieżkę zakupu, a Ty płynnie obsługujesz realizację wysyłek towaru. Możliwości jest naprawdę wiele.

Jeśli jesteś początkującym przedsiębiorcą, z pewnością będziesz mieć pytania, gdy uruchomisz swój sklep, z pewnością będziesz mieć pytania. Dlatego absolutnie kluczowe jest wybranie firmy programistycznej, która zaoferuje wsparcie, gdy będzie to potrzebne. Płynny kontakt telefoniczny i mailowy z supportem pomoże ochronić Cię przed stratami. Jeśli nie czujesz się na siłach, aby od razu stawiać własny sklep, spróbuj zacząć od sprzedaży na innych platformach. Wartym wypróbowania mogą być ogólnodostępne serwisy takie jak: Allegro, eBay, czy nawet Facebook. Wielu początkujących handlowców zastanawia się, czy sprzedaż na serwisach społecznościowych ma sens… Biorąc pod uwagę popularność tych platform nic dziwnego, że Facebook stał się miejscem sprzedaży niemal wszystkiego. Facebook potwierdził swój status platformy sprzedażowej wraz z wprowadzeniem funkcji Marketplace. Na platformie jest mnóstwo zamkniętych salonów grup wymiany, pełnych kosmetykomaniaczek — to świetne miejsce do analiz i badań konsumenckich. Kluczem do odnoszącego sukcesy internetowego biznesu kosmetycznego, jest to, jak dobrze zaplanujesz swoje działania, zanim zacznie się faktyczny proces sprzedaży.

Jak promować sprzedaż kosmetyków?

Gdy już umieścisz swoje produkty w sklepie internetowym, nie pozostaje nic innego, jak intensywna promocja. Pomysłów reklamowych w branży kosmetycznej jest mnóstwo. Możesz rozważyć opublikowanie samouczków makijażowych w postaci materiałów wideo na YouTube lub przeznaczyć budżet na współpracę z influencerami. Programy partnerskie, które dają influencerom niewielką prowizję za każdą sprzedaż wysyłaną do Twojej firmy, to świetny sposób na tworzenie prawdziwych konwersji i podnoszenie świadomości marki. Przede wszystkim nie zapomnij korzystać z mediów społecznościowych. Tworzenie społeczności wokół Twojej marki to kierunek, który powinieneś obrać w długofalowej perspektywie.

Odpowiednie zaplecze logistyczne

Kosmetyki online to temat, który interesuje wielu przedsiębiorców. Wysyłać online chce każdy, jednak nie każdy pamięta o tym, że na samej sprzedaży się nie kończy. To, że klient dodał produkt do koszyka i opłacił zamówienie, nie jest jednoznaczne z końcem transakcji. Zamówiony kosmetyk trzeba jeszcze należycie zapakować i wysłać. Wysyłka i odpowiednie zapakowanie produktów kosmetycznych są lwią częścią procesu sprzedażowego. Klient ocenia całość procesu, tego ile zapłacił i kiedy dostał produkt. Pamiętaj, że sprzedając online, musisz respektować prawo konsumenckie, oznacza to, że każdy klient może odstąpić od umowy zakupu bez podawania przyczyny i zwrócić produkt. Przez nieodpowiednie opakowania produkty kosmetyczne docierają uszkodzone, a to powoduje falę zwrotów i reklamacji. Obsługa tych procesów jest niezwykle kosztowna.

PORÓWNYWARKA KURIERÓW

Dlaczego opakowanie ma znaczenie?

Opakowanie jest jednym z najważniejszych sposobów, w jaki sklep internetowy może bezpośrednio komunikować się z klientem. Spersonalizowane, estetyczne opakowanie wpływa na ogólne doświadczenie zakupowe i może wywrzeć spore wrażenie na tym, kto otwiera paczkę. Co równie ważne, dobre opakowanie zapewnia bezpieczeństwo produktu, zapobiegając obijaniu i zgniataniu podczas transportu. Istnieje wiele różnych materiałów opakowaniowych, których można użyć do pakowania kosmetyków. Wszystko zależy od samego produktu i tworzywa, w jakim znajduje się kosmetyk. Koperty bąbelkowe świetnie sprawdzą się w przypadku lekkich, trwałych przedmiotów, małe pudełka jednowarstwowe będą odpowiednie dla mniejszych kosmetyków, pudrów, balsamów czy pędzli do makijażu. Pudełka dwu lub trzywarstwowe warto zarezerwować dla większych zamówień, zawierających np. szklane opakowania. Kluczowa jest waga produktu — im cięższy produkt, tym silniejszy musi być materiał opakowaniowy.

Jak pakować kosmetyki?

Zwróć też uwagę na rozmiar i kształt kosmetyku — jeśli używasz pudełka, musi być wystarczająco dużo miejsca na materiał amortyzujący. Zapakowany element nie powinien dotykać boków pudełka. Przedmioty, na które mogą mieć wpływ woda lub wilgoć, należy umieścić w plastikowej torbie w opakowaniu. W każdej nawet najmniejszej wysyłce niezbędne są materiały amortyzujące tj. bibuła, styropian, wkłady kartonowe, zmięty papier czy folia bąbelkowa. Użyj amortyzacji o grubości co najmniej 5 cm.


Jak przygotować kosmetyki do wysyłki szczegółowo opisaliśmy w naszym artykule: Jak wysyłać kosmetyki kurierem?


Pierwszym krokiem w pakowaniu powinna być właśnie ocena wymagań danego kosmetyku i wybór odpowiednich materiałów do pakowania. Paczki przechodzą przez wiele rąk podczas podróży do klienta — poprzez dostawców, personel frachtu lotniczego, służby celne, sortownie, kurierów dostarczających do miejsca docelowego. Paczka z kosmetykami będzie przenoszona i transportowana, zawsze istnieje więc ryzyko na zerwanie opakowania, jeśli materiał nie będzie wystarczająco wytrzymały. Realizując większe zamówienie, zawsze zawijaj wszystkie kosmetyki osobno. Jeśli paczka zawiera wiele drobnych elementów, pamiętaj, że mogą się one przemieszczać i wpadać na siebie podczas transportu. Oddzielne owijanie i amortyzowanie przedmiotów pomaga zapewnić, że nie będą się od siebie odbijać i nie spowodują wzajemnych uszkodzeń.

Wysyłka kosmetyków a reguły pakowania

Reguły wysyłki produktów kosmetycznych różnią się ze względu na składniki i wymagania dotyczące pakowania. Mydła, szampony i kremy mogą być wysyłane w regularnych opakowaniach, takich jak koperty wypełnione folią bąbelkową. Natomiast perfumy muszą być pakowane w szczelne pojemniki. Inne produkty kosmetyczne można wysyłać za pośrednictwem standardowych usług firm kurierskich, takich jak UPS, InPost i FedEx. Jednak perfum nie można tak łatwo wysłać, szczególnie na arenie międzynarodowej. Krajowe opcje wysyłki perfum są również ograniczone.

Wysyłka produktów może być skomplikowanym procederem, dlatego najlepiej znaleźć odpowiedniego partnera logistycznego, który ułoży i ułatwi cały proces wysyłkowy w Twoim sklepie internetowym z kosmetykami. Czym powinny się kierować sklepy podczas wyboru firmy kurierskiej?  Warto zwrócić uwagę na dostępne integracje. GlobKurier oferuje integracje z Allegro i eBay na 1 klik, a także wygodny panel do zarządzania przesyłkami. Serwis GlobKurier to ponad 50 firm kurierskich w jednym miejscu i atrakcyjne ceny wysyłek. To także bieżąca obsługa i wsparcie doświadczonych specjalistów. 

Sprawdź, jakie kroku powinieneś podjąć, by skutecznie sprzedawać kosmetyki w Intenecie
Rozpoczęcie sprzedaży przez internet

zamów tsl


GlobKurier.pl

Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl


Poprzedni wpis << Branża KEP w Polsce
Następny wpis 5 prezentów na Dzień Ojca, które można wysłać kurierem >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Paczka do Korei Południowej

Co można wysyłać na paletach kurierskich?

Transport drobnicowy – niezbędne informacje

Bezpieczny transport przesyłek paletowych

Przesyłki kurierem w Europie

Największe wyzwania logistyki kontraktowej i potencjał usługi

Czym jest transport intermodalny?

Wietrzenie magazynów na czym polega i jakie daje szanse sklepom e-commerce

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube

Zapisz się na newsletter

Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
Newsletter
Newsletter
Dziękujemy!

Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
x
  • .
    • O Firmie
      • Kim jesteśmy?
      • Blog
      • Aktualności
      • E-commerce porady
      • Jak zapakować i wysłać
      • Współpraca biznesowa
      • GlobkurierTV
      • Kariera
      • Kontakt
    • Przesyłki zagraniczne
      • Przesyłki do Anglii
      • Przesyłki do Australi
      • Przesyłki do Chin
      • Przesyłki do Kanady
      • Przesyłki do Francji
      • Przesyłki do Niemiec
      • Przesyłki do Norwegii
      • Przesyłki do USA
      • Przesyłki do Rumunii
    • Usługi Kurierskie
      • Przesyłki kopertowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki drogowe
      • Przesyłki paletowe
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
      • Spedycja
    • Strefa informacji
      • Pomoc / FAQ
      • Reklamacje
      • Program partnerski
      • Sposoby płatności
      • Statusy przewoźników
      • Towary wykluczone
      • Wszyscy przewoźnicy
      • Cennik
      • Ranking kurierów
GLOBKURIER
al. Wojciecha Korfantego 138a
40-156 Katowice,
Icon formularz kontaktowy
Icon kontakt@globkurier.pl
Icon +48 22 300 16 21
© 2007-2022 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
  • Strona główna
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Mapa strony
logo
ue-banner
Aktywnie wspieramy fundacje
fundacja rozwoju polska akademia
Otrzymane nagrody
funfacja rozwoju polska akademia
Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
1
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
| Odpowiedz