• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
          • Odprawa celna GlobKurier
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > E-commerce > Dla e-commerce – jak napisać opis produktu, który sprzedaje?
14styczeń 2021

Dla e-commerce – jak napisać opis produktu, który sprzedaje?

Opisy produktów w sklepie internetowym to rzecz, bez której ciężko odnieść sukces w sprzedaży online. Choć naturalnie naszych potencjalnych klientów powinien przyciągać asortyment czy cena, to właśnie te kilka słów stanowi zachętę do kupienia wystawianych przez nas produktów. Jakie są podstawowe zasady tworzenia takich tekstów? O czym należy pamiętać a przed czym kategorycznie się wystrzegać? Jak pisać opis produktu? Na te oraz wiele innych pytań spieszymy z odpowiedzią w tym tekście. Zaczynasz swoją karierę z e-commerce? Nie możesz przejść obojętnie obok tego artykułu! Z pewnością wyjaśni wiele wątpliwości lub rzuci światło na tematy, z którymi jeszcze być może nie miałeś styczności. Oto krótkie kompendium wiedzy o pisaniu opisów produktów dla e-commerce!

Spis treści

  • Dlaczego opisy produktów są ważne dla branży e-commerce?
  • Co powinien zawierać idealny opis produktu?
  • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Dlaczego opisy produktów są ważne dla branży e-commerce?

W sklepach stacjonarnych podstawową zachętę do zakupu stanowi z reguły witryna. Znajdziesz tam nowe produkty, ciekawe kompozycje, a często niemal wręcz artystyczne aranżacje nawiązujące do określonego sezonu. W sklepach internetowych stworzenie kuszących dla oka wystaw jest niemożliwe. Owszem, jak najwyższa jakość samych zdjęć jest kluczem do sukcesu, jednakże niewystarczającym. Aby dopełnić ów sukces i przyciągnąć klientów – postaw na skuteczny opis produktu, który w branży e-commerce jest niezwykle ważny. Przecież ostatecznie to on ma przyciągnąć, przykuć uwagę na dłuższą chwilę, wyjaśnić wszelkie wątpliwości i w ostateczności doprowadzić do zakupu produktu. To one są wizytówką biznesu i częściowo tekstowym odpowiednikiem witryn sklepowych. Skuteczny opis produktu powinien trafić do odpowiedniej grupy docelowej oraz być napisany w przystępnej dla niej języku, unikatowo, może zabawnie lub intrygująco. Wiele zależy od branży i osób, które potencjalnie dany produkt mogą nabyć.  Wszystko po to, aby nie tylko przyciągać oko kupujących, ale także tworzyć teksty odpowiednie pod kątem SEO. Dzięki temu dużo łatwiej będzie nas odnaleźć w wyszukiwarce. W związku z tym – jak pisać opis produktu?

Co powinien zawierać idealny opis produktu?

Pisanie tekstów opisujących produkty bywa niemal prawdziwą sztuką. Jednak spełniając określone wymogi, czasami w kilku zdaniach możesz w pełni wyczerpać temat.

  1. 1. Zadbaj o odpowiednią nazwę produktu. Najlepiej, gdy poza szczegółami technicznymi (takimi jak model i tym podobne) znalazły się odnośniki określonych cech. Gdy używasz autorskich nazw produktów (zwłaszcza gdy Twój sklep nie jest zbyt popularny) dopracuj je, doprecyzuj, aby użytkownik miał pełną jasność, że przykładowo “wspomnienie lata” to w rzeczywistości farba do ściany w odcieniach żółci.
  2. 2. Stawiaj na język korzyści. Pokaż, co niesie ze sobą nabycie towaru z Twojego sklepu, jakie korzyści (poza tymi oczywistymi) może przynieść zakup. Dodaj, co jest mocną stroną towaru. Do czego tak naprawdę może nam się przydać dana rzecz? Kilkoma zdaniami powiedz, dlaczego to właśnie Twój produkt jest czymś, co koniecznie trzeba nabyć.
  3. 3. Trafiaj do odpowiedniej grupy docelowej. Przykładowo: pisząc do młodzieży, nie używaj zbyt formalnych formuł i stwierdzeń, które mogą być po prostu niezrozumiałe i zdecydowanie nie zachęcą do zakupu. Pokuś się być może o żartobliwy ton, coś intrygującego co pozwoli zostać na dłużej na zakładce z produktem, a w ostateczności sfinalizować transakcję. Jednak, jeśli Twój asortyment jest uniwersalny, niech również styl Twojej wypowiedzi taki pozostanie – prosty i zrozumiały dla każdego.
  4. 4. Optymalizuj tekst pod kątem SEO. Choć opisy powinny być unikatowe, aby przyciągać klientów, nie można zapominać o tekstowej “współpracy” z wyszukiwarką. W tekście muszą znaleźć się odpowiednie słowa kluczowe, ale i w ich użyciu należy znaleźć złoty środek. Nie przesadzaj z nadmiernym używaniem, rób to w sposób naturalny, aby czytelnik nie czuł swego rodzaju sztuczności. Jednocześnie taką nadgorliwością zagrozisz (od strony technicznej) prawidłowemu pozycjonowaniu sklepu. Odpowiednie wykorzystywanie słów kluczowych z pewnością po czasie pozwoli Ci pojawiać się w wyszukiwarce wyżej niż konkurencja.
  5. 5. Nie duplikuj. To częsty błąd popełniany przez osoby początkujące w branży e-commerce i contencie. Powielanie treści to swego rodzaju grzech w świecie pozycjonowania, który zmniejsza niemal do zera prawdopodobieństwo bezproblemowego znalezienia Twojego sklepu w wyszukiwarce.

Na koniec z pewnością zadajesz sobie pytanie: ile znaków opis produktu? Powinien on mieścić się w przedziale od 1000 do 1500 znaków ze spacjami, w tym minimum trzy lub cztery razy powinny być wplecione słowa kluczowe.

Aby skutecznie (oraz z zadowoleniem po stronie Klienta) sprzedać swój produkt trzeba przejść wiele etapów. Od stworzenia ciekawego produktu, sklepu, zdjęć, skutecznego opisu produktu, dobraniu odpowiednich form reklamy, obsługi klienta, przygotowania do wysyłki, zamówienia kuriera. To oczywiście droga skrócona, ale prawidłowe wykonanie wszystkich zadań sprawi, że będziemy mogli cieszyć się wzrostem sprzedaży. Choć nie należy faworyzować określonych etapów, jednakże prawidłowe odpowiedzenie sobie na pytanie “jak pisać opis produktu?” i dostosowanie się do wszelkich rad zawartych w powyższym artykule to pierwszy krok w przyciągnięciu potencjalnego klienta do naszego sklepu. Pamiętaj, że tworząc opisy, musisz patrzeć na to dwutorowo. Z jednej strony przyciągając kupujących, a z drugiej pisać tak, aby pozostać w zgodzie z zasadami pozycjonowania.

zarejestruj się i wysyłaj taniej z Globkurier


GlobKurier.pl

Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl


Poprzedni wpis << Jak zyskać lojalność klienta sklepu internetowego?
Następny wpis Jak zwrócić nieudane prezenty świąteczne? >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
0 0 głosów
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Rossmann zwroty - Jak zwrócić towar w Rossmannie?

Zwrot do nadawcy - czyli kiedy paczka wraca do nadawcy?

Co można wysłać w paczce do USA?

Spóźniona paczka – co zrobić, gdy przesyłka nie dotrze na czas?

Co to jest CMR – Międzynarodowy List Przewozowy?

Brytyjskie kody pocztowe - jak prawidłowo je zapisać?

Czy kurierzy pracują w sobotę?

Opinie

Zapisz się na newsletter

Dziękujemy!

Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
x
  • .
    • O Firmie
      • Kim jesteśmy?
      • Blog
      • Aktualności
      • E-commerce porady
      • Jak zapakować i wysłać
      • Współpraca biznesowa
      • GlobkurierTV
      • Kariera
      • Kontakt
    • Przesyłki zagraniczne
      • Przesyłki do Anglii
      • Przesyłki do Australi
      • Przesyłki do Chin
      • Przesyłki do Kanady
      • Przesyłki do Francji
      • Przesyłki do Niemiec
      • Przesyłki do Norwegii
      • Przesyłki do USA
      • Przesyłki do Rumunii
    • Usługi Kurierskie
      • Przesyłki kopertowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki drogowe
      • Przesyłki paletowe
      • Przesyłki NEXT DAY
      • Przesyłki zagraniczne
      • Przesyłki krajowe
    • Strefa informacji
      • Pomoc / FAQ
      • Reklamacje
      • Program partnerski
      • Sposoby płatności
      • Statusy przewoźników
      • Towary wykluczone
      • Wszyscy przewoźnicy
      • Cennik
      • Ranking kurierów
GLOBKURIER
ul. Bogucicka 7
40-226 Katowice
messageSkontaktuj się z nami
mailkontakt@globkurier.pl
phone+48 22 300 16 21
© 2007-2022 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
  • Strona główna
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Mapa strony
logo
ue-banner
Aktywnie wspieramy fundacje
fundacja rozwoju polska akademia
Otrzymane nagrody
funfacja rozwoju polska akademia
Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
0
0
Napisz komentarz!x
()
x
| Reply