• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > E-commerce > Jak zyskać lojalność klienta sklepu internetowego?
17sty 2021

Jak zyskać lojalność klienta sklepu internetowego?

Bez względu na to, czy prowadzisz sklep stacjonarny, czy internetowy – lojalny klient zawsze jest na wagę złota. Powracający kupujący utwierdzają w fakcie, że oferujemy przydatny i ważny produkt. Jednocześnie stanowi to wyznacznik jakości naszych usług. Nikt nie chciałby przecież wracać do sprzedawcy, który utrudnia cały proces sprzedażowy. Pozyskanie zaufania klientów (a przede wszystkim jego utrzymanie) jest procesem długotrwałym i wymagającym pracy oraz cierpliwości. Wpływ ma na to kilka czynników.
Ich wzorowe wykonanie z pewnością znajdzie swoje odzwierciedlenie w napływie nowych kupujących oraz zbudowaniu w nich lojalności do naszej marki. Co więc możesz zrobić w tej kwestii dla swojego sklepu internetowego? Oto nasze porady!

Spis treści

  • Sprawna obsługa klienta
  • Stwórz program lojalnościowy
  • Zadbaj o gratisy do zamówień
  • Newsletter, sms-y…
  • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Sprawna obsługa klienta

Klient nasz Pan – dlatego należy poświęcić mu maksimum uwagi w każdej chwili, którą spędza w naszym sklepie: od wyboru produktów, przez zakup, dostarczenie, aż po ewentualne zwroty. Pokazujemy, że jesteśmy cały czas dostępni dla klienta. Bądźmy także elastyczni i otwarci na wiele form płatności czy dostaw. Co może wpłynąć na usprawnienie obsługi a w konsekwencji na zbudowanie bazy lojalnych kupujących?

  • Live chat

Czasy, w których jedyny kontakt z klientem odbywał się z pomocą maila lub telefonu już bezpowrotnie minęły. Coraz częściej chcemy otrzymać odpowiedź na nurtujące nas pytania tu i teraz. Zwłaszcza jeśli mamy wydać na produkt większą sumę pieniędzy. Firmy decydują się więc na doraźną pomoc wirtualnych doradców. Dzięki live chatom potencjalny kupujący może na bieżąco zadawać pytania, a to przyspieszy zakup produktu. Tak obsłużona osoba z pewnością szybko powróci na kolejne zakupy.

  • Informuj o płatnościach i przesyłkach kurierskich

Szczęśliwy klient to taki, któremu pozostawiamy opcję wyboru i informujemy go o tym. Pamiętaj więc, że jedni z nas preferują przelewy Blikiem, inni kartami debetowymi, a są też Ci, wciąż korzystający z przelewów tradycyjnych. Bądź elastyczny – to znajdzie swoje odzwierciedlenie wśród zaufanych klientów. Dodatkowo proponuj wybór wśród kilku firm kurierskich – tutaj preferencje odbiorców Twoich produktów również mogą być szerokie, a ich zadowolenie jest przecież najważniejsze.

  • Bądź w kontakcie po zamówieniu

Już w trakcie składania zamówienia informuj kupującego o jego prawach. Ile czasu ma na ewentualny zwrot? Jak i z kim kontaktować się w przypadku, gdy przesyłka kurierska dotrze zbyt późno lub w złym stanie? Klient powinien wiedzieć, w jaki sposób może się skontaktować z biurem obsługi klienta w celu w miarę bezproblemowego wyjaśnienia wszelkich wątpliwości i nieporozumień. Często na bazie drobnych konfliktów i ich spokojnego rozwiązania rodzi się dłuższa relacja na linii klient – sklep internetowy, czyli kolejny lojalny kupujący! Kontakt z zamawiającym tuż po sfinalizowaniu transakcji jest ważny nie tylko w nieprzyjemnych wypadkach, ale o tym w dalszej części!

Stwórz program lojalnościowy

Chcesz pokazać swoim klientom, że są dla Ciebie ważni? Stwórz program lojalnościowy. To idealnie rozwiązanie, w którym żadna ze stron niczego nie traci, a jedynie zyskuje na wzajemnej współpracy. Przekazuj więc lojalnym kupującym specjalne kody rabatowe, punkty w systemach lojalnościowych lub podaruj prezent przy przekroczeniu określonej kwoty w trakcie kolejnego zakupu.

Zadbaj o gratisy do zamówień

Nic nie daje takiej radości jak prezenty! A zwłaszcza te niespodziewane! Wtedy nawet najmniejszy element budzi radość i ekscytację. Poza tym stanowi miłą informację, że ktoś jest dla nas ważny. Tak dobrze jest postępować nie tylko z bliskimi nam osobami, ale także… klientami sklepu internetowego! Czasami (wydawałoby się prosty) element dodany do przesyłki kurierskiej z produktem może zatrzymać klientów na dłużej. Co może się tam znaleźć?

  • Akcesoria

Pozwól, aby kupujący poczuł się częścią “rodziny” Twojego sklepu. Podaruj akcesoria takie jak długopisy czy eko torby, którymi czasami nieświadomie będzie mógł reklamować Twój biznes.

  • Próbki

Co przekona kupującego do zrobienia kolejnych zakupów w sklepie internetowym? Darmowe próbki innych produktów dołączone do jego zamówienia!

  • Rabaty

Klient, który wie, że w jego przesyłce znajdzie się bon z kodem rabatowym na kolejne zakupy, z pewnością z niemałą ekscytacją czeka i śledzi paczkę!

Newsletter, sms-y…

Mailing czy sms z powiadomieniem jest nieskuteczny i wyszedł z mody? Nic bardziej mylnego! Obecnie świadomość tego jak sklepy reklamują swoje produkty jest bardzo wysoka i zapisanie się do newslettera jest świadomym wyborem potencjalnych kupujących, nie zaś niemiłym zaskoczeniem w skrzynce mailowej. Informuj w ten sposób stałych klientów o rabatach, akcjach promocyjnych czy sezonowych zniżkach. Pamiętaj o dobraniu odpowiedniej grupy docelowej. W miarę możliwości staraj się także personalizować wiadomości.

Według badań około 60% kupujących w sklepach internetowych to klienci powracający. Nie da się więc ukryć, że to właśnie oni wpływają na ruch i sprzedaż w większości sklepów internetowych. Choć każdy kupujący jest ważny dla rozwoju biznesu online to właśnie Ci lojalni, niemalże fani naszych produktów, są prawdziwą reklamą oferowanych towarów i usług. Warto więc dbać i pamiętać o nich nawet po zakończonych zakupach.

zarejestruj się i wysyłaj taniej z Globkurier


GlobKurier.pl

Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl


Poprzedni wpis << Darmowy Kalendarz E-commerce na 2021 rok od GlobKurier!
Następny wpis Dla e-commerce – jak napisać opis produktu, który sprzedaje? >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Paczka do Korei Południowej

Co można wysyłać na paletach kurierskich?

Transport drobnicowy – niezbędne informacje

Bezpieczny transport przesyłek paletowych

Przesyłki kurierem w Europie

Największe wyzwania logistyki kontraktowej i potencjał usługi

Czym jest transport intermodalny?

Wietrzenie magazynów na czym polega i jakie daje szanse sklepom e-commerce

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube

Zapisz się na newsletter

Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
Newsletter
Newsletter
Dziękujemy!

Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
x
  • .
    • O Firmie
      • Kim jesteśmy?
      • Blog
      • Aktualności
      • E-commerce porady
      • Jak zapakować i wysłać
      • Współpraca biznesowa
      • GlobkurierTV
      • Kariera
      • Kontakt
    • Przesyłki zagraniczne
      • Przesyłki do Anglii
      • Przesyłki do Australi
      • Przesyłki do Chin
      • Przesyłki do Kanady
      • Przesyłki do Francji
      • Przesyłki do Niemiec
      • Przesyłki do Norwegii
      • Przesyłki do USA
      • Przesyłki do Rumunii
    • Usługi Kurierskie
      • Przesyłki kopertowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki drogowe
      • Przesyłki paletowe
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
      • Spedycja
    • Strefa informacji
      • Pomoc / FAQ
      • Reklamacje
      • Program partnerski
      • Sposoby płatności
      • Statusy przewoźników
      • Towary wykluczone
      • Wszyscy przewoźnicy
      • Cennik
      • Ranking kurierów
GLOBKURIER
al. Wojciecha Korfantego 138a
40-156 Katowice,
Icon formularz kontaktowy
Icon kontakt@globkurier.pl
Icon +48 22 300 16 21
© 2007-2022 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
  • Strona główna
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Mapa strony
logo
ue-banner
Aktywnie wspieramy fundacje
fundacja rozwoju polska akademia
Otrzymane nagrody
funfacja rozwoju polska akademia
Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
1
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
| Odpowiedz