Logo
Śledź przesyłkę
  • Moje konto i płatności
  • Lista zamówień
  • Integracje i importowanie
  • Faktury
  • Moje zgłoszenia
  • Moje reklamacje
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
  • PL
Logo
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Porady > Jak zwrócić nieudane prezenty świąteczne?
✖
Menu
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
Wróć
Wróć
11sty 2021

Jak zwrócić nieudane prezenty świąteczne?

   Czas czytania 3 min.

Święta to nie tylko czas spędzony w rodzinnym gronie oraz smaczne potrawy, to również czas obdarowywania bliskich. Niekiedy zdarza się jednak, że otrzymany prezent nie spełnia naszych oczekiwań lub okazuje się całkowicie nietrafiony. Co zrobić w takim wypadku? Czy wypada zwrócić otrzymamy prezent? Jeśli na pewno nie chcemy go zatrzymać, to w jaki sposób możemy dokonać takiego zwrotu?

Zwroty prezentów, zwrot paczki

Spis treści

  • Nieudany prezent świąteczny – czy zwracać?
  • Zwrot zakupów w sklepach stacjonarnych
  • Zwrot zakupów w sklepie online
  • Czego nie możemy zwrócić?
  • Problematyczne zwroty
  • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Nieudany prezent świąteczny – czy zwracać?

Wiele zależy od tego, jakiego rodzaju prezentu otrzymaliśmy. Również to, jakie mamy podejście do podarunków oraz jakie mamy relację z osobą, która nas obdarowała. Nietrafiony prezent niekoniecznie musimy od razu zwracać. Możemy go zachować i podarować komuś innemu, komu bardziej przypadnie do gustu. Możemy, zamiast zwracać paczkę, skorzystać z bardziej nowoczesnych rozwiązań, czyli wystawić dany przedmiot na aukcji na popularnych platformach sprzedażowych: Allegro czy OLX. Jeśli zdecydujemy się, że z jakichś względów woli oddać podarunek do sklepu procedura różnić się będzie w zależności od tego, czy produkt został zakupiony w sklepie stacjonarnym, czy online.

Zwrot zakupów w sklepach stacjonarnych

Jest to nieco skomplikowana sprawa, ponieważ nie każdy kupujący zdaje sobie sprawę, że sklepy stacjonarne nie są zobowiązane do przyjmowania zwrotów bez podania przyczyny. Polskie prawo nie nakazuje sprzedawcy przyjęcia zwrotu, dlatego zasady przyjmowania zwrotów mogą różnić w zależności od sklepu. Z tego względu warto wcześniej zapoznać się z regulaminem i polityką zwrotów w danym sklepie. Warto również zwrócić szczególną uwagę, na przysługujący termin oddania towaru. W wielu przypadkach jest to 14 dni od dnia zakupu. Jednak w obecnej sytuacji epidemiologicznej, gdy wiele sklepów jest zamkniętych, termin automatycznie ulega przedłużeniu o okres zamknięcia sklepów.

Kolejnym problemem przy dokonywaniu zwrotu prezentu w sklepie stacjonarnym może być paragon. Wielu sprzedawców wymaga potwierdzenia dokonania zakupu, bez tego nie ma możliwości przyjęcia produktu. Rozwiązaniem w tej sytuacji może być delikatne poproszenie obdarowującego o paragon.

Zwrot zakupów w sklepie online

Sprawa w przypadku sklepów online wygląda zgoła inaczej, ponieważ procedura zwrotu paczki jest znacznie prostsza. W e-sklepach mamy 14 dni na odstąpienie od umowy gwarantowane przez ustawę (termin liczy się od następnego dnia po otrzymaniu przesyłki). Wielu sprzedawców oferuje nawet dłuższe terminy. W przypadku zwrotu produktów dokonywanego online niewymagane jest podanie przyczyny zwrotu. Należy jedynie wypełnić oświadczenie o odstąpieniu od umowy i razem ze zwracaną rzeczą odesłać do sprzedawcy.

Jednak przy zwrocie prezentów możemy napotkać pewien problem związany ze zwrotem płatności. Sprzedawca może przyjąć towar bez paragonu, wystarczy przedstawić inny dokument potwierdzający zakup: przy płatności bezgotówkowych będzie to wyciąg z terminala, lub też faktura, potwierdzająca transakcję z konta bankowego czy dokument gwarancji podbity przez sprzedawcę. Jeśli posiadamy, któryś z dokumentów konieczny do przyjęcia zwrotu i zostanie on zaakceptowany, pieniądze wrócą na konto osoby, która ten prezent zamówiła. Co sprawi, że osoba, która nas obdarowała, dowie się, że zwróciliśmy otrzymany od niej prezent…

Czego nie możemy zwrócić?

Nie każdy prezent możemy zwrócić, nawet jeśli posiadamy dowód zakupu u danego sprzedawcy. Problematyczne może być zwrócenie:

  • płyt DVD, muzyki i oprogramowania komputerowe: wielu detalistów nie przyjmie zwrotów tych produktów, jeśli plomba lub opakowanie zostało zerwane;
  • produktów przygotowanych na zamówienie lub spersonalizowanych;
  • niektórych elementów garderoby takich jak bielizna lub stroje kąpielowe;
  • towarów z krótką datą przydatności;
  • przedmiotów zakupionych na aukcji, w której uczestniczyło kilku potencjalnych nabywców.

Problematyczne zwroty

Zwrócenie nietrafionego prezentu, który otrzymaliśmy, nie jest prostym zadaniem, jeśli chcemy to zrobić bez wiedzy osoby obdarowującej. Choć sama procedura zwrotu paczki nie jest skomplikowana, zwłaszcza w przypadku towarów zakupionych online. Wiele sklepów oferuje możliwość dokonania darmowego zwrotu, w niektórych konieczne będzie pokrycie kosztów dostawy. W taki przypadku warto poszukać taniego kuriera, który odbierze nietrafiony podarunek i dostarczy do wybranego sklepu. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz porównać oferty najpopularniejszych firm kurierskich, takich jak FedEx, DPD, DHL czy UPS. Ponadto, rejestrując się w naszym serwisie zyskujesz dostęp do niższych cen!
zarejestruj się i wysyłaj taniej z Globkurier


GlobKurier.pl

Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

Newsletter Signup

Poprzedni wpis << Dla e-commerce – jak napisać opis produktu, który sprzedaje?
Następny wpis H&M zwroty – Jak zwrócić towar do H&M? >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

DPD Pickup — jak działa?

DPD Pickup — jak działa?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube
X twitter