• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Porady > Jak zwrócić nieudane prezenty świąteczne?
11sty 2021

Jak zwrócić nieudane prezenty świąteczne?

Święta to nie tylko czas spędzony w rodzinnym gronie oraz smaczne potrawy, to również czas obdarowywania bliskich. Niekiedy zdarza się jednak, że otrzymany prezent nie spełnia naszych oczekiwań lub okazuje się całkowicie nietrafiony. Co zrobić w takim wypadku? Czy wypada zwrócić otrzymamy prezent? Jeśli na pewno nie chcemy go zatrzymać, to w jaki sposób możemy dokonać takiego zwrotu?

Zwroty prezentów, zwrot paczki

Spis treści

  • Nieudany prezent świąteczny – czy zwracać?
  • Zwrot zakupów w sklepach stacjonarnych
  • Zwrot zakupów w sklepie online
  • Czego nie możemy zwrócić?
  • Problematyczne zwroty
  • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Nieudany prezent świąteczny – czy zwracać?

Wiele zależy od tego, jakiego rodzaju prezentu otrzymaliśmy. Również to, jakie mamy podejście do podarunków oraz jakie mamy relację z osobą, która nas obdarowała. Nietrafiony prezent niekoniecznie musimy od razu zwracać. Możemy go zachować i podarować komuś innemu, komu bardziej przypadnie do gustu. Możemy, zamiast zwracać paczkę, skorzystać z bardziej nowoczesnych rozwiązań, czyli wystawić dany przedmiot na aukcji na popularnych platformach sprzedażowych: Allegro czy OLX. Jeśli zdecydujemy się, że z jakichś względów woli oddać podarunek do sklepu procedura różnić się będzie w zależności od tego, czy produkt został zakupiony w sklepie stacjonarnym, czy online.

Zwrot zakupów w sklepach stacjonarnych

Jest to nieco skomplikowana sprawa, ponieważ nie każdy kupujący zdaje sobie sprawę, że sklepy stacjonarne nie są zobowiązane do przyjmowania zwrotów bez podania przyczyny. Polskie prawo nie nakazuje sprzedawcy przyjęcia zwrotu, dlatego zasady przyjmowania zwrotów mogą różnić w zależności od sklepu. Z tego względu warto wcześniej zapoznać się z regulaminem i polityką zwrotów w danym sklepie. Warto również zwrócić szczególną uwagę, na przysługujący termin oddania towaru. W wielu przypadkach jest to 14 dni od dnia zakupu. Jednak w obecnej sytuacji epidemiologicznej, gdy wiele sklepów jest zamkniętych, termin automatycznie ulega przedłużeniu o okres zamknięcia sklepów.

Kolejnym problemem przy dokonywaniu zwrotu prezentu w sklepie stacjonarnym może być paragon. Wielu sprzedawców wymaga potwierdzenia dokonania zakupu, bez tego nie ma możliwości przyjęcia produktu. Rozwiązaniem w tej sytuacji może być delikatne poproszenie obdarowującego o paragon.

Zwrot zakupów w sklepie online

Sprawa w przypadku sklepów online wygląda zgoła inaczej, ponieważ procedura zwrotu paczki jest znacznie prostsza. W e-sklepach mamy 14 dni na odstąpienie od umowy gwarantowane przez ustawę (termin liczy się od następnego dnia po otrzymaniu przesyłki). Wielu sprzedawców oferuje nawet dłuższe terminy. W przypadku zwrotu produktów dokonywanego online niewymagane jest podanie przyczyny zwrotu. Należy jedynie wypełnić oświadczenie o odstąpieniu od umowy i razem ze zwracaną rzeczą odesłać do sprzedawcy.

Jednak przy zwrocie prezentów możemy napotkać pewien problem związany ze zwrotem płatności. Sprzedawca może przyjąć towar bez paragonu, wystarczy przedstawić inny dokument potwierdzający zakup: przy płatności bezgotówkowych będzie to wyciąg z terminala, lub też faktura, potwierdzająca transakcję z konta bankowego czy dokument gwarancji podbity przez sprzedawcę. Jeśli posiadamy, któryś z dokumentów konieczny do przyjęcia zwrotu i zostanie on zaakceptowany, pieniądze wrócą na konto osoby, która ten prezent zamówiła. Co sprawi, że osoba, która nas obdarowała, dowie się, że zwróciliśmy otrzymany od niej prezent…

Czego nie możemy zwrócić?

Nie każdy prezent możemy zwrócić, nawet jeśli posiadamy dowód zakupu u danego sprzedawcy. Problematyczne może być zwrócenie:

  • płyt DVD, muzyki i oprogramowania komputerowe: wielu detalistów nie przyjmie zwrotów tych produktów, jeśli plomba lub opakowanie zostało zerwane;
  • produktów przygotowanych na zamówienie lub spersonalizowanych;
  • niektórych elementów garderoby takich jak bielizna lub stroje kąpielowe;
  • towarów z krótką datą przydatności;
  • przedmiotów zakupionych na aukcji, w której uczestniczyło kilku potencjalnych nabywców.

Problematyczne zwroty

Zwrócenie nietrafionego prezentu, który otrzymaliśmy, nie jest prostym zadaniem, jeśli chcemy to zrobić bez wiedzy osoby obdarowującej. Choć sama procedura zwrotu paczki nie jest skomplikowana, zwłaszcza w przypadku towarów zakupionych online. Wiele sklepów oferuje możliwość dokonania darmowego zwrotu, w niektórych konieczne będzie pokrycie kosztów dostawy. W taki przypadku warto poszukać taniego kuriera, który odbierze nietrafiony podarunek i dostarczy do wybranego sklepu. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz porównać oferty najpopularniejszych firm kurierskich, takich jak FedEx, DPD, DHL czy UPS. Ponadto, rejestrując się w naszym serwisie zyskujesz dostęp do niższych cen!
zarejestruj się i wysyłaj taniej z Globkurier


GlobKurier.pl

Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl


Poprzedni wpis << Dla e-commerce – jak napisać opis produktu, który sprzedaje?
Następny wpis H&M zwroty – Jak zwrócić towar do H&M? >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Paczka do Korei Południowej

Co można wysyłać na paletach kurierskich?

Transport palet do Niemiec

Przesyłki kurierem w Europie

Transport drobnicowy – niezbędne informacje

Bezpieczny transport przesyłek paletowych

Największe wyzwania logistyki kontraktowej i potencjał usługi

Czym jest transport intermodalny?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube

Zapisz się na newsletter

Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
Newsletter
Newsletter
Dziękujemy!

Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
x
  • .
    • O Firmie
      • Kim jesteśmy?
      • Blog
      • Aktualności
      • E-commerce porady
      • Jak zapakować i wysłać
      • Współpraca biznesowa
      • GlobkurierTV
      • Kariera
      • Kontakt
    • Przesyłki zagraniczne
      • Przesyłki do Anglii
      • Przesyłki do Australi
      • Przesyłki do Chin
      • Przesyłki do Kanady
      • Przesyłki do Francji
      • Przesyłki do Niemiec
      • Przesyłki do Norwegii
      • Przesyłki do USA
      • Przesyłki do Rumunii
    • Usługi Kurierskie
      • Przesyłki kopertowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki drogowe
      • Przesyłki paletowe
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
      • Spedycja
    • Strefa informacji
      • Pomoc / FAQ
      • Reklamacje
      • Program partnerski
      • Sposoby płatności
      • Statusy przewoźników
      • Towary wykluczone
      • Wszyscy przewoźnicy
      • Cennik
      • Ranking kurierów
GLOBKURIER
al. Wojciecha Korfantego 138a
40-156 Katowice,
Icon formularz kontaktowy
Icon kontakt@globkurier.pl
Icon +48 22 300 16 21
© 2007-2023 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
  • Strona główna
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Mapa strony
logo
ue-banner
Aktywnie wspieramy fundacje
fundacja rozwoju polska akademia
Otrzymane nagrody
funfacja rozwoju polska akademia
Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
0
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
| Odpowiedz