• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > E-commerce > Co powinien wiedzieć sprzedawca o zwrocie towaru do sklepu – online?
  • Logowanie Załóż darmowe konto
  • 18kw. 2021

    Co powinien wiedzieć sprzedawca o zwrocie towaru do sklepu – online?

    Zakupy online stają się coraz popularniejszą formą nabywania produktów. Bez konieczności wychodzenia z domu, a nawet wstawania z fotela, możemy ubrać się od stóp do głów, wyposażyć nasz dom i kupić książki lub gry. To ogromna wygoda dla kupujących. Jeśli z kolei prowadzisz swój sklep internetowy, musisz zadbać, aby oferta była jak najkorzystniejsza i czytelna, co pomoże osiągnąć sukces. Należy jednak pamiętać, że często mimo największych starań, produkty mogą nie sprostać oczekiwaniom nabywcy. Może chodzić o odcień danego towaru, który w ekranach monitorów prezentuje się nieco inaczej, lub niepasujący rozmiar. Chcesz jednak, aby mimo tej niedogodności klient wrócił jeszcze do Twojego sklepu? Postaw na jasną i czytelną politykę zwrotów, która nie budzi wątpliwości. Jak w świetle prawa wygląda sposób odstąpienia od umowy i odesłania zakupionego produktu do sprzedawcy? Jak informować kupujących o ich prawach? Wszystkie wątpliwości wyjaśnimy w artykule!

    Co powinien wiedzieć sprzedawca o zwrocie towaru do sklepu - online?

    Spis treści

    • Jakie prawa ma klient?
    • Jak wygląda zwrot kosztów?
    • Kiedy możemy nie przyjąć zwrotu?
    • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

    Jakie prawa ma klient?

    Na samym początku warto zauważyć, że zwrot towaru nie jest jednoznaczny z jego reklamacją. Kupujący ma prawo odstąpić od umowy bez podania konkretnego powodu. Reklamacja jest jasnym sygnałem pokazującym, że nabyty towar posiada wady lub uszkodzenia, bądź nie jest spójny z zamówieniem.

    Osoba kupująca produkty w sklepie internetowym ma 14 dni na odstąpienie od umowy. Odliczanie dwóch tygodni rozpoczyna się w momencie otrzymania przesyłki z rąk przedstawiciela firmy kurierskiej lub odebrania jej z paczkomatu. Mówiąc o 14 dniach, mamy na myśli nie tylko dni robocze, ale również niedziele i święta. Kupujący jest zobowiązany w tym czasie poinformować sprzedawcę o swojej decyzji. Może to zrobić przez specjalny formularz online bądź za pomocą wydruku dołączonego przez sklep do przesyłki kurierskiej. Nie zawsze jest to jednak konieczne. Często wystarczy zwykły e-mail lub informacja telefoniczna. Warto więc zapisywać takie informacje, aby w przypadku potencjalnych konfliktów, móc się do takich wiadomości odnieść.

    Kiedy zależy Ci na jak najbezpieczniejszym otrzymaniu powracającego towaru, przekaż dokładne informacje o formach zwrotu nawet przed ostatecznym zakupem, na poziomie koszyka lub w trakcie wypełniania formularza zakupowego. Podkreśl, czy produkt ma zostać zwrócony w oryginalnym pudełku, dodaj informacje o terminach zwrotu. Takie szczegóły mogą się także znaleźć w mailu, który kupujący otrzyma od Ciebie tuż po sfinalizowaniu transakcji. Warto w nim umieścić wspomniany wcześniej formularz zwrotu, a także kilka słów opisujących zasady nadania przesyłki kurierskiej. Możesz dodać także instrukcję jak nadać paczkę w Paczkomacie lub jak wygląda zlecenie wysłania i śledzenia przesyłki w wybranej przez Ciebie firmie kurierskiej. Jeśli jednak na żadnym z tych etapów nie przekażesz jasnych reguł zwrotu – klient ma aż 12 miesięcy na dokonanie zwrotu. W związku z powyższym warto raz jeszcze podkreślić – korzystne jest komunikowanie kupującym ich praw związanych z potencjalnymi zwrotami, aby wzbudzić zaufanie i nie generować ewentualnych nieporozumień.

    Jak wygląda zwrot kosztów?

    W wypadku gdy zwrot zostanie zgłoszony w ciągu ustawowych 14 dni, sklep ma również 14 dni od tego momentu na zwrócenie odpowiedniej sumy. Wlicza się w nią koszt zakupu produktu oraz zwrot środków, które klient poniósł, korzystając z usług określonej firmy kurierskiej. Należy pamiętać, że sprzedawca może dokonać zwrotu poprzez najtańszą z oferowanych przez siebie opcji dostawy. Jeśli więc kupujący miał do wyboru Paczkomat i dostarczenie kurierem do rąk własnych, sklep może zwrócić (zgodnie z prawem) jedynie zdecydowanie niższe koszty nadania paczki Inpostem. Klient ma także możliwość pozostawienia paczki w sklepie stacjonarnym, co ogranicza wydatki do absolutnego minimum.

    Kiedy możemy nie przyjąć zwrotu?

    W polskim prawie istnieje zapis, który pozwala na nie uznanie zwrotu.

    Po pierwsze: jeśli produkt był wykonany na zamówienie – indywidualne rękodzieło, spersonalizowanie produktu, grawer. Taki towar absolutnie nie podlega zwrotowi ani osobiście ani przesyłką kurierską.
    Po drugie: widoczne ślady użytkowania – gdy zauważy się widoczne zmiany, które odbiegają od zwykłego sprawdzenia danego produktu, nie ma możliwości zwrotu kosztów.
    Po trzecie: odklejenie pieczęci lub zabezpieczeń, jak na przykład przy grach i oprogramowaniach. Rodzi to wątpliwości, że mogło dojść do użytkowania.
    Po czwarte: zniszczenia – w tym wypadku nie podlega absolutnej dyskusji powód nierespektowania odstąpienia od umowy przez klienta.

    Prawa konsumentów oraz sprzedawców są jasno opisane w polskim ustawodawstwie. Mimo wszystko warto także podkreślić wszelkie praktyki związane ze zwrotami w regulaminach sklepu czy mailach po zakupie towaru. Takie podejście budzi zaufanie kupujących, a Ty jako sprzedawca dajesz sygnał o transparentności polityki odstąpienia od umowy zakupu. Dzięki temu każda ze stron ma jasność co do wzajemnej współpracy.


    GlobKurier.pl

    Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


    Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

    Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl


    Poprzedni wpis << Jak zapakować buty do wysyłki kurierem?
    Następny wpis Podatek od plastiku. Jak wpłynie na branżę kurierską? >>
    Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
    0 0 votes
    Oceń artykuł
    Subscribe
    Powiadom o
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments

    Szukaj artykułu

    Zwroty

    Najpopularniejsze tematy

    GlobKurier w top 1000 najszybciej rosnących firm w Europie wg Financial Times!

    Czym jest waga wolumetryczna

    Wszystko, co musisz wiedzieć o kontenerach składanych

    GlobKurier.pl z nową siedzibą w centrum Katowic

    Jak wysłać przesyłkę poza Unię Europejską

    Skracamy dystans do Słowacji

    Transport morski – czym jest ETA i ETD

    Czym jest kompletacja w logistyce

    Opinie
    Facebook
    Linkedin
    Instagram
    YouTube

    Zapisz się na newsletter

    Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
    Newsletter
    Newsletter
    Dziękujemy!

    Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
    x
    • .
      • O Firmie
        • Kim jesteśmy?
        • Blog
        • Aktualności
        • E-commerce porady
        • Jak zapakować i wysłać
        • Współpraca biznesowa
        • GlobkurierTV
        • Kariera
        • Kontakt
      • Przesyłki zagraniczne
        • Przesyłki do Anglii
        • Przesyłki do Australi
        • Przesyłki do Chin
        • Przesyłki do Kanady
        • Przesyłki do Francji
        • Przesyłki do Niemiec
        • Przesyłki do Norwegii
        • Przesyłki do USA
        • Przesyłki do Rumunii
      • Usługi Kurierskie
        • Przesyłki kopertowe
        • Przesyłki priorytetowe
        • Przesyłki lotnicze
        • Przesyłki drogowe
        • Przesyłki paletowe
        • Przesyłki krajowe
        • Przesyłki międzynarodowe
        • Spedycja
      • Strefa informacji
        • Pomoc / FAQ
        • Reklamacje
        • Program partnerski
        • Sposoby płatności
        • Statusy przewoźników
        • Towary wykluczone
        • Wszyscy przewoźnicy
        • Cennik
        • Ranking kurierów
    GLOBKURIER
    al. Wojciecha Korfantego 138a
    40-156 Katowice
    Icon formularz kontaktowy
    Icon kontakt@globkurier.pl
    Icon +48 22 300 16 21
    © 2007-2023 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
    • Strona główna
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Mapa strony
    logo
    ue-banner
    Aktywnie wspieramy fundacje
    fundacja rozwoju polska akademia
    Otrzymane nagrody
    funfacja rozwoju polska akademia
    Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

    GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
    0
    0
    Would love your thoughts, please comment.x
    ()
    x
    | Odpowiedz