Logo
Śledź przesyłkę
  • Moje konto i płatności
  • Lista zamówień
  • Integracje i importowanie
  • Faktury
  • Moje zgłoszenia
  • Moje reklamacje
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
      • Ubezpiecz przesyłkę
      • Cross-border
      • Odprawa celna
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
  • PL
Logo
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Nowości z firm kurierskich > Jak wygląda praca kuriera w czasach koronawirusa?
✖
Menu
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
      • Ubezpiecz przesyłkę
      • Cross-border
      • Odprawa celna
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
Wróć
Wróć
20paź 2020

Jak wygląda praca kuriera w czasach koronawirusa?

   Czas czytania 5 min.

Koronawirus dotknął wiele branż, sparaliżował życie społeczne i coraz mocniej odciska się na gospodarce. Bardzo obciążeni są medycy, diagności, służby porządkowe, ale też internetowe łącza i kurierzy… Pandemia COVID-19 i środki przyjęte przez rządy wielu państw spowodowały spowolnienie życia społecznego, zamknięcie firm, lokali i przeniesienie większości aktywności do domów. Dystans społeczny zwiększył zapotrzebowanie na usługi w zakresie dostaw artykułów. Jak pracują kurierzy w czasie pandemii? Co nowego wprowadziła branża kurierska?

pandemia, dostawy, logistyka, transport, kurierzy

Spis treści

  • Wzrost zapotrzebowania na kurierów
  • Czy praca kuriera w czasach pandemii jest bezpieczna?
  • Jak zmieniła się praca kuriera w czasie koronawirusa?
  • Jak zachować bezpieczeństwo w pracy?
  • Jak bezpiecznie rozpakować i zapakować paczkę?
  • Nie wybieraj płatności za pobraniem i korzystaj z paczkomatów
  • Pandemia zmienia rynek kurierski
  • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wzrost zapotrzebowania na kurierów

Najczęściej polityka spłaszczania krzywej i walka z rozszerzaniem się pandemii obejmuje różne ograniczenia mobilności osób, ale bez przerywania transportu towarów i działania firm kurierskich. Oznacza to, że kurierzy pracują od marca na wzmożonych obrotach. Kiedy ludziom zaleca się, pozostanie w domach przez dłuższy czas, ostatecznie prowadzi to do wzrostu popytu na usługi dostawy. Ktoś musi dostarczyć pod wskazany adres artykuły spożywcze, gotowe jedzenie, lekarstwa i inne zakupy realizowane online. Mateusz Pycia, założyciej i CEO GlobKurier.pl na łamach publikacji przygotowanej przez Izbę Gospodarki Elektronicznej komentuje aktualną kondycję e-handlu w Polsce: (…) Wszystko zależy od branży i stopnia udziału sprzedaży e-commerce w przychodach firmy. Wzrosty wysyłek nawet powyżej 70% obserwujemy w branżach takich jak: e-grocery, zoologia, suplementy i leki bez recepty. Spadki powyżej 15% – w odzieżówce i jubilerstwie. W mojej ocenie jest to zmiana czasowa, z uwagi na inne rozłożenie budżetów konsumentów(…)*.

*(źródło: E-commerce w czasie kryzysu)

Konsumenci przestawili się na zakupy online, kupując tym kanałem także produkty pierwszej potrzeby. W Stanach Zjednoczonych, w Rosji i niektórych innych krajach rządy zdefiniowały prace dostawcze jako część podstawowej infrastruktury krytycznej w dobie pandemii i umożliwiły dostawcom (którzy mogą potwierdzić, że wykonują swoje zadania) swobodne przemieszczanie się bez uwzględnienia blokad.

Czy kurier dostarczy paczkę mimo koronawirusa?

Czy praca kuriera w czasach pandemii jest bezpieczna?

Zakładamy, że w czasie epidemii pracownicy dostawczy są wysoce narażeni na zakażenie wirusem, ponieważ przemieszczają się po miastach z dostawami do kilkudziesięciu klientów dziennie. Mimo takiej świadomości, przy zachowaniu odpowiednich środków ostrożności, dostarczanie towaru przesyłką kurierską jest jedynym rekomendowanym rozwiązaniem — nie wynaleziono jeszcze bezpieczniejszej formy zakupów. Dlatego powinniśmy rygorystycznie przestrzegać procedur bezpiecznego wysyłania i odbierania paczek i ze szczególnym szacunkiem traktować pracę kurierów. Odpowiedzialność za bezpieczeństwo podczas realizacji usług kurierskich spoczywa zarówno na samych kurierach, jak i na ich klientach. Świadomość po obu stronach może zminimalizować ryzyko rozprzestrzeniania się wirusa.

Jak zmieniła się praca kuriera w czasie koronawirusa?

Firmy kurierskie szybko wprowadziły ograniczenia w sposobie działania, aby zapobiec rozprzestrzenianiu się COVID-19. Aby chronić kurierów i klientów, przewoźnicy nie wymagają już podpisów przy większości dostaw. Większość firm zachęca do dostaw bezkontaktowych: paczkę kurier zostawia na wyciągnięcie ręki. Kiedy wysyłasz paczkę, powinna ona mieć list przewozowy (dostępny na stronie internetowej firmy kurierskiej) wydrukowany na domowej drukarce i pozostawiony na wyciągnięcie ręki do odebrania przez kuriera. Ciekawą inicjatywę wprowadziła Paczka w RUCH-u, która zdecydowała się na dezynfekcje paczek w magazynach metodą ozonowania. Praca w czasie pandemii niesie ze sobą wiele ryzyka, dlatego firmy szukają indywidualnych i autorskich sposób na ochronę pracowników.

Jak zachować bezpieczeństwo w pracy?

Należy również pamiętać, że — zgodnie z nową polityką wielu firm kurierskich — kurier może odmówić dostarczenia paczki pod drzwi lub wejścia do budynku. Dlatego odbiorcy powinni być przygotowani na opuszczenie budynku w celu odebrania przesyłki.

Jeśli kurier dostarcza przesyłkę pod Twoje drzwi, zachowaj bezpieczną odległość. O ile nie jest to absolutnie konieczne, nie należy otwierać paczki i sprawdzać jej zawartości w obecności kuriera. Jeśli zdecydujesz się na otwieranie paczki przy kurierze i spisywanie protokołu, zrób to w masce i jednorazowych rękawiczkach. Jednym z najskuteczniejszych sposobów ograniczenia rozprzestrzeniania się wirusa, (przynajmniej w branży kurierskiej) jest… uczciwość. Jeśli trafisz na kwarantannę, koniecznie poinformuj o tym kuriera. Oczywiste jest, że naprawdę potrzebujesz zamówionego towaru, jeśli jednak zarazisz kuriera, wirus może zostać przeniesiony na dziesiątki, a może setki innych osób, które kurier odwiedzi. W takiej sytuacji należy poinformować przewoźnika lub nadawcę o ryzyku, aby uzgodnić najlepsze miejsce i czas doręczenia przesyłki i uniknąć bezpośredniego kontaktu.

Jak bezpiecznie rozpakować i zapakować paczkę?

Najlepszym sposobem na odebranie opakowania są jednorazowe rękawiczki i maskę ochronną, dzięki czemu pozostaniesz zabezpieczony podczas otwierania opakowania. W przypadku posiadania odpowiedniego środka dezynfekującego należy spryskać nim opakowanie przed rozpakowaniem. Gdy zamówiony towar możesz zostawić na chwilę, bo nie potrzebujesz go od razu i nie ucierpi z powodu tak długiego przechowywania, możesz objąć paczkę kilkudniową kwarantanną. Badania opublikowane na łamach New England Journal of Medicine dowodzą, że COVID-19 żyje przez 24 godziny na tekturze i 72 godziny na plastiku i stali nierdzewnej. Możesz zostawić paczkę w bezpiecznym miejscu i poczekać z jej rozpakowaniem. W większości przypadków nie wpłynie to na możliwość zwrotu towaru czy złożenia procedury reklamacyjnej, gdyż coraz więcej sprzedawców korzysta obecnie z długich okresów zwrotów.

zachowaj bezpieczeństwo, bezpiecznie odbieranie paczek

Po wyjęciu towaru z zewnętrznego opakowania i wyrzuceniu kartonu należy dokładnie umyć ręce przed przystąpieniem do rozpakowywania towaru z oryginalnego opakowania. W trakcie rozpakowywania unikaj dotykania oczu i nosa. Podobne środki ostrożności należy zachować podczas przygotowywania paczki dla kuriera. Podczas pakowania najbezpieczniej jest używać maski i rękawic ochronnych. Jest to szczególnie ważne dla osób, które wysyłają paczki w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Nie wybieraj płatności za pobraniem i korzystaj z paczkomatów

Istotnym środkiem ostrożności jest unikanie płatności za pobraniem, ponieważ ten rodzaj dostawy znacznie wydłuża kontakt z kurierem. Jeśli nie możesz zapłacić przelewem bankowym, spróbuj użyć karty płatniczej zamiast gotówki. Utrzymuje się, że przekazywane z rąk do rąk banknoty mogą rozprzestrzeniać wirusa SARS COV-2. Chinach banki sterylizują banknoty za pomocą światła ultrafioletowego i wysokiej temperatury, a następnie pozostawiają je na 14-dniową kwarantannę, zanim ponownie wprowadzą do obiegu. Wirus utrzymuje się na banknotach przez stosunkowo krótki czas, ale pieniądze przechodzą z rąk do rąk, co oznacza, że ​​są tak samo skuteczne w przenoszeniu infekcji, jak uścisk dłoni.

Pamiętaj, że ryzyko infekcji można znacznie zmniejszyć, wybierając dostawę do paczkomatu. Ta forma dostawy wyklucza bezpośredni kontakt z kurierem. Używając jednorazowych rękawiczek podczas obsługi paczkomatów, możesz czuć się całkowicie bezpiecznie. W obecnej sytuacji InPost proponuje także korzystanie z opcji bezdotykowego odbioru dzięki aplikacji. InPost wprowadził możliwość zdalnego otwierania skrzynek, dzięki temu nie musisz dotykać ekranu Paczkomatu, wystarczy, że Twój telefon ma połączenie z siecią, a otworzysz skrzynkę z poziomu aplikacji.

Bezpieczne odbiory paczek

Pandemia zmienia rynek kurierski

Pandemia zwiększyła zainteresowanie rozwojem różnych automatycznych bezstykowych form doręczania przesyłek. Automatyczne sortowanie, zautomatyzowane magazyny, dostawy autonomicznymi samochodami i dronami — dla tych rozwiązań pandemia to czas intensywnych testów, ponieważ epidemia jest okazją do przyspieszonych eksperymentów z nowymi technologiami.

Dziś nikt nie ma wątpliwości, że kurierzy są bardzo potrzebni w walce z pandemią koronawirusa. Bez tej profesji funkcjonowanie wielu firm czy sprawne prowadzenie gospodarstw domowych zostałoby sparaliżowane. Dostawcy pomagają nam odbierać towary i produkty bez konieczności wychodzenia z domu. Pamiętajmy, że troska o wzajemne bezpieczeństwo, życzliwość i zrozumienie może uprawnić całe procesy dostaw i zminimalizować ryzyko przeciążenia systemu. Przeczytaj jak bezpiecznie zamówić kuriera

Bądź na bieżąco↴

Aktualności z branży kurierskiej i transportowej 

zamów tanio przesyłki, zamów kuriera


GlobKurier.pl

Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

Newsletter Signup

Poprzedni wpis << Cyber Monday 2020 – przygotuj Twój e-sklep!
Następny wpis Jak wysłać paczki do pracowników z okazji świąt? >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

DPD Pickup — jak działa?

DPD Pickup — jak działa?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube
X twitter