Logo
Śledź przesyłkę
  • Moje konto i płatności
  • Lista zamówień
  • Integracje i importowanie
  • Faktury
  • Moje zgłoszenia
  • Moje reklamacje
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
  • PL
Logo
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Porady > Jak bezpiecznie zamówić kuriera?
✖
Menu
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
Wróć
Wróć
10wrz 2020

Jak bezpiecznie zamówić kuriera?

   Czas czytania 4 min.

Ponieważ dystans społeczny i samoizolacja stają normą, a w wielu przypadkach podparte są mandatem rządu, wielu klientów przerzuciło się na zakupy online. Pandemia zmieniła zwyczaje i stała się katalizatorem globalnym zmian społecznych. Dzięki kryzysowi koronawirusa dostawy paczek przeżywają aktualnie bezprecedensowy szczyt popytu. Konsumenci zadają sobie pytania jak działa kurier w pandemii i jak bezpiecznie nadać przesyłkę? Pomimo wątpliwości ogólne zaufanie do tej gałęzi rynku i samej dostawy door to door wydaje się rosnąć.

kurier online, Globkurier, wysyłaj skąd chcesz

Spis treści

  • Kurier w pandemii — czy to bezpieczne?
  • Jak firmy kurierskie przestrzegają bezpieczeństwa?
  • Ozonowanie magazynów i zamknięte placówki
  • Jak zamówić kuriera?
  • Jak bezpiecznie odebrać przesyłkę?
  • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Kurier w pandemii — czy to bezpieczne?

W czasie lockdownu pojawiły się pytania, czy paczki zamawiane przez Internet są bezpieczne i czy dostawy przesyłek nie przyczyniają się do rozpowszechniania wirusa. Pakowane, sortowane i transportowane przez firmę kurierską z różnych rejonów świata paczki przechodzą długą drogę… Każda z takich przesyłek w trakcie dostawy jest dotykana przez wiele osób. Pracownika sklepu, który zapakował towar, osobę, która odebrała paczkę od nadawcy, aż wreszcie kuriera, który dostarczy pakunek pod drzwi. Wątpliwości podsyciło badanie opublikowane na łamach New England Journal of Medicine, które dowodzi, że nowy koronawirus może pozostawać zdolny do życia przez wiele godzin na powierzchniach wykonanych z różnych materiałów. Według analiz przeprowadzonych przez specjalistów wirusologii z National Institute of Allergy and Infectious Diseases (NIAID) i National Institutes of Health (NIH) wirus może żyć na tekturze do 24 godzin, a na plastiku i na stali nawet do 3 dni. Główne obawy pojawiły się w kontekście paczek transportowanych z Chin. Jednocześnie WHO uspokaja, ryzyko rozprzestrzeniania się z produktów lub opakowań jest bardzo niskie, szczególnie tych transportowanych kilka dni, w temperaturze otoczenia.

Czy musisz założyć rękawiczki przed odebraniem tych paczek lub ich otwarciem? Specjaliści twierdzą, że nie. Jeśli chcesz wyeliminować ryzyko, zaopatrz się w wilgotną szmatkę ze środkiem dezynfekującym i przetrzyj pudełko lub opakowanie, zanim wniesiesz go do środka. Pamiętaj, aby po odbiorze i rozpakowaniu przesyłek umyć ręce, nie dotykaj twarzy dłońmi, dopóki nie zdezynfekujesz rąk!

Jak firmy kurierskie przestrzegają bezpieczeństwa?

Ograniczona mobilność konsumentów wpłynęła na zwiększony ruch w sektorze usług kurierskich, co wywołało rewolucję nawet w dużych firmach. Najwięksi gracze na rynku Amazon, FedEx czy DHL, już zatrudnili tysiące dodatkowych pracowników, aby zapewnić, że będą mogli nadal dostarczać wszystkie przesyłki na czas. W najbliższym czasie DHL buduje również dwa dodatkowe centra sortowania. Przygotowania firm kurierskich to nie tylko zwiększanie zatrudnienia. W pandemicznej rzeczywistości świetnie sprawdziła się usługa InPostu i pomysł na bezdotykowy odbiór paczki z wykorzystaniem aplikacji mobilnej. Konsument może otworzyć drzwiczki szafki zdalnie, stojąc przed paczkomatem, bez konieczności dotykania ekranu sterującego. Taka funkcjonalność nie tylko minimalizuje ryzyko rozpowszechniania wirusa, ale też rozładowuje kolejki po odbiór paczek.


Czy kurier dostarczy paczkę mimo koronawirusa?


Ozonowanie magazynów i zamknięte placówki

Stanowczy krok podjęła też Paczka w Ruchu, która zdecydowała się na skomplikowany proceder dezynfekcji ozonem wszystkich paczek w swoich magazynach. Ozonowanie to proces naturalnej dezynfekcji, który wykorzystuje wysokie stężenie gazu. Ozon neutralizuje wirusy, ma też właściwości biobójcze, eliminuje bakterie, grzyby, pleśnie i zarodniki. Dzięki swoim właściwościom ozonowanie rekomendowane jest przez Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego do stosowania w pomieszczeniach po przebytej kwarantannie. Część placówek wprowadziło tak zdecydowane kroki minimalizujące ryzyko, część została zmuszona do ograniczenia działalności. Przykładem jest Poczta Polska, która wstrzymała przyjmowanie przesyłek międzynarodowych z powodu zawieszenia przewozów lotniczych.

Zmienione zostały także zasady funkcjonowania placówek pocztowych i skrócony został czas otwarcia. Długie kolejki w placówkach przekonały klientów do wygodniejszej formy nadań i usługi “door to door”.

Jak zamówić kuriera?

Jeśli chcesz uniknąć wychodzenia z domu, skorzystaj z serwisu internetowego i zamów usługę online. Wystarczy, że odwiedzisz platformę GlobKurier.pl i wypełnisz krótki formularz. Na podstawie danych takich jak: wymiary przesyłki, miejsce nadania i adres docelowy system pokaże Ci dostępnych przewoźników i proponowane ceny. Wybierz opcję, która najbardziej pasuje do Twoich potrzeb, opłać zamówienie i wydrukuj list przewozowy – i gotowe! Kurier odbierze paczkę ze wskazanego adresu i dostarczy go do nadawcy.

zamów tanio przesyłki, zamów kuriera

Jak bezpiecznie odebrać przesyłkę?

Większość firm kurierskich informuje swoich klientów mailowo i SMSowo o możliwości bezdotykowego odbioru paczki. Jeśli przebywasz na kwarantannie, niezwłocznie zgłoś ten fakt kurierowi! Większość przesyłek realizowanych jest aktualnie bez potwierdzenia odbioru, możesz zlecić zostawienie przesyłki pod drzwiami, na ganku, wiacie bądź innym bezpiecznym miejscu. To bardzo wygodna opcja, która pozwoli uniknąć fizycznego kontaktu z kurierem. Na koniec warto pamiętać o jednym… W tym trudnym dla wszystkich czasie bardzo ważna jest ludzka życzliwość. Szczególnie dla tych, którzy ciężko pracują, aby dostarczyć paczki. Wzajemne zrozumienie może bardzo usprawnić cały proces odbierania paczek.


Karolina Kadłubek, BOK, GlobKurier.plKarolina Kadłubek

Key Account Manager w firmie Globkurier.pl. Odpowiada za kontakt firmy z kluczowymi klientami. Koordynuje współpracę z przewoźnikami. Zarządza i wspiera swoim wieloletnim doświadczeniem Biuro Obsługi Klienta.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

Newsletter Signup

Poprzedni wpis << Jak bezpiecznie wysłać i zapakować baterie?
Następny wpis Każdy ma prawo do taniej paczki >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

DPD Pickup — jak działa?

DPD Pickup — jak działa?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube
X twitter