• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > E-commerce > Cyber Monday 2020 – przygotuj Twój e-sklep!
  • Logowanie Załóż darmowe konto
  • 23paź 2020

    Cyber Monday 2020 – przygotuj Twój e-sklep!

    Cyber Monday, popularne e-commercowe święto zbliża się wielkimi krokami. Czego sprzedawcy powinni oczekiwać 30 listopada 2020 roku? Całe wydarzenie może okazać się stresujące dla wielu właścicieli sklepów. To szansa na pomnożenie zysków, ale bez odpowiednich przygotowań akcja nie może się udać. Jeśli zastanawiasz się jakie produkty sprzedają się najlepiej, bądź jak zachęcić klienta do zakupów w Cyber Monday, zapraszamy do lektury!

    Przygotuj swój e-sklep na Cyber Monday

    Spis treści

    • Geneza cyfrowego kupowania
    • Jak przygotować sklep internetowy do Cyber Monday?
    • Jakie produkty sprzedają się najlepiej?
    • Jak zachęcić klienta do zakupów w Cyber Monday?
    • Jak reklamować swój sklep w Internecie?
    • Cyber reklamy
    • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

    Geneza cyfrowego kupowania

    Sam Cyber Monday to termin marketingowy pochodzący ze Stanów Zjednoczonych, odnoszący się do pierwszego poniedziałku po Święcie Dziękczynienia. Jest to całodobowy event polegający na zakupach online i wykorzystywaniu atrakcyjnych rabatów. Pierwotnie święto zostało ustanowione przez firmy e-commercowe, aby zachęcić konsumentów do robienia zakupów online, obecnie przy powszechności internetowych zakupów Cyber Monday uważany jest za przedłużenie wyprzedaży w Black Friday. Cyber Monday niejako zamyka Cyber Week i wielkie promocje w sklepach internetowych. Warto zaznaczyć, że tradycja jest stosunkowo nowa. Gdy początki terminu „Czarny Piątek” sięgają lat pięćdziesiątych XX wieku, Cyber Monday narodził się dopiero w 2005 roku.

    Dlaczego Ty jako sprzedawca powinieneś wziąć udział w tej inicjatywie? Wielu doświadczonych sprzedawców detalicznych korzysta z sezonu wyprzedażowego, aby dowiedzieć się, które oferty i promocje działają i wykorzystać te spostrzeżenia do optymalizacji okołoświątecznej sprzedaży. Zastępując niepopularne oferty propozycjami, na które jest duże zapotrzebowanie, firmy mają szansę wygenerować większe zyski i podnieść zadowolenie klientów. To świetna okazja, aby wyczyścić zapasy i zebrać przydatne dane w ramach przygotowań do świątecznego szaleństwa zakupów.

    Jak przygotować sklep internetowy do Cyber Monday?

    Przygotowania w e-sklepach powinny rozpocząć się z kilkutygodniowych wyprzedzeniem. Cyber Week trwa teoretycznie kilka dni, ale intensywność tego czasu wymusza konieczność przygotowania strategii. Do zagospodarowania są kampanie reklamowe, ale też samo przygotowanie witryny na napływ ruchu i wzmożoną sprzedaż. Konieczne będzie zadbanie o płynną realizację zamówień i usprawnienie obsługi reklamacji i zwrotów. Przed Tobą wiele wyzwań logistycznych i koncepcyjnych. Postaramy się omówić sposoby dzięki którym, jako właściciel sklepu internetowego, możesz ulepszyć swoje kampanie reklamowe i strony docelowe, aby zwiększyć sprzedaż. Cel jest prosty: większa sprzedaż, szczęśliwsi klienci, mniej problemów w dostawie. Aby ziścić ten optymistyczny scenariusz przed rozpoczęciem gorączkowych przygotowań, zadbaj o odpowiedni plan.

    Black Friday, oferta na Blacka Friday, Kurier Black Friday

    Jakie produkty sprzedają się najlepiej?

    Zanim przejdziesz do układania planu promocyjnego, zbuduj odpowiednie podłoże. Po pierwsze, analizuj! Sprawdź wskaźniki konwersji, aby zidentyfikować najlepiej sprzedające się produkty. Spójrz na dane swojego sklepu internetowego, aby znaleźć tegoroczne bestsellery i popularne produkty z wysokimi marżami. To właśnie ten towar będzie stanowić dobrą bazę oferty na Cyber Monday. Warto ocenić również zeszłoroczną sprzedaż, ze szczególnym uwzględnieniem ostatnich trzech miesięcy roku.

    Kolejnym krokiem jest analiza trendów. Czy wiesz, które produkty zyskały ostatnio rynkową popularność? Wiedza o tym, co ludzie obecnie kupują lub czego chcą, może pomóc Ci przewidzieć, co się sprzeda. Aby to zrobić, znajdź popularne produkty w swojej niszy. Poszukaj informacji w mediach społecznościowych, na forach, platformach handlowych czy branżowych publikacjach. Możesz znaleźć produkty last minute do dodania na czas przedświąteczny. Aktualny czas, gdzie ludzie z powodów panującego zagrożenia epidemiologicznego spędzają czas w domu, bardzo zmienił konsumenckie zapotrzebowania. Na popularności z oczywistych powodów zyskują choćby takie produkty jak: maty do jogi czy legginsy. Ważnym trendującym zagadnieniem są też produkty wegańskie i cały nurt home decor*. Po zaktualizowaniu swojej wiedzy na temat preferencji użytkowników, czas na realizację planu działania.

    *(źródło: Trending & Best-Selling Products to Sell Online 2020, StoreYa Blog)

    Jak zachęcić klienta do zakupów w Cyber Monday?

    Przygotuj się i odpowiednio wcześnie wyjdź z komunikatem do klientów. Zaplanuj sezonowe wyprzedaże tak wcześnie, jak to tylko możliwe i poinformuj stałych i potencjalnych klientów o zbliżającej się promocji z dużym wyprzedzeniem. Nie tylko musisz wcześnie rozpocząć przygotowania, ale także upewnić się, że klienci poszukujący pomysłów na prezent i informacji o konkretnych produktach znajdą Cię wśród rosnącej fali konkurencyjnych ofert. Ustal swoją strategię dystrybucji. Kampanie e-mailowe, reklamy w mediach społecznościowych, ciekawy content (np. przewodniki po prezentach świątecznych) i treści zoptymalizowane pod kątem słów kluczowych to oczywiste sposoby kierowania ruchu do Twojego sklepu. Budowanie napięcia wokół nadchodzących promocji jest bardzo potrzebne i powinieneś tym celu wykorzystać wszystkie dostępne narzędzia marketingowe.

    Przeczytaj więcej ↷

    Czego oczekują klienci sklepów internetowych? 

    Jak reklamować swój sklep w Internecie?

    Obok korzystania z powszechnie znanych kanałów reklamowych i dystrybucyjnych, w czasie wielkich wyprzedaży kluczowa jest troska o detale. Skup się nie tylko na tym, aby skierować ruch na stronę, ale też na tym, aby ruch faktycznie przełożył się na zakup. Podnieść konwersję na stronie możesz dzięki jasnej ofercie i płynnym działaniu witryny. Dlatego też – GO MOBILE! Zoptymalizuj swoją witrynę pod kątem urządzeń mobilnych. Zarówno Black Friday, jak i Cyber ​​Monday pokazują ogromny wzrost zakupów mobilnych. Zapewnienie, że Twoja witryna wygląda świetnie i działa bezproblemowo na wszystkich urządzeniach, ma kluczowe znaczenie dla podniesienia udziału w sprzedaży mobilnej. Jak podaje raport Adobe Analytics w 2019 roku padł rekord, Cyber Monday był pierwszym dniem w historii, w którym konsumenci wydali ponad 3 miliardy dolarów robiąc zakupy na swoich smartfonach. Analizy nie pozostawiają złudzeń. Liczy się też szybkość. 47% konsumentów oczekuje, że strona internetowa załaduje się w mniej niż 2 sekundy. Jeśli ładowanie trwa dłużej niż 3 sekundy, 40% opuszcza witrynę. Historie wyprzedażowe bywają różne i nawet największym graczom zdarzały się wpadki związane z dostępnością witryny. Jeśli planujesz duże obniżki i wiesz, że witryna może być obciążona, zgłoś swoje plany hostingodawcy.


    Sprawdź, integracje dla sklepów internetowych 

    Platformy e-commerce


    Przed finalnym updatem strony przetestuj wszystkie kody rabatowe. Czy wiesz, jakich rabatów i kodów promocyjnych użyjesz? Czy przetestowałeś je w trybie incognito, aby upewnić się, że obowiązuje odpowiednia kwota rabatu lub że konkretny kod jest jednorazowy? Najlepszym sposobem radzenia sobie z kodami promocyjnymi jest stworzenie arkusza kalkulacyjnego z wszystkimi danymi: kodem, datą jego wydania i promocją, z którą jest powiązany. Spisz ustalenia, następnie przejrzyj listę, aby przetestować je wszystkie przed uruchomieniem.

    Cyber reklamy

    Po zweryfikowaniu wszystkich aspektów technicznych zweryfikuj ile jesteś w stanie zainwestować. Promowanie sklepu online wymaga budżetu, a same reklamy PPC są podstawowym elementem sezonowych wyprzedaży. W rzeczywistości reklamy PPC mają o 50% większe prawdopodobieństwo konwersji niż inne kanały dystrybucji. Podczas Cyber Week internauci kupują szybko i intensywnie, czując presję czasu zwykle nie poświęcają aż tyle uwagi opisom i skracają swoją ścieżkę do zakupu. Oznacza to, że sprzedawcy detaliczni powinni poświęcić niezbędny czas na optymalizację kampanii PPC. Szczególnie w okresie przedświątecznym warto zagłębić się w badania słów kluczowych, wprowadzić nowe formaty, zwiększyć budżety reklam, zadbać o kuszące copy, zastosować odpowiednie rozszerzenia reklam i wykonać strategiczne testy A/B. Aby tekst reklamy był jak najbardziej trafny i atrakcyjny, pamiętaj o wzmiankach o Cyber Monday i wysokości rabatu, to z reguły pomaga zwiększyć liczbę kliknięć. Przy tworzeniu tego typu kampanii warto skorzystać z pomocy doświadczonych marketerów. Dobrze funkcjonujący e-comemrce opiera się na sprawdzonych partnerach, czy to w promocji online, czy też w końcowym etapie dostawy produktów do klienta.

    Sprzedaż nie kończy się na zainteresowaniu klienta. Każdy kupiony produkt musi zostać dostarczony pod wskazany adres. Pomyśl o dostępnych formach dostawy i integracji platformy. Dzięki mechanizmom automatyzacji obsługa nawet znacznej ilości zamówień może być łatwiejsza. Nie wiesz jak przygotować sklep pod kątem logistyki i dostaw? Skontaktuj się z naszym przedstawicielem. Mamy doświadczenie w spieraniu dużych platform e-commersowych jak i małych sklepów internetowych. Jesteśmy w stanie dostosować ofertę i zapewnić takie wsparcie kurierskie, jakiego potrzebujesz.oferta dla sklepów internetowych


    GlobKurier.pl

    Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


    Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

    Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

    kod rabatowy


    Poprzedni wpis << Jak kurierzy pracują w listopadowe święta?
    Następny wpis W jaki sposób dokonać zwrotu do x-kom? >>
    Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
    0 0 votes
    Oceń artykuł
    Subscribe
    Powiadom o
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments

    Szukaj artykułu

    Zwroty

    Najpopularniejsze tematy

    GlobKurier w top 1000 najszybciej rosnących firm w Europie wg Financial Times!

    Czym jest waga wolumetryczna

    Wszystko, co musisz wiedzieć o kontenerach składanych

    GlobKurier.pl z nową siedzibą w centrum Katowic

    Jak wysłać przesyłkę poza Unię Europejską

    Skracamy dystans do Słowacji

    Transport morski – czym jest ETA i ETD

    Czym jest kompletacja w logistyce

    Opinie
    Facebook
    Linkedin
    Instagram
    YouTube

    Zapisz się na newsletter

    Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
    Newsletter
    Newsletter
    Dziękujemy!

    Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
    x
    • .
      • O Firmie
        • Kim jesteśmy?
        • Blog
        • Aktualności
        • E-commerce porady
        • Jak zapakować i wysłać
        • Współpraca biznesowa
        • GlobkurierTV
        • Kariera
        • Kontakt
      • Przesyłki zagraniczne
        • Przesyłki do Anglii
        • Przesyłki do Australi
        • Przesyłki do Chin
        • Przesyłki do Kanady
        • Przesyłki do Francji
        • Przesyłki do Niemiec
        • Przesyłki do Norwegii
        • Przesyłki do USA
        • Przesyłki do Rumunii
      • Usługi Kurierskie
        • Przesyłki kopertowe
        • Przesyłki priorytetowe
        • Przesyłki lotnicze
        • Przesyłki drogowe
        • Przesyłki paletowe
        • Przesyłki krajowe
        • Przesyłki międzynarodowe
        • Spedycja
      • Strefa informacji
        • Pomoc / FAQ
        • Reklamacje
        • Program partnerski
        • Sposoby płatności
        • Statusy przewoźników
        • Towary wykluczone
        • Wszyscy przewoźnicy
        • Cennik
        • Ranking kurierów
    GLOBKURIER
    al. Wojciecha Korfantego 138a
    40-156 Katowice
    Icon formularz kontaktowy
    Icon kontakt@globkurier.pl
    Icon +48 22 300 16 21
    © 2007-2023 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
    • Strona główna
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Mapa strony
    logo
    ue-banner
    Aktywnie wspieramy fundacje
    fundacja rozwoju polska akademia
    Otrzymane nagrody
    funfacja rozwoju polska akademia
    Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

    GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
    0
    0
    Would love your thoughts, please comment.x
    ()
    x
    | Odpowiedz