• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Aktualności > Zwroty poświąteczne #2
  • Logowanie Załóż darmowe konto
  • 03sty 2017

    Zwroty poświąteczne #2

    Początek nowego roku to tradycyjnie okres poświątecznych zwrotów. Jakie prawa ma konsument a jakie sprzedawca i co zrobić, żeby wszystkim było łatwiej?

    Spis treści

    • Czy paragon jest jeszcze potrzebny?
    • Metki, opakowania, terminy
    • Darmowe zwroty dźwignią handlu
    • Moduł zwrotów – stawiaj na samodzielność klienta
    • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

    Czy paragon jest jeszcze potrzebny?

    Oczywiście nie. Klient nie musi mieć paragonu i tylko od jego dobrej woli zależeć będzie, czy go nam okaże. Zresztą zakupy przez Internet są przecież automatycznie rejestrowane przez systemy sprzedażowe, dzięki temu nie potrzebujemy już dodatkowych dokumentów. Ponadto żądanie od Klienta paragonu jest obecnie klauzulą niedozwoloną. A co z zaksięgowaniem zwróconego towaru bez paragonu? Wystarczy w inny sposób udokumentować zwrot lub reklamację, na przykład na podstawie numeru seryjnego produktu.

    Metki, opakowania, terminy

    W zależności od tego, co sprzedajesz oraz od tego czy jesteś tylko sprzedawcą czy może też producentem, możesz odgórnie poprosić swoich klientów na przykład o zachowanie oryginalnego opakowania lub metkę, co oczywiście pomaga w ponownej sprzedaży pełnowartościowych produktów. A termin? Klient ma swoje 14 dni na zwrot bez podania przyczyny i kropka, ale o tym pewnie już bardzo dobrze wiesz i nie jest to dla Ciebie żadną nowością.

    Darmowe zwroty dźwignią handlu

    Jednym z najlepszych „chwytów marketingowych” jest zaoferowanie konsumentom całkowicie darmowych zwrotów. Co oznacza, że klient nie ponosi nawet kosztów przesyłki, odsyłając towar. Takie rozwiązania są możliwe na przykład dzięki Paczkomatom, które oferują możliwość dołączania do produktów gotowych etykiet, które po naklejeniu na paczkę pozwalają na automatyczny, niepłatny zwrot. Ponadto bardzo ważnym elementem jest także wydrukowany formularz zwrotu dołączany do przesyłek. Klient nie musi zabiegać o zwrot i sam drukować dokumentów, tym samym istnieje większe prawdopodobieństwo, że nabierze zaufania do sklepu. Dodatkowo warto zadbać o ciekawą formę takich formularzy, które pomogą wyróżnić się na tle konkurencji. Być może warto skorzystać z pomocy grafika?

    Moduł zwrotów – stawiaj na samodzielność klienta

    Platformy takie jak na przykład WF-Mag udostępniają funkcję “Zwrotów sprzedanych towarów”. Dzięki temu klienci mają możliwość szybkiego i co najważniejsze, samodzielnego dodania zwrotu,  z kolei sklep może jak najszybciej zareagować. W prowadzeniu sklepu ważne jest właśnie, aby pozwolić klientom na jak największą samodzielność. Zamówienie wówczas ma większe szanse na szybką realizację a sami konsumenci mają poczucie kontroli nad swoim zleceniem. Nie wystarczy już udostępnić śledzenia przesyłki (tzw. tracking’u). Klienci oczekują obecnie zdecydowanie więcej. Oprócz sprawnego systemu zwrotów, warto postawić również na samodzielną edycję zamówienia na krótko po jego złożeniu. Wszystko to sprawi, że poświąteczne zwroty nie doprowadzą Ciebie i Twoich pracowników do szewskiej pasji.

    zamów tanio przesyłki


    Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

    Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl


    Poprzedni wpis << Odpowiedzialność za przesyłkę – klient czy sprzedawca?
    Następny wpis Jak wybór opcji dostaw napędza sprzedaż w sklepie internetowym? >>
    Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
    Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
    0 0 votes
    Oceń artykuł
    Subscribe
    Powiadom o
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments

    Szukaj artykułu

    Zwroty

    Najpopularniejsze tematy

    Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

    Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

    Czy kurierzy pracują w sobotę?

    GlobKurier w top 1000 najszybciej rosnących firm w Europie wg Financial Times!

    Czym jest kod celny?

    Czym jest kod CN?

    Spóźniona paczka – co zrobić, gdy przesyłka nie dotrze na czas?

    DPD Pickup — jak działa?

    Opinie
    Facebook
    Linkedin
    Instagram
    YouTube

    Zapisz się na newsletter

    Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
    Newsletter
    Newsletter
    Dziękujemy!

    Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
    x