• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Aktualności > Zwroty poświąteczne #2
03sty 2017

Zwroty poświąteczne #2

Początek nowego roku to tradycyjnie okres poświątecznych zwrotów. Jakie prawa ma konsument a jakie sprzedawca i co zrobić, żeby wszystkim było łatwiej?

Spis treści

  • Czy paragon jest jeszcze potrzebny?
  • Metki, opakowania, terminy
  • Darmowe zwroty dźwignią handlu
  • Moduł zwrotów – stawiaj na samodzielność klienta
  • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Czy paragon jest jeszcze potrzebny?

Oczywiście nie. Klient nie musi mieć paragonu i tylko od jego dobrej woli zależeć będzie, czy go nam okaże. Zresztą zakupy przez Internet są przecież automatycznie rejestrowane przez systemy sprzedażowe, dzięki temu nie potrzebujemy już dodatkowych dokumentów. Ponadto żądanie od Klienta paragonu jest obecnie klauzulą niedozwoloną. A co z zaksięgowaniem zwróconego towaru bez paragonu? Wystarczy w inny sposób udokumentować zwrot lub reklamację, na przykład na podstawie numeru seryjnego produktu.

Metki, opakowania, terminy

W zależności od tego, co sprzedajesz oraz od tego czy jesteś tylko sprzedawcą czy może też producentem, możesz odgórnie poprosić swoich klientów na przykład o zachowanie oryginalnego opakowania lub metkę, co oczywiście pomaga w ponownej sprzedaży pełnowartościowych produktów. A termin? Klient ma swoje 14 dni na zwrot bez podania przyczyny i kropka, ale o tym pewnie już bardzo dobrze wiesz i nie jest to dla Ciebie żadną nowością.

Darmowe zwroty dźwignią handlu

Jednym z najlepszych „chwytów marketingowych” jest zaoferowanie konsumentom całkowicie darmowych zwrotów. Co oznacza, że klient nie ponosi nawet kosztów przesyłki, odsyłając towar. Takie rozwiązania są możliwe na przykład dzięki Paczkomatom, które oferują możliwość dołączania do produktów gotowych etykiet, które po naklejeniu na paczkę pozwalają na automatyczny, niepłatny zwrot. Ponadto bardzo ważnym elementem jest także wydrukowany formularz zwrotu dołączany do przesyłek. Klient nie musi zabiegać o zwrot i sam drukować dokumentów, tym samym istnieje większe prawdopodobieństwo, że nabierze zaufania do sklepu. Dodatkowo warto zadbać o ciekawą formę takich formularzy, które pomogą wyróżnić się na tle konkurencji. Być może warto skorzystać z pomocy grafika?

Moduł zwrotów – stawiaj na samodzielność klienta

Platformy takie jak na przykład WF-Mag udostępniają funkcję “Zwrotów sprzedanych towarów”. Dzięki temu klienci mają możliwość szybkiego i co najważniejsze, samodzielnego dodania zwrotu,  z kolei sklep może jak najszybciej zareagować. W prowadzeniu sklepu ważne jest właśnie, aby pozwolić klientom na jak największą samodzielność. Zamówienie wówczas ma większe szanse na szybką realizację a sami konsumenci mają poczucie kontroli nad swoim zleceniem. Nie wystarczy już udostępnić śledzenia przesyłki (tzw. tracking’u). Klienci oczekują obecnie zdecydowanie więcej. Oprócz sprawnego systemu zwrotów, warto postawić również na samodzielną edycję zamówienia na krótko po jego złożeniu. Wszystko to sprawi, że poświąteczne zwroty nie doprowadzą Ciebie i Twoich pracowników do szewskiej pasji.

zamów tanio przesyłki


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl


Poprzedni wpis << Odpowiedzialność za przesyłkę – klient czy sprzedawca?
Następny wpis Jak wybór opcji dostaw napędza sprzedaż w sklepie internetowym? >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Paczka do Korei Południowej

Co można wysyłać na paletach kurierskich?

Czym jest kod CN?

Transport palet do Niemiec

Przesyłki kurierem w Europie

Transport drobnicowy – niezbędne informacje

Bezpieczny transport przesyłek paletowych

Największe wyzwania logistyki kontraktowej i potencjał usługi

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube

Zapisz się na newsletter

Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
Newsletter
Newsletter
Dziękujemy!

Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
x
  • .
    • O Firmie
      • Kim jesteśmy?
      • Blog
      • Aktualności
      • E-commerce porady
      • Jak zapakować i wysłać
      • Współpraca biznesowa
      • GlobkurierTV
      • Kariera
      • Kontakt
    • Przesyłki zagraniczne
      • Przesyłki do Anglii
      • Przesyłki do Australi
      • Przesyłki do Chin
      • Przesyłki do Kanady
      • Przesyłki do Francji
      • Przesyłki do Niemiec
      • Przesyłki do Norwegii
      • Przesyłki do USA
      • Przesyłki do Rumunii
    • Usługi Kurierskie
      • Przesyłki kopertowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki drogowe
      • Przesyłki paletowe
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
      • Spedycja
    • Strefa informacji
      • Pomoc / FAQ
      • Reklamacje
      • Program partnerski
      • Sposoby płatności
      • Statusy przewoźników
      • Towary wykluczone
      • Wszyscy przewoźnicy
      • Cennik
      • Ranking kurierów
GLOBKURIER
al. Wojciecha Korfantego 138a
40-156 Katowice,
Icon formularz kontaktowy
Icon kontakt@globkurier.pl
Icon +48 22 300 16 21
© 2007-2023 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
  • Strona główna
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Mapa strony
logo
ue-banner
Aktywnie wspieramy fundacje
fundacja rozwoju polska akademia
Otrzymane nagrody
funfacja rozwoju polska akademia
Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
0
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
| Odpowiedz