• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Zwroty > Obsługa zwrotów w międzynarodowym sklepie internetowym
  • Logowanie Załóż darmowe konto
  • 14wrz 2021

    Obsługa zwrotów w międzynarodowym sklepie internetowym

    Rozpoczynasz sprzedaż międzynarodową? Zapewne liczysz się z tym, że część zamówień może zostać zwrócona. Czy jesteś zatem odpowiednio przygotowany do tego typu kompleksowej obsługi klienta? Klienci na całym świecie mają wysokie oczekiwania i tylko dlatego, że znajdują się tysiące kilometrów od sprzedawcy, nie wybaczą złej obsługi. Jeśli prowadzisz sprzedaż za pośrednictwem własnego sklepu internetowego, utrzymanie zadowolenia klienta i sprawna obsługa zwrotów to punkty, które powinny być wkalkulowane w wyliczenia rentowności sklepu. Jeśli sprzedajesz za pośrednictwem globalnych platform takich jak Amazon czy eBay, sprawa jest jeszcze bardziej poważna. Zaledwie kilka źle zarządzanych zwrotów może skutkować złymi opiniami i reklamacjami oraz mieć poważne konsekwencje dla przyszłości Twojej firmy.

    obsługa zwrotów w międzynarodowym sklepie internetowym

    Spis treści

    • Obsługa zwrotów w sklepie międzynarodowym – przemyślana polityka
    • Obsługa zwrotów wpisana w profil sprzedaży internetowej
    • Dlaczego produkty są zwracane?
    • Zasada nr 1: rzetelne i transparentne zasady zwrotu
    • Zasada nr 2: popraw skuteczność wysyłki
    • Zasada nr 3: zaufaj sprawdzonemu operatorowi logistycznemu
    • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

    Obsługa zwrotów w sklepie międzynarodowym – przemyślana polityka

    Zrobiłeś wszystko, aby odróżnić się od konkurencji? Oferujesz doskonałe produkty i obsługę klienta na najwyższym poziomie w połączeniu z szybką realizacją zamówień? Świetnie, bo właśnie to składa się na dobrze prosperujący e-commerce. Pozostaje jeszcze ważne pytanie: czy obsługa zwrotów w Twoim sklepie nie działa przeciwko rentowności Twojego biznesu? Nie możemy zaprzeczyć — wiele firm z branży e-commerce odnosi dziś sukcesy, ponieważ przyjmują zamówienia międzynarodowe i wysyłają swoje produkty w świat. Dzięki internetowi i dostępowi do sprawnych opcji logistycznych klienci są bardziej niż chętni do udziału w transgranicznym handlu elektronicznym. Chociaż daje to szansę skalowania sprzedaży, stwarza również wyzwania logistyczne: jakie są najlepsze praktyki w zakresie obsługi zwrotów e-commerce, zwłaszcza, jeśli pochodzą one od klientów międzynarodowych?

    obsługa zwrotów w międzynarodowym sklepie internetowym

    Obsługa zwrotów w międzynarodowym sklepie internetowym to niewątpliwie dodatkowe koszty i nakłady pracy. Czasami zwracane produkty nie mogą być już odsprzedane, co również może być przyczyną strat. Chociaż najłatwiejszym wyjściem byłoby nieprzyjmowanie zwrotów, oto kilka powodów, dla których powinieneś opracować dobrą politykę zwrotów:

    • Konsumenci mają prawo do zwrotu produktów zakupionych online, co definiują między innymi Dyrektywy Parlamentu Europejskiego (Dyrektywa UE 2011/83). Prowadząc sprzedaż internetową jesteś zobowiązany do przestrzegania aktualnie obowiązujących przepisów prawa. 
    • Witryny z dobrze skonstruowaną polityką zwrotów mają większe szanse na pozyskanie klientów. 61% klientów przegląda politykę zwrotów stron internetowych, a ponad 80% dokonuje zakupu, jeśli akceptują warunki zwrotu towaru. 
    • Klarowana polityka zwrotów zmniejsza procent porzuconych koszyków. Dobre doświadczenie klienta pomaga budować przywiązanie do sklepu, chronić Twoją reputację i rozwijać bazę klientów w danym kraju. To opłacalna inwestycja.

    Obsługa zwrotów wpisana w profil sprzedaży internetowej

    Dużą wadą posiadania sklepu internetowego zamiast sklepu stacjonarnego jest właśnie ilość zwrotów. W sklepie stacjonarnym towary zwracane są rzadziej z kilku powodów. Oczywiste jest, że sklep stacjonarny pozwala na dokładne oględziny produktu na miejscu. Dokładny procent zwrotu zależy od sprzedawanych produktów, ale prawie zawsze w sklepach stacjonarnych jest niższy. Aż 63% kupujących odzież damską przez Internet wysyła część zamówienia z powrotem, z produktów zakupionych stacjonarnie w sklepie tylko 9% zostanie zwróconych.  (źródło: https://www.imrg.org/). Zwrot produktu w sklepie wymaga większego wysiłku, klienci muszą fizycznie udać się do sklepu i stawić czoła stresowi związanym z kolejkami. Istnieje również potencjalny czynnik wstydu związany z konfrontacją ze sprzedawcą.

    Dlaczego produkty są zwracane?

    Zwrotów nie da się wyeliminować w 100%, ale warto popracować nad zminimalizowaniem ich występowania. Niższy procent zwrotu oznacza większy zysk i więcej zadowolonych klientów. Dlatego ważne jest, aby dowiedzieć się, dlaczego produkty są zwracane. Prawdopodobne powody:

    • Klient otrzymał niewłaściwy produkt lub niewłaściwy rozmiar
    • Produkt nie pasuje do opisu ze strony 
    • Zamówienie dotarło uszkodzone do klienta

    Jeśli chodzi o radzenie sobie z międzynarodowymi zwrotami, istnieją pewne wyzwania, takie jak bariery językowe, różnice kulturowe i roszczeniowe postawy, te kwestie są trudne do wyeliminowania – jednak w kontekście opisu na stronie i dobrego zapakowania przesyłki wszyscy globalni klienci będą mieli podobne oczekiwania.

    obsługa zwrotów w międzynarodowym sklepie internetowym

    Oferowanie bezpłatnych zwrotów świadczy o zaangażowaniu marki w budowanie jak najlepszych doświadczeń konsumenckich, to także dowód na przekonanie o wysokiej jakości Twoich produktów.

    Przy obsłudze zwrotów międzynarodowych zwróć uwagę czy procesy po stronie Twojego sklepu. Jak wygląda praca w magazynie, jak skoordynowane jest kompletowanie i pakowanie zamówień? Jaka zarządca powinieneś przyjrzeć się tym aspektom. Celuj w 0% błędów przy kompletowaniu i pakowaniu zamówień. Aby to osiągnąć, zastanów się nad usprawnieniem wewnętrznych procedur. Przyj się etykietowaniu, umieszczeniu towarów w magazynie, skanowaniu kodów kreskowych i szkoleniom personelu. Jednym ze sposobów minimalizacji błędów ludzkich i przyspieszenia procesu realizacji zamówień jest wdrożenie oprogramowania do zarządzania. Korzystając z integracji z platformą GlobKurier.pl, możesz zaoszczędzić do 70% czasu swoich pracowników na etykietowaniu i wyeliminować błędy w adresach, które są szczególnie częste przy zagranicznych lokalizacjach.

    Nowoczesne systemy zarządzania procesem magazynowania i wysyłkami mają automatyczne aktualizacje i umożliwiają zbiorcze drukowanie etykiet wysyłkowych, faktur, list pobrań i listów przewozowych. Realizując skomplikowane wysyłki międzynarodowe, pomyśl o wdrożeniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych

    Zasada nr 1: rzetelne i transparentne zasady zwrotu

    Podobno aż 67% klientów porównuje oferty sklepów i sprawdza politykę zwrotów, zanim zdecyduje, od kogo kupić. W tym wypadku warto wejść w buty konsumenta. Sam przeczytaj swoje komunikaty, poproś znajomych i rodzinę o weryfikację. Sprawdź zasady dotyczące zwrotów i, co ważniejsze, instrukcje dotyczące postępowania w przypadku odesłania towaru. Warto również zastanowić się, w jaki sposób te informacje są prezentowane na stronie www. Zaprojektowałeś formularz zwrotu, podajesz adres do wysyłki czy obligujesz klienta do kontaktu z biurem obsługi? Jakie dokumenty załączasz do wysłanych towarów, czy klient otrzymuje gotowy do wypełnienia druk? Im bardziej pozytywne wrażenia z transakcji, tym większe prawdopodobieństwo, że klienci zapamiętają Twoją ofertę. Istnieje argument, że zbytnie uproszczenie procesu zwrotów zwiększy odsetek zwrotów i chociaż może to dotyczyć niektórych produktów, jako sprzedawca działaj wedle wytyczonej strategii.

    Zasada nr 2: popraw skuteczność wysyłki

    Przede wszystkim zminimalizuj konieczność zwrotów: 

    obsługa zwrotów w międzynarodowym sklepie internetowym
    • Na stronie www umieść dokładne, szczegółowe opisy produktów, zdjęcia, a nawet prezentacje w formie wideo. Proponuj pełną treść, taką jak tabele rozmiarów dostosowane do rozmiarówki w danym kraju. Wstawiaj realne recenzje użytkowników oraz zachęcaj do dzielenia się opinią na temat produktów. Pełny pakiet informacji może wyeliminować niezdecydowanych klientów i zminimalizować zwroty.
    • Niektóre paczki są zwracane, gdyż zostały niedoręczone z powodu nieodpowiednich danych. Niepełne informacje lub niedokładne struktury adresów mogą przysporzyć problemów lokalnym dostawcom ostatniej mili. Priorytetem w wysyłkach transgranicznych jest pakiet pełnych danych oraz standaryzacja adresów.
    • Analizuj zachowania swoich klientów. Możesz przewidywać trendy i prognozować zachowania. Na bazie danych z narzędzi analitycznych zidentyfikujesz najczęściej odsyłane produkty, ale też najbardziej niezdecydowanych klientów. Następnie do tej grupy osób możesz adresować wysoce sprofilowane przekazy marketingowe. 
    • Ustal jasne zasady. Jaki jest termin zwrotu? Co z uszkodzonymi przedmiotami lub przedmiotami zagubionymi w transporcie? Czy zaoferujesz voucher, kupon lub pełny zwrot pieniędzy?
    • Zaplanuj wdrożenie przejrzystego wewnętrznego procesu dotyczącego zwracanych produktów. Czy w przypadku transakcji transgranicznych możesz zarządzać tym procesem w kraju zakupu, aby zminimalizować koszty zwrotu na rynek krajowy?

    Zasada nr 3: zaufaj sprawdzonemu operatorowi logistycznemu

    Główni przewoźnicy międzynarodowi, tacy jak DHL, TNT, FedEx i UPS są w stanie transportować paczki między większością adresów na całym świecie. Jeśli te ogromne firmy logistyczne nie mogą zorganizować zwrotu paczki z powrotem do twojego kraju, wątpliwe jest, aby ktokolwiek mógł. Dobra wiadomość jest taka, że wcale nie jesteś zobligowany do wybierania jednego dostawcy. Korzystając z usług operatora logistycznego GlobKurier.pl, masz do dyspozycji ponad 50 przewoźników i szansę na niższe ceny, nawet do 70%!

    W przypadku większości sprzedawców internetowych także tych prowadzących sprzedaż cross border zwroty będą miały miejsce zawsze. Ponieważ badania wykazały, że 92% konsumentów zobowiązuje się do ponownego zakupu, jeśli zwroty są łatwe, a 67% sprawdza zasady zwrotów przed dokonaniem zakupu — musisz sprawnie zagospodarować tę kwestię. Niewłaściwa strategia zwrotów może być kosztownym błędem – ale jej prawidłowe wykonanie może pomóc Twojej firmie podbić zagraniczny rynek i utrzymać rentowność. Lokalizuj przyczyny, wybieraj sprawdzonych przewoźników i nie powielaj błędów konkurencji.

    Załóż konto i zamów kuriera
    Uber Connect

    GlobKurier.pl

    Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


    Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

    Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

    Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie dla_czytelnikow.png


    Poprzedni wpis << Co to jest franczyza i czy warto z niej skorzystać?
    Następny wpis Fracht morski – czynniki wpływające na jego cenę >>
    Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
    0 0 votes
    Oceń artykuł
    Subscribe
    Powiadom o
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments

    Szukaj artykułu

    Zwroty

    Najpopularniejsze tematy

    GlobKurier w top 1000 najszybciej rosnących firm w Europie wg Financial Times!

    Czym jest waga wolumetryczna

    GlobKurier.pl z nową siedzibą w centrum Katowic

    Wszystko, co musisz wiedzieć o kontenerach składanych

    Jak wysłać przesyłkę poza Unię Europejską

    Transport morski – czym jest ETA i ETD

    Czym jest kompletacja w logistyce

    Handel międzynarodowy i jego możliwości

    Opinie
    Facebook
    Linkedin
    Instagram
    YouTube

    Zapisz się na newsletter

    Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
    Newsletter
    Newsletter
    Dziękujemy!

    Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
    x
    • .
      • O Firmie
        • Kim jesteśmy?
        • Blog
        • Aktualności
        • E-commerce porady
        • Jak zapakować i wysłać
        • Współpraca biznesowa
        • GlobkurierTV
        • Kariera
        • Kontakt
      • Przesyłki zagraniczne
        • Przesyłki do Anglii
        • Przesyłki do Australi
        • Przesyłki do Chin
        • Przesyłki do Kanady
        • Przesyłki do Francji
        • Przesyłki do Niemiec
        • Przesyłki do Norwegii
        • Przesyłki do USA
        • Przesyłki do Rumunii
      • Usługi Kurierskie
        • Przesyłki kopertowe
        • Przesyłki priorytetowe
        • Przesyłki lotnicze
        • Przesyłki drogowe
        • Przesyłki paletowe
        • Przesyłki krajowe
        • Przesyłki międzynarodowe
        • Spedycja
      • Strefa informacji
        • Pomoc / FAQ
        • Reklamacje
        • Program partnerski
        • Sposoby płatności
        • Statusy przewoźników
        • Towary wykluczone
        • Wszyscy przewoźnicy
        • Cennik
        • Ranking kurierów
    GLOBKURIER
    al. Wojciecha Korfantego 138a
    40-156 Katowice
    Icon formularz kontaktowy
    Icon kontakt@globkurier.pl
    Icon +48 22 300 16 21
    © 2007-2023 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
    • Strona główna
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Mapa strony
    logo
    ue-banner
    Aktywnie wspieramy fundacje
    fundacja rozwoju polska akademia
    Otrzymane nagrody
    funfacja rozwoju polska akademia
    Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

    GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
    0
    0
    Would love your thoughts, please comment.x
    ()
    x
    | Odpowiedz