• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Porady > Jak oszczędzać prowadząc własny sklep internetowy?
  • Logowanie Załóż darmowe konto
  • 22lis 2019

    Jak oszczędzać prowadząc własny sklep internetowy?

    Oszczędzać chce każdy, szczególnie podczas prowadzenia sklepu internetowego. Zadanie jednak nie jest proste. Już sam pomysł na redukcję kosztów może okazać się problematyczny, nie mówiąc o jego wdrożeniu. Mimo to optymalizacji szukać warto. Sprawdź najskuteczniejsze techniki oszczędzania w e-commerce. Poznaj sposoby priorytetowania wydatków i przemyślanego rabatowania bez strat. Nie czekaj i zwiększ rentowność swojego sklepu.

    Jak oszczędzać prowadząc własny sklep internetowy?

    Spis treści

    • Zacznij od analizy
    • Koszty wysyłki
    • Korzystaj mądrze z kuponów i rabatów
    • Wietrzenie magazynów
    • Profesjonalni partnerzy biznesowi
    • Ufaj i kontroluj
    • Zrób wszystko, aby utrzymać obecnych klientów
    • Wydajniejsze fundusze marketingowe
    • Zmniejsz zwroty produktów
    • Upewnij się, że klient wie, co kupuje
    • Klienci wysokiego ryzyka
    • Polityka pakowania
    • Automatyzuj!
    • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

    Zacznij od analizy

    Jednym z pierwszych kroków jakie musisz wykonać, to dokładna analiza wszystkich wydatków i zlokalizowanie tych najwyższych. Nie możesz działać po omacku, dowiedz się, co generuje wysokie faktury. Zapewne w rankingu wysoko znajdą się koszty przetwarzania płatności. Sprawdź, które opcje płatności dostępne w obrębie Twojej witryny są najpopularniejsze. Oferujesz PayPal i akceptujesz karty kredytowe bezpośrednio na swojej stronie? Być może to w zupełności wystarczy i nie potrzebujesz dodatkowych opcji. Rozważ upuszczenie i być może eliminację jednej lub kilku najmniej popularnych opcji płatności.

    Koszty wysyłki

    Opłaty za wysyłkę są zwykle dużym obciążeniem dla zasobów finansowych e-sklepów. Koszty w tym obszarze są nieuniknione, trzeba jednak przyznać, że wielu sprzedawców płaci więcej niż to konieczne. Przepłacają ze względu na stare przyzwyczajenia bądź dlatego, że nie znają alternatyw, jakie proponuje rynek. Przelicz wszystkie możliwości, spójrz czego wymagają Twoi klienci, tylko wtedy będziesz w stanie znaleźć optymalny sposób wysyłki. Chcesz oferować dostawę FedEx, UPS i DHL? Boisz się podpisywania umów z każdym dostawcą i deklaracji wolumenu? Może nie musisz wybierać? W GlobKurier.pl zyskujesz rabat na każdego z przewoźników. Możesz zredukować koszty wysyłki nawet do 70% i korzystać z różnej formy płatności (online, prepaid, termin odroczony). Integrując sklep z platformą GlobKurier.pl możesz liczyć na stałe wsparcie dedykowanego konsultanta, który pomoże w bieżącej optymalizacji wysyłek. Koszty obsługi wysyłki są jedną z najdroższych części prowadzenia sklepu internetowego, więc spróbuj znaleźć sposób na oszczędności w tym obszarze.

    Dla firm

    Korzystaj mądrze z kuponów i rabatów

    Kupony rabatowe stały się standardem i są oczekiwane przez klientów. Na podstawie swoich badań Forrester Research podaje, że ​​66% ankietowanych konsumentów skorzystało w swojej e-zakupowej historii z rabatów. W niektórych przypadkach to naprawdę dobry ruch! Musisz jednak określić, co Ty chcesz osiągnąć dzięki kampanii kuponowej. Zdecyduj, jak szeroko będzie obowiązywał rabat i do jakich konkretnie produktów się odnosił. Wprowadzając rabaty musisz jednocześnie ściśle monitorować wpływ obniżek na marże. Innymi słowy, nie twórz arbitralnie rabatu — jeśli kupon stanie się popularny, możesz szybko stracić więcej pieniędzy niż przewidziałeś.

    Wietrzenie magazynów

    Kupony świetnie sprawdzą się w przypadku „wietrzenia magazynów”. Aby zwiększyć popularność mało chodliwych przedmiotów, pomyśl o profilowanej kampanii promocyjnej z wysokim rabatem. Jeśli produkt nie jest zbyt wartościowy możesz rozważyć opcję dodatku jako bezpłatny prezent przy bardziej pożądanych zakupach. Jeśli masz produkty, które uparcie zajmują miejsce w magazynie, rabatuj i sprzedawaj taniej — to bezpośredni sposób na obniżenie kosztów magazynowania zapasów.

    Profesjonalni partnerzy biznesowi

    Inwestycje w Twoją stronę e-commerce, niezależnie od tego, czy chodzi o projektowanie witryny, marketing czy logistykę sumują się, tworząc pokaźną kwotę. To wyjaśnia, dlaczego wielu właścicieli firm szuka bardziej przystępnych cenowo alternatyw. Jednak współpraca z niesprawdzonymi partnerami i korzystanie z półśrodków budzi wiele wątpliwości. Dla przykładu: nie da się zatrudnić profesjonalnej obsługi SEO w abonamencie za 19 zł miesięcznie… Chociaż taka opcja wydaje się opłacalna w perspektywie krótkoterminowej, wkrótce zdasz sobie sprawę, że choć to małe pieniądze, to jednak wyrzucone w błoto. Zamiast zawsze starać się znaleźć najtańszy sposób na ulepszenie firmy, przeprowadzaj rzetelne badania i szukaj zaufanych dostawców, tak aby Twoje inwestycje się zwróciły.

    Ufaj i kontroluj

    Ważne jest również, aby upewnić się, że faktycznie dostajesz to, za co płacisz — cięcie niepotrzebnych kosztów jest tak samo istotne, jak upewnienie się, że inwestujesz w rzeczy, które podnoszą rentowność sklepu. Jeśli okaże się, że płacisz za usługę, której tak naprawdę nie potrzebujesz lub której cena mogłaby być tańsza w innym miejscu — nie wahaj się! Tym sposobem możesz obniżyć średnie miesięczne koszty utrzymania witryny. Nawet nieznaczne obniżenie miesięcznych wydatków może w długim okresie przynieść wiele oszczędności, więc przejrzyj swoje miesięczne wydatki i zadaj swoim usługodawcom kilka pytań.

    Zrób wszystko, aby utrzymać obecnych klientów

    Pozyskanie klienta kosztuje 7 razy więcej niż jego utrzymanie, co oznacza, że ​​powinieneś skupić się na jak najlepszej obsłudze i płynnej komunikacji. ”Utrzymanie klienta” obejmuje dotrzymywanie obietnic i podsycanie zainteresowania nową ofertą, np. poprzez wysyłanie e-maili i angażowanie ich za pośrednictwem mediów społecznościowych. Jest w tym ogromny dodatkowy atut, gdy budujesz lojalność klientów, ci zaczną dzielić się pozytywnymi opiniami na temat Twojej działalności, co jest tanim i skutecznym sposobem na przyciągnięcie nowego odbiorcy do sklepu.

    Wydajniejsze fundusze marketingowe

    Jako firma zajmująca się handlem elektronicznym powinieneś maksymalnie wykorzystywać jedną ze swoich naturalnych zalet: fakt, że jesteś online. Wykorzystanie budżetu marketingowego w metodach cyfrowych jest bez wątpienia opłacalne, ale wciąż musisz wiedzieć, które kanały są najbardziej pomocne. Obliczenie zwrotu z inwestycji (ROI) dla każdej kampanii określa najlepsze sposoby wydawania pieniędzy bez niepotrzebnego zgadywania.

    Oto podstawowa formuła: Zysk netto z inwestycji ÷ łączna inwestycja x 100.

    Jeśli zależy Ci na oszczędnościach wybierz najskuteczniejsze metody. Pamiętaj tylko, że marketing to ciągłe testowanie, jeśli myślisz długofalowo o rozwoju swojej działalności, budżet na eksperymenty i testowanie może okazać się niezbędny.

    Zmniejsz zwroty produktów

    Oto jedna z najbardziej podstawowych zasad handlu: trzymaj produkty w rękach klientów, a zyski w swoich. Gdy produkt jest zwracany rusza cała machina, nie chodzi tylko o fakt dostępności produktu, bardziej o przepalone koszty wysyłki, czas pracowników, a także zużyte opakowanie. Zwrócony produkt dodatkowo wymaga oględzin, czy nie jest uszkodzony i czy może wrócić do aktualnej oferty. Zmniejszenie zwrotów produktów to niezawodny sposób na obniżenie kosztów, ale jak to zrobić? Przede wszystkim zwrócić uwagę na kilka kluczowych aspektów. Po pierwsze klient niedoinformowany, to klient zwracający.

    Upewnij się, że klient wie, co kupuje

    Opracuj opisy swoich produktów i dodaj wiele zdjęć pod różnymi kątami, tak aby kupujący mieli dokładniejszy obraz tego, co otrzymują. Nowym trendem są filmy 3D, które obrazują produkty, dając kupującym realistyczne wyobrażenie o tym, jak produkt wygląda. Możesz także wydłużyć ramy czasowe zwrotów. Chociaż ten w sposób wydaje się sprzeczny z intuicją, wydłużenie dopuszczalnych ram czasowych może realnie zmniejszyć stopy zwrotu. Ekonomiści przypisują to efektowi przyzwyczajenia – im dłużej klient „jest właścicielem” produktu, tym silniejsze jest przywiązanie do niego. Dłuższe zasady zwrotu zmniejszają również presję na jak najszybszą decyzję, dając klientom więcej czasu na zmianę zdania i zatrzymanie produktu.

    Klienci wysokiego ryzyka

    Unikaj przypadkowości. Możesz mieć pokusę, by budować jak najszerszy zasięg dla swojego sklepu, ale jednym z najskuteczniejszych sposobów zmniejszenia zwrotów jest izolacja klientów, którzy stwarzają największe ryzyko. Wykluczenie i niemarketowanie produktów do grup, w których dany produkt nie spotyka się z pozytywnym odbiorem może zmniejszyć ogólne koszty prowadzenia e-sklepu. Przy odrobinie dodatkowego wysiłku, przeglądając dane dotyczące sprzedaży, możesz zidentyfikować segmenty klientów z największą liczbą zwrotów.

    Polityka pakowania

    W e-commerce jednym z najczęściej pomijanych kosztów jest opakowanie dostawy. Zawsze chcesz używać najmniejszych i najlżejszych dostępnych opakowań, które nadal będą chronić towary w środku. Jeśli możesz użyć usztywnionej koperty, powinieneś tak zrobić. Za duże lub za ciężkie opakowanie podniesie koszty wysyłki i będzie nieporęczne dla odbiorcy. Materiały amortyzujące kupuj hurtowo. Skorzystaj z obniżek i cen dostępnych przy zakupie większych ilości. W końcu materiały opakowaniowe nie psują się i są łatwe do przechowywania. Możesz używać kartonów sprzed kilku lat, a klienci nie będą mieli nic przeciwko. Dobrym pomysłem jest także ekologiczne opakowanie. Opakowania biodegradowalne są lżejsze niż większość innych rodzajów opakowań, co tym samym zmniejsza koszty wysyłki. Oprócz tego możesz zwiększyć sprzedaż, identyfikując się jako zielona marka. Konsumenci uważają dziś, że ekologiczność jest najwyższym priorytetem przy podejmowaniu decyzji, gdzie kupić, a większość kupujących jest skłonna zapłacić dodatkowo za eco produkty i marki. Liczby te zwiększają liczbę młodych kupujących, więc jest to trend biznesowy, który z czasem będzie się powiększał.

    Automatyzuj!

    Czas to pieniądz, więc jeśli chcesz obniżyć koszty, skracaj marnowany czas pracownika. E-commerce kładzie ogromny nacisk na automatyzację i integrację systemów. Narzędziem optymalizującym czas pracy jest platforma GlobKurier.pl, korzystanie z serwisu do obsługi
    przesyłek kurierskich pozwala zaoszczędzić nawet 125 godzin w skali roku na wypisywaniu listów przewozowych. To oszczędność pracy ludzkiej i 50% mniej błędów przy adresowaniu.


    GlobKurier.pl

    GlobKurier.pl to pełna oferta usług kurierskich. Współpracujemy z 50 firmami kurierskimi i dostarczamy przesyłki kurierskie do 192 krajów świata.


    Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

    Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl


    Poprzedni wpis << Jak wysłać zabawkę kurierem?
    Następny wpis Jak wysłać paczkę do Norwegii? >>
    Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
    0 0 votes
    Oceń artykuł
    Subscribe
    Powiadom o
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments

    Szukaj artykułu

    Zwroty

    Najpopularniejsze tematy

    GlobKurier w top 1000 najszybciej rosnących firm w Europie wg Financial Times!

    Czym jest waga wolumetryczna

    GlobKurier.pl z nową siedzibą w centrum Katowic

    Wszystko, co musisz wiedzieć o kontenerach składanych

    Jak wysłać przesyłkę poza Unię Europejską

    Transport morski – czym jest ETA i ETD

    Czym jest kompletacja w logistyce

    Handel międzynarodowy i jego możliwości

    Opinie
    Facebook
    Linkedin
    Instagram
    YouTube

    Zapisz się na newsletter

    Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
    Newsletter
    Newsletter
    Dziękujemy!

    Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
    x
    • .
      • O Firmie
        • Kim jesteśmy?
        • Blog
        • Aktualności
        • E-commerce porady
        • Jak zapakować i wysłać
        • Współpraca biznesowa
        • GlobkurierTV
        • Kariera
        • Kontakt
      • Przesyłki zagraniczne
        • Przesyłki do Anglii
        • Przesyłki do Australi
        • Przesyłki do Chin
        • Przesyłki do Kanady
        • Przesyłki do Francji
        • Przesyłki do Niemiec
        • Przesyłki do Norwegii
        • Przesyłki do USA
        • Przesyłki do Rumunii
      • Usługi Kurierskie
        • Przesyłki kopertowe
        • Przesyłki priorytetowe
        • Przesyłki lotnicze
        • Przesyłki drogowe
        • Przesyłki paletowe
        • Przesyłki krajowe
        • Przesyłki międzynarodowe
        • Spedycja
      • Strefa informacji
        • Pomoc / FAQ
        • Reklamacje
        • Program partnerski
        • Sposoby płatności
        • Statusy przewoźników
        • Towary wykluczone
        • Wszyscy przewoźnicy
        • Cennik
        • Ranking kurierów
    GLOBKURIER
    al. Wojciecha Korfantego 138a
    40-156 Katowice
    Icon formularz kontaktowy
    Icon kontakt@globkurier.pl
    Icon +48 22 300 16 21
    © 2007-2023 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
    • Strona główna
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Mapa strony
    logo
    ue-banner
    Aktywnie wspieramy fundacje
    fundacja rozwoju polska akademia
    Otrzymane nagrody
    funfacja rozwoju polska akademia
    Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

    GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
    0
    0
    Would love your thoughts, please comment.x
    ()
    x
    | Odpowiedz