• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Przesyłki > Konfekcjonowanie towaru – co to znaczy?
04paź 2021

Konfekcjonowanie towaru – co to znaczy?

Ogromny wzrost popularności sklepów internetowych (w ostatnich latach) jest faktem niepodważalnym. Zainteresowanie tego rodzaju usługami i towarami nabywanymi online sprawia, że cała branża prężnie się rozwija. Za tym zawsze idą nowości, innowacyjne rozwiązania i ulepszenia. Mają one bowiem w konsekwencji doprowadzić do usprawnienia całego procesu zakupowego i jeszcze lepszej obsługi klienta. Jednym z działań, wpisujących się w tę myśl, jest konfekcjonowanie towaru. Chociaż nazwa pewnie z reguły wydaje się dość skomplikowana, a może nawet odrobinę tajemnicza, jej znaczenie jest banalnie proste. Chcąc wyjaśnić, czym jest konfekcjonowanie produktów, wystarczy ubrać to w jedno zdanie: to usługa polegająca na pakowaniu lub przepakowaniu towarów oraz przygotowaniu ich do dalszej wysyłki, lub bezpośrednio do sprzedaży. Wydawałoby się, że jest to zajęcie niesłychanie proste. Owszem, może takie być, ale dopiero wtedy kiedy nabierzemy odpowiedniego doświadczenia oraz posiadamy niezbędne narzędzia. Konfekcja towarów to nie tylko sam proces pakowania. Pod tytułowym hasłem kryje się wiele więcej! My już spieszymy z wyjaśnieniami!

Spis treści

  • Konfekcjonowanie towaru co to znaczy?
    • Zabezpieczenie paczki
    • Etykietowanie produktów
    • Przepakowywanie produktów
    • Zestawy promocyjne
    • Dodatki w paczce
    • Foliowanie
    • Kontrola magazynu
  • Dlaczego warto zlecać innym konfekcjonowanie produktów?
  • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Konfekcjonowanie towaru co to znaczy?

Konfekcjonowanie towarów to pakowanie, przepakowywanie, kompletowanie czy układanie produktów mających trafić do sprzedaży. Zamiennie niektórzy używają też angielskiego odpowiednika tego zadania: co-packing. Co dokładnie wchodzi więc w skład procesu?

Zabezpieczenie paczki

Konfekcjonowanie towarów w pierwszej kolejności wielu osobom może kojarzyć się jedynie z pakowaniem. Jest to jeden z kilku kroków do wykonania. Jeśli towar trafi do kartonu czy innego opakowania, osoba odpowiedzialna za konfekcjonowanie towaru musi odpowiednio zabezpieczyć zawartość. Tak, aby była odporna na potencjalne uderzenia czy zmienne warunki pogodowe. Dodatkowe zabezpieczenie jest ważne!

Etykietowanie produktów

Konfekcja towaru to także etykietowanie (w tym również naklejanie kodów kreskowych). Sam proces pozwala przekazać dodatkowe informacje o produkcie, które w pierwotnej wersji nie znalazły się na omawianym towarze. Nie tyczy się to jedynie wiadomości o składzie! Mogą to być etykiety informacyjne, reklamowe, promocyjne czy wspomniane już wcześniej doklejanie kodów kreskowych.

Przepakowywanie produktów

Przepakowanie produktów to także jeden z elementów wliczających się w konfekcjonowanie towarów. Chodzi chociażby o przełożenie określonych rzeczy z opakowań zbiorczych, czasami ogromnych przesyłek paletowych, do mniejszych i bardziej estetycznych kartonów.

Zestawy promocyjne

Usługa konfekcjonowania jest ważna, kiedy oferujesz w sklepie zestawy określonych produktów, łączone w celu promocji lub regularnej usługi. Konfekcja towarów w tym wypadku sprawdza się przy dopasowaniu takich samych elementów (dwa szampony) jak i łączeniu rzeczy z różnych kategorii (szampon i odżywka bądź maska).

Dodatki w paczce

Konfekcja towaru to również dodawanie próbek, giftów czy gratisów. Mogą to być również ulotki z kodami rabatowymi czy wiadomościami o zbliżających się akcjach promocyjnych. Przydatny proces, kiedy planujesz także ciekawe, sezonowe akcje marketingowe.

Foliowanie

Proces może odbyć się z wykorzystaniem maszyn. Mowa o folii w zgrzewki, z której pomocą zyskuje się dodatkowe zabezpieczenia. Ponadto daje to dużo większą łatwość do przenoszenia czy ładowania.

Kontrola magazynu

Przygotowanie produktu i praca nad samą paczką nie jest jedyną ważną czynnością, która podlega konfekcjonowaniu towarów. To także bieżąca kontrola stanów magazynowych i szybkie reagowanie w przypadku pojawiających się braków.

Dlaczego warto zlecać innym konfekcjonowanie produktów?

Konfekcjonowanie towaru zlecane firmom zewnętrznym niesie ze sobą wiele korzyści. Przede wszystkim mamy pewność, że usługa zostanie wykonana przez grono specjalistów mających dostęp do nowoczesnych maszyn, rozwiązań. Z pewnością usprawni to proces pakowania i wysyłki naszych produktów, dzięki czemu będziemy w stanie obsłużyć większą liczbę potencjalnie zainteresowanych kupujących. Ostateczna cena procesu konfekcjonowania nie jest jednoznaczna, ponieważ zależy od wielu elementów: priorytetu usługi, wielkości zamówienia czy rodzaju danej czynności. Konfekcja towaru przeprowadzona przez specjalistów, którzy mają szacunek do czasu właścicieli sklepów, klientów to ważna wartość. Wybieraj też takich podwykonawców, dbających o sprawną logistykę oraz estetyczne przygotowanie pakunku z naszym towarem!

Konfekcjonowanie produktów to ważny proces dla sklepu internetowego. Usprawnia jego działanie, wpływa na pozytywny wizerunek i dodatkowo może przyciągać nowych klientów oraz utrzymać relacje ze stale kupujący u nas zainteresowanymi. Zlecenie usługi firmie zewnętrznej pozwoli nam (wbrew pozorom!) na oszczędności – nie musimy zatrudniać kolejnych pracowników i zapewniać im, czasami bardzo kosztownej, infrastruktury takiej jak odpowiedni sprzęt. Po lekturze artykułu z pewnością sam doszedłeś do wniosku, który na koniec chcemy mocno podkreślić: konfekcjonowanie towarów jest obecnie usługą niezbędną, o którą musisz zadbać, jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego. To jeden z kroków milowych, które doprowadzą w konsekwencji do sprzedażowego sukcesu!


GlobKurier.pl

Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl


Poprzedni wpis << Globwebinar: Sklep internetowy w pełnej gotowości na Black Friday!
Następny wpis Cross border e-commerce w kilku krokach >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Paczka do Korei Południowej

Co można wysyłać na paletach kurierskich?

Transport drobnicowy – niezbędne informacje

Bezpieczny transport przesyłek paletowych

Przesyłki kurierem w Europie

Największe wyzwania logistyki kontraktowej i potencjał usługi

Czym jest transport intermodalny?

Wietrzenie magazynów na czym polega i jakie daje szanse sklepom e-commerce

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube

Zapisz się na newsletter

Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
Newsletter
Newsletter
Dziękujemy!

Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
x
  • .
    • O Firmie
      • Kim jesteśmy?
      • Blog
      • Aktualności
      • E-commerce porady
      • Jak zapakować i wysłać
      • Współpraca biznesowa
      • GlobkurierTV
      • Kariera
      • Kontakt
    • Przesyłki zagraniczne
      • Przesyłki do Anglii
      • Przesyłki do Australi
      • Przesyłki do Chin
      • Przesyłki do Kanady
      • Przesyłki do Francji
      • Przesyłki do Niemiec
      • Przesyłki do Norwegii
      • Przesyłki do USA
      • Przesyłki do Rumunii
    • Usługi Kurierskie
      • Przesyłki kopertowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki drogowe
      • Przesyłki paletowe
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
      • Spedycja
    • Strefa informacji
      • Pomoc / FAQ
      • Reklamacje
      • Program partnerski
      • Sposoby płatności
      • Statusy przewoźników
      • Towary wykluczone
      • Wszyscy przewoźnicy
      • Cennik
      • Ranking kurierów
GLOBKURIER
al. Wojciecha Korfantego 138a
40-156 Katowice,
Icon formularz kontaktowy
Icon kontakt@globkurier.pl
Icon +48 22 300 16 21
© 2007-2022 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
  • Strona główna
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Mapa strony
logo
ue-banner
Aktywnie wspieramy fundacje
fundacja rozwoju polska akademia
Otrzymane nagrody
funfacja rozwoju polska akademia
Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
1
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
| Odpowiedz