Logo
Śledź przesyłkę
  • Moje konto i płatności
  • Lista zamówień
  • Integracje i importowanie
  • Faktury
  • Moje zgłoszenia
  • Moje reklamacje
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
  • PL
Logo
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Porady > Zamawianie prezentów świątecznych w sklepie online. Im wcześniej, tym lepiej?
✖
Menu
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
Wróć
Wróć
18gru 2020

Zamawianie prezentów świątecznych w sklepie online. Im wcześniej, tym lepiej?

   Czas czytania 5 min.

Obecna sytuacja na świecie pokazuje, że handel online to na ten moment najlepszy (a często nawet jedyny) sposób sprzedawania produktów. Nie ma chyba teraz rzeczy, których nie oferowałyby sklepy w sieci. W internecie możemy zaopatrzyć się w kosmetyki, środki spożywcze, gry, elektronikę, gadżety dla zwierząt, suplementy, rowery czy posiłki dla niemowlaków. Wymieniać można długo, a lista niezbyt szybko dobiegłaby do końca. Skoro więc to tak popularne rozwiązanie i sposób na zakupy każdego dnia, nie jest trudno się domyśleć, że okres świąteczny to prawdziwe apogeum szału sprzedażowego! Sklepy muszą przygotować wcześniej nie tylko ważne dla nich rzeczy takie jak strategie marketingowe czy reklamy. Przede wszystkim muszą być sprawne i gotowe na setki, jeśli nie tysiące wysyłek w miesiącu!

Dlaczego więc w artykule, który ma odpowiedzieć na pytanie, kiedy zamówić prezenty świąteczne online piszemy o działalności sklepów internetowych? Bo to właśnie opis specyfiki działania tego rodzaju firm może pokazać co tak naprawdę dzieje się w grudniu w magazynach sklepów i pomoże także udzielić odpowiedzi na pytanie czy zawsze zamówienie przesyłki kurierskiej powinno odbyć się “im wcześniej tym lepiej?”

Spis treści

  • Co dzieje się w sklepie?
  • Świąteczne przeceny!
  • Dobranie odpowiedniego kuriera dla sklepu online
  • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Co dzieje się w sklepie?

Sklepy internetowe w okresie Świąt Bożego Narodzenia mają ręce pełne pracy na każdym możliwym polu. Chodzi tutaj nie tylko o reklamę, ale również zaopatrzenie, przygotowanie paczek i ich wysyłkę odpowiednim kurierem dla sklepu online. To spora liczba wytycznych, które w całości mogą podpowiedzieć, kiedy zamówić prezenty świąteczne dla naszych bliskich lub pracowników firm. Na co więc w szczególności zwrócić uwagę, jeśli chcemy jak najszybciej znaleźć się w posiadaniu wymarzonego zamówienia? Każda z osób chcąca zaopatrzyć się w produkty online w grudniu powinna pamiętać o jednej rzeczy – dostępności.

Sklepy internetowe (przynajmniej w większości) uczciwie i rzetelnie starają się informować potencjalnych klientów jaki jest stan magazynowy. Czy rzecz, którą chcemy nabyć jest dostępna? To informacja, którą zawsze powinniśmy znać, jeszcze przed dokonaniem płatności, aby przypadkiem dopiero kilka godzin później nie okazało się, że istnieją braki magazynowe. Oczywiście mogą być one w miarę możliwości na bieżąco uzupełniane. Rodzi to jednak ryzyko opóźnienia, a nawet niedostarczenia finalnego zamówienia! Jednakże coraz częściej możemy znaleźć na kartach produktów informacje czy dana rzecz w ogóle będzie dostępna, a jeśli tak podawana jest zawsze konkretna data. Skąd biorą się tego typu problemy? W grudniu, a zwłaszcza w dzisiejszych czasach, ogromna liczba osób decyduje się na zakupy online, a same sklepy fizycznie po prostu nie są w stanie uzupełnić wspomnianych braków. Może być to spowodowane brakiem gdziekolwiek na rynku określonego towaru lub do świąt pozostało zbyt mało czasu, aby na nowo stworzyć dany elementem przeznaczony do sprzedaży. W związku z tym, jeśli ogromnie zależy nam wymarzonym, ściśle wybranym produkcie, warto więc jak najszybciej zatroszczyć się o jego zakup. Jeśli będzie wyjątkowy – jego dostępność na rynku (a w tym w magazynach sklepów internetowych) bardzo szybko może się wyczerpać.

Drugą istotną kwestią (którą należy poruszyć w kwestii działania sklepów internetowych w grudniu) jest personel. To z kolei część, która ma wpływa na przyśpieszenie wysyłek i niweluje wszelkie problemy, opóźnienia i niedogodności. Często firmy handlujące online na czas świątecznej sprzedaży zatrudniają dodatkowy personel, którego praca ma ułatwić wysyłki i zapewnić, że nasze zamówione prezenty świąteczne dotrą na czas, naturalnie z pomocą firm kurierskich.

Świąteczne przeceny!

Okres od Black Friday przez Cyber Monday, aż niemal do 24.12 to prawdziwa gorączka zakupowa! A sklepy internetowe nie bez kozery podkręcają tę atmosferę! W obecnych czasach niemal każdy z nas codziennie spotyka się z kilkoma, jeśli nawet nie kilkunastoma, reklamami sklepów, produktów i usług online w internecie. To prawdziwe żniwa dla wielu firm! Świąteczne przeceny? Chętnie! Rabaty? Jak najbardziej! Vouchery prezentowe? Oczywiście! Form kuszących potencjalnego klienta jest wiele. A, że są one korzystne i bardzo atrakcyjne przyciągają wielu chętnych. Promocje i akcje dodatkowe niosą ze sobą możliwość wspomnianych wcześniej braków magazynowych. Liczba chętnych do zakupienia towarów na promocji sprawia, że elementy te są jeszcze chętniej nabywane przez co zamówień jest więcej. Dla właścicieli sklepów internetowych to wspaniała informacja! Dla ewentualnych nabywców może to rodzić problemy z dostępnością lub samą dostawą w momencie pomyślnego zakupu. Nie można się jednak zrażać! Doświadczenie pracownicy sklepów internetowych wiedzą, jak zadbać o kupujących bez szkody dla nich jak i dla samego biznesu. Warto jednak po bo bogatych w promocję weekendach (takich jak właśnie Black Friday czy Cyber Monday) uzbroić się w cierpliwość i spokojnie oczekiwać paczki, która może przyjść o kilka dni później niż przy standardowym zamówieniu. Nic więc z tym zaskakującego, że czas wysyłki może być odrobinę wydłużony.

Dobranie odpowiedniego kuriera dla sklepu online

Jednym z ostatnich elementów jakie firma handlująca online musi wykonać, aby paczka do klientów została dosłana na czas jest wybranie odpowiedniego kuriera dla sklepu online. Odpowiednio wybrany dostawca z pewnością pomoże na każdym kroku, należy jednak pamiętać (i tu ekspresowa rada dla właścicieli sklepów), że w oczach klienta to sklep właśnie częściowo jest odpowiedzialny za działania firm kurierskich. Wielu z nas zwraca uwagę na rodzaj dostawy zamawianego prezentu (czy może to być szybki i tani kurier czy nadana paczka inpost). Forma dla wielu klientów również jest ważna i może sugerować jak długo przesyłka będzie do nas docierać. Zbyt mały wybór dostawców może budzić wątpliwości osób mieszkających np. na wsiach lub w bardzo małych miasteczkach. Ale patrząc w drugą stronę również może to zainteresować kupujących z innych państw, którzy chcą na bieżąco śledzić przesyłkę zagraniczną. W związku z tym warto zwrócić uwagę na wybranych przez przedstawicieli danego sklepu internetowego dostawców. Coraz częściej dają oni wiele możliwości wyboru – różne firmy, paczkomaty, odbiór w określonych punktach. Taka różnorodność dostaw z pewnością przyśpieszy odebranie zamówionego, wymarzonego prezentu.

Istnieje wiele elementów, które wpływają na czas dostarczenia paczki. Począwszy od reklamy przez stany magazynowe, pakowanie, odpowiednią obsługę klienta, aż po nadanie przesyłki kurierskiej. Jaka jest więc odpowiedź na pytanie: kiedy zamówić prezenty świąteczne? Wbrew pozorom odpowiedź nie jest łatwa i tak naprawdę uzależniona od poszczególnych sklepów. Na dobrą sprawę może więc ona brzmieć: to zależy. A ów zależność to popularność i dostępność danego produktu na rynku, możliwa wielkość sklepu lub kraj dostawy. Jednakże jak mówi znane przysłowie: przezorny zawsze ubezpieczony. W związku z tym lepiej nie zostawiać robienia zakupów świątecznych na ostatnią chwilę, choć z pewnością wiele firm dokłada wszelkich starań, aby i spóźnione zamówienia zostały na czas zrealizowane.

Wyceń i wyślij prezent przez GlobKurier.pl


GlobKurier.pl

Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

Newsletter Signup

Poprzedni wpis << ,,Transport intermodalny na Nowym Jedwabnym Szlaku. Analiza potencjału, bariery i szanse” – premiera raportu PITD
Następny wpis Co zrobić w razie pomyłki w zleceniu dla kuriera? >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

DPD Pickup — jak działa?

DPD Pickup — jak działa?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube
X twitter