• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Porady > Porozmawiaj z chatbotem
21cze 2018

Porozmawiaj z chatbotem

Chatbot

GlobKurier.pl

GlobKurier.pl to pełna oferta usług kurierskich. Współpracujemy z 50 firmami kurierskimi i dostarczamy przesyłki kurierskie do 192 krajów świata.


 

Sprawna obsługa klienta to jeden z kluczowych elementów przy budowaniu trwałych relacji z konsumentami. Dynamizm dzisiejszego życia wymaga od przedsiębiorcy udostępnienia możliwości stałej obsługi. Klienci nie chcą czekać na odpowiedź. Wolą uzyskiwać informacje natychmiastowo. Naprzeciw takim wyzwaniom wychodzi nowa technologia. Chatboty stają się coraz bardziej popularne – także dlatego, że wprowadził je Facebook.

Spis treści

  • Nie ma to jak bezpośredni kontakt
  • Zaufaj technologii
  • Piękna przyszłość wirtualnego asystenta
  • Co jeśli chatbot mnie nie zrozumie?
  • W czym pomaga wirtualny asystent?
  • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Nie ma to jak bezpośredni kontakt

Wirtualni asystenci mogą okazać się bardzo pomocni. Rozmowa z botem nie jest jednak naturalna. Często obawiamy się, że maszyna nie poprowadzi dobrze dyskusji. Zamiast pomóc, wprowadzi w błąd. Właśnie z tego powodu ciągle najbardziej popularną metodą kontaktu ze sprzedawcą jest rozmowa telefoniczna – konsument ma wrażenie, że rozmowa z żywym człowiekiem pomoże o wiele lepiej niż boty. Naturalny kontakt ma przecież wiele przewag. Klienci chcą rozwiać różnorakie wątpliwości dotyczące zamawianego produktu. Rozmawiając ze sprzedawcą, można dopytać o wszystko. Bot udzieli informacji automatycznie. Nie można mieć jednak pewności, że odpowiedź będzie wyczerpująca, a już z całą pewnością nie może być ona spersonalizowana. Poza tym boty – przynajmniej w teorii – nie potrafią doradzać.

Zaufaj technologii

Chatboty zyskują sporą popularność przede wszystkim ze względu na szybkość odpowiedzi. Klienci, którzy próbują dostać informacje w taki sposób, zwykle są nastawieni na natychmiastowe uzyskanie interesujących ich danych. I faktycznie je dostają. Technologia botów bardzo szybko się rozwija. Wirtualni asystenci są przygotowani do tego, żeby udzielić odpowiedzi nie tylko na najbardziej popularne pytania – poradzą sobie także z tymi bardziej skomplikowanymi. Doradzą, gdzie można sięgnąć po więcej informacji. Podpowiedzą, w jaki sposób porównać oferty i wybrać jak najbardziej korzystną.

Automatyzacja komunikacji staje się jednym z najważniejszych trendów rozwoju obsługi klienta w branży e-commerce. Conversational commerce pozwala na skrócenie ścieżki zakupowej. Decyzja o kupnie konkretnego produktu – dzięki botom – może zostać podjęta bardzo szybko.

Piękna przyszłość wirtualnego asystenta

Z dobrych botów korzystali kiedyś wyłącznie najwięksi gracze na rynku. Dzisiaj jednak wirtualnego asystenta mogą mieć nawet mniejsze firmy. Jest to możliwe ze względu na upowszechnienie technologii.

Dużym ułatwieniem dla przedsiębiorców jest możliwość ustawienia wirtualnego asystenta za pośrednictwem popularnych komunikatorów. Tego typu opcję oferuje m.in. Facebook Messenger lub WhatsApp. Klient nie musi szukać bota na stronie sprzedawcy. Wystarczy, że użyje znanych aplikacji.

Wykorzystanie Facebooka jest zresztą sytuacją typu win-win dla dwóch stron transakcji. Sprzedawca, korzystając z danych portalu społecznościowego, może szybko określić, jak targetować swoje produkty. Analizując dane użytkownika wysyłającego pytania, uda się ustalić specyfikę grupy klientów zainteresowanych ofertą sprzedawcy.

Wykorzystanie chatbotów świetnie wpisuje się w strategię omnichannel. Klient może dzięki wirtualnemu asystentowi dowiedzieć się sporo o specyficznych propozycjach firmy. Następnie, korzystając z telefonu lub udając się do punktu stacjonarnego, wystarczy dopytać pracownika o szczegóły oferty.

Co jeśli chatbot mnie nie zrozumie?

Zaawansowane chatboty nie funkcjonują już tak, jak ich pierwsze wersje. Kiedyś wirtualny asystent dobierał odpowiedzi dopasowane do słów kluczowych znajdujących się w zapytaniu. Technologia ta funkcjonowała całkiem nieźle. Zdarzało się jednak, że bot podsuwał odpowiedzi niepasujące do pytań. Dziś taki problem pojawia się rzadko. Jeżeli bot nie zrozumie, o co pyta klient, wówczas poprosi o doprecyzowanie. Zaawansowane technologie pozwalają na stałe poszerzanie baz wiedzy. Odbywa się to w trakcie prowadzonych rozmów z użytkownikami. Boty potrafią już wykorzystywać informacje podawane przez klientów tak, by odpowiednio modulować kierunek rozmowy. Ponadto na bieżąco wykorzystują wiedzę dostarczaną z wyszukiwarek i innych stron www.

W czym pomaga wirtualny asystent?

Boty są dostępne dla klientów 24/7. Można więc stwierdzić, że niejako pełnią całodobowy dyżur. Mogą obsłużyć potencjalnego nabywcę nawet wtedy, gdy cała obsługa już nie pracuje. Głównym zadaniem wirtualnego asystenta jest odpowiadanie na zapytania klientów. Boty potrafią jednak znacznie więcej:

  • mogą zachęcać do zakupów – automatycznie analizują dane dotyczące preferencji klientów, rozpoznają ich potrzeby oraz przekazują informacje o najkorzystniejszych ofertach. Mają więc funkcję reklamową;
  • umawiają na wizytę – boty ułatwiają umówienie się na wizytę np. do lekarza lub fryzjera;
  • ustalają lokalizację – wirtualny asystent może pokierować klienta w miejsce, do którego ten chce dotrzeć;
  • bawią się z klientem, prowadzą z nim gry;
  • sprawdzają repertuary, ciekawe wydarzenia itd.

Warto też dodać, że niektóre zaawansowane technologicznie boty są w stanie negocjować ceny konkretnego produktu. Zwykle strategia ta polega na obniżaniu początkowych kosztów. Dzięki temu uda się wzbudzić sympatię i zaufanie do marki.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

kod rabatowy


Poprzedni wpis << Angażuj, rzucaj wyzwania, buduj relacje – grywalizacja
Następny wpis Polska liczącym się rynkiem branży e-commerce >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Paczka do Korei Południowej

Co można wysyłać na paletach kurierskich?

Transport palet do Niemiec

Przesyłki kurierem w Europie

Transport drobnicowy – niezbędne informacje

Bezpieczny transport przesyłek paletowych

Największe wyzwania logistyki kontraktowej i potencjał usługi

Czym jest transport intermodalny?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube

Zapisz się na newsletter

Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
Newsletter
Newsletter
Dziękujemy!

Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
x
  • .
    • O Firmie
      • Kim jesteśmy?
      • Blog
      • Aktualności
      • E-commerce porady
      • Jak zapakować i wysłać
      • Współpraca biznesowa
      • GlobkurierTV
      • Kariera
      • Kontakt
    • Przesyłki zagraniczne
      • Przesyłki do Anglii
      • Przesyłki do Australi
      • Przesyłki do Chin
      • Przesyłki do Kanady
      • Przesyłki do Francji
      • Przesyłki do Niemiec
      • Przesyłki do Norwegii
      • Przesyłki do USA
      • Przesyłki do Rumunii
    • Usługi Kurierskie
      • Przesyłki kopertowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki drogowe
      • Przesyłki paletowe
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
      • Spedycja
    • Strefa informacji
      • Pomoc / FAQ
      • Reklamacje
      • Program partnerski
      • Sposoby płatności
      • Statusy przewoźników
      • Towary wykluczone
      • Wszyscy przewoźnicy
      • Cennik
      • Ranking kurierów
GLOBKURIER
al. Wojciecha Korfantego 138a
40-156 Katowice,
Icon formularz kontaktowy
Icon kontakt@globkurier.pl
Icon +48 22 300 16 21
© 2007-2023 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
  • Strona główna
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Mapa strony
logo
ue-banner
Aktywnie wspieramy fundacje
fundacja rozwoju polska akademia
Otrzymane nagrody
funfacja rozwoju polska akademia
Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
0
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
| Odpowiedz