Logo
Śledź przesyłkę
  • Moje konto i płatności
  • Lista zamówień
  • Integracje i importowanie
  • Faktury
  • Moje zgłoszenia
  • Moje reklamacje
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
  • PL
Logo
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Porady > Angażuj, rzucaj wyzwania, buduj relacje – grywalizacja
✖
Menu
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
Wróć
Wróć
27cze 2018

Angażuj, rzucaj wyzwania, buduj relacje – grywalizacja

   Czas czytania 3 min.

grywalizacja_GlobKurier.pl

GlobKurier.pl

GlobKurier.pl to pełna oferta usług kurierskich. Współpracujemy z 50 firmami kurierskimi i dostarczamy przesyłki kurierskie do 192 krajów świata.


Spis treści

  • Grywalizacja w programach lojalnościowych
  • Programy lojalnościowe do poprawki
  • Grywalizacja, gamifikacja, gryfikacja ?
    • Skorzystaj z programu partnerskiego GlobKurier.pl – polecaj nasze usługi zarabiaj. Zarejestruj się jeszcze dziś za darmo i bez zobowiązań i korzystaj z niższych stawek >>
  • Jak stworzyć skuteczny program lojalnościowy oparty na grywalizacji?
  • Grywalizacja przykłady
  • Przykłady grywalizacji w programach lojalnościowych:
  • Dlaczego warto?
    • Skorzystaj z programu partnerskiego GlobKurier.pl – polecaj nasze usługi zarabiaj. Zarejestruj się jeszcze dziś za darmo i bez zobowiązań i korzystaj z niższych stawek >>
  • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Grywalizacja w programach lojalnościowych

W dzisiejszym rozbudowanym technologicznie i przeładowanym informacjami świecie coraz trudniej zainteresować konsumenta i skupić jego uwagę na konkretnej marce. Klienci w każdej sekundzie atakowani są przez tysiące bodźców – wiadomości, maile, powiadomienia, reklamy. Ich uwaga jest rozproszona, trudno im realnie zaangażować się i utrzymywać trwałe relacje z firmą/produktem.

Jak marki mogą poradzić sobie z coraz szerzej rozwijającym się kryzysem lojalności? Odpowiedź brzmi postawić na doskonalenie interakcji klient-firma. Grywalizacja przybiera coraz większe znaczenie. Jak ją wykorzystać w swojej firmie? Przeczytaj i działaj.

Programy lojalnościowe do poprawki

Programy lojalnościowe w ostatnich latach stały się niezwykle popularne – aktywizują blisko 70% Polaków.

programy lojalnościowe_GlobKurier.pl

Niestety w wielu przypadkach nie przyczyniły się one w znaczącym stopniu do wzrostu zaangażowania i zainteresowania ze strony konsumentów. Z pewnością Ty sam posiadasz w domu nie jedną kartę stałego klienta. Pamiętasz, z jakich firm je otrzymałeś/łaś? Jak często z nich korzystasz? Czy może wyciągasz je wyłącznie wtedy, gdy zostaniesz o nie poproszony przy kasie? A może zupełnie zignorowałeś/łaś fakt otrzymania tego typu „prezentu” i teraz Twoja karta leży zakopana pod toną papierów w biurku?

Dzieje się tak, ponieważ nie zostałeś w odpowiedni sposób zaproszony do interakcji, wciągnięty w wir zabawy, które w ramach grywalizacji powinny spełniać programy lojalnościowe. Teraz nie chodzi już wyłącznie o zdobywanie punktów, ale o pozytywne emocje!

grywalizacja_GlobKurier.pl

Grywalizacja, gamifikacja, gryfikacja ?

Oprócz najczęściej stosowanego pojęcia grywalizacji można spotkać się również z takimi określeniami jak gamifikacja czy gryfikacja. Niezależnie od użytego terminu jest to, najprościej przedstawiając – przeniesienie zasad wirtualnej gry do świata rzeczywistego. Tutaj to klienci stają się graczami, którzy rywalizują ze sobą, zdobywając nagrody, punkty, sprawności czy odznaki za wykonane zadania.

Wprowadzanie elementów grywalizacji wpływa na budowanie świadomości marki, utożsamianie jej z pozytywnymi doświadczeniami. Zastanawiamy się tutaj jak angażować użytkowników pomiędzy kolejnymi zamówieniami, a nie jak ich przekupić, by wywołać określone zachowanie.


Skorzystaj z programu partnerskiego GlobKurier.pl – polecaj nasze usługi zarabiaj. Zarejestruj się jeszcze dziś za darmo i bez zobowiązań i korzystaj z niższych stawek >>

Jak stworzyć skuteczny program lojalnościowy oparty na grywalizacji?

Przede wszystkim trzeba przygotować odpowiednią strategię i zwrócić uwagę na kilka istotnych kwestii:

  • Określ przejrzyste, logiczne i spójne reguły uczestnictwa w programie oraz warunki nagradzania. Pamiętaj – przyznawaj punkty nawet za drobne wyzwania/działania.
  • Podziel całość na etapy.
  • Zaplanuj, w jaki sposób konsumenci będą przechodzić na następny poziom. Przemyśl co otrzymają od Ciebie w zamian .
  • Nagradzaj! Od czasu do czasu podaruj klientowi darmowego e-booka, przyznaj dodatkowy rabat, wyróżnij wirtualną odznaką. Zmotywuje to użytkowników do wyższej aktywności. Będą świadomi, że dalsze działania wpłyną na uzyskanie przez nich benefitów.
  • Nie zapomnij o mediach społecznościowych – twórz ciekawe wyzwania, nagradzaj różne formy aktywności (polubienie postu, oznaczenie zdjęcia z hasztagiem, udostępnienie wpisu). Skup się na głębokim zaangażowaniu użytkowników w życie marki – np. zorganizuj konkurs na najlepszy projekt grafiki na koszulki firmowe.
  • Stwórz dla klienta jego osobisty panel osiągnięć.

Grywalizacja przykłady

grywalizacja_GlobKurier.pl

Obecnie niemalże wszystkie firmy wkraczają ze swoimi produktami w sferę wirtualną. Dzięki grywaliacji budują przywiązanie, zmuszając klientów do zaangażowania względem marki w zamian za bonusy i profity.

Przykłady grywalizacji w programach lojalnościowych:

  • Linie lotnicze Air Kanada – Earn Your Wings (rankingi lotów czy najczęściej odwiedzanych miejsc, rejestr danych, bonusy za aktywność w mediach)
  • Aeroplan – The Star Challange (podróże za zgromadzone gwiazdki)
  • com – punkty, opinie o restauracjach, odznaczenia, które można wymieniać na zniżki (klient prowadzony jest etapowo, po zakończeniu danej serii pojawiają się nowe zadania do wykonania)
  • Walgreens – Steps for balance rewards (za pomocą platformy Fitbit mierzono aktywność fizyczną użytkowników aplikacji. Uprawianie sportu nagradzano punktami, które można było wymienić na usługi. Dodatkowymi elementami była możliwość rywalizacji z innymi użytkownikami, monitorowanie własnych osiągnięć i postępów oraz rzeczywista poprawa kondycji i samopoczucia).
  • Nike – Nike Fuel (na podobnej zasadzie jak firma Walgreens)

Dlaczego warto?

grywalizacja_katarzyna wrona_globkurier.pl

Grywalizacja i gry oraz ich potencjał do wykorzystania w strategiach marketingowych – Katarzyna Wrona

Skuteczne wdrożenie grywalizacji w programach lojalnościowych może zaangażować tysiące, a nawet miliony użytkowników jak w powyższych przykładach, które odniosły niebywały sukces. To wiąże się z szybkim rozwojem popularności firmy oraz zwiększeniem zaufania i aktywności klientów.


Skorzystaj z programu partnerskiego GlobKurier.pl – polecaj nasze usługi zarabiaj. Zarejestruj się jeszcze dziś za darmo i bez zobowiązań i korzystaj z niższych stawek >>


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

Newsletter Signup

Poprzedni wpis << Kiedy spodziewać się kuriera?
Następny wpis Porozmawiaj z chatbotem >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

DPD Pickup — jak działa?

DPD Pickup — jak działa?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube
X twitter