• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Porady > Angażuj, rzucaj wyzwania, buduj relacje – grywalizacja
27cze 2018

Angażuj, rzucaj wyzwania, buduj relacje – grywalizacja

grywalizacja_GlobKurier.pl

GlobKurier.pl

GlobKurier.pl to pełna oferta usług kurierskich. Współpracujemy z 50 firmami kurierskimi i dostarczamy przesyłki kurierskie do 192 krajów świata.


Spis treści

  • Grywalizacja w programach lojalnościowych
  • Programy lojalnościowe do poprawki
  • Grywalizacja, gamifikacja, gryfikacja ?
    • Skorzystaj z programu partnerskiego GlobKurier.pl – polecaj nasze usługi zarabiaj. Zarejestruj się jeszcze dziś za darmo i bez zobowiązań i korzystaj z niższych stawek >>
  • Jak stworzyć skuteczny program lojalnościowy oparty na grywalizacji?
  • Grywalizacja przykłady
  • Przykłady grywalizacji w programach lojalnościowych:
  • Dlaczego warto?
    • Skorzystaj z programu partnerskiego GlobKurier.pl – polecaj nasze usługi zarabiaj. Zarejestruj się jeszcze dziś za darmo i bez zobowiązań i korzystaj z niższych stawek >>
  • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Grywalizacja w programach lojalnościowych

W dzisiejszym rozbudowanym technologicznie i przeładowanym informacjami świecie coraz trudniej zainteresować konsumenta i skupić jego uwagę na konkretnej marce. Klienci w każdej sekundzie atakowani są przez tysiące bodźców – wiadomości, maile, powiadomienia, reklamy. Ich uwaga jest rozproszona, trudno im realnie zaangażować się i utrzymywać trwałe relacje z firmą/produktem.

Jak marki mogą poradzić sobie z coraz szerzej rozwijającym się kryzysem lojalności? Odpowiedź brzmi postawić na doskonalenie interakcji klient-firma. Grywalizacja przybiera coraz większe znaczenie. Jak ją wykorzystać w swojej firmie? Przeczytaj i działaj.

Programy lojalnościowe do poprawki

Programy lojalnościowe w ostatnich latach stały się niezwykle popularne – aktywizują blisko 70% Polaków.

programy lojalnościowe_GlobKurier.pl

Niestety w wielu przypadkach nie przyczyniły się one w znaczącym stopniu do wzrostu zaangażowania i zainteresowania ze strony konsumentów. Z pewnością Ty sam posiadasz w domu nie jedną kartę stałego klienta. Pamiętasz, z jakich firm je otrzymałeś/łaś? Jak często z nich korzystasz? Czy może wyciągasz je wyłącznie wtedy, gdy zostaniesz o nie poproszony przy kasie? A może zupełnie zignorowałeś/łaś fakt otrzymania tego typu “prezentu” i teraz Twoja karta leży zakopana pod toną papierów w biurku?

Dzieje się tak, ponieważ nie zostałeś w odpowiedni sposób zaproszony do interakcji, wciągnięty w wir zabawy, które w ramach grywalizacji powinny spełniać programy lojalnościowe. Teraz nie chodzi już wyłącznie o zdobywanie punktów, ale o pozytywne emocje!

grywalizacja_GlobKurier.pl

Grywalizacja, gamifikacja, gryfikacja ?

Oprócz najczęściej stosowanego pojęcia grywalizacji można spotkać się również z takimi określeniami jak gamifikacja czy gryfikacja. Niezależnie od użytego terminu jest to, najprościej przedstawiając – przeniesienie zasad wirtualnej gry do świata rzeczywistego. Tutaj to klienci stają się graczami, którzy rywalizują ze sobą, zdobywając nagrody, punkty, sprawności czy odznaki za wykonane zadania.

Wprowadzanie elementów grywalizacji wpływa na budowanie świadomości marki, utożsamianie jej z pozytywnymi doświadczeniami. Zastanawiamy się tutaj jak angażować użytkowników pomiędzy kolejnymi zamówieniami, a nie jak ich przekupić, by wywołać określone zachowanie.


Skorzystaj z programu partnerskiego GlobKurier.pl – polecaj nasze usługi zarabiaj. Zarejestruj się jeszcze dziś za darmo i bez zobowiązań i korzystaj z niższych stawek >>

angażowanie użytkowników grywalizacja_GlobKurier.pl

Jak stworzyć skuteczny program lojalnościowy oparty na grywalizacji?

Przede wszystkim trzeba przygotować odpowiednią strategię i zwrócić uwagę na kilka istotnych kwestii:

  • Określ przejrzyste, logiczne i spójne reguły uczestnictwa w programie oraz warunki nagradzania. Pamiętaj – przyznawaj punkty nawet za drobne wyzwania/działania.
  • Podziel całość na etapy.
  • Zaplanuj, w jaki sposób konsumenci będą przechodzić na następny poziom. Przemyśl co otrzymają od Ciebie w zamian .
  • Nagradzaj! Od czasu do czasu podaruj klientowi darmowego e-booka, przyznaj dodatkowy rabat, wyróżnij wirtualną odznaką. Zmotywuje to użytkowników do wyższej aktywności. Będą świadomi, że dalsze działania wpłyną na uzyskanie przez nich benefitów.
  • Nie zapomnij o mediach społecznościowych – twórz ciekawe wyzwania, nagradzaj różne formy aktywności (polubienie postu, oznaczenie zdjęcia z hasztagiem, udostępnienie wpisu). Skup się na głębokim zaangażowaniu użytkowników w życie marki – np. zorganizuj konkurs na najlepszy projekt grafiki na koszulki firmowe.
  • Stwórz dla klienta jego osobisty panel osiągnięć.

Grywalizacja przykłady

grywalizacja_GlobKurier.pl

Obecnie niemalże wszystkie firmy wkraczają ze swoimi produktami w sferę wirtualną. Dzięki grywaliacji budują przywiązanie, zmuszając klientów do zaangażowania względem marki w zamian za bonusy i profity.

Przykłady grywalizacji w programach lojalnościowych:

 

  • Linie lotnicze Air Kanada – Earn Your Wings (rankingi lotów czy najczęściej odwiedzanych miejsc, rejestr danych, bonusy za aktywność w mediach)
  • Aeroplan – The Star Challange (podróże za zgromadzone gwiazdki)
  • com – punkty, opinie o restauracjach, odznaczenia, które można wymieniać na zniżki (klient prowadzony jest etapowo, po zakończeniu danej serii pojawiają się nowe zadania do wykonania)
  • Walgreens – Steps for balance rewards (za pomocą platformy Fitbit mierzono aktywność fizyczną użytkowników aplikacji. Uprawianie sportu nagradzano punktami, które można było wymienić na usługi. Dodatkowymi elementami była możliwość rywalizacji z innymi użytkownikami, monitorowanie własnych osiągnięć i postępów oraz rzeczywista poprawa kondycji i samopoczucia).
  • Nike – Nike Fuel (na podobnej zasadzie jak firma Walgreens)

Dlaczego warto?

grywalizacja_katarzyna wrona_globkurier.pl

Grywalizacja i gry oraz ich potencjał do wykorzystania w strategiach marketingowych – Katarzyna Wrona

Skuteczne wdrożenie grywalizacji w programach lojalnościowych może zaangażować tysiące, a nawet miliony użytkowników jak w powyższych przykładach, które odniosły niebywały sukces. To wiąże się z szybkim rozwojem popularności firmy oraz zwiększeniem zaufania i aktywności klientów.


Skorzystaj z programu partnerskiego GlobKurier.pl – polecaj nasze usługi zarabiaj. Zarejestruj się jeszcze dziś za darmo i bez zobowiązań i korzystaj z niższych stawek >>


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl


Poprzedni wpis << Kiedy spodziewać się kuriera?
Następny wpis Porozmawiaj z chatbotem >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Paczka do Korei Południowej

Co można wysyłać na paletach kurierskich?

Transport palet do Niemiec

Przesyłki kurierem w Europie

Transport drobnicowy – niezbędne informacje

Bezpieczny transport przesyłek paletowych

Największe wyzwania logistyki kontraktowej i potencjał usługi

Czym jest transport intermodalny?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube

Zapisz się na newsletter

Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
Newsletter
Newsletter
Dziękujemy!

Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
x
  • .
    • O Firmie
      • Kim jesteśmy?
      • Blog
      • Aktualności
      • E-commerce porady
      • Jak zapakować i wysłać
      • Współpraca biznesowa
      • GlobkurierTV
      • Kariera
      • Kontakt
    • Przesyłki zagraniczne
      • Przesyłki do Anglii
      • Przesyłki do Australi
      • Przesyłki do Chin
      • Przesyłki do Kanady
      • Przesyłki do Francji
      • Przesyłki do Niemiec
      • Przesyłki do Norwegii
      • Przesyłki do USA
      • Przesyłki do Rumunii
    • Usługi Kurierskie
      • Przesyłki kopertowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki drogowe
      • Przesyłki paletowe
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
      • Spedycja
    • Strefa informacji
      • Pomoc / FAQ
      • Reklamacje
      • Program partnerski
      • Sposoby płatności
      • Statusy przewoźników
      • Towary wykluczone
      • Wszyscy przewoźnicy
      • Cennik
      • Ranking kurierów
GLOBKURIER
al. Wojciecha Korfantego 138a
40-156 Katowice,
Icon formularz kontaktowy
Icon kontakt@globkurier.pl
Icon +48 22 300 16 21
© 2007-2023 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
  • Strona główna
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Mapa strony
logo
ue-banner
Aktywnie wspieramy fundacje
fundacja rozwoju polska akademia
Otrzymane nagrody
funfacja rozwoju polska akademia
Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
0
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
| Odpowiedz