• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
          • Odprawa celna GlobKurier
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Aktualności > Polska liczącym się rynkiem branży e-commerce
20cze 2018

Polska liczącym się rynkiem branży e-commerce

Rynek e-commerce ciągle się rozwija. Polacy coraz chętniej robią zakupy w e-sklepach. Według najnowszych badań opublikowanych przez Trusted Shops prawie każdy Polak mający dostęp do Internetu nabywa produkty w sieci. Jedynie 7% polskich internautów stwierdza, że nigdy nie korzystało z zamówień online. Warto jednak zwrócić uwagę, że wzrost ilości klientów na rynku online wpływa wprost na zwiększenie ilość niezadowolonych z tego rodzaju usługi. 

 

Rynek e-commerce rośnie. Działaj razem z Globkurier.pl

GlobKurier.pl

GlobKurier.pl to pełna oferta usług kurierskich. Współpracujemy z 50 firmami kurierskimi i dostarczamy przesyłki kurierskie do 192 krajów świata.


Spis treści

  • RYNEK ROŚNIE JAK NA DROŻDŻACH
  • STALE NIEROZWIĄZANE PROBLEMY
  • POLSKA NA TLE EUROPY 
  • Jesteśmy coraz lepsi, ale ciągle z tyłu stawki
  • PERSPEKTYWY POLSKIEGO RYNKU E-COMMERCE
  • SZANSA NA RYNKU GLOBALNYM
  • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

RYNEK ROŚNIE JAK NA DROŻDŻACH

Wyniki rynku e-commerce dosłownie poszybowały w górę. Jeszcze w ubiegłym roku 62% internautów deklarowało, że nie robi zakupów przez Internet. Dziś 93% przyznaje, że chociaż raz skorzystało z tej usługi. Należy jednak podkreślić, że nie są to zakupy robione regularnie. Do stałego zamawiania produktów przez Internet przyznaje się 16% ankietowanych. Jak pokazuje badanie większość klientów e-sklepów to osoby kupujące sporadycznie (raz lub dwa razy w miesiącu). Duża grupa badanych (25%) to klienci „raczkujący online”, którzy nadal większość zakupów wykonują w sklepach stacjonarnych, a zakupy internetowe robią dwa razy do roku. Wygląda na to, że ta grupa dopiero testuje możliwości jakie oferuje nam internet.

Rynek e-commerce w Polsce

Badanie Trusted Shops potwierdziło, że zakupy wykonywane w Internecie zwykle nie są kosztowne. Uśredniając – 69% internautów nabywa online przedmioty o wartości od 60 do 249 zł. W porównaniu do lat ubiegłych wzrosła liczba zakupów o “skrajnych “wartościach. Coraz więcej internautów kupuje przez Internet mało wartościowe przedmioty – mające wartość do 59 zł. Rośnie też sprzedaż produktów o wartości większej niż 500 zł (tego typu zakupy to już 5% całości sprzedaży).

STALE NIEROZWIĄZANE PROBLEMY

Dynamiczny wzrost popularności zakupów online niestety nie przekłada się na eliminację typowych problemów związanych z zamawianiem produktów z sieci. Ankietowani podkreślają, że realizacja zleceń nie zawsze jest kolorowa. Prawie połowa badanych doświadczyła nieprzyjemności związanych z zamówieniami online. 17% ankietowanych narzeka na nieterminowe dostawy. Kurierzy spóźniają się z paczkami. 11% badanych przyznało, że otrzymana przesyłka była uszkodzona. Niełatwo zwracać towar – spora grupa kupujących przez Internet narzeka na problemy ze zwrotem i z odzyskaniem pieniędzy.

Rynek e-commerce w Polsce

W porównaniu do roku poprzedniego, w 2017 r. było mniej pomyłek związanych z dostarczeniem paczki pod nieodpowiedni adres. 7% badanych przyznaje jednak, że zamówiona przesyłka nigdy nie dotarła i w dodatku nie udało się odzyskać wpłaconych pieniędzy.

POLSKA NA TLE EUROPY 

Eurostat podaje, że prawie 7 na 10 internautów dokonało zakupu w Internecie w 2017 r. Tym samym rynek e-handlu wzrósł w ciągu ostatniej dekady o połowę. W 2007 r. z zakupów online korzystało 30% internautów, a w 2017 r. 57%. Warto podkreślić, że handel elektroniczny stanowi ważne źródło dochodu państw. Rynek e-commerce wyraźnie napędza wzrost gospodarczy. Europejskim gigantem zakupów internetowych jest Wielka Brytania. W 2015 r. Brytyjczycy wydawali średnio 3625 EUR na zakupy online (średni roczny wynik w przeliczeniu na 1 konsumenta). Tuż za Wielką Brytanią plasuje się jej sąsiad – Irlandia (3143 EUR). Następne w kolejności są kraje skandynawskie: Dania (3111 EUR), Norwegia (2467  EUR), Finlandia (2170 EUR).

Jesteśmy coraz lepsi, ale ciągle z tyłu stawki

Polski rynek e-commerce stale się rozwija, chociaż ciągle mamy wiele do zrobienia. W 2015 r. wydawaliśmy średnio 632 EUR rocznie na zakupy internetowe. Wynik ten plasuje nas na końcowych miejscach rankingu. Stoimy tuż za Czechami (681 EUR) i Rosją (685 EUR). Wyprzedzamy jednak Węgry (373 EUR), Ukrainę (286 EUR) i Bułgarię (262).

Sprzedaż transgraniczna otwiera możliwości dla polskich przedsiębiorców, którzy mogą stosunkowo szybko zdobyć klientów z innych krajów europejskich. Szczególnie, że na Zachód od naszego kraju handel e-commerce ma już ugruntowaną pozycję na rynkach.

PERSPEKTYWY POLSKIEGO RYNKU E-COMMERCE

Polski rynek e-commerce rozwija się i nadal będzie. Polacy coraz chętniej podchodzą do zamawiania w sklepach internetowych. Doceniają wygodę i oszczędność czasu. Zachodnie trendy dosyć szybko docierają i do nas. W Internecie kupujemy wszystko – od produktów codziennego zapotrzebowania jak żywność, przez prezenty, po leki. Najczęściej zamawiamy jednak odzież, dodatki i różnorodne akcesoria. Przez Internet lubimy zamawiać książki, płyty i filmy.

Warto podkreślić, że polski rynek e-commerce to nie tylko znani wszystkim giganci, jak Allegro lub E-bay. Swoje sklepiki internetowe mają także niszowe branże lub wręcz osoby znane z aktywności na portalach społecznościowych (np. blogerzy). Sieć pozwala na łatwiejsze rozpoczęcie działalności niż w przypadku sklepu stacjonarnego, dlatego wiele osób się na nią decyduje. Widoczny jest trend zarabiania pasją i otwierania sklepów handmade. Tak dobra koniunktura wynika z wielu czynników. Do najważniejszych można zaliczyć:

  • dostęp do aplikacji mobilnych dla systemów e-commerce;
  • wzrost popularności spersonalizowanej reklamy;
  • nowe możliwości dokonywania transakcji;
  • omnichannel;
  • upowszechnienie smartfonów.

rejestracja

SZANSA NA RYNKU GLOBALNYM

Raport E-commerce Trend CEE 2017 dowodzi, że przedsiębiorcy z Polski sprzedający swoje produkty na rodzimym rynku handlu elektronicznego, docierają zaledwie do 0,68 % aktywnych internautów na całym świecie. Rodzi to pytanie o ekspansję handlu polskiego na inne rynki. Popularność zakupów online za granicą wiąże się z nadzieją na przyciągnięcie kolejnych klientów do sklepów z Polski.

Takie działania faktycznie są coraz bardziej widoczne. Polscy biznesmeni badają rynki lokalne i globalne. E-sklepy zaczynają formować witryny obcojęzyczne. Inwestuje się także w magazynowanie towaru poza granicami Polski. Ułatwieniem dla zagranicznego klienta z całą pewnością są różne sposoby płatności oraz atrakcyjne oferty przewalutowania kosztów.

Trudnym do pokonania problemem dla polskich przedsiębiorców będzie jednak przełamanie strachu internautów przed wysokimi kosztami przesyłek. Raporty Komisji Europejskiej dowodzą, że europejscy internauci narzekają nie tylko na zbyt duże ceny przesyłek zagranicznych, ale także problemy z ewentualnymi reklamacjami oraz zwrotem pieniędzy.

I tu z ratunkiem mogą przyjść brokerzy, jak GlobKurier.

 


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

kod rabatowy

 


Poprzedni wpis << Porozmawiaj z chatbotem
Następny wpis Jak wysłać wózek kurierem? Jak go spakować? >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
0 0 głosów
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Rossmann zwroty - Jak zwrócić towar w Rossmannie?

Zwrot do nadawcy - czyli kiedy paczka wraca do nadawcy?

Spóźniona paczka – co zrobić, gdy przesyłka nie dotrze na czas?

Co można wysłać w paczce do USA?

Co to jest CMR – Międzynarodowy List Przewozowy?

Brytyjskie kody pocztowe - jak prawidłowo je zapisać?

Czy kurierzy pracują w sobotę?

Opinie

Zapisz się na newsletter

Dziękujemy!

Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
x
  • .
    • O Firmie
      • Kim jesteśmy?
      • Blog
      • Aktualności
      • E-commerce porady
      • Jak zapakować i wysłać
      • Współpraca biznesowa
      • GlobkurierTV
      • Kariera
      • Kontakt
    • Przesyłki zagraniczne
      • Przesyłki do Anglii
      • Przesyłki do Australi
      • Przesyłki do Chin
      • Przesyłki do Kanady
      • Przesyłki do Francji
      • Przesyłki do Niemiec
      • Przesyłki do Norwegii
      • Przesyłki do USA
      • Przesyłki do Rumunii
    • Usługi Kurierskie
      • Przesyłki kopertowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki drogowe
      • Przesyłki paletowe
      • Przesyłki NEXT DAY
      • Przesyłki zagraniczne
      • Przesyłki krajowe
    • Strefa informacji
      • Pomoc / FAQ
      • Reklamacje
      • Program partnerski
      • Sposoby płatności
      • Statusy przewoźników
      • Towary wykluczone
      • Wszyscy przewoźnicy
      • Cennik
      • Ranking kurierów
GLOBKURIER
ul. Bogucicka 7
40-226 Katowice
messageSkontaktuj się z nami
mailkontakt@globkurier.pl
phone+48 22 300 16 21
© 2007-2022 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
  • Strona główna
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Mapa strony
logo
ue-banner
Aktywnie wspieramy fundacje
fundacja rozwoju polska akademia
Otrzymane nagrody
funfacja rozwoju polska akademia
Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
0
0
Napisz komentarz!x
()
x
| Odpowiedz