Logo
Śledź przesyłkę
  • Moje konto i płatności
  • Lista zamówień
  • Integracje i importowanie
  • Faktury
  • Moje zgłoszenia
  • Moje reklamacje
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
  • PL
Logo
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Porady > Jak wysłać paczkę niestandardową kurierem DPD?
✖
Menu
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
Wróć
Wróć
24gru 2021

Jak wysłać paczkę niestandardową kurierem DPD?

   Czas czytania 5 min.

Zamówienie kuriera to nie tylko konieczność wyboru najlepszego przewoźnika, ale również wszelkie kwestie związane z pakowaniem i adresowaniem przesyłki. I o ile wysyłka standardowych przedmiotów, takich jak sprzęt elektroniczny czy ubrania, nie powinna sprawić Ci problemu, o tyle nieco komplikacji może pojawić się przy pakowaniu przedmiotów, które mają nieregularny kształt lub całkiem sporo ważą. W wielu przypadkach może się okazać, że tego typu paczka wykracza poza parametry określone przez przewoźnika w jego regulaminie. To z kolei skutkuje tym, że przesyłka zostanie przez niego potraktowana jako niestandardowa. Co to dla Ciebie oznacza i jak wygląda nadanie paczki kurierskiej w takiej sytuacji? Na te oraz wiele innych pytań związanych z tym tematem odpowiadamy poniżej.

Jak wysłać paczkę niestandardową kurierem DPD?

Spis treści

  • Przesyłka niestandardowa DPD
  • Przesyłka niestandardowa DPD – cena
  • Jak nadać przesyłkę niestandardową DPD na GlobKurier.pl?
  • Paczka niestandardowa DPD w drodze – co dalej?
  • Skuteczne doręczenie przesyłki niestandardowej – od czego zależy?

Przesyłka niestandardowa DPD

Zanim nadasz przesyłkę niestandardową, najpierw powinieneś się upewnić, jakie są jej dokładne wymiary oraz waga. Po zmierzeniu i zważeniu paczki może się bowiem okazać, że przesyłka klasyfikuje się jako standardowa i nie będzie konieczności m.in. uiszczania dodatkowych opłat. Każdy z przewoźników ma swój regulamin, w którym określa, jakie wymiary oraz waga przesyłek są u niego dopuszczalne. Warto zatem najpierw sprawdzić, jakie parametry obowiązują w firmie kurierskiej, którą wybrałeś. Jeśli chcesz wysłać paczkę kurierem DPD, sprawdź poniżej, w jakim zakresie mieści się standardowa wersja przesyłki. Każda paczka, która nie spełnia choćby jednego z tych warunków, będzie uznana za niestandardową. Przewoźnik DPD przyjął następujące zasady:

  • maksymalna waga paczki to 31,5 kg;
  • przesyłka musi być zapakowana w prostopadłościenny karton i nie mogą z niej wystawać żadne ponadwymiarowe elementy;
  • najdłuższa krawędź może mieć długość do 300 cm;
  • suma długości wszystkich krawędzi nie może przekraczać 150 cm.

Jak zatem łatwo się domyślić, kurier DPD jako niestandardową potraktuje każdą przesyłkę, która nie będzie spełniała tych wymagań. Istnieje jeszcze kilka innych cech, które decydują o tym, że paczka zostanie uznana właśnie za taką. Firma kurierska DPD za przesyłke niestandardową uznaje:

  • paczkę o kształcie cylindrycznym, np. tubę;
  • paczki o nieregularnych kształtach lub takie, które nie są zapakowane w karton;
  • paczkę z wystającymi elementami;
  • paczki zapakowane w materiał uniemożliwiający ich przesuwanie po taśmie sortera;
  • paczkę składającą się z dwóch lub więcej części, które są ze sobą połączone za pomocą np. taśmy klejącej.

Przesyłka niestandardowa DPD – cena

Zanim zdecydujesz się wysłać przesyłkę niestandardową kurierem DPD, powinieneś również sprawdzić ograniczenia, jakie przewoźnik narzuca w przypadku tej formy wysyłki. Przede wszystkim Twoja paczka nie może ważyć więcej niż 41 kg, a długość jej najdłuższego boku nie może przekroczyć 250 cm. W przypadku przesyłek niestandardowych, które nie przekraczają wymienionych parametrów, opłata wynosi 27 zł*. Pamiętaj jednak, że jeśli w zleceniu nadania przesyłki nie zaznaczysz opcji przesyłki niestandardowej, przewoźnik DPD będzie mógł naliczyć opłatę po odebraniu paczki przez kuriera. Aby unikać takich niekomfortowych sytuacji, warto wcześniej zważyć i zmierzyć zapakowaną przesyłkę i już na etapie zamawiania kuriera dokładnie określić jej typ.

Jak nadać przesyłkę niestandardową DPD na GlobKurier.pl?

Pierwszym krokiem do sprawnego nadania przesyłki na GlobKurier.pl jest jej dokładne zmierzenie i zważenie. Otrzymane w ten sposób parametry wprowadź w odpowiednie pola formularza szybkiej wyceny. Następnie kliknij “Wyceń przesyłkę” i spośród ofert, które pojawią się poniżej, wybierz kuriera DPD. Jest to przewoźnik, który od wielu lat dostarcza zarówno przesyłki krajowe, jak i międzynarodowe, a klienci cenią sobie jego profesjonalizm i szeroki zakres świadczonych usług.

Wyceń przesyłkę i zamów kuriera

Po kliknięciu w wybrane pole zostaniesz przekierowany na stronę zawierającą szczegółowy formularz zlecenia przesyłki. Aby skutecznie przeprowadzić proces nadania paczki, powinieneś podać:

  • dane nadawcy,
  • dane odbiorcy przesyłki,
  • wymiary przesyłki.

W formularzu możesz również dodać opcje dodatkowe, które chcesz wykupić dla swojej przesyłki. Nadanie paczki kurierskiej DPD możesz uzupełnić m.in. o:

  • ubezpieczenie przesyłki,
  • powiadomienie SMS o nadaniu przesyłki,
  • powiadomienie SMS o odbiorze przesyłki,
  • opcje płatności za pobraniem.

Po uzupełnieniu formularza wybierz opcje płatności za nadanie i sfinalizuj zamówienie. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji otrzymasz od nas droga mailową. Teraz pozostaje tylko czekać, aż przesyłka niestandardowa odbierze kurier DPD i w ten sposób rozpocznie proces jej doręczenia.

Paczka niestandardowa DPD w drodze – co dalej?

Jeśli nadanie paczki kurierskiej przebiegło bez problemów, możesz na bieżąco monitorować proces jej doręczenia za pomocą opcji śledzenie przesyłki DPD dostępnej na GlobKurier.pl. Jest to proste i intuicyjne w obsłudze narzędzie, które pozwala monitorować paczkę od momentu jej nadania aż po sam odbiór przez adresata. Jak to zrobić? We wspomnianym już wcześniej mailu potwierdzającym złożenie zamówienia otrzymasz numer GK Twojej przesyłki. Wystarczy, że go skopiujesz i wkleisz w białe pole wyszukiwarki. Po kliknięciu “Zlokalizuj” poniżej pojawi się aktualny status doręczenia z datą i godziną. Dlaczego warto korzystać z tej opcji? Dzięki niej możesz z łatwością oszacować termin doręczenia przesyłki oraz podjąć sprawną interwencję w przypadku, jeśli paczka utknęła by na którymś etapie realizacji zamówienia.

Skuteczne doręczenie przesyłki niestandardowej – od czego zależy?

Na proces doręczenia wpływa szereg czynników, które nie są zależne od samego klienta. Istnieje jednak kilka elementów, na które masz wpływ, i nad którymi warto popracować. Jednym z nich jest prawidłowe zaadresowanie przesyłki. Ma to kluczowe znaczenie jeśli chodzi o możliwość doręczenia przesyłki dokładnie w to miejsce, na którym Ci zależało. Jednym z najczęściej popełnianych błędów jest pomyłka przy wpisywaniu kodu pocztowego. Ten ciąg cyfr nie zawsze jest prosty do zapamiętania, a niektóre są do siebie bardzo podobne. Jak w takim razie uniknąć pomyłki nadając przesyłki kurierskie? Skorzystaj z prostego narzędzia, czyli z wyszukiwarki kodów pocztowych dostępnej na GlobKurier.pl. Możesz wybrać jeden z dwóch trybów szukania:

  • wyszukiwanie adresu po kodzie pocztowym lub
  • wyszukiwanie kodu pocztowego poprzez podanie adresu.

W odpowiedzi na zapytanie otrzymasz nie tylko prawidłowy kod pocztowy, ale również inne przydatne dane, takie jak województwo, w którym leży miejscowość czy powiat.

Aby skutecznie wysłać przesyłkę niestandardową kurierem DPD wystarczy zwrócić uwagę na kilka podstawowych kwestii, takich jak parametry paczki czy prawidłowo zapisany adres. Zadanie to staje się jeszcze prostsze, kiedy skorzystasz z bezpłatnych narzędzi dostępnych na GlobKurier.pl. Jeśli zatem już wiesz, jakich zasad powinieneś przestrzegać, zamów kuriera DPD i nadaj zarówno przesyłki krajowe, jak i międzynarodowe. Pamiętaj, że w razie trudności zespół GlobKurier.pl służy pomocą.

*Dane na dzień 30.12.2021r. Aktualne ceny dostępne są w cenniku DPD na GlobKurier.pl.


Uber Connect

GlobKurier.pl

Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

black friday przygotowania

Newsletter Signup

Poprzedni wpis << Zwroty towarów po świętach — prawa konsumenta
Następny wpis Transport powietrzny – specyfika >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

DPD Pickup — jak działa?

DPD Pickup — jak działa?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube
X twitter