Logo
Śledź przesyłkę
  • Moje konto i płatności
  • Lista zamówień
  • Integracje i importowanie
  • Faktury
  • Moje zgłoszenia
  • Moje reklamacje
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
      • Ubezpiecz przesyłkę
      • Cross-border
      • Odprawa celna
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
  • PL
Logo
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Porady > Jak wysłać paczkę niestandardową kurierem DHL?
✖
Menu
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
      • Ubezpiecz przesyłkę
      • Cross-border
      • Odprawa celna
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
Wróć
Wróć
17gru 2021

Jak wysłać paczkę niestandardową kurierem DHL?

   Czas czytania 5 min.

Aby wysłać paczkę kurierem DHL wystarczy skorzystać z szybkiej wyceny na GlobKurier.pl i wybrać najlepszą opcję. Sprawa robi się jednak nieco bardziej skomplikowana kiedy w grę wchodzi wysyłka przesyłki niestandardowej. Warto wcześniej sprawdzić, kiedy przewoźnik nalicza dodatkowe opłaty i w jakiej wysokości. Nie bez znaczenia są przede wszystkim wymiary i waga paczki. Każda firma kurierska ma w tym zakresie wypracowane własne zasady, co oznacza, że w każdym przypadku sytuacja będzie wyglądała inaczej, a określenie “to zależy” jest tutaj całkiem uzasadnione. Poniżej znajdziesz wszystkie niezbędne informacje dotyczące nadania przesyłki niestandardowej kurierem DHL. Dowiesz się również, jak usprawnić proces nadawania i jak w prosty sposób oszacować, kiedy paczka dotrze do adresata.

Spis treści

  • Przesyłka niestandardowa DHL – czym się charakteryzuje?
  • Na co zwrócić uwagę przy nadawaniu przesyłki niestandardowej?
  • Jak nadać przesyłkę niestandardową DHL za pośrednictwem GlobKurier.pl?
  • Przesyłka niestandardowa DHL w drodze – co dalej?

Przesyłka niestandardowa DHL – czym się charakteryzuje?

Jak już wspomnieliśmy powyżej, parametry przesyłek niestandardowych różnią się w zależności od przewoźnika. Zasady naliczania opłat oraz odbioru tego typu paczek określane są w regulaminach, co oznacza, że każdy klient może bez problemu sprawdzić, czy jego paczka mieści się w standardowych wymiarach. Jeśli okaże się, że Twoja przesyłka jest większa niż maksymalne wymiary podane przez firmę kurierską lub waży więcej, przy zlecaniu nadania będziesz musiał zaznaczyć opcję elementu niestandardowego. Firma kurierska DPD w swoim regulaminie jasno określa, jakie wymiary paczki traktowane są jako standardowe. Jako niestandardowe są traktowane przesyłki, które:

  • są cięższe niż 31,5 kg;
  • mają sumę wszystkich boków większą niż 240 cm;
  • mają najdłuższy bok dłuższy niż 120 cm, a pozostałe boki są dłuższe niż 60 cm.

Przesyłki kurierskie DHL są traktowane jako niestandardowe również ze względu na np. ich nieregularny kształt oraz konieczność ich specjalnej obsługi. Mowa tutaj m.in. o paczkach z napisem “Uwaga szkło”, które nie mogą być sortowane automatycznie. Kurier DHL za przesyłkę niestandardową uzna także taką, która może podczas transportu uszkodzić inne przesyłki. Do tej grupy należą m.in. przesyłki płynne, np. beczki. Ważne jest również to, że kurier DHL może naliczyć dodatkową opłatę do każdej paczki, która w jego ocenie będzie wymagała specjalnej obsługi. Aby zatem uniknąć tego typu niekomfortowych sytuacji, warto już na etapie nadawania przesyłki dokładnie sprawdzić wymagane parametry i oznaczenia i ewentualnie przygotować się na dodatkowe koszty.

Na co zwrócić uwagę przy nadawaniu przesyłki niestandardowej?

Wspomnieliśmy już o tym, jak ważne jest podanie rzeczywistych wymiarów i wagi przesyłki. Aby jednak mieć pewność, że dotrze ona dokładnie w to miejsce, na którym Ci zależy, musisz ja prawidłowo zaadresować. Jeśli nie jesteś do końca pewien, czy wpisany przez Ciebie kod pocztowy jest prawidłowy, możesz z łatwością go zweryfikować korzystając z wyszukiwarki kodów pocztowych dostępnej na GlobKurier.pl. Narzędzie to pozwoli Ci również odnaleźć poprawny adres, łącznie z innymi przydatnymi danymi, takimi jak województwo czy powiat, w których leży dana miejscowość. Pamiętaj, że jeśli wpiszesz zły adres, samo nadanie paczki kurierskiej zakończy się powodzeniem, jednak może ona zostać do Ciebie zwrócona po problemach kuriera ze znalezieniem wskazanego miejsca.

Kiedy już znajdziesz właściwy adres, upewnij się, że umieściłeś go w dobrze widocznym miejscu. Najważniejsze jest, aby nie zasłaniały go żadne elementy opakowania jak np. taśma klejąca. Zwróć również uwagę na to, czy kurier DHL będzie mógł w łatwy sposób zeskanować etykietę. Jeśli z adresem wszystko jest w porządku, zamów kuriera DHL i nadaj przesyłkę. Jak zrobić to łatwo i szybko?

Jak nadać przesyłkę niestandardową DHL za pośrednictwem GlobKurier.pl?

Aby wysłać przesyłke niestandardową kurierem DHL wystarczy skorzystać z prostego narzędzia, jakim jest szybka wycena dostępna na GlobKurier.pl. Jest to całkowicie darmowa opcja, która pozwala porównanie ofert wszystkich przewoźników, z którymi współpracujemy. Pierwszym krokiem jest dokładne zważenie i zmierzenie przesyłki. Otrzymane w ten sposób wymiary wpisz w odpowiednie pola formularza wyceny. Wpisz także kraj, z którego wysyłasz przesyłkę oraz kraj, do którego ma ona dotrzeć. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz nadawać przesyłki krajowe i międzynarodowe, dlatego tak ważne jest wpisanie prawidłowej opcji w wyszukiwarce. Kiedy już uzupełnisz wszystkie dane, kliknij przycisk “Wyceń przesyłkę”. Poniżej formularza pojawią się opcje dopasowane do wpisanych przez Ciebie kryteriów. Spośród nich wybierz opcje wysyłki za pośrednictwem firmy kurierskiej DHL.

Wyceń przesyłkę i zamów kuriera

Po kliknięciu w odpowiednie pole zostaniesz przekierowany do szczegółowego formularza nadania przesyłki niestandardowej. Tutaj powinieneś wpisać dane nadawcy oraz odbiorcy przesyłki. Jest to również miejsce na wybór ewentualnych opcji dodatkowych. Jeśli wysyłasz coś cennego, postaw na ubezpieczenie przesyłki. Dla właścicieli sklepów internetowych z kolei jedną z propozycji jest możliwość nadania przesyłki pobraniowej. Jeśli cenisz sobie wygodę i chcesz być zawsze na bieżąco, możesz wykupić usługę powiadomienia SMS po nadaniu oraz doręczeniu paczki. Kiedy już uzupełnisz wszystkie niezbędne informacje, możesz wybrać formę opłacenia zamówienia i je sfinalizować. Teraz wystarczy zaczekać, aż przesyłkę niestandardową odbierze kurier DHL. Przesyłka nadana? Sprawdź, co jeszcze możemy dla Ciebie zrobić.

Przesyłka niestandardowa DHL w drodze – co dalej?

Oddanie przesyłki niestandardowej w ręce kuriera DHL nie musi oznaczać końca przygody z GlobKurier.pl. Do dyspozycji masz darmowe narzędzie śledzenie przesyłki DHL, dzięki któremu będziesz mógł na bieżąco monitorować status swojej paczki. Aby jednak to zrobić, musisz mieć numer GK przesyłki niestandardowej. Najprościej go znaleźć w mailu potwierdzającym złożenie zamówienia. Wystarczy, że go skopiujesz i wkleisz w odpowiednim miejscu w wyszukiwarce. Po kliknięciu “Zlokalizuj” poniżej pojawi się aktualny status paczki, łącznie z datą i godziną. Jak to wykorzystać? Przede wszystkim do oszacowania, kirdy kurier DHL doręczy Twoja przesytłkę oraz do szybkiej interwencji w razie problemów na którymkolwiek z etapów.

Firma kurierska DHL jest jedną z najpopularniejszych w naszym kraju. Za jej pośrednictwem możesz nadawać przesyłki krajowe, które są obsługiwane przez zaufanych kurierów. W GlobKurier.pl dbamy również o to, aby ceny przesyłek, w tym także przesyłek niestandardowych były atrakcyjne dla naszych klientów. Zamów kuriera DHL na GlobKurier.pl i ciesz sie bezpiecznymi dostawami na terenie całego kraju. Dzięki narzędziu szybkiej wyceny, nadanie paczki jest szybkie i bezproblemowe. Jeśli jednak na którymś etapie będziesz potrzebował pomocy, skontaktuj się z nami a my pomożemy Ci sfinalizować zamówienie.


Uber Connect

GlobKurier.pl

Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

black friday przygotowania

Newsletter Signup

Poprzedni wpis << Na co należy zwracać uwagę, zamawiając prezenty przez Internet?
Następny wpis Jak wysłać list kurierem TNT? >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

DPD Pickup — jak działa?

DPD Pickup — jak działa?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube
X twitter