Logo
Śledź przesyłkę
  • Moje konto i płatności
  • Lista zamówień
  • Integracje i importowanie
  • Faktury
  • Moje zgłoszenia
  • Moje reklamacje
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
      • Ubezpiecz przesyłkę
      • Cross-border
      • Odprawa celna
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
  • PL
Logo
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > E-commerce > Na co należy zwracać uwagę, zamawiając prezenty przez Internet?
✖
Menu
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
      • Ubezpiecz przesyłkę
      • Cross-border
      • Odprawa celna
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
Wróć
Wróć
17gru 2021

Na co należy zwracać uwagę, zamawiając prezenty przez Internet?

   Czas czytania 5 min.

Wszyscy kochamy prezenty! Coraz więcej osób pokochało także zakupy online. Ze względu na wygodę, ale też ograniczenia wynikające epidemii COVID kupowanie upominków przez internet stało się powszechne. Na co zwracać uwagę kupując prezenty przez Internet?

Na co należy zwracać uwagę, zamawiając prezenty przez Internet

Niezależnie od tego, czy są to urodziny, ślub, randka, czy zbliżające się Boże Narodzenie, konsumenci zamawiają prezenty z poziomu swojego smartfona lub laptopa. Wcześniejsze pokolenia kupowało prezenty w sklepach stacjonarnych, ale odkąd pojawił się Internet, zmieniły się realia i przyzwyczajenia. Zamiast tłoku w galeriach handlowych, tłoczymy się przed Paczkomatami, przeciążamy serwery i centra logistyczne.

Spis treści

  • Impulsywne zakupy
  • Sprawdź sklep
    • Przeczytaj opinie 
  • Czego jeszcze obawiamy się, kupując prezent online? 
  • Brak kontroli produktu
  • Globalny prezent 
  • Zamawiasz na święta? Pamiętaj o terminach 
  • Paragon podarunkowy 
  • Radość z dawania 

Impulsywne zakupy

Idea tego, że od zakupu dzieli nas wyłącznie kilka kliknięć, jest bardzo kusząca. Wpadamy w gorączkę zakupów, bez żadnego wysiłku, siedząc na kanapie. Przekazy reklamowe migają na ekranie, przez co często kupujemy impulsywnie. Co chwilę widzimy produkty, które mogą spodobać się nam, partnerowi, siostrze, mamie czy przyjaciółce, która za miesiąc ma urodziny. Co zrobić, żeby nie żałować internetowych zakupów? Jest kilka bardzo ważnych rzeczy, na które powinniśmy zwrócić szczególną uwagę przy zamawianiu prezentu przez Internet.

Sprawdź sklep

Upewnij się, że witryna jest legalna. Jeśli nie znasz danej marki, sprawdź dane kontaktowe sklepu, NIP oraz informacje z KRS. Dokładny research może uchronić przed próbą oszustwa. Phishingowe praktyki są najczęściej spotykane w okresie Czarnego Piątku i Świąt Bożego Narodzenia. Oszuści żerują na pośpiechu i nieuwadze użytkowników, więc miej się na baczności. Musisz sprawdzić, czy witryna, z której kupujesz prezent, jest całkowicie bezpieczna, czy też nie. Zanim wprowadzisz dane karty kredytowej czy debetowej, upewnij się, czy witryna posiada certyfikat SSL.  „https://” w adresie URL oznacza, że strona szyfruje przesył informacji i zabezpiecza Twoje dane. Oprócz tego musisz również pamiętać, że po zakupie produktu powinieneś otrzymać fakturę lub paragon. Zawsze sprawdzaj regulamin sklepu i politykę zwrotów. 

Jeśli robisz zakupy online, istnieje większe ryzyko oszustwa. Wyłudzenia związane z kartami kredytowymi, phishing, hakowanie, kradzież tożsamości, podrabiane produkty, fałszywe strony internetowe i inne naruszenia są powszechne. Bądź świadomomym e-konsumentem, kupuj tylko z legalnych, sprawdzonych źródeł. 

Przeczytaj opinie 

Techniczne informacje, ale też opinie użytkowników mogą świadczyć o statusie danego sprzedawcy. Sklepom internetowym trudniej ufać, ponieważ w przeciwieństwie do handlu stacjonarnego, nie można ich fizycznie odebrać produktu. Jeśli masz wątpliwości, zobacz, co o danym sklepie piszą inni. Opis doświadczeń innych kupujących ze sprzedawcą mogą uchronić przed rozczarowaniem, szczególnie jeśli poszukujesz prezentu na wyjątkową okazję. 

Czego jeszcze obawiamy się, kupując prezent online? 

Ryzyko bycia oszukanym to nie wszystko. Istnieją pewne typowe problemy, które sprawiają, że konsumenci wahają się przed kupowaniem prezentów online. Badanie przeprowadzone przez firmę Loop Commerce wymienia najczęstsze obawy. 24% ankietowanych jako najczęstszy powód, który powstrzymuje ich przed kupowaniem prezentów przez Internet, wymienił obawę o kłopoty ze zwrotami. Prawie co piąty ankietowany (18%) wskazywał natomiast na obawę o terminowe dostarczenie prezentu obdarowanej osobie. Dodatkowe obawy, jakie wynikają z ankiety to: niewłaściwy wybór koloru, metki z ceną i brak adresu pocztowego odbiorcy. 

Brak kontroli produktu

Nie wiemy jak kupowany prezent faktycznie wygląda i ten czynnik bez wątpienia zniechęca do zakupu prezentu online. Obrazy i zdjęcia produktów można przecież edytować cyfrowo, aby wyglądały lepiej na stronie www niż w rzeczywistości. To powszechny problem konsumentów, który sprawia, że ​​zakup prezentów online kojarzy się z ryzykiem. Kupując online, zwróć uwagę na opis produktu i jego dokładne fotografie. Wiele sklepów wprowadza ujęcia 360 stopni, które pozwalają przyjrzeć się produktowi z każdej strony. Bądź uważny na oznaki stosowania programów graficznych. Zawsze możesz dopytać sprzedawcy o prawdziwość załączonych zdjęć. Kupując prezent online, nie możesz określić tekstury, tkaniny, dopasowania, kroju, jakości, wagi lub trwałości tylko patrząc na zdjęcie. Produkty, które wyglądały świetnie, mogą wydawać się tandetne, niewygodne lub tanie, gdy trzymasz je w dłoniach. Pamiętaj, że kupując przez internet, przysługuje Ci prawo zwrotu towaru bez konieczności podawania przyczyny.

Globalny prezent 

Mimo wszystkich niedogodności wielu użytkowników w walce o idealny prezent podejmuje to ryzyko. Często znalezienie idealnego, personalizowanego prezentu w lokalnych sklepach nie jest takie proste. Trzeba odwiedzić kilka lokalnych galerii handlowych, a to zajmuje dużo czasu i wysiłku. Kupując prezent online mamy dostęp do produktów z całego świata. Nie jesteśmy ograniczeni lokalizacyjnie. To pozwala spełniać marzenia bliskich osób. Internetowe sklepy z upominkami w różnych lokalizacjach geograficznych stoją przed Tobą otworem! Możesz zamówić produkty niedostępne w Polsce bądź wysłać lokalny produkt do rodziny czy przyjaciół mieszkających poza granicami kraju. Przy wysyłkach międzynarodowych pomoże Platforma GlobKurier.pl 

W przypadku globalnych prezentów pamiętaj, aby planować czas dostawy, z uwzględnieniem lokalizacji sklepu i adresu odbiorcy. 

Zamawiasz na święta? Pamiętaj o terminach 

Zamówienie online to ta łatwiejsza część, dostarczenie produktu jest trudniejsze i może zająć kilka dni. Najlepiej jasno komunikować się ze sprzedawcą, aby upewnić się, że harmonogram dostaw odpowiada Twoim oczekiwaniom. W istocie kwestia terminu dostawy może być kluczowym czynnikiem. Wielu z nas będą robić w tym roku świąteczne zakupy online, co oznacza, że ​​może wystąpić więcej opóźnień w dostawach niż zwykle. Wysyłaj prezenty jak najwcześniej, aby uniknąć przykrych niespodzianek. Niektórzy sprzedawcy podają terminy dostawy w okresie świątecznym na swoich stronach internetowych, więc pamiętaj o tych terminach przed złożeniem zamówienia. Prezent dostarczony po świętach może cieszyć nieco mniej, dlatego nie czekaj z zamówieniem do ostatniej chwili. 

Paragon podarunkowy 

Jeśli wysyłasz prezent bezpośrednio do nadawy, pamiętaj o paragonie! Wiele e-commerców pozwala na zaznaczenie opcji „wysyłka na prezent”, jeśli nie widzisz takiej adnotacji, napisz wiadomość bezpośrednio do sprzedawcy. Wskaż, że paczka jest prezentem i konieczne jest dołączenie paragonu podarunkowego, a nie standardowy paragon z cenami.

Radość z dawania 

Zamawiając prezent online, warto podejść do tematu z dużym wyprzedzeniem. W takiej sytuacji wręczane prezenty będą przemyślane, konkretne i niepowtarzalne.  Dawanie prezentów to wyraźny sposób na budowanie więzi społecznych, a także pokazywanie innym, że chcemy pielęgnować z nimi relacje, zwłaszcza w trudnej pandemicznej rzeczywistości. Kupowanie online znacznie ułatwia proces obdarowywania. Mając kompetencję i wiedzę o ewentualnych zagrożeniach, kupowanie prezentów online okaże się szybkie, proste i wygodne. 


Uber Connect

GlobKurier.pl

Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

black friday przygotowania

Newsletter Signup

Poprzedni wpis << Jak wysłać paczkę niestandardową kurierem GLS?
Następny wpis Jak wysłać paczkę niestandardową kurierem DHL? >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
5 1 vote
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

DPD Pickup — jak działa?

DPD Pickup — jak działa?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube
X twitter