Logo
Śledź przesyłkę
  • Moje konto i płatności
  • Lista zamówień
  • Integracje i importowanie
  • Faktury
  • Moje zgłoszenia
  • Moje reklamacje
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
      • Ubezpiecz przesyłkę
      • Cross-border
      • Odprawa celna
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
  • PL
Logo
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > E-commerce > „Zakaz stosowania blokad geograficznych szansą na rozwój Twojej platformy e-commerce”
✖
Menu
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
      • Ubezpiecz przesyłkę
      • Cross-border
      • Odprawa celna
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
Wróć
Wróć
14sie 2018

„Zakaz stosowania blokad geograficznych szansą na rozwój Twojej platformy e-commerce”

   Czas czytania 3 min.

W lutym bieżącego roku Parlament Europejski przegłosował przyjęcie ustawy wprowadzającej zakaz stosowania Geoblokad wobec klientów w sklepach internetowych działających na terenie Unii Europejskiej. Pod pojęciem Geoblokady w rozumieniu tej ustawy kryje się praktyka uniemożliwiania zakupów klientom z kraju członkowskiego niebędącego krajem docelowym danego sklepu internetowego. Jest to dobra nowina dla wszystkich dokonujących zakupów online, którym przeszkadzają stosowane ograniczenia, wykorzystywane przede wszystkim przez najpopularniejsze platformy handlowe w Europie. Jednak oprócz korzyści dla kupujących, prawo to nakłada również pewne obowiązki na sprzedawców z kraju nad Wisłą.

Spis treści

  • Na czym dokładnie polega wprowadzona ustawa?
  • Obróć obowiązek w korzyść!
  •  W jaki sposób przygotować swój biznes e-commerce do handlu transgranicznego?
  • Poznaj możliwości swojego produktu za granicą
  • Zadbaj o alternatywną wersję językową sklepu
  • Zorganizuj odpowiednio wysyłkę towaru

Zakaz stosowania blokad geograficznych
Na czym dokładnie polega wprowadzona ustawa?

Parlament Europejski wyszczególnia trzy kategorie dóbr, wobec których regulacje będą stosowane szczególnie rygorystycznie, ze względu na brak wystarczających przesłanek do stosowania geoblokad. Usunięcie tych ograniczeń nie ominię przede wszystkim podmiotów oferujących:

  • dobra fizycznego (bez konieczności dostawy) – dotyczy to także sytuacji kiedy kupujący wyraża gotowość zorganizowania transportu zakupionego towaru na własną rękę.
  • dobra dostarczane drogą elektroniczną – dotyczy to m.in. usług hostingowych, hurtowni danych czy rozwiązań „w chmurze”
  • usług realizowane w konkretnym miejscu – czyli dla przykładu kupno wakacji za pośrednictwem zagranicznej strony biura podróży.

Zakaz stosowania blokad geograficznych
Obróć obowiązek w korzyść!

Wejście ustawy w życie, mimo że nie wymusza bezpośrednio na sprzedawcach gwarancji zorganizowania przez sklep internetowy transportu do klienta za granicę uświadamia handlującym coraz większą konieczność przygotowania się na taką ewentualność.

Dlatego warto już teraz wykorzystać zbliżający się z dużym prawdopodobieństwem obowiązek prawny jako zaletę w swoim e-biznesie. Działania takie, nie tylko wpływają pozytywnie na wizerunek marki ale przede wszystkim przy dobrej organizacji pracy i odpowiedniemu przygotowaniu pozwalają łatwo i bezboleśnie otworzyć się na ogromny rynek jakim jest handel wewnątrz Unii Europejskiej.

 W jaki sposób przygotować swój biznes e-commerce do handlu transgranicznego?

Otwarcie na rynki Unii Europejskiej jest znacznie prostsze niż można się tego spodziewać na pierwszy rzut oka. Jedne z podstawowych działań, o których warto pomyśleć to:

otwarcie na rynki zagraniczne

Poznaj możliwości swojego produktu za granicą

Jednym z najprostszych sposobów, aby poznać skalę popytu zagranicznego na oferowane przez Ciebie produkty jest uruchomienie sprzedaży poprzez platformę aukcyjną eBay, z której korzysta ogromna część Europejskich odbiorców. O sprzedaży poprzez eBay pisaliśmy w jednym z poprzednich wpisów i zachęcamy do zapoznania się z jego treścią.

Zadbaj o alternatywną wersję językową sklepu

Niezależnie od tego w jakiej branży funkcjonuje Twój sklep internetowy warto przygotować przynajmniej jedną dodatkową wersję językową. Zastanów się również, czy platforma z której korzystasz spełnia Twoje oczekiwania względem handlu transgranicznego? Czy obsługuje lokalnych pośredników płatności, usług kurierskich oraz czy oferuje graficzne dopasowanie sklepu pod zachowania użytkowników. Być może warto skorzystać z platformy e-commerce posiadającej wbudowane funkcjonalności pozwalająca sprzedawać w innych krajach oraz posiadającej doświadczenie w tego typu wdrożeniach. Rozwiązanie takie oferuje między innymi Codarius.com, który transgraniczność ma wbudowaną w core swojej platformy.

Zorganizuj odpowiednio wysyłkę towaru

Wysyłka towaru za granicę może być równie prosta jak wysyłka towaru wewnątrz kraju. Nie musisz podpisywać umów z przewoźnikami szukając najlepszej oferty na dostawę do poszczególnych Państw. Wystarczy zarejestrować się w naszym systemie, gdzie atrakcyjne stawki, dostawa 192 krajów świata, integracja z eBay i ponad 20 najpopularniejszymi platformami e-commerce czy importowanie przesyłek prosto z pliku CSV pozwoli Ci zautomatyzować proces wysyłki zagranicę tak, jakby była to zwykła wysyłka krajowa.

Chcesz otworzyć się na rynki zagraniczne? Załóż konto firmowe już dzisiaj i otrzymaj rabat nawet do 30% na wysyłki międzynarodowe

dla firm

Grzegorz Borowiec

Koordynator ds. e-commerce w GlobKurier.pl. W firmie odpowiedzialny za rozwój rozwiązań e-commerce.  Zawsze dąży do osiągnięcia zamierzonego celu. Z rozwagą planuje i wdraża w życie działania, usprawniające realizowaną strategię marketingową co przekłada się na zwiększanie zysków. Czuwa nad integracjami, dbając o rozszerzanie ich o najbardziej zaawansowane funkcjonalności istotne z punktu widzenia klienta. Zaskakuje innowacyjnymi pomysłami. Wspiera zespół dzieląc się obszerną wiedzą zarówno z zakresu e-commerce, jak i stosowania narzędzi informatycznych.

Newsletter Signup

Poprzedni wpis << Mobile Trends Conference for e-commerce
Następny wpis Dane strukturalne – jak i dlaczego warto wdrożyć >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

DPD Pickup — jak działa?

DPD Pickup — jak działa?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube
X twitter