• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > E-commerce > „Zakaz stosowania blokad geograficznych szansą na rozwój Twojej platformy e-commerce”
14sie 2018

„Zakaz stosowania blokad geograficznych szansą na rozwój Twojej platformy e-commerce”

W lutym bieżącego roku Parlament Europejski przegłosował przyjęcie ustawy wprowadzającej zakaz stosowania Geoblokad wobec klientów w sklepach internetowych działających na terenie Unii Europejskiej. Pod pojęciem Geoblokady w rozumieniu tej ustawy kryje się praktyka uniemożliwiania zakupów klientom z kraju członkowskiego niebędącego krajem docelowym danego sklepu internetowego. Jest to dobra nowina dla wszystkich dokonujących zakupów online, którym przeszkadzają stosowane ograniczenia, wykorzystywane przede wszystkim przez najpopularniejsze platformy handlowe w Europie. Jednak oprócz korzyści dla kupujących, prawo to nakłada również pewne obowiązki na sprzedawców z kraju nad Wisłą.

Zakaz stosowania blokad geograficznych
Na czym dokładnie polega wprowadzona ustawa?

Parlament Europejski wyszczególnia trzy kategorie dóbr, wobec których regulacje będą stosowane szczególnie rygorystycznie, ze względu na brak wystarczających przesłanek do stosowania geoblokad. Usunięcie tych ograniczeń nie ominię przede wszystkim podmiotów oferujących:

  • dobra fizycznego (bez konieczności dostawy) – dotyczy to także sytuacji kiedy kupujący wyraża gotowość zorganizowania transportu zakupionego towaru na własną rękę.
  • dobra dostarczane drogą elektroniczną – dotyczy to m.in. usług hostingowych, hurtowni danych czy rozwiązań „w chmurze”
  • usług realizowane w konkretnym miejscu – czyli dla przykładu kupno wakacji za pośrednictwem zagranicznej strony biura podróży.

Zakaz stosowania blokad geograficznych
Obróć obowiązek w korzyść!

Wejście ustawy w życie, mimo że nie wymusza bezpośrednio na sprzedawcach gwarancji zorganizowania przez sklep internetowy transportu do klienta za granicę uświadamia handlującym coraz większą konieczność przygotowania się na taką ewentualność.

Dlatego warto już teraz wykorzystać zbliżający się z dużym prawdopodobieństwem obowiązek prawny jako zaletę w swoim e-biznesie. Działania takie, nie tylko wpływają pozytywnie na wizerunek marki ale przede wszystkim przy dobrej organizacji pracy i odpowiedniemu przygotowaniu pozwalają łatwo i bezboleśnie otworzyć się na ogromny rynek jakim jest handel wewnątrz Unii Europejskiej.

 W jaki sposób przygotować swój biznes e-commerce do handlu transgranicznego?

Otwarcie na rynki Unii Europejskiej jest znacznie prostsze niż można się tego spodziewać na pierwszy rzut oka. Jedne z podstawowych działań, o których warto pomyśleć to:

otwarcie na rynki zagraniczne

Poznaj możliwości swojego produktu za granicą

Jednym z najprostszych sposobów, aby poznać skalę popytu zagranicznego na oferowane przez Ciebie produkty jest uruchomienie sprzedaży poprzez platformę aukcyjną eBay, z której korzysta ogromna część Europejskich odbiorców. O sprzedaży poprzez eBay pisaliśmy w jednym z poprzednich wpisów i zachęcamy do zapoznania się z jego treścią.

Zadbaj o alternatywną wersję językową sklepu

Niezależnie od tego w jakiej branży funkcjonuje Twój sklep internetowy warto przygotować przynajmniej jedną dodatkową wersję językową. Zastanów się również, czy platforma z której korzystasz spełnia Twoje oczekiwania względem handlu transgranicznego? Czy obsługuje lokalnych pośredników płatności, usług kurierskich oraz czy oferuje graficzne dopasowanie sklepu pod zachowania użytkowników. Być może warto skorzystać z platformy e-commerce posiadającej wbudowane funkcjonalności pozwalająca sprzedawać w innych krajach oraz posiadającej doświadczenie w tego typu wdrożeniach. Rozwiązanie takie oferuje między innymi Codarius.com, który transgraniczność ma wbudowaną w core swojej platformy.

Zorganizuj odpowiednio wysyłkę towaru

Wysyłka towaru za granicę może być równie prosta jak wysyłka towaru wewnątrz kraju. Nie musisz podpisywać umów z przewoźnikami szukając najlepszej oferty na dostawę do poszczególnych Państw. Wystarczy zarejestrować się w naszym systemie, gdzie atrakcyjne stawki, dostawa 192 krajów świata, integracja z eBay i ponad 20 najpopularniejszymi platformami e-commerce czy importowanie przesyłek prosto z pliku CSV pozwoli Ci zautomatyzować proces wysyłki zagranicę tak, jakby była to zwykła wysyłka krajowa.

Chcesz otworzyć się na rynki zagraniczne? Załóż konto firmowe już dzisiaj i otrzymaj rabat nawet do 30% na wysyłki międzynarodowe

dla firm

Grzegorz Borowiec

Koordynator ds. e-commerce w GlobKurier.pl. W firmie odpowiedzialny za rozwój rozwiązań e-commerce.  Zawsze dąży do osiągnięcia zamierzonego celu. Z rozwagą planuje i wdraża w życie działania, usprawniające realizowaną strategię marketingową co przekłada się na zwiększanie zysków. Czuwa nad integracjami, dbając o rozszerzanie ich o najbardziej zaawansowane funkcjonalności istotne z punktu widzenia klienta. Zaskakuje innowacyjnymi pomysłami. Wspiera zespół dzieląc się obszerną wiedzą zarówno z zakresu e-commerce, jak i stosowania narzędzi informatycznych.


Poprzedni wpis << Mobile Trends Conference for e-commerce
Następny wpis Dane strukturalne – jak i dlaczego warto wdrożyć >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Paczka do Korei Południowej

Co można wysyłać na paletach kurierskich?

Transport drobnicowy – niezbędne informacje

Bezpieczny transport przesyłek paletowych

Przesyłki kurierem w Europie

Największe wyzwania logistyki kontraktowej i potencjał usługi

Czym jest transport intermodalny?

Wietrzenie magazynów na czym polega i jakie daje szanse sklepom e-commerce

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube

Zapisz się na newsletter

Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
Newsletter
Newsletter
Dziękujemy!

Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
x
  • .
    • O Firmie
      • Kim jesteśmy?
      • Blog
      • Aktualności
      • E-commerce porady
      • Jak zapakować i wysłać
      • Współpraca biznesowa
      • GlobkurierTV
      • Kariera
      • Kontakt
    • Przesyłki zagraniczne
      • Przesyłki do Anglii
      • Przesyłki do Australi
      • Przesyłki do Chin
      • Przesyłki do Kanady
      • Przesyłki do Francji
      • Przesyłki do Niemiec
      • Przesyłki do Norwegii
      • Przesyłki do USA
      • Przesyłki do Rumunii
    • Usługi Kurierskie
      • Przesyłki kopertowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki drogowe
      • Przesyłki paletowe
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
      • Spedycja
    • Strefa informacji
      • Pomoc / FAQ
      • Reklamacje
      • Program partnerski
      • Sposoby płatności
      • Statusy przewoźników
      • Towary wykluczone
      • Wszyscy przewoźnicy
      • Cennik
      • Ranking kurierów
GLOBKURIER
al. Wojciecha Korfantego 138a
40-156 Katowice,
Icon formularz kontaktowy
Icon kontakt@globkurier.pl
Icon +48 22 300 16 21
© 2007-2022 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
  • Strona główna
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Mapa strony
logo
ue-banner
Aktywnie wspieramy fundacje
fundacja rozwoju polska akademia
Otrzymane nagrody
funfacja rozwoju polska akademia
Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
1
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
| Odpowiedz