Logo
Śledź przesyłkę
  • Moje konto i płatności
  • Lista zamówień
  • Integracje i importowanie
  • Faktury
  • Moje zgłoszenia
  • Moje reklamacje
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
  • PL
Logo
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > E-commerce > Nadanie przesyłki – błędy przez które tracisz klientów
✖
Menu
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
Wróć
Wróć
11maj 2021

Nadanie przesyłki – błędy przez które tracisz klientów

   Czas czytania 4 min.

Sposób dostarczenia zamówienia i związane z nim opcje to często kluczowe elementy wpływające na decyzję kupującego o nabyciu towaru u danego sprzedawcy. Należy pamiętać, że sprawnie i szybko przeprowadzony proces dostawy w znacznym stopniu wpływa na zaufanie i zadowolenie klientów. Jak zatem zorganizować nadanie przesyłki, aby uniknąć problemów związanych z dostarczeniem jej do odbiorcy? I najważniejsze: jak szybko problemy te rozwiązać, aby klienci mogli sprawnie otrzymać zakupy z Twojego sklepu?

nadanie przesyłki

Spis treści

  • Możliwość wyboru tylko jednej firmy kurierskiej
  • Nieprawidłowe opakowania i nieumiejętne zapakowanie przesyłki
  • Nadanie przesyłki – brak dodatkowych opcji
  • Brak analizy kosztów
  • Brak optymalizacji procesu wysyłki
  • Nadanie przesyłki – brak możliwości śledzenia
  • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Możliwość wyboru tylko jednej firmy kurierskiej

Wysyłka paczek za pośrednictwem wyłącznie jednej firmy kurierskiej to zagrożenie zarówno dla kupującego, jak i sprzedawcy. Każdy klient ma swoje indywidualne preferencje oraz doświadczenia związane z poszczególnymi firmami kurierskimi. Przewoźnik, który w jednej części Polski ma doskonałą renomę, w drugiej może uchodzić za niegodnego zaufania. W związku z tym zamawiający widząc, że jest to jedyna możliwość dostawy, zrezygnuje z zakupu. Ponadto poleganie wyłącznie na jednej firmie kurierskiej może nieść za sobą również inne ryzyko. Możliwa jest sytuacja, w której dany przewoźnik będzie mieć opóźnienia w dostawach lub problemy techniczne. Mając więcej opcji do wyboru, nie narazimy się na zagrożenie związane z niedostarczeniem paczki na czas.

Zastanawiasz się, jakie firmy kurierskie sprawdzą się w Twoim sklepie? Sprawdź nasz ranking kurierów i wybierz najlepsze możliwości: www.globkurier.pl/ranking-kurierow

nadanie przesyłki

Nieprawidłowe opakowania i nieumiejętne zapakowanie przesyłki

Sama możliwość wyboru różnych firm kurierskich nie wystarczy do tego, by skutecznie i bezpiecznie dostarczyć paczkę naszemu klientowi. Nadanie przesyłki to proces, w którym istotną rolę odgrywa także jakość zastosowanych opakowań oraz sposób zapakowania. W dużej mierze to właśnie od opakowania zależy to, w jakim stanie przesyłka dotrze do klienta. Niewłaściwy dobór kartonu, a także brak odpowiedniego zabezpieczenia w środku (na przykład folii bąbelkowej, styropianu czy innego wypełnienia), mogą skutkować uszkodzeniem zawartości paczki.

nadanie przesyłki

To, jak zapakowany będzie towar z Twojego sklepu oraz jakie opcje dodatkowe będzie mógł wybrać klient, ma bardzo duży wpływ na Customer Experience. Pamiętaj, że zadowolony klient to taki, który wraca do Ciebie i poleca Twoją stronę znajomym. Pracuj więc nie tylko nad najlepszą jakością produktów, ale również m.in. nad estetycznym pakowaniem i dodatkowymi opcjami dostawy. Chcesz więcej? Zajrzyj do podsumowania naszego kwietniowego GlobWebinaru, podczas którego poruszyliśmy m.in. właśnie te kwestie: www.globkurier.pl/aktualnosci/podsumowanie-globwebinaru-rewolucja-w-e-commerce

Nadanie przesyłki – brak dodatkowych opcji

Poza standardowymi sposobami doręczenia paczek warto także zaoferować na stronie dodatkowe opcje. Umożliwią one klientowi wybór najkorzystniejszej dla niego formy dostawy. Jedną z nich może być ubezpieczenie, dzięki któremu, w razie uszkodzenia zawartości, nie musimy martwić się o koszty naprawy. Inne dodatkowe formy przesyłki, z których warto skorzystać to także dostawa w weekend oraz przesyłka typu Same Day. Obie umożliwiają szybką wysyłkę i odbiór paczki nawet tego samego dnia. Obie te opcje szczególnie przydają się, kiedy sprawa jest na tyle pilna, że odbiorca nie jest w stanie czekać do kolejnego dnia roboczego. Aby dowiedzieć się więcej na temat dodatkowych opcji przesyłki, przeczytaj artykuł https://www.globkurier.pl/aktualnosci/dostepne-opcje-dodatkowe-przesylki-kurierskiej.

Brak analizy kosztów

Regularna i dokładna analiza kosztów pozwala na stałą kontrolę liczby wysyłanych paczek oraz przeznaczanych na to wydatków. Pomoże w określeniu tego, czy firma kurierska, z której usług korzystamy ma dla nas satysfakcjonującą ofertę oraz porównanie jej z ofertami konkurencji. Wysokie koszty wysyłki często odstraszają klientów. Analiza kosztów pozwoli na optymalizację wydatków związanych z dostawą. Co za tym idzie – pozytywnie wpłynie na wyniki sprzedaży oraz konkurencyjność sklepu na rynku.

Brak optymalizacji procesu wysyłki

Optymalizacja procesu wysyłki paczek pozwala na szybsze przygotowanie przesyłki. Opierać się może na usprawnieniu samego procesu pakowania, odpowiednim podziale zadań, a także przygotowaniu zapasu niezbędnych akcesoriów, takich jak kartony, taśmy, czy folie. Optymalizacja pakowania łączy się także z automatyzacją niektórych procesów. Nowoczesne systemy, jak ten dostępny w serwisie Globkurier, pozwalają na szybsze nadanie przesyłki oraz unikanie pomyłek. Odpowiednia optymalizacja szczególnie istotna jest podczas tzn. szczytów paczkowych. Chodzi o moment, kiedy sprzedawca może spodziewać się zwiększonej ilości zamówień – na przykład przed świętami, Walentynkami, czy popularnym Black Friday. Ponadto sama pandemia w znacznym stopniu ograniczyła przepustowość części sklepów internetowych. Związane jest to ze zwiększoną liczbą zamówień, czy koniecznością pracy zdalnej. Skuteczna optymalizacja pozwoli uniknąć przestojów i opóźnień w wysyłaniu paczek. Aby dowiedzieć się więcej na temat działalności firm kurierskich w czasie szczytu paczkowego np. podczas pandemii, przeczytaj artykuł https://www.globkurier.pl/e-commerce/branza-kurierska-2020-podsumowanie-roku.

Nadanie przesyłki – brak możliwości śledzenia

Nadanie paczki kurierem umożliwia także śledzenie przesyłki. Dzięki opcji trackingu kupujący otrzymuje niezbędne informacje na każdym etapie doręczania zamówienia. Daje mu to poczucie pewności co do tego, że paczka została wysłana i jest już w drodze. Śledzenie zamówienia niesie również wiele korzyści dla sprzedającego. Dzięki temu sprzedawca może obserwować zmiany statusów, a także interweniować w razie wystąpienia jakichkolwiek problemów. Przeczytaj artykuł https://www.globkurier.pl/faq/tracking i dowiedz się więcej na temat opcji trackingu paczek.

Na wizerunek każdego sklepu internetowego wpływa nie tylko jakość oferowanych produktów. Ważny jest także sposób, w jaki dana firma dostarcza klientowi swoje produkty. Szybka wysyłka paczek, szeroki wybór opcji przesyłki, możliwość śledzenia zamówienia i niska cena to istotne czynniki, które wpływają na wizerunek firmy oraz zaufanie i zadowolenie klientów, a także realnie przekładają się na liczbę składanych zamówień. Warto zatem mieć te czynniki na uwadze oraz wystrzegać się psujących renomę marki błędów.

Załóż konto i zamów kuriera

GlobKurier.pl

Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

Newsletter Signup

Poprzedni wpis << Czy Paczkomaty InPost będą miały konkurencję?
Następny wpis Jak bezpiecznie zapakować komputer stacjonarny? >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

DPD Pickup — jak działa?

DPD Pickup — jak działa?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube
X twitter