• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > E-commerce > Nadanie przesyłki – błędy przez które tracisz klientów
11maj 2021

Nadanie przesyłki – błędy przez które tracisz klientów

Sposób dostarczenia zamówienia i związane z nim opcje to często kluczowe elementy wpływające na decyzję kupującego o nabyciu towaru u danego sprzedawcy. Należy pamiętać, że sprawnie i szybko przeprowadzony proces dostawy w znacznym stopniu wpływa na zaufanie i zadowolenie klientów. Jak zatem zorganizować nadanie przesyłki, aby uniknąć problemów związanych z dostarczeniem jej do odbiorcy? I najważniejsze: jak szybko problemy te rozwiązać, aby klienci mogli sprawnie otrzymać zakupy z Twojego sklepu?

nadanie przesyłki

Spis treści

  • Możliwość wyboru tylko jednej firmy kurierskiej
  • Nieprawidłowe opakowania i nieumiejętne zapakowanie przesyłki
  • Nadanie przesyłki – brak dodatkowych opcji
  • Brak analizy kosztów
  • Brak optymalizacji procesu wysyłki
  • Nadanie przesyłki – brak możliwości śledzenia
  • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Możliwość wyboru tylko jednej firmy kurierskiej

Wysyłka paczek za pośrednictwem wyłącznie jednej firmy kurierskiej to zagrożenie zarówno dla kupującego, jak i sprzedawcy. Każdy klient ma swoje indywidualne preferencje oraz doświadczenia związane z poszczególnymi firmami kurierskimi. Przewoźnik, który w jednej części Polski ma doskonałą renomę, w drugiej może uchodzić za niegodnego zaufania. W związku z tym zamawiający widząc, że jest to jedyna możliwość dostawy, zrezygnuje z zakupu. Ponadto poleganie wyłącznie na jednej firmie kurierskiej może nieść za sobą również inne ryzyko. Możliwa jest sytuacja, w której dany przewoźnik będzie mieć opóźnienia w dostawach lub problemy techniczne. Mając więcej opcji do wyboru, nie narazimy się na zagrożenie związane z niedostarczeniem paczki na czas.

Zastanawiasz się, jakie firmy kurierskie sprawdzą się w Twoim sklepie? Sprawdź nasz ranking kurierów i wybierz najlepsze możliwości: www.globkurier.pl/ranking-kurierow/

nadanie przesyłki

Nieprawidłowe opakowania i nieumiejętne zapakowanie przesyłki

Sama możliwość wyboru różnych firm kurierskich nie wystarczy do tego, by skutecznie i bezpiecznie dostarczyć paczkę naszemu klientowi. Nadanie przesyłki to proces, w którym istotną rolę odgrywa także jakość zastosowanych opakowań oraz sposób zapakowania. W dużej mierze to właśnie od opakowania zależy to, w jakim stanie przesyłka dotrze do klienta. Niewłaściwy dobór kartonu, a także brak odpowiedniego zabezpieczenia w środku (na przykład folii bąbelkowej, styropianu czy innego wypełnienia), mogą skutkować uszkodzeniem zawartości paczki.

nadanie przesyłki

To, jak zapakowany będzie towar z Twojego sklepu oraz jakie opcje dodatkowe będzie mógł wybrać klient, ma bardzo duży wpływ na Customer Experience. Pamiętaj, że zadowolony klient to taki, który wraca do Ciebie i poleca Twoją stronę znajomym. Pracuj więc nie tylko nad najlepszą jakością produktów, ale również m.in. nad estetycznym pakowaniem i dodatkowymi opcjami dostawy. Chcesz więcej? Zajrzyj do podsumowania naszego kwietniowego GlobWebinaru, podczas którego poruszyliśmy m.in. właśnie te kwestie: www.globkurier.pl/aktualnosci/podsumowanie-globwebinaru-rewolucja-w-e-commerce/

Nadanie przesyłki – brak dodatkowych opcji

Poza standardowymi sposobami doręczenia paczek warto także zaoferować na stronie dodatkowe opcje. Umożliwią one klientowi wybór najkorzystniejszej dla niego formy dostawy. Jedną z nich może być ubezpieczenie, dzięki któremu, w razie uszkodzenia zawartości, nie musimy martwić się o koszty naprawy. Inne dodatkowe formy przesyłki, z których warto skorzystać to także dostawa w weekend oraz przesyłka typu Same Day. Obie umożliwiają szybką wysyłkę i odbiór paczki nawet tego samego dnia. Obie te opcje szczególnie przydają się, kiedy sprawa jest na tyle pilna, że odbiorca nie jest w stanie czekać do kolejnego dnia roboczego. Aby dowiedzieć się więcej na temat dodatkowych opcji przesyłki, przeczytaj artykuł https://www.globkurier.pl/aktualnosci/dostepne-opcje-dodatkowe-przesylki-kurierskiej/.

Brak analizy kosztów

Regularna i dokładna analiza kosztów pozwala na stałą kontrolę liczby wysyłanych paczek oraz przeznaczanych na to wydatków. Pomoże w określeniu tego, czy firma kurierska, z której usług korzystamy ma dla nas satysfakcjonującą ofertę oraz porównanie jej z ofertami konkurencji. Wysokie koszty wysyłki często odstraszają klientów. Analiza kosztów pozwoli na optymalizację wydatków związanych z dostawą. Co za tym idzie – pozytywnie wpłynie na wyniki sprzedaży oraz konkurencyjność sklepu na rynku.

Brak optymalizacji procesu wysyłki

Optymalizacja procesu wysyłki paczek pozwala na szybsze przygotowanie przesyłki. Opierać się może na usprawnieniu samego procesu pakowania, odpowiednim podziale zadań, a także przygotowaniu zapasu niezbędnych akcesoriów, takich jak kartony, taśmy, czy folie. Optymalizacja pakowania łączy się także z automatyzacją niektórych procesów. Nowoczesne systemy, jak ten dostępny w serwisie Globkurier, pozwalają na szybsze nadanie przesyłki oraz unikanie pomyłek. Odpowiednia optymalizacja szczególnie istotna jest podczas tzn. szczytów paczkowych. Chodzi o moment, kiedy sprzedawca może spodziewać się zwiększonej ilości zamówień – na przykład przed świętami, Walentynkami, czy popularnym Black Friday. Ponadto sama pandemia w znacznym stopniu ograniczyła przepustowość części sklepów internetowych. Związane jest to ze zwiększoną liczbą zamówień, czy koniecznością pracy zdalnej. Skuteczna optymalizacja pozwoli uniknąć przestojów i opóźnień w wysyłaniu paczek. Aby dowiedzieć się więcej na temat działalności firm kurierskich w czasie szczytu paczkowego np. podczas pandemii, przeczytaj artykuł https://www.globkurier.pl/e-commerce/branza-kurierska-2020-podsumowanie-roku/.

Nadanie przesyłki – brak możliwości śledzenia

Nadanie paczki kurierem umożliwia także śledzenie przesyłki. Dzięki opcji trackingu kupujący otrzymuje niezbędne informacje na każdym etapie doręczania zamówienia. Daje mu to poczucie pewności co do tego, że paczka została wysłana i jest już w drodze. Śledzenie zamówienia niesie również wiele korzyści dla sprzedającego. Dzięki temu sprzedawca może obserwować zmiany statusów, a także interweniować w razie wystąpienia jakichkolwiek problemów. Przeczytaj artykuł https://www.globkurier.pl/faq/tracking/ i dowiedz się więcej na temat opcji trackingu paczek.

Na wizerunek każdego sklepu internetowego wpływa nie tylko jakość oferowanych produktów. Ważny jest także sposób, w jaki dana firma dostarcza klientowi swoje produkty. Szybka wysyłka paczek, szeroki wybór opcji przesyłki, możliwość śledzenia zamówienia i niska cena to istotne czynniki, które wpływają na wizerunek firmy oraz zaufanie i zadowolenie klientów, a także realnie przekładają się na liczbę składanych zamówień. Warto zatem mieć te czynniki na uwadze oraz wystrzegać się psujących renomę marki błędów.

Załóż konto i zamów kuriera

GlobKurier.pl

Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl


Poprzedni wpis << Czy Paczkomaty InPost będą miały konkurencję?
Następny wpis Jak bezpiecznie zapakować komputer stacjonarny? >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Paczka do Korei Południowej

Co można wysyłać na paletach kurierskich?

Transport drobnicowy – niezbędne informacje

Transport palet do Niemiec

Bezpieczny transport przesyłek paletowych

Przesyłki kurierem w Europie

Największe wyzwania logistyki kontraktowej i potencjał usługi

Czym jest transport intermodalny?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube

Zapisz się na newsletter

Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
Newsletter
Newsletter
Dziękujemy!

Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
x
  • .
    • O Firmie
      • Kim jesteśmy?
      • Blog
      • Aktualności
      • E-commerce porady
      • Jak zapakować i wysłać
      • Współpraca biznesowa
      • GlobkurierTV
      • Kariera
      • Kontakt
    • Przesyłki zagraniczne
      • Przesyłki do Anglii
      • Przesyłki do Australi
      • Przesyłki do Chin
      • Przesyłki do Kanady
      • Przesyłki do Francji
      • Przesyłki do Niemiec
      • Przesyłki do Norwegii
      • Przesyłki do USA
      • Przesyłki do Rumunii
    • Usługi Kurierskie
      • Przesyłki kopertowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki drogowe
      • Przesyłki paletowe
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
      • Spedycja
    • Strefa informacji
      • Pomoc / FAQ
      • Reklamacje
      • Program partnerski
      • Sposoby płatności
      • Statusy przewoźników
      • Towary wykluczone
      • Wszyscy przewoźnicy
      • Cennik
      • Ranking kurierów
GLOBKURIER
al. Wojciecha Korfantego 138a
40-156 Katowice,
Icon formularz kontaktowy
Icon kontakt@globkurier.pl
Icon +48 22 300 16 21
© 2007-2022 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
  • Strona główna
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Mapa strony
logo
ue-banner
Aktywnie wspieramy fundacje
fundacja rozwoju polska akademia
Otrzymane nagrody
funfacja rozwoju polska akademia
Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
0
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
| Odpowiedz