• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > E-commerce > Koszty prowadzenia sklepu internetowego – jak je obniżyć?
  • Logowanie Załóż darmowe konto
  • 04maj 2021

    Koszty prowadzenia sklepu internetowego – jak je obniżyć?

    Branża e-commerce nieustannie się rozwija, na co niemały wpływ ma trwająca pandemia Covid-19. Obecnie coraz większa liczba biznesów przenosi się do sieci a sklepów internetowych z miesiąca na miesiąc przybywa. Zanim jednak zdecydujesz się na prowadzenie własnego e-biznesu, powinieneś zorientować się, jak kształtują się koszty prowadzenia sklepu internetowego oraz jak sobie z nimi radzić. 

    koszty prowadzenia sklepu internetowego

     

    Spis treści

    • Skalowanie przychodów i obniżanie kosztów
    • 5 sposobów na obniżenie kosztów w sklepie internetowym
        • Outsource
        • Dostawa
        • Biuro
        • Platforma e-commerce
        • Reklama i promocja
    • Plan i motywacja
    • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

    Skalowanie przychodów i obniżanie kosztów

    Wzrost przychodów niewątpliwie jest jednym z kluczowych elementów każdego biznesu. Możesz także zwiększyć konkurencyjność swojego sklepu internetowego poprzez obniżenie kosztów prowadzenia działalności. W ten sposób będziesz mógł zaproponować klientowi lepszą cenę, co pozwoli Ci wyprzedzić szybko pojawiającą się konkurencję.

    Oczywiście są rzeczy, na których w tego typu biznesie lepiej nie oszczędzać. Pamiętaj, że jakość Twoich produktów zawsze powinna być na możliwie jak najwyższym poziomie. Istnieje jednak kilka prostych zasad, które pozwolą Ci obniżyć koszty tak, aby Twoi klienci na tym nie ucierpieli. Gdzie zatem należy szukać oszczędności prowadząc sklep internetowy?

    5 sposobów na obniżenie kosztów w sklepie internetowym

    Koszty prowadzenia sklepu internetowego mogą na początku przerażać. Sztuką w biznesie jest nie tylko zwiększanie przychodów, ale także trzymanie ręki na pulsie jeśli chodzi o koszty. W każdym sklepie internetowym można wskazać 5 obszarów do optymalizacji kosztów. Zrozumienie tych elementów pozwoli stworzyć sklep, który będzie w stanie przetrwać na konkurencyjnym rynku.

    koszty prowadzenia sklepu internetowegoOutsource

    W e-commerce, jak w wielu biznesach dobrą decyzją jest outsourcing prostych i powtarzalnych czynności, w których nie posiadasz wysokich kompetencji. Przykładowo możesz samodzielnie koordynować pracę działu kadr i płac, jednak zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest oddelegowanie tej pracy na zewnątrz firmy. Dlaczego tak jest? Z dwóch prostych przyczyn. Po pierwsze nie będziesz musiał o tym myśleć, co pozwoli Ci przekierować uwagę na dalszy rozwój biznesu. Po drugie odejdą Ci koszty związane z chorobami i urlopami pracowników, a to oznacza oszczędności.

    Dostawa

    Rosnąca konkurencja wśród sklepów internetowych wymusza konieczność poszukiwania oszczędności w takim obszarze jak usługi kurierskie. W tym wypadku nie możesz pozwolić sobie na błąd. Klienci traktują koszt wysyłki jako całościowy koszt zamówienia, dlatego powinieneś maksymalnie zoptymalizować ten segment swojej działalności. Pamiętaj również, aby zapewnić kupującym odpowiedni wybór formy dostawy – podczas gdy jedni wolą dostać zamówiony towar pod same drzwi, inni z chęcią wybiorą się do Paczkomatu. Sprawdź dostępne w sieci rankingi kurierów, jak na przykład Globkurier ranking kurierów i porównaj dostępne oferty. Dobry i tani kurier jest podstawą każdego sklepu internetowego.

    koszty prowadzenia sklepu internetowegoBiuro

    Koszty prowadzenia sklepu internetowego obejmują także kwestie związane z eksploatowaniem biura. Obecnie najpopularniejsza forma pracy to praca zdalna, dlatego warto rozważyć jej wdrożenie na stałe w Twojej firmie. Lepszą inwestycją może być kurs zarządzania zdalną firmą lub współpraca ze specjalizującym się w tym mentorem, niż comiesięczne płacenie kilku tysięcy za wynajem biura. Takie podejście pozwoli Ci także wyłowić lepsze talenty z rynku pracy, ponieważ poszukując kandydatów nie będziesz musiał ograniczać się tylko do jednego miasta.

    Platforma e-commerce

    To serce Twojego biznesu, dlatego platforma na której stoi Twój sklep powinna być solidna i jednocześnie nie powinna generować dodatkowych kosztów. Kiedy Twój sklep zacznie się rozwijać nie może to oznaczać wzrostu stałych kosztów związanych z dokupieniem dodatkowego pakietu w platformie e-commerce. Szukając odpowiedniej dla siebie platformy zrób porządny research. Porównaj dostępne funkcjonalności, integrację i związane z nimi koszty. Jeśli ta część Twoich kosztów nie będzie odpowiednio zoptymalizowana, wówczas będzie Ci trudno dalej skalować biznes, ponieważ każdy wzrost przychodów będzie oznaczał również wzrost kosztów. Jest to sytuacja, która nie powinna mieć miejsca w biznesie opartym na sprzedaży produktów.

    Reklama i promocja

    Jeśli dopiero zaczynasz, to będziesz musiał zainwestować w reklamę płatną. Jest to normalna sytuacja i opłacalnie jest sięgnąć po możliwości jakie daje Google Ads czy Facebook Ads. Ważne jest, abyś również zainwestował w rozwój darmowych kanałów pozyskiwania klientów. Najlepiej jest skupić się na kilku z nich. Może to być rozwój organicznego konta na Facebooku, wzrost ruchu z Google czy rozbudowa konta na Instagramie. W różnych branżach zadziała lepiej jeden z wymienionych tutaj kanałów, dlatego wybierz coś, co sprawdzi się u Ciebie. Ważne jednak jest to, abyś po upływie około 6 miesięcy mógł pozyskiwać więcej klientów bez konieczności zwiększania budżetu reklamowego.

    Plan i motywacja

    Kalkulując zyski i przychody łatwo jest popaść w pracoholizm, ponieważ zawsze, w każdym biznesie, znajdą się elementy do usprawnienia. Podejdź do tego z głową. Najwięcej pracuj nad strategicznymi składowymi swojego biznesu, a kiedy to zrobisz pozwól sobie odpocząć. Optymalizacja kosztów jest ważna, ale dbanie o własną kondycję psychiczną jest jeszcze ważniejsze. Pamiętaj, że biegniesz maraton, a nie sprint. Tylko taka postawa pozwoli Ci osiągnąć długotrwałe i stabilne wyniki biznesowe. Postępuj zgodnie z obranym planem i nie przeciążaj się dodatkową pracą.

    Chcesz założyć swój sklep internetowy, ale nie wiesz, jak się do tego zabrać? Zajrzyj tutaj: www.globkurier.pl/porady/sklepy-internetowe-jak-je-otworzyc/ – z pewnością znajdziesz wszelkie potrzebne informacje.

    oferta dla sklepów internetowych

    GlobKurier.pl

    Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


    Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

    Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl


    Poprzedni wpis << Paczka Uberem wkrótce w Polsce!
    Następny wpis Odroczone płatności Twisto – nadaj paczkę teraz zapłać później! >>
    Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
    0 0 votes
    Oceń artykuł
    Subscribe
    Powiadom o
    1 Komentarz
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Martyna
    9 miesięcy temu

    Świetny artykuł! Sama mogę polecić obniżenie prowizji np. przez https://szybkieprzelewy.online Bardzo pomaga!

    0
    Odpowiedz

    Szukaj artykułu

    Zwroty

    Najpopularniejsze tematy

    GlobKurier w top 1000 najszybciej rosnących firm w Europie wg Financial Times!

    Czym jest waga wolumetryczna

    GlobKurier.pl z nową siedzibą w centrum Katowic

    Wszystko, co musisz wiedzieć o kontenerach składanych

    Jak wysłać przesyłkę poza Unię Europejską

    Transport morski – czym jest ETA i ETD

    Czym jest kompletacja w logistyce

    Handel międzynarodowy i jego możliwości

    Opinie
    Facebook
    Linkedin
    Instagram
    YouTube

    Zapisz się na newsletter

    Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
    Newsletter
    Newsletter
    Dziękujemy!

    Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
    x
    • .
      • O Firmie
        • Kim jesteśmy?
        • Blog
        • Aktualności
        • E-commerce porady
        • Jak zapakować i wysłać
        • Współpraca biznesowa
        • GlobkurierTV
        • Kariera
        • Kontakt
      • Przesyłki zagraniczne
        • Przesyłki do Anglii
        • Przesyłki do Australi
        • Przesyłki do Chin
        • Przesyłki do Kanady
        • Przesyłki do Francji
        • Przesyłki do Niemiec
        • Przesyłki do Norwegii
        • Przesyłki do USA
        • Przesyłki do Rumunii
      • Usługi Kurierskie
        • Przesyłki kopertowe
        • Przesyłki priorytetowe
        • Przesyłki lotnicze
        • Przesyłki drogowe
        • Przesyłki paletowe
        • Przesyłki krajowe
        • Przesyłki międzynarodowe
        • Spedycja
      • Strefa informacji
        • Pomoc / FAQ
        • Reklamacje
        • Program partnerski
        • Sposoby płatności
        • Statusy przewoźników
        • Towary wykluczone
        • Wszyscy przewoźnicy
        • Cennik
        • Ranking kurierów
    GLOBKURIER
    al. Wojciecha Korfantego 138a
    40-156 Katowice
    Icon formularz kontaktowy
    Icon kontakt@globkurier.pl
    Icon +48 22 300 16 21
    © 2007-2023 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
    • Strona główna
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Mapa strony
    logo
    ue-banner
    Aktywnie wspieramy fundacje
    fundacja rozwoju polska akademia
    Otrzymane nagrody
    funfacja rozwoju polska akademia
    Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

    GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
    0
    0
    Would love your thoughts, please comment.x
    ()
    x
    | Odpowiedz