• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > E-commerce > Jak założyć sklep internetowy?
25lut 2021

Jak założyć sklep internetowy?

Nikt chyba już nie ma wątpliwości, że coraz większa liczba kupujących dokonuje zakupów w internecie. Wiadome też jest, że popyt rodzi podaż. Dlatego liczba nowo powstałych sklepów internetowych z roku na rok niezaprzeczalnie rośnie. Handel produktami czy usługami online niesie ze sobą sporo wyzwań, dla wielu kryje pewne niewiadome. Nawet jeśli już od dłuższego czasu zajmujesz się sprzedażą online, wciąż możesz szukać nowych rozwiązań i dowiadywać się nowych rzeczy. Jeśli dopiero planujesz założyć swój sklep internetowy, nie masz się czego obawiać. Wystarczy dobre sprawdzenie tematu, zapoznanie się ze wszystkim wytycznymi oraz elastyczność i praca nad projektem witryny. Zakładanie sklepu online to nic trudnego. Przeczytaj nasz artykuł i przekonaj się!

sklep internetowy

Spis treści

  • Jakie korzyści niesie ze sobą posiadanie sklepu?
  • Jak stworzyć sklep internetowy przyjazny dla klienta?
  • Co zrobić, żeby sklep internetowy działał sprawnie?
  • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Jakie korzyści niesie ze sobą posiadanie sklepu?

Co zrobić, aby Twój sklep był otwarty 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu bez konieczności zatrudniania pracowników, którzy cały czas będą stać za ladą? Załóż sklep internetowy! To ogromna korzyść dla potencjalnych Klientów! Ponadto, nie ma ograniczeń co do liczby zainteresowanych, którzy obecnie znajdują się w Twoim sklepie. Mają oni dostęp do oferowanych przez Ciebie produktów o każdej porze dnia i nocy! Mogą dokonywać także preferowanego przez siebie wyboru dostawy przesyłki kurierskiej czy płatności. Sam towar możesz zaprezentować w sposób, jakie uważasz za odpowiedni. Wybierz zdjęcia, które idealnie będą odzwierciedlać realny ich wygląd, ale zrób to w najlepszy Twoim zdaniem sposób. Dodatkowo, dzięki przekazanym obrazom i słowom możesz stworzyć wizerunek swojej marki, który spełnia po części funkcję witryny lub wystroju w sklepie stacjonarnym. Kiedy zdecydujesz już, że chcesz wystawić na sprzedaż swoje towary lub usługi online – co dalej? Załóż sklep!

Jak stworzyć sklep internetowy przyjazny dla klienta?

Tworzenie sklepu internetowego można zacząć na kilka sposobów. Pierwszy z nich to zakup własnej domeny i stworzenie sklepu z pomocą programistów, którzy pomogą nam zbudować cały system od podstaw. Jest to jednak rozwiązanie czasochłonne oraz dość kosztowne. Jeśli dopiero rozpoczynasz swoją przygodę ze sprzedażą online i nie wiesz jeszcze, czy internautom podobają się Twoje produkty lub usługi, warto poszukać czegoś, co mniej obciąża portfel. Takim rozwiązaniem jest skorzystanie z gotowych platform e-commerce’owych oferujących już gotowe mechanizmy, które możesz dopasować do swoich potrzeb – zarówno pod względem graficznym jak i licznymi integracjami czy funkcjami. Choć opisane przed chwilą elementy są kluczowe przy rozpoczynaniu sprzedaży online – nie są jednak jedyne. O czym dodatkowo należy pamiętać przy starcie?

  • Podstawy prawne (RODO, regulamin) – zadbaj (w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawa) o bezpieczeństwo kupujących. Mowa tutaj o ochronie ich danych osobowych. Przekaż jasno regulamin funkcjonowania sklepu tak, aby każdy znał swoje prawa.
  • Płatności – postaw na kilka możliwości dokonania płatności. Chodzi tutaj nie tylko o przelewy online czy BLIK, ale także płatności za pobraniem czy przelew… tradycyjny!
  • Zamów kuriera – zadbaj o współpracę (jeśli masz taką możliwość) z kilkoma firmami kurierskimi, aby Twój klient miał możliwość wyboru, w jaki sposób dotrze do niego przesyłka kurierska.
  • Treść i grafiki – to często klucz do sfinalizowania transakcji. Stwórz opisy i zdjęcia produktów, które nie będą zostawiać pola do pytań czy wątpliwości. Opisz dokładnie wszelkie parametry danego przedmiotu, jego funkcje oraz potencjalne efekty. Same zdjęcia powinny być wyraźne, w odpowiednio wysokiej rozdzielczości.
  • Mobilność – coraz więcej kupujących dokonuje zakupów z użyciem smartfonów, chociażby w drodze tramwajem z pracy. Zadbaj więc, aby Twój sklep internetowy miał również dobrze działającą wersję mobilną, dzięki czemu ułatwi to dokonanie zakupów bez użycia laptopa czy komputera.

Są to podstawowe elementy, które wpłyną na odpowiednie funkcjonowanie sklepu. Jednak jak jeszcze usprawnić go już w trakcie działania?

Co zrobić, żeby sklep internetowy działał sprawnie?

Przepis na stworzenie i prowadzenie (z sukcesem!) sklepu internetowego zawiera w sobie jeszcze jeden składnik – promocję. Temat jest bardzo szeroki, a sama promocja może odbywać się na wielu polach:

  • Promocja w wyszukiwarce Google – jedna z najpopularniejszych wyszukiwarek na świecie daje kilka opcji, wśród których wymienić można reklamę tekstową, produktową oraz pozycjonowanie.
  • Reklama w marketplace’ach – poza sprzedażą produktów z pomocą własnego sklepu, możesz dodatkowo rozszerzyć działalność o współpracę z popularnymi marketplace’ami, które wpłyną na poszerzenie grona odbiorców.
  • Media społecznościowe – Facebook, Instagram, Tik Tok? Stwórz odpowiednią strategię sprzedażową oraz kreację, dobierz grupy docelowe, angażuj potencjalnych zainteresowanych i promuj swoje produkty!

Chociaż dla wielu zakładanie sklepu wydaje się skomplikowane – nic bardziej mylnego! Może to wydawać się trudne, ale tylko na starcie! Kluczem do sukcesu jest odpowiednie, rzetelne przygotowanie tematu na starcie i bieżące reagowanie na chociażby zmiany w świecie reklamy, nowości techniczne, ale przede wszystkim… potrzeby klientów! Wszystko po to, aby nie tylko zwiększyć sprzedaż, ale długotrwale budzić zaufanie. Dzięki temu z pewnością osiągniesz sukces, nawet jeśli dopiero rozpoczynasz swoją przygodę!

Przeczytaj także: “Sklepy internetowe – jak je otworzyć?”.

zarejestruj się i wysyłaj taniej z Globkurier


GlobKurier.pl

Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl


Poprzedni wpis << O paczkomacie na żywność, czyli 5 faktów o lodówkomatach
Następny wpis Wymiana handlowa z krajami spoza Unii Europejskiej >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Paczka do Korei Południowej

Co można wysyłać na paletach kurierskich?

Transport drobnicowy – niezbędne informacje

Bezpieczny transport przesyłek paletowych

Przesyłki kurierem w Europie

Największe wyzwania logistyki kontraktowej i potencjał usługi

Czym jest transport intermodalny?

Wietrzenie magazynów na czym polega i jakie daje szanse sklepom e-commerce

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube

Zapisz się na newsletter

Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
Newsletter
Newsletter
Dziękujemy!

Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
x
  • .
    • O Firmie
      • Kim jesteśmy?
      • Blog
      • Aktualności
      • E-commerce porady
      • Jak zapakować i wysłać
      • Współpraca biznesowa
      • GlobkurierTV
      • Kariera
      • Kontakt
    • Przesyłki zagraniczne
      • Przesyłki do Anglii
      • Przesyłki do Australi
      • Przesyłki do Chin
      • Przesyłki do Kanady
      • Przesyłki do Francji
      • Przesyłki do Niemiec
      • Przesyłki do Norwegii
      • Przesyłki do USA
      • Przesyłki do Rumunii
    • Usługi Kurierskie
      • Przesyłki kopertowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki drogowe
      • Przesyłki paletowe
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
      • Spedycja
    • Strefa informacji
      • Pomoc / FAQ
      • Reklamacje
      • Program partnerski
      • Sposoby płatności
      • Statusy przewoźników
      • Towary wykluczone
      • Wszyscy przewoźnicy
      • Cennik
      • Ranking kurierów
GLOBKURIER
al. Wojciecha Korfantego 138a
40-156 Katowice,
Icon formularz kontaktowy
Icon kontakt@globkurier.pl
Icon +48 22 300 16 21
© 2007-2022 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
  • Strona główna
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Mapa strony
logo
ue-banner
Aktywnie wspieramy fundacje
fundacja rozwoju polska akademia
Otrzymane nagrody
funfacja rozwoju polska akademia
Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
1
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
| Odpowiedz