Logo
Śledź przesyłkę
  • Moje konto i płatności
  • Lista zamówień
  • Integracje i importowanie
  • Faktury
  • Moje zgłoszenia
  • Moje reklamacje
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
      • Ubezpiecz przesyłkę
      • Cross-border
      • Odprawa celna
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
  • PL
Logo
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > E-commerce > Jak ułatwić klientowi robienie zakupów online?
✖
Menu
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
      • Ubezpiecz przesyłkę
      • Cross-border
      • Odprawa celna
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
Wróć
Wróć
29sty 2021

Jak ułatwić klientowi robienie zakupów online?

   Czas czytania 4 min.

Prowadzenie sklepu internetowego nie jest łatwym zadaniem. Liczba warunków, które trzeba spełnić, aby w ostateczności przyciągnąć i zadowolić Klienta jest szalenie długa. Nie wspominamy tutaj o tak podstawowych rzeczach jak oferowanie ciekawego produktu czy współpraca z zaufanymi firmami kurierskimi, co wydaje się być oczywistą kwestią. Istnieje wiele czynników, które dodatkowo wpływają na ostateczne decyzje konsumenta. Często są to drobne elementy, wydawałoby się nieistotne, które mogą mieć ogromny wpływ na finalną transakcję. W związku z tym przedstawiamy krótki przewodnik stanowiący pomoc w takim przygotowaniu sklepu, aby maksymalnie ułatwić robienie zakupów online. Oto 8 punktów, które warto wcielić w życie i wesprzeć działania Twojego biznesu online, aby przyciągnąć jeszcze większą liczbę zainteresowanych, a w konsekwencji zadowolonych klientów!

Spis treści

  • Mobilny sklep internetowy!
  • Pozwól na zakupy bez rejestracji
  • Moc popupów
  • Przyjazny formularz i pasek postępu
  • Płatności
  • Daj się ocenić!
  • Współpraca z firmą kurierską
  • Czas dostawy i zwroty? Jasne i przejrzyste warunki
  • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Mobilny sklep internetowy!

Czasy, w których telefon komórkowy służył jedynie połączeniem głosowym już bezpowrotnie minęły. Smartfony pełnią więc teraz funkcję poczty, aparatu, odtwarzacza muzyki oraz miejsca, w którym robimy zakupy! Badania wskazują, że coraz częściej smartfon i tablet stają się naszym łącznikiem ze sklepami internetowymi. Zadbaj więc, aby wersja mobilna Twojego biznesu online była dopracowana! Zwróć uwagę na szybkość ładowania zdjęć produktów, ich rozmiar czy czytelne ułożenie tekstów na blogu, a także opisów produktu. W obecnych czasach wersja mobilna Twojego sklepu to niczym wizytówka lub klasyczna witryna sklepowa – powinna przyciągać wzrok. Niektórzy mogą iść o krok dalej tworząc aplikację mobilną przysparzającą z pewnością nowych kupujących i budującą bazę stałych klientów.

Pozwól na zakupy bez rejestracji

Ile razy zdarzało się, że chciałeś skończyć już swoje zakupy online i na samym finiszu otrzymałeś informację, że musisz być zalogowanym użytkownikiem, aby sfinalizować zakupy? Bywa to czasem delikatnie… irytujące. Na całe szczęście właściciele sklepów internetowych zdają sobie z tego sprawę i takie wypadki to już wyjątki. Często bowiem trafiamy na określoną platformę przypadkiem i nie chcemy zostawać tam na dłużej (chociaż posiadanie własnego konta to możliwość otrzymania rabatów).

Moc popupów

Optymalna liczba popupów zdecydowanie wpływa na płynność procesu zakupowego. Po dodaniu produktu do koszyka warto przekazać informację o dwóch możliwościach – dalszego kontynuowania zakupów lub przejścia do działu płatności. Konieczne usprawnienie!

Przyjazny formularz i pasek postępu

Klienci lubią widzieć jak dużo czasu może zająć ostateczny proces zakupu. Pamiętaj więc o pasku postępu obrazującego liczbę kroków. Poza tym przyłóż się do stworzenia przyjaznego formularza – gdy wypełniający pominie ważne informacje, poinformuj go komunikatami, bez usuwania wcześniej już wpisanych przez niego danych.

Płatności

Pozwól klientom na wybór wśród kilku form płatności, wliczając w to także możliwość zakupu dopiero przy odbiorze. Im więcej opcji, tym więcej zainteresowanych i w konsekwencji zadowolonych kupujących!

Daj się ocenić!

Pozwól wyrazić innym opinię o sobie! Stwórz miejsce na pozostawianie recenzji produktów. Po pierwsze – pomogą one nowym użytkownikom, którzy zastanawiają się nad zakupem. Słowa klientów zdecydowanie szybciej przekonają do sfinalizowania transakcji. Po drugie – osoby, które pozostawiają swoje opinie, mogą w zamian otrzymywać pakiety punktów do wykorzystania przy kolejnych zakupach.

Współpraca z firmą kurierską

Klienci lubią mieć szeroki wybór nie tylko w produktach, sposobach płatności, ale także wśród możliwości dostarczenia przesyłki. Być może ktoś ma złe doświadczenia z jednym z dostawców, inny z kolei budzi jego zaufanie. W przypadku gdy przesyłka kurierska jest sporych rozmiarów, warto wybrać taką firmę kurierską, z którą mieliśmy już styczność i wiemy, że kontakt z kurierem oraz ustalenie warunków odbioru odbędzie się bezproblemowo. Twoje zamówienie nie jest sporych rozmiarów i zmieści się w Paczkomacie? To w wielu przypadkach coraz częściej wybierana forma dostarczenia przesyłki kurierskiej. Nie musimy umawiać się na odbiór, a paczkę monitorujemy na bieżąco przez śledzenie Inpost. Odbiór? O każdej porze dnia i nocy! To ogromna wygoda!

Czas dostawy i zwroty? Jasne i przejrzyste warunki

Nie zapomnijmy, aby jasno mówić klientom jak wygląda proces zakupowy – ile czasu zajmie dostarczenie przesyłki kurierskiej pod drzwi naszego domu. Chociaż zwroty nie są marzeniem właścicieli sklepów internetowych, informujemy kupujących o ewentualnych warunkach odstąpienia od umowy. Ważne, aby te informacje były przekazywane jasno, bez gwiazdek i drobnego druku.

Dobrze działający, odnoszący sukcesy sklep to suma wiele składowych – przyciągający kupujących produkt, dobrze przygotowana i sprawna platforma sklepowa, reklama skierowana do odpowiedniej grupy docelowej czy współpraca z zaufanymi firmami kurierskimi. Chociaż te elementy są jednymi z najistotniejszych, to często drobne, kosmetyczne zmiany, o których wspominaliśmy w tekście, mogą okazać się wisienką na torcie i ułatwią zakupy Twoim klientom.

zarejestruj się i wysyłaj taniej z Globkurier


GlobKurier.pl

Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

Newsletter Signup

Poprzedni wpis << Jak sprzedawać na Amazon?
Następny wpis Czy warto postawić na outsourcing? >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

DPD Pickup — jak działa?

DPD Pickup — jak działa?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube
X twitter