Logo
Śledź przesyłkę
  • Moje konto i płatności
  • Lista zamówień
  • Integracje i importowanie
  • Faktury
  • Moje zgłoszenia
  • Moje reklamacje
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
  • PL
Logo
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > E-commerce > Czy warto postawić na outsourcing?
✖
Menu
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
Wróć
Wróć
28sty 2021

Czy warto postawić na outsourcing?

   Czas czytania 4 min.

Outsourcing dla firm może być atrakcyjny zarówno dla małych, jak i dla dużych podmiotów. Zlecanie działań na zewnątrz pozwala zostać elastycznym i budować przewagi konkurencyjne. Pozwala też na zdobycie specjalistycznej wiedzy, zwłaszcza gdy “eksperci na etat” nie są w zasięgu finansowym firmy.

Czy warto postawić na outsourcing?

Spis treści

  • Outsourcing — dlaczego warto?
  • Jakie są zalety Outsourcingu?
  • Outsourcing w e-commerce
  • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Outsourcing — dlaczego warto?

Outsourcing pozwala kontrolować koszty i to chyba główny powodów popularności tego rozwiązania. Jak to działa? Możesz płacić za usługi zgodnie z potrzebami i uniknąć poważnych inwestycji w infrastrukturę, oprogramowanie czy personel. Co więcej, możesz zwiększyć efektywność swojej firmy, uzyskując pomoc ekspertów bez konieczności zatrudniania specjalistów na pełny etat. Każdy przedsiębiorca wie, jak duże są koszty zatrudnienia. Więc optymalizacja pracy już zatrudnionego personelu jest kluczowa. Dlatego warto „wyciskać” ze swoich pracowników to, co najlepsze, a wszystkie żmudne i powtarzalne procesy delegować na zewnątrz. Zawsze, gdy pojawi się projekt, który nie pasuje do ram obowiązków obecnego pracownika, warto zlecić ją zewnętrznemu specjaliście. W planowaniu rozwoju firmy warto przemyśleć kwestię struktury pracowników wewnętrznych. Być może, zamiast zatrudniać i szkolić, angażować się w planowanie wynagrodzeń czy ścieżki rozwoju dla etatowego specjalisty, warto opłacić wiedzę i umiejętności osoby zatrudnianej przez inny podmiot?

Istnieje wiele różnych funkcji, które można zlecić na zewnątrz, w tym między innymi:

  • Księgowość:

Kadry i płace to trudny i złożony obszar, wiele firm decyduje się na outsourcing. Potrzebujesz specjalistycznego oprogramowania i personelu. Osoba odpowiedzialna za księgowość musi śledzić różne zmienne, choćby aktualizowane ustawy i rozporządzenia. Wszystko po to, by mieć pewność, że każdy otrzyma odpowiednią kwotę na czas. Porządek w fakturach i płacach przekłada się na reputacje firmy. Znalezienie niezawodnej i niedrogiej pomocy w tej dziedzinie może oszczędzić stresu. Outsourcing księgowości zwiększa kontrolę i ogranicza nieścisłości. Jednocześnie zapewnia dostęp do sprawdzonego w branży oprogramowania i usług bez ponoszenia kosztów początkowych.

  • Zasoby ludzkie:

Dział HR to kolejny, złożony w swojej strukturze obszar. Obejmuje nie tylko zatrudnianie i zwalnianie pracowników, ale także administrowanie świadczeniami, tworzenie planów emerytalnych, czy działania pod szyldem employer brandingu. Zamiast zatrudniać i szkolić własnych pełnoetatowych pracowników, rozważ skorzystanie z usług profesjonalnej firmy usługowej, która ma opracowane systemy, mechanizmy działań i sieć kontaktów. Badanie z 2012 roku pokazuje, że firmy, które zlecały outsourcing HR, rosły szybciej, miały większe obroty i były o 50% mniej skłonne do upadłości, niż te, które organizowały swoje działania HR-owe we własnym zakresie.

  • Technologia informacyjna:

Budowanie działu IT wymaga bardzo specjalistycznej wiedzy i dużej infrastruktury fizycznej. Przedsiębiorstwa różnej wielkości odkryły, że mogą zaoszczędzić znaczne pieniądze, zlecając swoje potrzeby IT innym firmom, które już mają niezbędny sprzęt. Rozwiązania SaaS (software as a service) dominują rynek. Eksperci w tej dziedzinie wskazują, że zarówno automatyzacja, jak i usługi w chmurze przyczyniają się do oszczędności kosztów. Outsourcing IT może zaoszczędzić firmie 40% na jej potrzebach informatycznych.

Jakie są zalety Outsourcingu?

Delegowanie zadań może usprawnić wiele procesów. Jednak oferta rynkowa jest tak duża, że wybór odpowiednich dostawców będzie rzutowała na jakość. Chcesz dokładnie zbadać dostępne opcje i porównać różnych dostawców, aby znaleźć najlepszą wartość dla swojej firmy? Określ dokładnie, w czym potrzebujesz pomocy. Zapisz umiejętności i kompetencje, których szukasz, i znajdź firmy lub pracowników zdalnych pasujących do tego profilu. Jako przykład załóżmy, że firma rusza z nowym formatem kampanii wideo. Jeśli Twoja firma nie posiada odpowiednich specjalistów do tego typu prac, nie próbuj na siłę wykonywać tego zadania siłami posiadanego zespołu, bo może się to okazać całkowitą porażką. Nie warto od razu inwestować w zakup nowych profesjonalnych kamer i nagłośnienia. Rynek jest pełen doświadczonych specjalistów ze sprawdzonych sprzętem, którzy koordynowani przez etatowych pracowników, chętnie zrealizują dla Ciebie nowy projekt.

Outsourcing w e-commerce

W e-commerce ostatnio dzieje się naprawdę dużo. Wszechobecna pandemia przeniosła niemal całkowicie sprzedaż do sieci. Dzięki nowym trendom, które sprawiają, że zakupy online za pomocą urządzeń mobilnych są łatwiejsze niż kiedykolwiek, przewiduje się, że możliwości rynkowe będą rosły. To wręcz obligatoryjne przedsięwzięcie, którego nie możesz przegapić, jeśli masz swój sklep. Gdzie warto inwestować swoje zasoby? Głównie w rozbudowę sklepu internetowego, w rozwoju marketingu, śledzenie zapasów produktów i w szybsze realizowanie zamówień klientów. Jest wiele do zrobienia… Większość przedsiębiorców popełnia błąd, próbując robić wszystko samemu, na własną rękę.

Aby przekształcić okres pandemicznego hiperwzrostu w długoterminowy sukces, musisz mieć plan wdrożenia systemów, które umożliwią skalowanie Twojej platformy. Najczęstszym polem do zoptymalizowania jest kwestia wysyłki towarów. Outsourcing czasochłonnych procesów pozwala skupić się na ważniejszych zadaniach, takich jak wdrożenie pierwszego pracownika lub poszukiwanie nowej powierzchni na rozbudowę sklepu. Te czynności będziesz musiał wykonać sam, ale np. wypełnianie etykiet wysyłkowych może robić za Ciebie system 🙂 Integracja z platformą wysyłkową GlobKurier.pl, pozwala zaoszczędzić czas każdego pracownika i minimalizować koszty.

Chcesz wiedzieć, jakie korzyści niesie integracja sklepu internetowego z kurierem? Przeczytaj artykuł!

Sprawdź, też dostępne moduły: Integracje – paltformy ecommerce 

oferta dla sklepów internetowych


GlobKurier.pl

Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

Newsletter Signup

Poprzedni wpis << Jak ułatwić klientowi robienie zakupów online?
Następny wpis Jak walczyć z porzuconym koszykiem? >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

DPD Pickup — jak działa?

DPD Pickup — jak działa?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube
X twitter