Przedsiębiorco, zyskaj zadowolenie swoich klientów bez obaw o czas i koszt dostawy

Jesteś właścicielem małego lub średniego przedsiębiorstwa? Prowadzisz sklep internetowy, zajmujesz się sprzedażą wysyłkową lub po prostu często korzystasz z przesyłek kurierskich?

Twoją głowę zaprzątają ważne dla Ciebie problemy, takie jak zmniejszenie nakładów w związku z prowadzeniem działalności – a co za tym idzie – utrzymanie się na wymagającym rynku w niepewnej gospodarce. Jak wielu innych właścicieli firm szukasz obszarów, które pozwoliłyby na przyspieszenie obiegu gotówki przy jednoczesnej redukcji kosztów. Podpowiadamy: transport i dostawy – to jeden z procesów, który możesz zoptymalizować dla lepszego działania swojej firmy i zwiększenia jej obrotów.

Coraz lepiej zorganizowany transport odpowiedzią na wymagania konsumentów

Opóźnienia w przesyłkach generują niezadowolenie klientów i problemy z płatnościami. Nie ulega więc wątpliwości, że logistyka odgrywa najpoważniejszą rolę w kształtowaniu należytej obsługi klienta. Terminolodzy logistyki wypracowali tu zespół postulatów, zwanych zasadą 7W, która zakłada oferowanie właściwego produktu w odpowiednim miejscu i czasie, odpowiadającego konkretnemu konsumentowi w pożądanej rynkowo ilości i o odpowiedniej jakości z uwzględnieniem zbilansowanych kosztów.

Źródło grafiki: Tadeusz Gospodarek, Biała księga zarządzania, Kamieniec Wrocławski 2017; [dostęp online: http://docplayer.pl/46765739-Biala-ksiega-zarzadzania.html]

Pamiętaj, że konkurujesz o odbiorcę na rynku najczęściej przepełnionym substytutami oferowanych przez Ciebie usług. Wykazując wysokie zorientowanie na klienta, musisz skupić się na wielu aspektach współpracy z nim. A klient obecny na dzisiejszym rynku to nabywca wymagający i wyrafinowany, obyty z takimi pojęciami jak kalkulacja czy analiza korzyści, szanujący swój czas i pieniądze. Wzrost znaczenia logistycznej obsługi klienta związany z faktem, że jest on coraz bardziej uwrażliwiony na poziom oferowanej mu obsługi.

Troszcząc się o zadowolenie klienta, musisz zapanować nad terminem pożądanej przez niego dostawy (np. w przypadku przesyłek na ten sam dzień), wyborem zdefiniowanego przez niego   sposobu dostawy  (do domu, miejsca pracy, paczkomatu), a nawet rodzaju opakowania. Jednocześnie udźwignięcie całego tego administracyjnego ciężaru formalności dokumentów przewozowych jest szczególnym wyzwaniem z uwagi na coraz częstszą konieczność współpracy z kilkoma przewoźnikami, co jest podyktowane konkurencyjnością ich cen i zróżnicowanymi możliwościami oferowanych usług – trudno bowiem znaleźć jednego wymarzonego kontrahenta ze świetną stawką, w dodatku wychodzącego naprzeciw wszystkim Twoim oczekiwaniom. Brzmi znajomo? Jeśli tak, to znaczy, że jako przedsiębiorca doskonale rozumiesz specyfikę dzisiejszego rynku.

Rozwiązania pomagające lepiej zaplanować transport

Kompleksowe zarządzanie logistyczne to potencjał oszczędności wart dostrzeżenia i wykorzystania. Jednak jest to funkcja, która może zostać zlecona kontrahentowi zewnętrznemu, dzięki czemu możesz skoncentrować się na rozwoju kluczowych kompetencji, z których wynika Twoja przewaga konkurencyjna. Tego rodzaju strategiczne korzyści ze współpracy partnerskiej są dostrzegane choćby przez wielkie zagraniczne korporacje, w których likwiduje się działy logistyczne na rzecz wsparcia przez zewnętrznego operatora logistycznego. Na polskim rynku jakość i dostępność tych usług jest obecnie bardzo wysoka.

Dzięki współpracy z operatorem logistycznym otrzymujesz dostęp do korzystnie wynegocjowanej oferty wszystkich liczących się krajowych przewoźników. Coraz bardziej powszechny staje się także prosty system wyceny online i zamówienia. Jest to szczególnie ważne dla rozpoczynających przygodę w e-commerce, którym może być trudno odnaleźć się w gąszczu ofert przewoźników. Mogą oni w ten sposób przetestować usługi poszczególnych firm kurierskich (UPS, GLS, FedEx, DHL, InPost, DPD i in.) i łatwiej oferować atrakcyjną na rynku cenę przesyłki, konkurując z liderami swojej branży.

Jak przekonać się do operatora logistycznego? Kogo i w jaki sposób wybrać?

Prowadząc własny biznes, ważne jest dla Ciebie, by wszystko było dopięte i chciałbyś mieć wszystko pod kontrolą. Zapewne uważasz też, że współpraca z partnerem pośredniczącym to strata pieniędzy i energii. Zauważ jednak, że Twoi klienci cechują się coraz większą wrażliwością na poziom oferowanej im obsługi. To powoduje wzrost znaczenia jakości logistycznej obsługi. Czy jesteś w stanie sam czuwać w swojej firmie nad wszystkim? Pamiętaj, ze klient niezadowolony nie wraca, a zdobycie nowego jest trudniejsze od utrzymania stałego. Firma, która ma szansę utrzymać się na rynku i z sukcesem zdobywać nowych klientów to taka, która stale wzbogaca pakiet świadczonych usług dodatkowych oraz wdraża najnowsze rozwiązania, by zapewnić najwyższą jakość usług na wszystkich poziomach. Zrozumienie wartości korzystania z różnorodnych systemów wspomagających zarządzanie oferowanych przez zewnętrznych kontrahentów pozwoli Ci skupić się na rozwijaniu strategii swojej firmy w innych obszarach. Warto przełamać nieufność i odważyć się oddać część swoich obowiązków w ręce specjalistów.

Co na to sami operatorzy?

Przedsiębiorcy często samodzielnie próbują realizować zadania logistyczne. Tymczasem warto rozważyć przekazanie ich w ręce operatorów logistycznych. Kompleksowość naszych usług zwalnia z obowiązku pozyskiwania wielu różnorodnych usługodawców kurierskich, prowadzenia trudnych negocjacji oraz przeprowadzania rozliczeń. Cechuje nas indywidualne podejście w obsłudze klienta. Właściwie wchodzimy w skórę naszego partnera i w ten sposób łatwiej jest udzielić rekomendacji optymalizujących jego koszty zrównoważone w trosce o bezpieczeństwo jego przesyłek. Tak naprawdę granice możliwości naszej firmy wyznaczają życzenia i potrzeby klientów.

Wierzymy w rozwój naszych kontrahentów i jednocześnie podziwiamy ich ambicję czuwania nad wszystkimi procesami. Sami mamy za sobą podobną drogę w budowaniu naszego 10-letniego doświadczenia i pozycji w branży logistycznej. Wsparci tym doświadczeniem wiemy, jak ważna dla przedsiębiorców jest oszczędność czasu, pieniędzy i nerwów i to chcemy oferować naszym partnerom. Profesjonalizm GlobKurier.pl to mniej skomplikowane zarządzanie logistyką w przedsiębiorstwie. Jednocześnie struktura organizacyjna naszej firmy pozwala na szybkie podejmowanie decyzji i dużą elastyczność w dostosowywaniu się do potrzeb klienta i zaangażowaniu w jego sprawy

– Łukasz Winiarski, Specjalista ds. działalności międzynarodowej w GlobKurier.pl

Dlaczego operator logistyczny?

Nawet gdy wysyłasz kilkadziesiąt miesięcznie, możesz mieć serwis, którego możliwości to wysyłka paru tysięcy miesięcznie kraju lub w obrębie państw Unii Europejskiej. Operator logistyczny wykona to za Ciebie taniej i lepiej, bo w oparciu o swoje zaplecze kompetencyjne i wypracowane stawki. To partnerstwo oparte o obustronne korzyści. Podsumowując: od operatora logistycznego otrzymujesz pomoc nie tylko w zakresie przepływu towaru, ale przede wszystkim – przepływu informacji.

Teraz to on zarządza siecią Twoich zamówień, a w dodatku, przejmie od Ciebie ciężar administracyjny (faktury, dokumenty przewozowe), oferując uczciwą cenę za usługi. Zlecenie wykonania usług firmie zewnętrznej to dla Ciebie z jednej strony rezygnacja z funkcji zarządcy poszczególnymi procesami logistycznymi i ich etapami, a  z drugiej, wcielenie się w rolę jedynie audytora sfinalizowanego, zautomatyzowanego przez operatora procesu. To niezbędny dystans, który pozwoli Ci spojrzeć na kierunki spedycji towarów, a wraz z tą perspektywą i oszczędzonym czasem będziesz mógł zaplanować nowe obszary ekspansji rynkowej i innowacyjne strategie ich zdobycia.

Ważne byś wiedział, w co zainwestować nie tylko swoje pieniądze, ale także Twój talent przedsiębiorcy. Z profesjonalnym zespołem operatora logistycznego możesz to zrobić z większą odwagą – uwzględniając odległe, zagraniczne destynacje wysyłki swoich towarów. Nie ograniczaj się. Przełamując swoją nieufność do kontrahenta zewnętrznego, odważniej spojrzysz w przyszłość z nowymi koncepcjami. To może być pierwszy krok na drodze przekroczenia przez Twoje usługi dotychczasowych granic geograficznych.