Logo
Śledź przesyłkę
  • Moje konto i płatności
  • Lista zamówień
  • Integracje i importowanie
  • Faktury
  • Moje zgłoszenia
  • Moje reklamacje
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
      • Ubezpiecz przesyłkę
      • Cross-border
      • Odprawa celna
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
  • PL
Logo
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > E-commerce > Logistyka ecommerce: Jak kurierzy radzą sobie w przedświątecznym okresie? Kto nie otrzyma paczek?
✖
Menu
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
      • Ubezpiecz przesyłkę
      • Cross-border
      • Odprawa celna
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
Wróć
Wróć
22lis 2018

Logistyka ecommerce: Jak kurierzy radzą sobie w przedświątecznym okresie? Kto nie otrzyma paczek?

   Czas czytania 4 min.

Globalne szaleństwo zakupowe już opanowuje cały rynek. Wzrosty odczuwają zarówno sklepy stacjonarne jak i branża e-commerce. Logistyka ecommerce przed wyzwaniem. Jak w szczytowym okresem poradzi sobie branża KEP? Z czym w grudniowym okresie muszą zmagać się kurierzy? Już w listopadzie startują hałaśliwe kampanie reklamowe, promocje, wyprzedaże, opcje darmowej dostawy i ogólna zakupowa euforia. Black Friday rozpoczyna całe szaleństwo, ale tak naprawdę, dla największych graczy e-commerce przygotowania do tego sezonu rozpoczynają się już na kilka miesięcy wcześniej. W istocie jest się do czego przygotowywać. Obciążenie jest duże. Okres świąteczny 2017 przyniósł rekord w e-sprzedaży, kwoty wydane przez konsumentów sięgnęły 108,2 mln dolarów (źródło: badanie Adobe). Taki wzrost cieszy, ale oznacza też nerwową atmosferę wśród przewoźników. Rozpoczyna się walka z czasem i wszyscy zadają sobie pytanie; czy paczka dotrze na święta?

paczki, doreczenia, raport logistyczny

GlobKurier.pl

GlobKurier.pl to pełna oferta usług kurierskich. Współpracujemy z 50 firmami kurierskimi i dostarczamy przesyłki kurierskie do 192 krajów świata.


Spis treści

  • 11 milionów grudniowych paczek – logistyka ecommerce
  • Klient, który wie czego chce
  • Po pierwsze, darmowa dostawa
  • Bez śledzenia ani rusz
  • Kto nie otrzyma paczek?
  • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

11 milionów grudniowych paczek – logistyka ecommerce

Branża pokornie przygotowuje się do zwiększonego ruchu. Firmy kurierskie już od października inwestują w dodatkowe zasoby, zwiększając liczbę kurierów, ale też pracowników zatrudnionych do obsługi sortowni czy magazynów. Bez tego utrzymanie poziomu obsługi nie byłoby możliwe. To powszechna praktyka, w samych Stanach Zjednoczonych w czasie zeszłorocznego okresu przedświątecznego zatrudniono nieco ponad 768 tys. dodatkowych pracowników (źródło: www.statista.com).

Kurierzy DPD Polska każdego dnia dostarczają ok. pół miliona paczek. Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD zaznacza, że w szczycie paczkowym liczba ta znacznie się zwiększa.

Już od połowy października regularnie notujemy zwiększone wolumeny przesyłek, które są wyższe nawet o 50% w stosunku do zwykłego okresu. Grudzień to najgorętszy miesiąc roku. Rekord – blisko 900 tys. paczek, czyli średnio 30 doręczeń na sekundę – zanotowaliśmy 18 grudnia 2017 r., a w całym grudniu firma doręczyła aż 11,3 mln paczek.

Inpost mocno działa z paczkomatami. Jak mówi Rafał Brzoska CEO Grupy Integer SA Do chwili obecnej w tym roku w całej Polsce zainstalowaliśmy ponad tysiąc nowych urządzeń, czyli ich liczba – obecnie ponad 4000 – wzrosła o ponad 25% w porównaniu do roku ubiegłego. Zapewniam jednak, że jeszcze nie powiedzieliśmy ostatniego słowa.

raport logistyczny, logistyka ecommerce, globkurier

Klient, który wie czego chce

Sektor logistyczny każdego roku staje przed ogromnym wyzwaniem. Dziś wymagania klienta kupującego online są bardzo sprecyzowane. The next day delivery stało się normą. Choć w okresie przedświątecznym granica tolerancji wśród konsumentów delikatnie się przesuwa, niedostarczony na czas prezent wywołuję falę frustracji. Co obserwujemy na profilach społecznościowych firm kurierskich. Złośliwym komentarzom nie ma końca i trudno się dziwić, bo święta bez prezentów, to nie święta.

Po pierwsze, darmowa dostawa

Opcjom dostawy klienci przyglądają się bardzo bacznie. Ta kwestia w wielu wypadkach okazuje się czynnikiem przesądzającym o finalizacji zakupu. Firma Deloittle przebadała ankietowanych pytając o najbardziej atrakcyjne oferty. Znaczna część odpowiedzi skupiała się właśnie na warunkach dostawy. 72% ankietowanych deklarowało, że najbardziej kusząca jest opcja darmowej dostawy. 44% wskazało na łatwy proceder zwrotów, a 30% wykazało zainteresowanie zniżką na szybszą formę dostawy.

Bez śledzenia ani rusz

Dostawa za darmo zadowoli klienta, ale to monitoring przesyłek jest jedną z najbardziej pożądanych usług w sektorze KEP. 63% klientów oczekuje na e-mail z potwierdzeniem na każdym etapie dostawy (źródło: Raport Ofcom The Communications Market 2018). Na wprowadzeniu takiej funkcjonalności zyskują obie strony nadawca, jak i odbiorca przesyłki. Konsument mogący sprawdzić aktualną lokalizacje swojej paczki czuje się doinformowany i uspokojony. To z kolei ogranicza jego potrzebę kontaktu z działem obsługi, przez co pracownicy odpowiadający na zapytanie nie odczuwają tak dużego obciążenia.

Delivery automation ma ułatwiać pracę właśnie tym, którzy spróbują budować swoją silną pozycję w e-commerce. Sprzedawcy sięgają po usługi brokera i korzystają z integracji systemów głównie po to, by minimalizować koszty, ale także oszczędzać inne zasoby np. czas i energię pracowników. Praca wykonywana manualnie tj. wypełnianie listów przewozowych na pewnym etapie musi zostać zautomatyzowana. Zyskujemy nie tylko czas. Mechanizm kontrolowania poprawności kodu pocztowego pozwolą uniknąć błędów przy adresowaniu przesyłek. Warto ułatwić sobie codzienną obsługę procesu zamówień, szczególnie przy dużym volumenie, w gorącym okresie wyprzedażowym. Mateusz Pycia,CEO GlobKurier.pl

Kto nie otrzyma paczek?

Warto zaznaczyć, że odpowiedzialność za terminowe dostarczenie paczki leży też po naszej – konsumenckiej stronie. Największym błędem jest zostawianie zamówienia na ostatnią chwilę. Aby sklep był w stanie skompletować zamówienie, a kurier dostarczyć paczkę przed Wigilią, dwutygodniowe wyprzedzenie jest akceptowalnym terminem. Szczególnie ważna jest prawidłowość danych adresowych. Błędnie wypełniony formularz powoduje najwięcej nerwowych sytuacji. Nieuważnie adresując paczkę spowodujemy jej opóźnienie, o które trudno winić firmę kurierską. Oczywiście duża odpowiedzialność spoczywa też na właścicielach platform, którzy powinni starannie zapakować i oznaczyć przesyłki. Forma dostawy wpływa na ogólną ocenę sklepu! Łatwo się domyślić, że zawiedziony konsument, który nie otrzyma zamówionego prezentu przed świętami z pewnością wystawi negatywną opinię w sieci. Dlatego na terminowej dostawie powinno zależeć wszystkim.

raport logistyczny, logistyka ecommerce, globkurier


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

Newsletter Signup

Poprzedni wpis << Przedsiębiorco, zyskaj zadowolenie swoich klientów bez obaw o czas i koszt dostawy
Następny wpis E-handel zagraniczny pułapki i zagrożenia. Na co zwrócić uwagę i dlaczego. >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

DPD Pickup — jak działa?

DPD Pickup — jak działa?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube
X twitter