• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > E-commerce > Logistyka ecommerce: Jak kurierzy radzą sobie w przedświątecznym okresie? Kto nie otrzyma paczek?
  • Logowanie Załóż darmowe konto
  • 22lis 2018

    Logistyka ecommerce: Jak kurierzy radzą sobie w przedświątecznym okresie? Kto nie otrzyma paczek?

    Globalne szaleństwo zakupowe już opanowuje cały rynek. Wzrosty odczuwają zarówno sklepy stacjonarne jak i branża e-commerce. Logistyka ecommerce przed wyzwaniem. Jak w szczytowym okresem poradzi sobie branża KEP? Z czym w grudniowym okresie muszą zmagać się kurierzy? Już w listopadzie startują hałaśliwe kampanie reklamowe, promocje, wyprzedaże, opcje darmowej dostawy i ogólna zakupowa euforia. Black Friday rozpoczyna całe szaleństwo, ale tak naprawdę, dla największych graczy e-commerce przygotowania do tego sezonu rozpoczynają się już na kilka miesięcy wcześniej. W istocie jest się do czego przygotowywać. Obciążenie jest duże. Okres świąteczny 2017 przyniósł rekord w e-sprzedaży, kwoty wydane przez konsumentów sięgnęły 108,2 mln dolarów (źródło: badanie Adobe). Taki wzrost cieszy, ale oznacza też nerwową atmosferę wśród przewoźników. Rozpoczyna się walka z czasem i wszyscy zadają sobie pytanie; czy paczka dotrze na święta?

    paczki, doreczenia, raport logistyczny

    GlobKurier.pl

    GlobKurier.pl to pełna oferta usług kurierskich. Współpracujemy z 50 firmami kurierskimi i dostarczamy przesyłki kurierskie do 192 krajów świata.


    Spis treści

    • 11 milionów grudniowych paczek – logistyka ecommerce
    • Klient, który wie czego chce
    • Po pierwsze, darmowa dostawa
    • Bez śledzenia ani rusz
    • Kto nie otrzyma paczek?
    • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

    11 milionów grudniowych paczek – logistyka ecommerce

    Branża pokornie przygotowuje się do zwiększonego ruchu. Firmy kurierskie już od października inwestują w dodatkowe zasoby, zwiększając liczbę kurierów, ale też pracowników zatrudnionych do obsługi sortowni czy magazynów. Bez tego utrzymanie poziomu obsługi nie byłoby możliwe. To powszechna praktyka, w samych Stanach Zjednoczonych w czasie zeszłorocznego okresu przedświątecznego zatrudniono nieco ponad 768 tys. dodatkowych pracowników (źródło: www.statista.com).

    Kurierzy DPD Polska każdego dnia dostarczają ok. pół miliona paczek. Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD zaznacza, że w szczycie paczkowym liczba ta znacznie się zwiększa.

    Już od połowy października regularnie notujemy zwiększone wolumeny przesyłek, które są wyższe nawet o 50% w stosunku do zwykłego okresu. Grudzień to najgorętszy miesiąc roku. Rekord – blisko 900 tys. paczek, czyli średnio 30 doręczeń na sekundę – zanotowaliśmy 18 grudnia 2017 r., a w całym grudniu firma doręczyła aż 11,3 mln paczek.

    Inpost mocno działa z paczkomatami. Jak mówi Rafał Brzoska CEO Grupy Integer SA Do chwili obecnej w tym roku w całej Polsce zainstalowaliśmy ponad tysiąc nowych urządzeń, czyli ich liczba – obecnie ponad 4000 – wzrosła o ponad 25% w porównaniu do roku ubiegłego. Zapewniam jednak, że jeszcze nie powiedzieliśmy ostatniego słowa.

    raport logistyczny, logistyka ecommerce, globkurier

    Klient, który wie czego chce

    Sektor logistyczny każdego roku staje przed ogromnym wyzwaniem. Dziś wymagania klienta kupującego online są bardzo sprecyzowane. The next day delivery stało się normą. Choć w okresie przedświątecznym granica tolerancji wśród konsumentów delikatnie się przesuwa, niedostarczony na czas prezent wywołuję falę frustracji. Co obserwujemy na profilach społecznościowych firm kurierskich. Złośliwym komentarzom nie ma końca i trudno się dziwić, bo święta bez prezentów, to nie święta.

    Po pierwsze, darmowa dostawa

    Opcjom dostawy klienci przyglądają się bardzo bacznie. Ta kwestia w wielu wypadkach okazuje się czynnikiem przesądzającym o finalizacji zakupu. Firma Deloittle przebadała ankietowanych pytając o najbardziej atrakcyjne oferty. Znaczna część odpowiedzi skupiała się właśnie na warunkach dostawy. 72% ankietowanych deklarowało, że najbardziej kusząca jest opcja darmowej dostawy. 44% wskazało na łatwy proceder zwrotów, a 30% wykazało zainteresowanie zniżką na szybszą formę dostawy.

    Bez śledzenia ani rusz

    Dostawa za darmo zadowoli klienta, ale to monitoring przesyłek jest jedną z najbardziej pożądanych usług w sektorze KEP. 63% klientów oczekuje na e-mail z potwierdzeniem na każdym etapie dostawy (źródło: Raport Ofcom The Communications Market 2018). Na wprowadzeniu takiej funkcjonalności zyskują obie strony nadawca, jak i odbiorca przesyłki. Konsument mogący sprawdzić aktualną lokalizacje swojej paczki czuje się doinformowany i uspokojony. To z kolei ogranicza jego potrzebę kontaktu z działem obsługi, przez co pracownicy odpowiadający na zapytanie nie odczuwają tak dużego obciążenia.

    Delivery automation ma ułatwiać pracę właśnie tym, którzy spróbują budować swoją silną pozycję w e-commerce. Sprzedawcy sięgają po usługi brokera i korzystają z integracji systemów głównie po to, by minimalizować koszty, ale także oszczędzać inne zasoby np. czas i energię pracowników. Praca wykonywana manualnie tj. wypełnianie listów przewozowych na pewnym etapie musi zostać zautomatyzowana. Zyskujemy nie tylko czas. Mechanizm kontrolowania poprawności kodu pocztowego pozwolą uniknąć błędów przy adresowaniu przesyłek. Warto ułatwić sobie codzienną obsługę procesu zamówień, szczególnie przy dużym volumenie, w gorącym okresie wyprzedażowym. Mateusz Pycia,CEO GlobKurier.pl

    Kto nie otrzyma paczek?

    Warto zaznaczyć, że odpowiedzialność za terminowe dostarczenie paczki leży też po naszej – konsumenckiej stronie. Największym błędem jest zostawianie zamówienia na ostatnią chwilę. Aby sklep był w stanie skompletować zamówienie, a kurier dostarczyć paczkę przed Wigilią, dwutygodniowe wyprzedzenie jest akceptowalnym terminem. Szczególnie ważna jest prawidłowość danych adresowych. Błędnie wypełniony formularz powoduje najwięcej nerwowych sytuacji. Nieuważnie adresując paczkę spowodujemy jej opóźnienie, o które trudno winić firmę kurierską. Oczywiście duża odpowiedzialność spoczywa też na właścicielach platform, którzy powinni starannie zapakować i oznaczyć przesyłki. Forma dostawy wpływa na ogólną ocenę sklepu! Łatwo się domyślić, że zawiedziony konsument, który nie otrzyma zamówionego prezentu przed świętami z pewnością wystawi negatywną opinię w sieci. Dlatego na terminowej dostawie powinno zależeć wszystkim.

    raport logistyczny, logistyka ecommerce, globkurier

     


    Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

    Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl


    Poprzedni wpis << Przedsiębiorco, zyskaj zadowolenie swoich klientów bez obaw o czas i koszt dostawy
    Następny wpis E-handel zagraniczny pułapki i zagrożenia. Na co zwrócić uwagę i dlaczego. >>
    Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
    0 0 votes
    Oceń artykuł
    Subscribe
    Powiadom o
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments

    Szukaj artykułu

    Zwroty

    Najpopularniejsze tematy

    GlobKurier w top 1000 najszybciej rosnących firm w Europie wg Financial Times!

    Wszystko, co musisz wiedzieć o kontenerach składanych

    Czym jest waga wolumetryczna

    GlobKurier.pl z nową siedzibą w centrum Katowic

    Jak wysłać przesyłkę poza Unię Europejską

    Transport morski – czym jest ETA i ETD

    Czym jest kompletacja w logistyce

    Handel międzynarodowy i jego możliwości

    Opinie
    Facebook
    Linkedin
    Instagram
    YouTube

    Zapisz się na newsletter

    Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
    Newsletter
    Newsletter
    Dziękujemy!

    Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
    x
    • .
      • O Firmie
        • Kim jesteśmy?
        • Blog
        • Aktualności
        • E-commerce porady
        • Jak zapakować i wysłać
        • Współpraca biznesowa
        • GlobkurierTV
        • Kariera
        • Kontakt
      • Przesyłki zagraniczne
        • Przesyłki do Anglii
        • Przesyłki do Australi
        • Przesyłki do Chin
        • Przesyłki do Kanady
        • Przesyłki do Francji
        • Przesyłki do Niemiec
        • Przesyłki do Norwegii
        • Przesyłki do USA
        • Przesyłki do Rumunii
      • Usługi Kurierskie
        • Przesyłki kopertowe
        • Przesyłki priorytetowe
        • Przesyłki lotnicze
        • Przesyłki drogowe
        • Przesyłki paletowe
        • Przesyłki krajowe
        • Przesyłki międzynarodowe
        • Spedycja
      • Strefa informacji
        • Pomoc / FAQ
        • Reklamacje
        • Program partnerski
        • Sposoby płatności
        • Statusy przewoźników
        • Towary wykluczone
        • Wszyscy przewoźnicy
        • Cennik
        • Ranking kurierów
    GLOBKURIER
    al. Wojciecha Korfantego 138a
    40-156 Katowice
    Icon formularz kontaktowy
    Icon kontakt@globkurier.pl
    Icon +48 22 300 16 21
    © 2007-2023 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
    • Strona główna
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Mapa strony
    logo
    ue-banner
    Aktywnie wspieramy fundacje
    fundacja rozwoju polska akademia
    Otrzymane nagrody
    funfacja rozwoju polska akademia
    Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

    GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
    0
    0
    Would love your thoughts, please comment.x
    ()
    x
    | Odpowiedz