• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Aktualności > Międzynarodowy sklep internetowy
  • Logowanie Załóż darmowe konto
  • 29cze 2021

    Międzynarodowy sklep internetowy

    Pandemia koronawirusa zwiększyła liczbę sklepów internetowych o ponad 20%. Rywalizacja o uwagę potencjalnych nabywców jest zatem duża. Sprzedawcy internetowi przekonują się, że budżety marketingowe to znaczny % kosztów działalności online. Jeśli ruszasz na podbój międzynarodowych rynków, powinieneś przygotować dodatkowe nakłady finansowe. 

    Spis treści

    • Międzynarodowy sklep internetowy – jak się przygotować? 
    • Podstawy zagranicznego handlu 
    • Czy wiesz, że…?
    • Idź tam, gdzie są Twoi klienci 
    • Dostawa paczki za granicę a międzynarodowy sklep internetowy
    • Dropshipping 
    • Podsumowanie 
    • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

    Międzynarodowy sklep internetowy – jak się przygotować? 

    Sprzedając swoje produkty na arenie międzynarodowej, pamiętaj, że zagraniczni klienci mają takie same oczekiwania jak ci krajowi 🙂 Jeśli spróbujesz iść na skróty, ryzykujesz i zapewne pozostaniesz w tyle za konkurencją. Jeśli zapewniasz swoim międzynarodowym kupującym możliwość robienia zakupów online, które są nie do odróżnienia od ich zwyczajowych doświadczeń natywnych — w krótkim czasie zaobserwujesz wzrost przychodów. Jak możesz się domyślać, język nie jest jedyną barierą. Zapewnienie pozytywnych wrażeń zakupowych zagranicznym klientom zaczyna się od dostosowania języka i tłumaczenia, ale to dopiero początek…

    Podstawy zagranicznego handlu 

    Aby stać się atrakcyjnym dla zagranicznych klientów, zacznij od podstaw. Co będzie potrzebne?  Po pierwsze, wspomniane tłumaczenia treści ofertowych, ale też wielojęzyczna obsługa i wsparcie klienta. Jeśli oferujesz klientom informacje i usługi w ich ojczystych językach, ułatwiasz korzystanie z platformy i zwiększasz poczucie zaufania. Pamiętaj o różnicach w ofercie. W przypadku niektórych produktów bardzo użyteczne będą także konwersje rozmiaru. Podaj tabele porównawcze rozmiarów, aby klient wiedział, w ramach jakiej specyfikacji wybiera. Dobre oznaczenia i dokładne opisy minimalizują ilość zwrotów, które przy międzynarodowych transakcjach są kosztowne i problematyczne. Jeśli sprzedajesz ubrania, z pewnością wiesz, że rozmiar różni się w zależności od kraju. To, co w Polsce funkcjonuje jako rozmiar 36, w Wielkiej Brytanii sprzedasz jako 8.

    Dowiedz się więcej: Zwrot towarów do sklepu online — co powinien wiedzieć sprzedawca? 

    Trzecim ważnym czynnikiem jest wymiana walut. Prezentuj ceny w różnych walutach (nawet jeśli nie możesz zaakceptować płatności we wszystkich), tak aby Twoi klienci mieli adekwatne wyobrażenie o cenie bez konieczności samodzielnego przeliczania. Jeśli już mówimy o cenach… bardzo ważne są sprawne metodach płatności. Metoda płatności dla transgranicznego handlu elektronicznego obejmuje portfele elektroniczne (e-wallet), karty kredytowe/debetowe i bankowość internetową. Jeśli klienci zagraniczni odwiedzą Twoją witrynę i zobaczą nierozpoznawalne metody płatności, mogą obawiać się o bezpieczeństwo i porzucić koszyk. 

    25,5% handlu elektronicznego w Europie ma charakter transgraniczny *ecommercenews.eu

    Uwzględnij obyczajowe preferencje potencjalnych klientów zagranicznych. Dbałość o detale pozwoli Ci zwiększyć wiarygodność sklepu i poprawić wrażenia z zakupów. Różnice w reklamie i marketingu mogą być bardzo subtelne, a jednocześnie realnie rzutować na wyniki sprzedaży. Skuteczna reklama w różnych krajach może odbywać się za pośrednictwem kanałów, do których jako polski sprzedawca nie jesteś przyzwyczajony. Podniosłeś wyniki dzięki reklamom na Facebooku i Instagramie? Płatne media społecznościowe mogą nie być tak skuteczne w innych krajach, w których na przykład tradycyjna reklama telewizyjna działa lepiej. Tutaj potrzebny jest dogłębny research. Być może będziesz musiał rozszerzyć swoje spojrzenie i wyjść poza Google czy Amazon. Miej oko na swoich konkurentów — czy któryś z nich sprzedaje się na arenie międzynarodowej? Sprawdź, jak reklamują się w różnych krajach.

    Czy wiesz, że…?

    W Chinach obowiązuje restrykcyjne prawo reklamowe. Treść reklamy musi być kompatybilna z cechami promowanego produktu. Reklamy przedstawiające towar w sposób przekłamany, takie, które zawierają nieprawidłowe informacje w odniesieniu do funkcji, pochodzenia, użytkowania, jakości, składników lub ceny są uważane za wprowadzające w błąd, a reklamodawca podlega surowym karom, które definiuje Ustawa Chińskiej Republiki Ludowej prawo reklamy z 1994 r. wraz z poprawkami z 2015 roku.  źródło: firma.rp.pl   

    Idź tam, gdzie są Twoi klienci 

    Być może dobrym pomysłem będzie rozszerzenie zasięgu sprzedaży poza sklep internetowy?

    Jeśli jest jedna zasada, której należy przestrzegać w sprzedaży detalicznej: idź tam, gdzie kupujący! Dystrybucja produktów na eBay i Amazon to sprytne posunięcie, ale musisz mieć strategię sprzedaży, zanim wskoczysz w obie platformy. Działalność na popularnych serwisach aukcyjny może prowadzić do zwiększonej rozpoznawalności marki i  samego produktu. Może to być też dodatkowy kanał do wyprowadzania sezonowych wyprzedaży “wietrzenia magazynów”. Pamiętaj o skalkulowanej cenie i unikalnym opisie produktu na każdym z kanałów. W miarę możliwości umieszczać linki do Twojej witryny. Zapewnienie kupującym bezproblemowego skojarzenia między Twoimi sklepem internetowymi, a ofertą na eBay zachęci do śledzenia oferty, asortymentu  i kupowania w wygodny sposób. 

    Jak zoptymalizować proces wysyłki na platformie handlowej eBay? 
    Integracja sprzedaży na eBay

    Dostawa paczki za granicę a międzynarodowy sklep internetowy

    Dostarczenie towaru do klientów za granicą może wydawać się skomplikowane i kosztowne. Jest to coś, co wymaga wcześniejszego rozeznania — która opcja wysyłki zadziała w Twojej firmie? Jakie są związane z tym koszty? Jak wybrać kuriera? Sprawdź  cennik przesyłek międzynarodowych  

    W świecie, w którym ASOS i Amazon mogą dostarczać zamówienia tego samego dnia, kwestie wysyłki stają się kluczowe w obsłudze e-konsumenta. Klienci oczekują szybkiej i terminowej dostawy. Nawet jeśli nie korzystasz z przyspieszonej wysyłki, podaj szacowany czas dostawy, jasne informacje są najprostszą drogą do zadowolenia klientów. Nie zapominaj o opcji śledzenia paczki. Perspektywa opóźnień lub zniszczenia paczek w transporcie może być źródłem niepokoju dla potencjalnego klienta.  Ryzyko wydaje się jeszcze bardziej zniechęcające, gdy paczki muszą podróżować przez granice. Co ciekawe, jeśli dostawa się opóźnia, największym źródłem niepokoju może nie być samo opóźnienie, ale niepewność, czy paczka w ogóle dotrze i co się z nią dzieje. Tym samym ważniejsze jest dostarczenie dokładnych informacji niż skupienie się na czasie tranzytu.

    Dropshipping 

    Sprzedaż międzynarodowa nie oznacza, że ​​musisz wysyłać produkty tylko ze swojego kraju. Coraz popularniejszy okazuje się model dropshipingu. Marki sprzedające na arenie międzynarodowej mogą przechowywać zapasy bliżej swoich klientów.  Jak to wygląda? 

    Koszty wysyłki międzynarodowej będą zależeć od kraju docelowego. Będziesz musiał uwzględnić dodatkowe koszty wysyłki, takie jak dostarczenie zapasów od producenta do lokalizacji centrum realizacji drogą lotniczą lub frachtową. Wysyłanie zapasów do wielu lokalizacji przed wysłaniem ich do użytkownika końcowego może wydawać się droższe, ale na dłuższą metę przechowywanie zapasów bliżej klientów pozwoli zaoszczędzić pieniądze.

    Przeczytaj więcej  Sklep internetowy w modelu dropshipping 

    Podsumowanie 

    Istnieją prawdopodobnie dziesiątki tysięcy międzynarodowych kupujących, których możesz zmienić w lojalnych odbiorców. Musisz jednak pomóc znaleźć Twój sklep internetowy i mieć okazję do zaprezentowania oferty. Koszt pozyskania klienta online jest wysoki, dlatego skup się także na tym, aby podnieść poziom konwersji, czyli ułatwić zakupy osobom, które trafią na Twoją witrynę. Wiesz już jak utrudnić zakupy międzynarodowym klientom? Jeśli Twoje ceny są podane w złotówkach, rozmiary dopasowane do polskich konsumentów, a koszty dostawy ukryte — szansa na zatrzymanie użytkownika jest nikła. Otwierasz sklep międzynarodowy? Nie powielaj tych błędów. Sprawdź, czego jeszcze unikać: 

    Sklep międzynarodowy — porady –  dostawa 

    GlobKurier.pl

    Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


    Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

    Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

    Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie kod_blog1-5-1024x512.png


    Poprzedni wpis << Dokumenty handlowe i legalizacja
    Następny wpis Towary akcyzowe – zakaz wysyłki siecią FedEx >>
    Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
    0 0 votes
    Oceń artykuł
    Subscribe
    Powiadom o
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments

    Szukaj artykułu

    Zwroty

    Najpopularniejsze tematy

    GlobKurier w top 1000 najszybciej rosnących firm w Europie wg Financial Times!

    Wszystko, co musisz wiedzieć o kontenerach składanych

    Czym jest waga wolumetryczna

    GlobKurier.pl z nową siedzibą w centrum Katowic

    Jak wysłać przesyłkę poza Unię Europejską

    Transport morski – czym jest ETA i ETD

    Czym jest kompletacja w logistyce

    Handel międzynarodowy i jego możliwości

    Opinie
    Facebook
    Linkedin
    Instagram
    YouTube

    Zapisz się na newsletter

    Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
    Newsletter
    Newsletter
    Dziękujemy!

    Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
    x
    • .
      • O Firmie
        • Kim jesteśmy?
        • Blog
        • Aktualności
        • E-commerce porady
        • Jak zapakować i wysłać
        • Współpraca biznesowa
        • GlobkurierTV
        • Kariera
        • Kontakt
      • Przesyłki zagraniczne
        • Przesyłki do Anglii
        • Przesyłki do Australi
        • Przesyłki do Chin
        • Przesyłki do Kanady
        • Przesyłki do Francji
        • Przesyłki do Niemiec
        • Przesyłki do Norwegii
        • Przesyłki do USA
        • Przesyłki do Rumunii
      • Usługi Kurierskie
        • Przesyłki kopertowe
        • Przesyłki priorytetowe
        • Przesyłki lotnicze
        • Przesyłki drogowe
        • Przesyłki paletowe
        • Przesyłki krajowe
        • Przesyłki międzynarodowe
        • Spedycja
      • Strefa informacji
        • Pomoc / FAQ
        • Reklamacje
        • Program partnerski
        • Sposoby płatności
        • Statusy przewoźników
        • Towary wykluczone
        • Wszyscy przewoźnicy
        • Cennik
        • Ranking kurierów
    GLOBKURIER
    al. Wojciecha Korfantego 138a
    40-156 Katowice
    Icon formularz kontaktowy
    Icon kontakt@globkurier.pl
    Icon +48 22 300 16 21
    © 2007-2023 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
    • Strona główna
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Mapa strony
    logo
    ue-banner
    Aktywnie wspieramy fundacje
    fundacja rozwoju polska akademia
    Otrzymane nagrody
    funfacja rozwoju polska akademia
    Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

    GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
    0
    0
    Would love your thoughts, please comment.x
    ()
    x
    | Odpowiedz