• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Aktualności > Jakich towarów nie zwrócisz do sklepu?
  • Logowanie Załóż darmowe konto
  • 07sty 2022

    Jakich towarów nie zwrócisz do sklepu?

    Chcesz zwrócić prezenty lub inne zakupione towary? Bez względu na to, czy zakup dokonany był online, czy stacjonarnie prawo gwarantuje taką możliwość. Obecnie wewnętrzna polityka w wielu sklepach jest często prokonsumencka, ale to nie oznacza, że zwrócić można wszystko. Przed ryzykownym zakupem warto poświęcić trochę więcej czasu na wcześniejsze zapoznanie się z zasadami zwrotów sprzedawcy. Co najistotniejszego wiedzieć o zwrotach, aby nie tracić czasu i nerwów? Jakich towarów nie zwrócisz do sklepu? Czytaj dalej! 

    Jakich towarów nie zwrócisz do sklepu?

    Spis treści

    • Towary, które nie mogą być zwracane 
    • Krótki termin spożycia i aspekty higieniczne 
    • Jakich towarów nie zwrócisz do sklepu?-zamówienie indywidualne 
    • Zakup prezentu z możliwością zwrotu 
    • Zwrot niewadliwego towaru 
    • Zwrot towaru bez paragonu 
    • Przezorny zawsze ubezpieczony 
    • Internetowe śledztwo 
    • Oszustwo na 11 miliardów dolarów 

    Towary, które nie mogą być zwracane 

    Warto pamiętać o kilku prostych, obowiązujących regułach. Zwrotom nie podlegają treści cyfrowe, pliki pobrane ze strony czy produkty zapisane na nośnikach płytach CD, czy DVD. Nagrania audiowizualne, nagrania dźwiękowe, programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanych opakowaniach mogą być zwrócone tylko w przypadku, gdy opakowanie nie jest naruszone. Wraz z rozpakowaniem folii, oryginalnie zapakowany produkt traci prawo do zwrotu. Podobnie w przypadku prasy, zakupionych materiałów również nie można zwrócić. Wyjątkiem jest prenumerata, gdy klient związany jest z wydawcą umową, przysługuje mu prawo do zwrotu. 

    Krótki termin spożycia i aspekty higieniczne 

    Zwrócone nie mogą zostać także rzeczy, które szybko się psują. Chodzi tu np. o owoce, warzywa, pieczywo czy mięso. W przypadku krótkich terminów do spożycia towary nie podlegają prawu zwrotu. Niektóre towary nie mogą być zwracane ze względów higienicznych. Kosmetyki po otwarciu czy np. soczewki kontaktowe nie mogą być ponownie użyte przez nikogo innego, dlatego nie należy ich zwracać. Niektóre ze sklepów stacjonarnych już w trakcie zakupu informują klienta, że bielizna także nie podlega zwrotom. 

    Jakich towarów nie zwrócisz do sklepu?-zamówienie indywidualne 

    Osobną kategorią produktów niepodlegających zwrotom są produkty realizowane na specjalne zamówienie. Jeśli zgłosiłeś chęć zakupu produktu z grawerem, foto książkę z Twoimi autorskimi zdjęciami, kubka z logo, czy kanapkę w niestandardowym wymiarze — żaden z tych produktów nie będzie podlegał prawu do zwrotu. Indywidualne zamówienie oznacza, że sklep zobowiązuje się do uruchomienia procesu produkcyjnego wedle wskazań klienta. Taki towar nie trafia do regularnej sprzedaży detalicznej, przez co nie może zostać zwrócony. 

    Zakup prezentu z możliwością zwrotu 

    Jeśli kupujesz przedmiot jako prezent, poproś sprzedawcę o paragon podarunkowy i pamiętaj o przekazaniu go osobie obdarowywanej wraz z prezentem. Podczas wręczania prezentów należy dołączyć wszystkie oryginalne metki i materiały opakowaniowe. Niektóre sklepy przyjmują zwroty tylko wtedy, gdy przedmiot ma całe oryginalne opakowanie, więc uwzględnij ten fakt w trakcie pakowania. 

    Zwrot niewadliwego towaru 

    Zasady zwrotów różnią się znacznie w zależności od sklepu. Niektóre pozwalają konsumentom na zwrot produktów do jednego roku od zakupu, podczas gdy inne pozwalają tylko na 14 dni. Prawie wszyscy sprzedawcy detaliczni nakładają limit czasowy na zwrot, więc jeśli wiesz, że zamierzasz zwrócić produkt, nie zwlekaj. W przypadkach zakupy stacjonarnej zmiana zdania co do zakupu nie jest automatycznym powodem do zwrotu należności.

    To bardzo ważne, musisz wiedzieć, że jeśli zrealizowałeś zakupy w sklepie stacjonarnym, sprzedawca ma prawo odmówić przyjęcia niewadliwego towaru. W części sklepów stacjonarnych zwroty w ogóle nie są dozwolone. Jeśli sprzedawca ma politykę zakazu zwrotu, prawo nie wymaga, aby sklep przyjmował zwroty przedmiotów, chyba że przedmioty nie są zgodne z reprezentacją lub są wadliwe. Wiele firm dostosowuje się do obecnych trendów i pozwala jednak konsumentom na zwrot towaru. Warto dopytać o to sprzedawcę, jeśli ten zaznaczy, że nie obsługuje zwrotów, nie możesz zwrócić towaru. Inne zasady obowiązują w sprzedaży na odległość. Jeśli zamówiłeś towar online, możesz zwrócić go w trakcie 14 dni bez podawania przyczyny. 

    Zwrot towaru bez paragonu 

    Zwracasz towar stacjonarnie? Wiele sklepów wymaga paragonu, nawet jeśli artykuł jest marką sklepu. Sklepy, które przyjmują zwrócone towary bez paragonu, mogą zwrócić tylko kwotę, za jaką przedmiot został sprzedany po najniższej cenie, lub mogą zaoferować voucher zamiast gotówki. Chcesz zwrócić towar, a nie możesz znaleźć paragonu? Gdy dokonałeś zakupu za pomocą karty, nie jest to problem. Korzystając z Twojej karty kredytowej, sprzedawca może znaleźć oryginalne informacje o paragonie. Dokumentując transakcję potwierdzasz dokonanie zakupu w sklepie i na tej podstawie możesz dokonać zwrotu. 

    Przezorny zawsze ubezpieczony 

    Najprostszym sposobem na uniknięcie nieprzyjemnych zwrotów — niezależnie od tego, gdzie robisz zakupy — jest zapoznanie się z zasadami sprzedawcy dotyczącymi zwrotów przed dokonaniem zakupu. Poszukaj wywieszonej polityki zwrotów wywieszonej przy kasie lub w dziale obsługi klienta, bądź po prostu zapytaj sprzedawcę. Jeśli sprzedawca odmówił zwrotu, poproś o rozmowę z kierownikiem sklepu. Kiedy otrzymałeś towary, które są wadliwe lub niezgodne z reprezentacją, ale sprzedawca nadal odmawia zwrotu towaru lub jeśli odkryjesz, że sprzedawca nie przestrzega swojej polityki zwrotów, masz podstawy prawne do reklamacji. Gdy zapłaciłeś kartą kredytową, możesz skontaktować się z wystawcą karty kredytowej, zakwestionować opłaty i zażądać obciążenia zwrotnego.

    Internetowe śledztwo 

    Gdy kupujesz online, zwróć uwagę na politykę zwrotów i regulamin sklepu. Tam powinny znajdować się wszelkie informacje opisujące proces. Jeżeli informacje nie są zamieszczone na stronie sklepu, należy zachować szczególną ostrożność przy dokonywaniu zakupów. Jeśli zdecydujesz się kontynuować zakupy na danej platformie, powinieneś najpierw skontaktować się ze sprzedawcą i poprosić o informacje zwrotne na piśmie. W obu przypadkach należy wydrukować i zachować informacje dotyczące zwrotu (wraz ze wszystkimi paragonami, listami przewozowymi i inną dokumentacją).

    Oszustwo na 11 miliardów dolarów 

    W debacie o zwrotach warto podkreślić pewne oczywistości. Konsument nie może zwrócić towarów ze śladami użytkowania, zniszczonych czy uszkodzonych. Niektórzy sprzedawcy detaliczni próbują zapobiegać oszustwom związanym ze zwrotem używanych lub skradzionych towarów, wprowadzając surowe zasady dotyczące zwrotów. Według National Retail Federation, z towarów o wartości 219 miliardów dolarów, które konsumenci zwracają rocznie, ponad 11 miliardów to oszustwo. Nic dziwnego, że sprzedawcy, którzy zwracają pieniądze, mogą wymagać okazania od Ciebie dokumentacji zakupu. 

    Zwrot towarów po świętach? Przeczytaj o swoich prawach.


    Uber Connect

    GlobKurier.pl

    Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


    Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

    Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

    black friday przygotowania


    Poprzedni wpis << Od czego zależy cena przesyłki kurierskiej?
    Następny wpis Gdzie sprzedawać książki? >>
    Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
    0 0 votes
    Oceń artykuł
    Subscribe
    Powiadom o
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments

    Szukaj artykułu

    Zwroty

    Najpopularniejsze tematy

    GlobKurier w top 1000 najszybciej rosnących firm w Europie wg Financial Times!

    Wszystko, co musisz wiedzieć o kontenerach składanych

    Czym jest waga wolumetryczna

    GlobKurier.pl z nową siedzibą w centrum Katowic

    Jak wysłać przesyłkę poza Unię Europejską

    Transport morski – czym jest ETA i ETD

    Czym jest kompletacja w logistyce

    Handel międzynarodowy i jego możliwości

    Opinie
    Facebook
    Linkedin
    Instagram
    YouTube

    Zapisz się na newsletter

    Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
    Newsletter
    Newsletter
    Dziękujemy!

    Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
    x
    • .
      • O Firmie
        • Kim jesteśmy?
        • Blog
        • Aktualności
        • E-commerce porady
        • Jak zapakować i wysłać
        • Współpraca biznesowa
        • GlobkurierTV
        • Kariera
        • Kontakt
      • Przesyłki zagraniczne
        • Przesyłki do Anglii
        • Przesyłki do Australi
        • Przesyłki do Chin
        • Przesyłki do Kanady
        • Przesyłki do Francji
        • Przesyłki do Niemiec
        • Przesyłki do Norwegii
        • Przesyłki do USA
        • Przesyłki do Rumunii
      • Usługi Kurierskie
        • Przesyłki kopertowe
        • Przesyłki priorytetowe
        • Przesyłki lotnicze
        • Przesyłki drogowe
        • Przesyłki paletowe
        • Przesyłki krajowe
        • Przesyłki międzynarodowe
        • Spedycja
      • Strefa informacji
        • Pomoc / FAQ
        • Reklamacje
        • Program partnerski
        • Sposoby płatności
        • Statusy przewoźników
        • Towary wykluczone
        • Wszyscy przewoźnicy
        • Cennik
        • Ranking kurierów
    GLOBKURIER
    al. Wojciecha Korfantego 138a
    40-156 Katowice
    Icon formularz kontaktowy
    Icon kontakt@globkurier.pl
    Icon +48 22 300 16 21
    © 2007-2023 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
    • Strona główna
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Mapa strony
    logo
    ue-banner
    Aktywnie wspieramy fundacje
    fundacja rozwoju polska akademia
    Otrzymane nagrody
    funfacja rozwoju polska akademia
    Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

    GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
    0
    0
    Would love your thoughts, please comment.x
    ()
    x
    | Odpowiedz