• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Nowości z firm kurierskich > Nowe przepisy dotyczące transportu towarów niebezpiecznych
  • Logowanie Załóż darmowe konto
  • 24cze 2019

    Nowe przepisy dotyczące transportu towarów niebezpiecznych

    Towary niebezpieczne ADR

    Konwencja ADR jest najważniejszym, międzynarodowym dokumentem regulującym przepisy, dotyczące przewozu chemikaliów. Aktualizacja umowy przypada na okres, co dwa lata, czyli już 1 lipca 2019 r. jej najnowsze zapisy staną się obowiązkowe dla wszystkich podmiotów będących stronami w transporcie produktów chemicznych. Transport towarów niebezpiecznych musi przebiegać zgodnie z rygorystycznymi wymaganiami, dlatego należy odpowiednio zorganizować logistykę tego typu towarów.

    Co dwa lata, w latach nieparzystych nowelizowane są przepisy konwencji ADR, jest to proces wdrażany stopniowo, aby umożliwić firmom, które przewożą chemikalia wprowadzenie odpowiednich zmian na czas.  Znowelizowane przepisy ADR każdorazowo wchodzą w życie od 1 stycznia – wówczas można się do nich stosować nieobowiązkowo, ale po upływie sześciu miesięcy okresu przejściowego jej zapisy muszą być już wdrożone obowiązkowo. Aktualizacja tego dokumentu ma na celu zniwelowanie ryzyka pomyłek i zapewnienie większej ochrony podczas przewożenia towarów niebezpiecznych.

    W tym roku pojawia się znacząca zmiana, która pozwoli zwiększyć kontrolę procesów dostawczych, tzw. ADR-ów. Do nowej umowy ADR 2019 dopisano wśród uczestników przewozu nadawcę, który będzie zobowiązany do wyznaczenia własnego doradcy ds. przewozu towarów niebezpiecznych (tzw. DGSA). Taka osoba będzie odpowiadać za zarządzanie ryzykiem w firmach, które w jakiś sposób zajmują się lub mają związek z obrotem ADR-ów.

    Ewelina Staszewska-Kobiela, kierownik rozwoju biznesu Dachser Chem-Logistics, wyjaśnia przyczyny i cel takiej zmiany: Innymi słowy, przedsiębiorstwa, które nadają ADR-y, ale nie mają z nimi bezpośredniego kontaktu, także będą musiały spełnić ten warunek. To ważna zmiana. Z tego względu wyjątkowo okres przejściowy obowiązuje jednak dłużej, tj. do końca 2022 roku. Oznacza to, że wraz z początkiem roku 2023 każda firma odpowiadająca za transport towarów niebezpiecznych, a także związane z tym pakowanie, załadunek, napełnianie czy rozładunek, powinna wyznaczyć, co najmniej jednego doradcę DGSA. Ma to na celu skuteczniejsze zapobieganie zagrożeniom dla osób, mienia oraz środowiska.

    Kolejna zmiana w dokumentacji dotyczącej ADR-ów dotyczy kwestii związanych tzw. klasyfikacją “UN 3363”, czyli tego, co do tej pory było wyłączone z ADR z uwagi na brak odpowiedniego przepisu szczególnego. Nowy dokument przypisuje temu numerowi przedmioty zawierające towary niebezpieczne w ilościach nieprzekraczających określonych limitów (tzw. LQ). Istotne jest także pojawienie się nowej klasyfikacji mieszanin w klasie 8, która przełoży się na brak konieczności przeprowadzania przez firmy chemiczne czy kosmetyczne prób doświadczalnych tych substancji na zwierzętach.

    Uporządkowano także kwestie związane z oznakowaniem – m.in. wprowadzono opis nalepek ostrzegawczych w formie tabeli, oznaczenie kodów cystern z tzw. “plusikiem” czy nowe nazewnictwo w językach obcych – dla przykładu słowo “risk” z języka angielskiego ma być odtąd zastąpione określeniem “hazard”.

    Źródło: Logistyka.net.pl


    Poprzedni wpis << Technologie zmieniają światowy handel
    Następny wpis InPost Paczkomaty nagrodzony! >>
    Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
    Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
    0 0 votes
    Oceń artykuł
    Subscribe
    Powiadom o
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments

    Szukaj artykułu

    Zwroty

    Najpopularniejsze tematy

    Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

    Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

    Czy kurierzy pracują w sobotę?

    Spóźniona paczka – co zrobić, gdy przesyłka nie dotrze na czas?

    GlobKurier w top 1000 najszybciej rosnących firm w Europie wg Financial Times!

    Czym jest kod CN?

    Czym jest kod celny?

    DPD Pickup — jak działa?

    Opinie
    Facebook
    Linkedin
    Instagram
    YouTube

    Zapisz się na newsletter

    Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
    Newsletter
    Newsletter
    Dziękujemy!

    Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
    x