• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Zwroty > Zwrot towaru zakupionego przez internet oczami sprzedawcy
31paź 2021

Zwrot towaru zakupionego przez internet oczami sprzedawcy

Zwroty towaru zakupionego przez internet są naturalnie wpisane w działalność handlu online. Czasami, mimo najszczerszych starań, opis towaru i zdjęcia produktowe mogą w pełni nie oddać specyfiki danej rzeczy i w konsekwencji nie zadowolić finalnego odbiorcy. Innym przypadkiem jest dostarczenie naruszonej lub zniszczonej przesyłki kurierskiej. Do zwrotu może także dojść bez podania konkretnego powodu. Jeśli prowadzisz swój sklep internetowy, musisz zawsze być gotowy na to, że jedna z wyżej wspomnianych sytuacji może spotkać także i Ciebie! Jak wygląda zwrot towaru zakupionego przez internet? Jak, zgodnie z prawem, przygotować się do tego procederu? Ile dni na zwrot towaru ma kupujący? Jak sprawić, aby nawet niezadowolony klient był w konsekwencji usatysfakcjonowany i do nas wrócił? Sprawdź w artykule!

Spis treści

  • Zwrot towaru zakupionego przez Internet – jakie są zasady z perspektywy klienta?
  • Prawa i obowiązki sprzedawcy przy zwrocie towarów – jak wyglądają?
  • Jak przygotować sklep na zwrot towaru?
  • Zawsze zadowolony klient – jak to zrobić?
  • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Zwrot towaru zakupionego przez Internet – jakie są zasady z perspektywy klienta?

W myśl polskiego prawa, każdy, kto dokonuje zakupów online, ma 14 dni na zwrot towaru zakupionego przez internet. Dokładny czas jest liczony od momentu odebrania paczki z rąk przedstawiciela firmy kurierskiej czy bezpośrednio ze skrytki Paczkomatu. Jeśli chcesz zwrócić daną rzecz – koniecznie poinformuj o tym sklep. Zrobić to możesz mailowo bądź przez formularz, który został dodany do przesyłki kurierskiej, w której otrzymałeś towar. Jeśli sklep nie informuje o szczegółowej polityce zwrotu w żadnym z etapów sprzedaży, klient ma aż 12 miesięcy na odesłanie produktu, a koszty zwrotu pokrywane są z jego własnej kieszeni (bez względu na czas nadania pakunku). Dopiero po czasie dochodzi do odesłania środków. Czy można zwrócić towar bez podania przyczyny? Zgodnie z prawem konsumenta, przy zakupach robionych online (czyli tych na odległość), jest taka możliwość.

Prawa i obowiązki sprzedawcy przy zwrocie towarów – jak wyglądają?

Jako przedstawiciel sklepu internetowego, po zaakceptowaniu zwrotu i poinformowaniu o tym kupującego, masz obowiązek odesłania mu kosztów, jakie poniósł za zakup produktu oraz nadanie, z pomocą firmy kurierskiej, paczki z produktem. Jeśli kupujący wybrał droższą opcję doręczenia, Ty możesz mu odesłać jedynie kwotę za najtańszą usługę przewozową. 

Sklep ma prawo odmówić przyjęcia zwrotu w kilku określonych przypadkach:

  • kiedy kupującym jest firma i dokonuje zakupu produktów w ramach swojej działalności, zgodnie z prawem nie jest ona sensu stricto konsumentem,
  • kiedy klient nabywa u nas produkty żywnościowe, mające z reguły krótki termin ważności,
  • przy zakupie produktów z grawerem, personalizowanych, dedykowanych do konkretnej osoby,
  • przy zakupie gazet lub czasopism,
  • kiedy klient otrzymuje od nas towar zapieczętowany, którego otwarcie jest równoznaczne z korzystaniem z niego; mowa tutaj na przykład o kremach,
  • w przypadku zakupu nośników audio/video i ich odpakowaniu.

To aspekty, o których warto pamiętać, kiedy prowadzisz swój sklep internetowy i chcesz dokonywać zwrotów towarów zgodnie z literą polskiego prawa.

Jak przygotować sklep na zwrot towaru?

Twój sklep powinien być przygotowany do potencjalnych zwrotów. Chociaż każdy właściciel sklepu internetowego nie marzy o tym, aby ten proceder był częsty, musisz dostosować samą stronę sklepu na takie działanie. Już na poziomie karty produktu pozostaw informacje o zasadach potencjalnie odsyłanych w przesyłkach kurierskich towarach. Jak już wiesz, jeśli ta wiadomość nie pojawi się na żadnych etapie procesu sprzedaży, nawet 12 miesięcy później możesz otrzymać, zgodnie z prawem, zwrot. Informuj więc zawsze, ile dni na zwrot towaru ma kupujący. Spraw, aby Twoje działania i wszelkie komunikaty w tym temacie były jasne od samego startu.

Zawsze zadowolony klient – jak to zrobić?

To, że klient zwraca zakupiony towar, absolutnie nie jest oznaką porażki! Po części od Ciebie to zależy, jak dalej będzie wyglądać Wasza wspólna historia! O tym, że musisz już przed zakupem informować klienta o tym, ile dni na zwrot towaru ma kupujący, już wiesz. Ale istotnym jest jak rozegrasz cały proces komunikacji posprzedażowej oraz w trakcie samego zwrotu/reklamacji. Przede wszystkim duże znaczenie ma fakt, w jaki sposób będziesz rozmawiać z klientem, jakiego języka będziesz używać. Bądź wyważony, spokojny (nawet jeśli kupującego odrobinę ponoszą emocje, gdyż jest niezadowolony z zakupu). Używaj racjonalnych argumentów. Zawsze staraj się tak rozwiązać potencjalny problem, aby klient czuł, że został potraktowany z szacunkiem. Dzięki temu jest szansa, że zechce tu wrócić. Warto zaoferować kod rabatowy na zakupy, jeśli kupujący ponownie do Was zawita i zdecyduje się na sfinalizowanie kolejnych zakupów (a wtedy możliwe jest, że zwrot towaru zakupionego przez internet nie będzie konieczny!). Nigdy nie pal mostów, zawsze zostawiaj po sobie miłe wrażenie, nawet jeśli Twój towar nie do końca sprostał oczekiwaniom zamawiających.

Każdy sklep internetowy musi liczyć się z tym, że zwroty produktów będą wpisane w jego działania. Ważne, aby cały proces zakupowy (a w tym polityka zwrotu) były transparentne. Informuj klientów czy można zwrócić towar bez podania przyczyny (tak, zgodnie z prawem konsumenta) oraz ile dni na zwrot towaru ma każdy kupujący. To budzi zaufanie do Twojej marki. Prawa i obowiązki dotyczą zarówno samego sklepu jak i konsumenta. Jednakże przy przestrzeganiu zasad obowiązującego prawa, i dobrych praktykach komunikacyjnych, nawet zwrot towaru w konsekwencji może później przynieść zadowolenie i usatysfakcjonowanie każdej ze stron.


GlobKurier.pl

Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl


Poprzedni wpis << Jak odebrać paczkę z Paczkomatu?
Następny wpis Zwrot do sklepu Renee – jak zwrócić zakupy? >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Paczka do Korei Południowej

Co można wysyłać na paletach kurierskich?

Transport drobnicowy – niezbędne informacje

Bezpieczny transport przesyłek paletowych

Przesyłki kurierem w Europie

Największe wyzwania logistyki kontraktowej i potencjał usługi

Czym jest transport intermodalny?

Wietrzenie magazynów na czym polega i jakie daje szanse sklepom e-commerce

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube

Zapisz się na newsletter

Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
Newsletter
Newsletter
Dziękujemy!

Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
x
  • .
    • O Firmie
      • Kim jesteśmy?
      • Blog
      • Aktualności
      • E-commerce porady
      • Jak zapakować i wysłać
      • Współpraca biznesowa
      • GlobkurierTV
      • Kariera
      • Kontakt
    • Przesyłki zagraniczne
      • Przesyłki do Anglii
      • Przesyłki do Australi
      • Przesyłki do Chin
      • Przesyłki do Kanady
      • Przesyłki do Francji
      • Przesyłki do Niemiec
      • Przesyłki do Norwegii
      • Przesyłki do USA
      • Przesyłki do Rumunii
    • Usługi Kurierskie
      • Przesyłki kopertowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki drogowe
      • Przesyłki paletowe
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
      • Spedycja
    • Strefa informacji
      • Pomoc / FAQ
      • Reklamacje
      • Program partnerski
      • Sposoby płatności
      • Statusy przewoźników
      • Towary wykluczone
      • Wszyscy przewoźnicy
      • Cennik
      • Ranking kurierów
GLOBKURIER
al. Wojciecha Korfantego 138a
40-156 Katowice,
Icon formularz kontaktowy
Icon kontakt@globkurier.pl
Icon +48 22 300 16 21
© 2007-2022 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
  • Strona główna
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Mapa strony
logo
ue-banner
Aktywnie wspieramy fundacje
fundacja rozwoju polska akademia
Otrzymane nagrody
funfacja rozwoju polska akademia
Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
1
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
| Odpowiedz