• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • Black Week
          • UPS
          • DHL
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Aktualności > Wydajny łańcuch dostaw – jak skutecznie zoptymalizować obsługę zamówień
  • Logowanie Załóż darmowe konto
  • 21lis 2022

    Wydajny łańcuch dostaw – jak skutecznie zoptymalizować obsługę zamówień

    Jak właściwie rozumieć pojęcie łańcucha dostaw? To sieć organizacji, osób, działań, informacji i zasobów zaangażowanych w produkcję i sprzedaż usługi lub produktu konsumentom. Łańcuch zaczyna się od przekształcenia naturalnych surowców i komponentów w gotowy produkt lub usługę, a kończy na dostawie tego produktu lub usługi do klienta końcowego. Dobrze zaprojektowana i zoptymalizowana sieć łańcucha dostaw umożliwia firmom maksymalizację zysków, minimalizację kosztów operacyjnych, a ostatecznie stworzenie udanego doświadczenia klienta. Pozwala to na zrównoważenie kosztów dystrybucji, zapasów, produkcji i transportu. Co każdy producent i dystrybutor powinien o nim wiedzieć o wydajności łańcucha dostaw?

    Spis treści

    • Koszty zmienne i stałe
    • Dane, dane i jeszcze raz dane
    • Zarządzanie zapasami
    •  
    • Lepsza technologia to lepsze zarządzanie łańcuchem dostaw
    • Obsługa klienta
    • Partnerskie relacje
    • Outsourcing
    • Wdrażanie zmian w nurcie kaizen

    Koszty zmienne i stałe

    Aby firma mogła zwiększyć rentowność swojego łańcucha dostaw, musi pracować nad zmniejszeniem kosztów i wydatków w całym procesie; czy to w wymiarze kosztów ogólnych, czy kosztów zmiennych. Koszty ogólne lub koszty stałe, które nie zmieniają się w zależności od wielkości produkcji. Dobrymi przykładami kosztów ogólnych byłby wynajem magazynów, pensje menedżerów lub amortyzacja maszyn. Z drugiej strony, koszty zmienne to wszelkie koszty, które zwiększają się lub zmniejszają w zależności od liczby wyprodukowanych towarów: na przykład koszt surowców, koszty dystrybucji i koszty wysyłki.

    Dane, dane i jeszcze raz dane

    Planowanie łańcucha dostaw obejmuje niezliczoną liczbę interesariuszy, w tym dostawców, klientów, dystrybutorów, sprzedawców i działy wewnętrzne. Każde z tych podmiotów generują dane. Na podstawie tych danych można przewidywać trendy i planować optymalizację realizacji zamówień i szukać oszczędności. Dane powinny być ponierane i generowane z każdego komponentu w łańcuchu. Wykorzystanie informacji, takich jak sezonowość wyników sprzedaż w poszczególnych sklepach, może pomóc decydentom w stworzeniu harmonogramu możliwych zmian popytu. W wielkim świecie big data informacje generowane są masowo. Wykorzystywanie mediów społecznościowych do badania popytu to kolejna droga do sprawnego i elastycznego łańcucha dostaw, która nie powinna nikogo dziwić.

    Czy wiesz, że…? Szacuje się, że globalny rynek łańcucha dostaw osiągnie wzrost na poziomie 11,2% w latach 2020-2027. Oznacza to wzrost wartości rynkowej z 15,85 mld USD w 2019 r. do 37,41 mld USD w 2027 r.

    Zarządzanie zapasami

    Powszechnym punktem wyjścia dla procesu optymalizacji jest przyjrzenie się przyczynom tworzenia i utrzymywania zapasów w obecnym systemie. Być może Twoja organizacja uważa, że ​​potrzebuje dużo zapasów, jako zabezpieczenie niespójnego transportu lub niepewnego zapotrzebowania klientów. Analiza danych może doprowadzić Twoją organizację do wypracowania równowagi między częstym zamawianiem małych ilości a rzadkim zamawianiem dużych ilości. Kluczowy jest balans, zbyt częste zamawianie może prowadzić do wyższych kosztów wysyłki, a zamawianie dużych ilości może skutkować wysokimi kosztami magazynowania. Posiadanie systemu zarządzania zapasami pomaga firmie zidentyfikować najlepiej sprzedające się i te wolno sprzedające się przedmioty. Pomaga również zdecydować, gdzie należy przechowywać zapasy, które artykuły wymagają szybkiego dostępu, a co można przechowywać w magazynach w dalszych lokalizacjach. Ogólnie rzecz ujmując, kontrola zapasów dostarcza informacji, które są nieocenione dla osiągania celów biznesowych i ulepszania procesu dostawy. Dzięki odpowiednim danym i narzędziom firmy mogą wykorzystywać dane w czasie rzeczywistym ze wszystkich punktów łańcucha dostaw, co pozwala planować z większą dokładnością i pewnością. Digitalizacja magazynu, wykorzystanie algorytmów AI, aplikacji od automatyzacji procesów, śledzenie lokalizacji w czasie rzeczywistym, to wszystko przyśpiesza procesy magazynowe, jednocześnie zwiększają dokładność. Dzięki technologii pracownicy mogą wykonywać rutynowe operacje szybciej niż kiedykolwiek.

    Czy wiesz, że… 43% pracowników w USA pracuje w branżach łańcucha dostaw, zatrudnionych w wiodących firmach lub ich dostawcach? (źródło: shippingsolutions.com).  

     

    Lepsza technologia to lepsze zarządzanie łańcuchem dostaw

    Nowe technologie, takie jak blockchain, sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe i robotyka, przyciągają ogromne zainteresowanie w branży łańcucha dostaw. Skuteczne wykorzystanie tych technologii już przynosi korzyści pionierom. Wraz ze wzrostem skali łańcucha dostaw w Twojej organizacji i rozszerzaniem się globalnej sieci automatyzacja stanie się koniecznością. Tradycyjne łańcuchy dostaw musiały się szybko zmienić. Ostatnie wydarzenia takie jak pandemia czy wojna na Ukrainie zaburzyły utarte schematy. Paczki stają się opóźnione, przewoźnicy podnieśli ceny, a firmy – dostawcy, hurtownicy czy detaliści – wszyscy odczuwają ciężar na końcu procesu łańcucha dostaw. Aby sprostać nowemu zapotrzebowaniu, firmy musiały dostosować swoją działalność pod kątem większej wydajności, elastyczności i redukcji kosztów. Każdy łańcuch dostaw jest wyjątkowy, a trudności różnią się w zależności od celu podróży i charakterystyki produktu. Istnieją jednak uniwersalne rozwiązania. Wszyscy mogą korzystać z oprogramowania do optymalizacji łańcucha dostaw opartego na danych oraz zorientowanego na klienta podejścia do zarządzania.

    Obsługa klienta

    Poprawa obsługi klienta może nie być najbardziej oczywistą korzyścią z optymalizacji łańcucha dostaw, ale mimo wszystko jest warta zachodu. Zamówienia, które docierają dokładnie i na czas, sprawiają, że klienci są zadowoleni. Każdy zadowolony klient przyczynia się do wzrostu przedsiębiorstwa. Jednak opóźniona dostawa nie jest końcem świata. Odpowiednio zoptymalizowany łańcuch dostaw wyśle ​​powiadomienia, aby ostrzec klientów, gdy spodziewana jest wysyłka, później niż deklarowany czas dostawy. System ten powinien również być w stanie dowiedzieć się, czy klient otrzymuje zamówienia z opóźnieniem i odpowiednio zrekompensować, jeśli zajdzie taka potrzeba. Warto inwestować w rozwiązania, które budują pozytywny customer experience.

    Partnerskie relacje

    Firmy, które cię zaopatrują, mają swoich partnerów, którzy zaopatrują ich. I ci ludzie także mają swoje firmy, które ich zaopatrują i tak dalej, i tak dalej… Ostatecznie wszystkie łańcuchy sprowadzają się do pozyskania surowców, ale optymalizacja łańcucha dostaw przynosi korzyści wszystkim ogniwom w łańcuchu. Firmy odnoszące największe sukcesy często mają doskonałą komunikację z siecią dostawców, dystrybutorów i pracowników. Kiedy biznes stawia na przejrzystość i współpracę w planowaniu łańcucha dostaw, będzie miał szybszy dostęp do dokładnych prognoz, raportów, ofert, statusów i wielu innych planów, które mają kluczowe znaczenie dla łańcucha dostaw. Strategia współpracy jest również skuteczna w zdobywaniu poparcia dostawców i dystrybutorów, umożliwiając firmom np. podbijanie nowych rynków.

    Outsourcing

    Skoncentruj się na swoich mocnych stronach i współpracuj ze sprawdzonymi podmiotami. Posiadanie łańcucha dostaw, który mógłby równie dobrze i skutecznie obsługiwać każdy proces, byłoby marzeniem, ale spójrzmy prawdzie w oczy… Jesteś uzależniony od zewnętrznych podmiotów. Wiele firm błędnie wierzy, że ponieważ ich łańcuch dostaw może obsłużyć wszystko w krótkim okresie, jest to nadal najlepszy i najbardziej efektywny wybór. Nie o to chodzi. Outsourcing niektórych zadań może często przynieść większe długoterminowe korzyści niż zajmowanie się wszystkim we własnym zakresie. Postaw na sprawdzonego partnera logistycznego. Jako GlobKurier obsługujemy ponad 190 państw, wysyłamy ładunki na każdy kontynent, współpracujemy z 50 niezależnymi dostawcami. Sprawdź ofertę dla firm: wysyłka biznesowa

    90% światowych towarów wysyłanych jest drogą morską, co z powodu wzrostu kosztów transportu pogłębia globalną inflację (źródło: shippingsolutions.com).  

    Wdrażanie zmian w nurcie kaizen

    Ustanowienie logicznego, połączonego planu łańcucha dostaw to dopiero pierwszy krok w tym procesie. Firmy powinny stale pracować nad usprawnianiem procesów, poprawą relacji z dostawcami i zaspokajaniem potrzeb klientów. Wprowadzanie zmian tak naprawdę nigdy się nie kończy! Wszyscy stale uczymy się na podstawie danych i eksperymentujemy. Wykorzystaj nasze wieloletnie doświadczenie — usprawnij swój łańcuch dostaw.

    Zamów kuriera: https://www.globkurier.pl



    Globkurier.pl

    Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


    Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

    Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl


    Poprzedni wpis << Black Friday – Last Minute
    Następny wpis Wysyłka do USA, jaki fracht wybrać? >>
    Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
    Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
    5 1 vote
    Oceń artykuł
    Subscribe
    Powiadom o
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments

    Szukaj artykułu

    Zwroty

    Najpopularniejsze tematy

    Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

    Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

    Czy kurierzy pracują w sobotę?

    GlobKurier w top 1000 najszybciej rosnących firm w Europie wg Financial Times!

    Czym jest kod celny?

    Czym jest kod CN?

    DPD Pickup — jak działa?

    Spóźniona paczka – co zrobić, gdy przesyłka nie dotrze na czas?

    Opinie
    Facebook
    Linkedin
    Instagram
    YouTube

    Zapisz się na newsletter

    Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
    Newsletter
    Newsletter
    Dziękujemy!

    Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
    x
    • .
      • O Firmie
        • Kim jesteśmy?
        • Blog
        • Aktualności
        • E-commerce porady
        • Jak zapakować i wysłać
        • Współpraca biznesowa
        • GlobkurierTV
        • Kontakt
      • Przesyłki zagraniczne
        • Przesyłki do Anglii
        • Przesyłki do Australi
        • Przesyłki do Chin
        • Przesyłki do Kanady
        • Przesyłki do Francji
        • Przesyłki do Niemiec
        • Przesyłki do Norwegii
        • Przesyłki do USA
        • Przesyłki do Rumunii
      • Usługi Kurierskie
        • Przesyłki kopertowe
        • Przesyłki priorytetowe
        • Przesyłki lotnicze
        • Przesyłki drogowe
        • Przesyłki paletowe
        • Przesyłki krajowe
        • Przesyłki międzynarodowe
        • Spedycja
      • Strefa informacji
        • Pomoc / FAQ
        • Reklamacje
        • Program partnerski
        • Sposoby płatności
        • Statusy przewoźników
        • Towary wykluczone
        • Wszyscy przewoźnicy
        • Cennik
        • Ranking kurierów
    GLOBKURIER
    al. Wojciecha Korfantego 138a
    40-156 Katowice
    Icon formularz kontaktowy
    Icon kontakt@globkurier.pl
    Icon +48 22 300 16 21
    © 2007-2023 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
    • Strona główna
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Mapa strony
    logo
    ue-banner
    Aktywnie wspieramy fundacje
    fundacja rozwoju polska akademia
    Otrzymane nagrody
    funfacja rozwoju polska akademia

    Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

    WYŚWIETLONE OFERTY PRZEWOŹNIKÓW SORTOWANE SĄ WEDŁUG CENY
    7
    0
    Would love your thoughts, please comment.x
    ()
    x
    | Odpowiedz