Logo
Śledź przesyłkę
  • Moje konto i płatności
  • Lista zamówień
  • Integracje i importowanie
  • Faktury
  • Moje zgłoszenia
  • Moje reklamacje
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
      • Ubezpiecz przesyłkę
      • Cross-border
      • Odprawa celna
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
  • PL
Logo
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Transport międzynarodowy > Wydajny łańcuch dostaw – jak skutecznie zoptymalizować obsługę zamówień
✖
Menu
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
      • Ubezpiecz przesyłkę
      • Cross-border
      • Odprawa celna
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
Wróć
Wróć
21lis 2022

Wydajny łańcuch dostaw – jak skutecznie zoptymalizować obsługę zamówień

   Czas czytania 5 min.

Jak właściwie rozumieć pojęcie łańcucha dostaw? To sieć organizacji, osób, działań, informacji i zasobów zaangażowanych w produkcję i sprzedaż usługi lub produktu konsumentom. Łańcuch zaczyna się od przekształcenia naturalnych surowców i komponentów w gotowy produkt lub usługę, a kończy na dostawie tego produktu lub usługi do klienta końcowego. Dobrze zaprojektowana i zoptymalizowana sieć łańcucha dostaw umożliwia firmom maksymalizację zysków, minimalizację kosztów operacyjnych, a ostatecznie stworzenie udanego doświadczenia klienta. Pozwala to na zrównoważenie kosztów dystrybucji, zapasów, produkcji i transportu. Co każdy producent i dystrybutor powinien o nim wiedzieć o wydajności łańcucha dostaw?

Spis treści

  • Koszty zmienne i stałe
  • Dane, dane i jeszcze raz dane
  • Zarządzanie zapasami
  •  
  • Lepsza technologia to lepsze zarządzanie łańcuchem dostaw
  • Obsługa klienta
  • Partnerskie relacje
  • Outsourcing
  • Wdrażanie zmian w nurcie kaizen

Koszty zmienne i stałe

Aby firma mogła zwiększyć rentowność swojego łańcucha dostaw, musi pracować nad zmniejszeniem kosztów i wydatków w całym procesie; czy to w wymiarze kosztów ogólnych, czy kosztów zmiennych. Koszty ogólne lub koszty stałe, które nie zmieniają się w zależności od wielkości produkcji. Dobrymi przykładami kosztów ogólnych byłby wynajem magazynów, pensje menedżerów lub amortyzacja maszyn. Z drugiej strony, koszty zmienne to wszelkie koszty, które zwiększają się lub zmniejszają w zależności od liczby wyprodukowanych towarów: na przykład koszt surowców, koszty dystrybucji i koszty wysyłki.

Dane, dane i jeszcze raz dane

Planowanie łańcucha dostaw obejmuje niezliczoną liczbę interesariuszy, w tym dostawców, klientów, dystrybutorów, sprzedawców i działy wewnętrzne. Każde z tych podmiotów generują dane. Na podstawie tych danych można przewidywać trendy i planować optymalizację realizacji zamówień i szukać oszczędności. Dane powinny być ponierane i generowane z każdego komponentu w łańcuchu. Wykorzystanie informacji, takich jak sezonowość wyników sprzedaż w poszczególnych sklepach, może pomóc decydentom w stworzeniu harmonogramu możliwych zmian popytu. W wielkim świecie big data informacje generowane są masowo. Wykorzystywanie mediów społecznościowych do badania popytu to kolejna droga do sprawnego i elastycznego łańcucha dostaw, która nie powinna nikogo dziwić.

Czy wiesz, że…? Szacuje się, że globalny rynek łańcucha dostaw osiągnie wzrost na poziomie 11,2% w latach 2020-2027. Oznacza to wzrost wartości rynkowej z 15,85 mld USD w 2019 r. do 37,41 mld USD w 2027 r.

Zarządzanie zapasami

Powszechnym punktem wyjścia dla procesu optymalizacji jest przyjrzenie się przyczynom tworzenia i utrzymywania zapasów w obecnym systemie. Być może Twoja organizacja uważa, że ​​potrzebuje dużo zapasów, jako zabezpieczenie niespójnego transportu lub niepewnego zapotrzebowania klientów. Analiza danych może doprowadzić Twoją organizację do wypracowania równowagi między częstym zamawianiem małych ilości a rzadkim zamawianiem dużych ilości. Kluczowy jest balans, zbyt częste zamawianie może prowadzić do wyższych kosztów wysyłki, a zamawianie dużych ilości może skutkować wysokimi kosztami magazynowania. Posiadanie systemu zarządzania zapasami pomaga firmie zidentyfikować najlepiej sprzedające się i te wolno sprzedające się przedmioty. Pomaga również zdecydować, gdzie należy przechowywać zapasy, które artykuły wymagają szybkiego dostępu, a co można przechowywać w magazynach w dalszych lokalizacjach. Ogólnie rzecz ujmując, kontrola zapasów dostarcza informacji, które są nieocenione dla osiągania celów biznesowych i ulepszania procesu dostawy. Dzięki odpowiednim danym i narzędziom firmy mogą wykorzystywać dane w czasie rzeczywistym ze wszystkich punktów łańcucha dostaw, co pozwala planować z większą dokładnością i pewnością. Digitalizacja magazynu, wykorzystanie algorytmów AI, aplikacji od automatyzacji procesów, śledzenie lokalizacji w czasie rzeczywistym, to wszystko przyśpiesza procesy magazynowe, jednocześnie zwiększają dokładność. Dzięki technologii pracownicy mogą wykonywać rutynowe operacje szybciej niż kiedykolwiek.

Czy wiesz, że… 43% pracowników w USA pracuje w branżach łańcucha dostaw, zatrudnionych w wiodących firmach lub ich dostawcach? (źródło: shippingsolutions.com).  

 

Lepsza technologia to lepsze zarządzanie łańcuchem dostaw

Nowe technologie, takie jak blockchain, sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe i robotyka, przyciągają ogromne zainteresowanie w branży łańcucha dostaw. Skuteczne wykorzystanie tych technologii już przynosi korzyści pionierom. Wraz ze wzrostem skali łańcucha dostaw w Twojej organizacji i rozszerzaniem się globalnej sieci automatyzacja stanie się koniecznością. Tradycyjne łańcuchy dostaw musiały się szybko zmienić. Ostatnie wydarzenia takie jak pandemia czy wojna na Ukrainie zaburzyły utarte schematy. Paczki stają się opóźnione, przewoźnicy podnieśli ceny, a firmy – dostawcy, hurtownicy czy detaliści – wszyscy odczuwają ciężar na końcu procesu łańcucha dostaw. Aby sprostać nowemu zapotrzebowaniu, firmy musiały dostosować swoją działalność pod kątem większej wydajności, elastyczności i redukcji kosztów. Każdy łańcuch dostaw jest wyjątkowy, a trudności różnią się w zależności od celu podróży i charakterystyki produktu. Istnieją jednak uniwersalne rozwiązania. Wszyscy mogą korzystać z oprogramowania do optymalizacji łańcucha dostaw opartego na danych oraz zorientowanego na klienta podejścia do zarządzania.

Obsługa klienta

Poprawa obsługi klienta może nie być najbardziej oczywistą korzyścią z optymalizacji łańcucha dostaw, ale mimo wszystko jest warta zachodu. Zamówienia, które docierają dokładnie i na czas, sprawiają, że klienci są zadowoleni. Każdy zadowolony klient przyczynia się do wzrostu przedsiębiorstwa. Jednak opóźniona dostawa nie jest końcem świata. Odpowiednio zoptymalizowany łańcuch dostaw wyśle ​​powiadomienia, aby ostrzec klientów, gdy spodziewana jest wysyłka, później niż deklarowany czas dostawy. System ten powinien również być w stanie dowiedzieć się, czy klient otrzymuje zamówienia z opóźnieniem i odpowiednio zrekompensować, jeśli zajdzie taka potrzeba. Warto inwestować w rozwiązania, które budują pozytywny customer experience.

Partnerskie relacje

Firmy, które cię zaopatrują, mają swoich partnerów, którzy zaopatrują ich. I ci ludzie także mają swoje firmy, które ich zaopatrują i tak dalej, i tak dalej… Ostatecznie wszystkie łańcuchy sprowadzają się do pozyskania surowców, ale optymalizacja łańcucha dostaw przynosi korzyści wszystkim ogniwom w łańcuchu. Firmy odnoszące największe sukcesy często mają doskonałą komunikację z siecią dostawców, dystrybutorów i pracowników. Kiedy biznes stawia na przejrzystość i współpracę w planowaniu łańcucha dostaw, będzie miał szybszy dostęp do dokładnych prognoz, raportów, ofert, statusów i wielu innych planów, które mają kluczowe znaczenie dla łańcucha dostaw. Strategia współpracy jest również skuteczna w zdobywaniu poparcia dostawców i dystrybutorów, umożliwiając firmom np. podbijanie nowych rynków.

Outsourcing

Skoncentruj się na swoich mocnych stronach i współpracuj ze sprawdzonymi podmiotami. Posiadanie łańcucha dostaw, który mógłby równie dobrze i skutecznie obsługiwać każdy proces, byłoby marzeniem, ale spójrzmy prawdzie w oczy… Jesteś uzależniony od zewnętrznych podmiotów. Wiele firm błędnie wierzy, że ponieważ ich łańcuch dostaw może obsłużyć wszystko w krótkim okresie, jest to nadal najlepszy i najbardziej efektywny wybór. Nie o to chodzi. Outsourcing niektórych zadań może często przynieść większe długoterminowe korzyści niż zajmowanie się wszystkim we własnym zakresie. Postaw na sprawdzonego partnera logistycznego. Jako GlobKurier obsługujemy ponad 190 państw, wysyłamy ładunki na każdy kontynent, współpracujemy z 50 niezależnymi dostawcami. Sprawdź ofertę dla firm: wysyłka biznesowa

90% światowych towarów wysyłanych jest drogą morską, co z powodu wzrostu kosztów transportu pogłębia globalną inflację (źródło: shippingsolutions.com).  

Wdrażanie zmian w nurcie kaizen

Ustanowienie logicznego, połączonego planu łańcucha dostaw to dopiero pierwszy krok w tym procesie. Firmy powinny stale pracować nad usprawnianiem procesów, poprawą relacji z dostawcami i zaspokajaniem potrzeb klientów. Wprowadzanie zmian tak naprawdę nigdy się nie kończy! Wszyscy stale uczymy się na podstawie danych i eksperymentujemy. Wykorzystaj nasze wieloletnie doświadczenie — usprawnij swój łańcuch dostaw.

Zamów kuriera: https://www.globkurier.pl

 

 

Newsletter Signup

Poprzedni wpis << Black Friday – Last Minute
Następny wpis Wysyłka do USA, jaki fracht wybrać? >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
5 1 vote
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

DPD Pickup — jak działa?

DPD Pickup — jak działa?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube
X twitter