• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Przesyłki > Czy kurier zadzwoni przed doręczeniem paczki?
10maj 2019

Czy kurier zadzwoni przed doręczeniem paczki?

Właśnie złożyłeś zamówienie na wizytę kuriera. Wypełniając formularz w komentarzu podkreśliłeś swoją prośbę o telefon. Chcesz uniknąć problemów z dostawą, a bezpośredni kontakt od kuriera przed odbiorem bądź doręczeniem paczki znacznie ułatwiłby sprawę. Tylko pojawia się pytanie… czy na pewno masz prawo oczekiwać takiego połączenia? W wielu przypadkach kierowcy dzwonią do klienta i sprawdzają czy adresat znajduje się aktualnie na miejscu dostawy. Jednak żadna firma kurierska nie może zagwarantować każdorazowego telefonu, bez względu na to, jak bardzo przychylna względem klienta chciałaby być.

czy kurier powinien zadzwonić


GlobKurier.pl

GlobKurier.pl to pełna oferta usług kurierskich. Współpracujemy z 50 firmami kurierskimi i dostarczamy przesyłki kurierskie do 192 krajów świata.


Spis treści

  • Kto ustala reguły gry?
  • Komentarz do zamówienia
  • Nie ma mnie w domu, co dalej?
  • Uważaj na telefony
  • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Kto ustala reguły gry?

Kierowcy mają ogromną liczbę paczek do odbioru i doręczenia każdego dnia. To powszechnie znany fakt. Skala jest naprawdę duża, poszczególny pracownicy odbierają i dostarczają średnio 100 przesyłek dziennie. Rozwój sektora e-commerce  spopularyzował ten rodzaj dostawy, otrzymanie zamówionego towaru pod wskazany adres to bardzo wygodna opcja, dlatego klienci korzystają z niej masowo. Klient może zamówić przesyłkę do domu lub na adres biura, jeśli w trakcie dostawy zmieni swój harmonogram dnia, może skorzystać z opcji darmowego przekierowania. Firmy kurierskie dbają o to, by w możliwie najwygodniejszy dla klienta sposób dostarczyć paczkę. Jakość usługi budują kurierzy, to od ich uprzejmości i postawy zależy końcowa satysfakcja klienta. Jeśli konsument jest świadomy charakteru pracy kuriera i wykazuje zrozumienie, wzajemna współpraca układa się dobrze. Gorzej, gdy od kuriera wymaga się rzeczy niemożliwe.  

Każdy kurier ma ustalony harmonogram trasy, który musi śledzić. Kierowcy starają się wykonywać swoją pracę najlepiej, jak potrafią, aby obsłużyć jak największą liczbę klientów. Nikt nie jest zadowolony z pustych przejazdów – ani dostawca, ani kurier. Sukcesem jest doręczona paczka. Różne firmy kurierskie mają różne praktyki, ale jedno jest pewne: wszyscy starają się wykonać swoją pracę.

Komentarz do zamówienia

Usługi spedycyjne rządzą się swoimi prawami. Jeśli chodzi o przesyłkę frachtową, kierowca zapewne zadzwoni przed odbiorem i dostawą paczki i ustali ramy czasowe z nadawcą i odbiorcą. Jednak w przypadku standardowej wysyłki paczek, historia może być nieco inna. Kurierzy nie są zobowiązani do dzwonienia przed przyjazdem po odbiór lub przed dostarczeniem przesyłki. Wszystko zależy od postawy samego kuriera. W wielu przypadkach kurierzy kontaktują się wcześniej pod podany numer kontaktowy. Gdy kierowca dzwoni, jak najszybciej odbierz telefon, na próżno spodziewać się ponownego połączenia.

Nie ma mnie w domu, co dalej?

Jeśli jesteś nieobecny pod wskazanym adresem, masz pilną sprawę do załatwienia bądź nie zdążysz wrócić na czas, możesz poprosić kogoś innego (współpracownika, sąsiada) o przekazanie lub przyjęcie przesyłki. Jeśli jeszcze przed nadaniem przesyłki wiesz, że nie będziesz mógł osobiście spotkać się  z kurierem, uwzględnij ten fakt w trakcie wypełniania formularza. Wybierz inną osobę kontaktową, która będzie na miejscu i która będzie mogła komunikować się z kierowcą. Lepiej podać dane i numer telefonu bezpośrednio do tej osoby, aby uniknąć problemów z odbiorem. Pośrednictwo w komunikacji pomiędzy kurierem a nadawcą/odbiorcą tylko wydłuży cały proces.

oferta dla sklepów internetowych

Uważaj na telefony

Usługi kurierskie ze względu na rosnącą popularność muszą mierzyć się z kolejnym problemem. Również tej branży nie ominęła fala oszustów i naciągaczy. Podszywająca się pod kuriera osoba, dzwoni, podaje nazwę wybranej firmy i informuje, że ma problemy z dostarczeniem paczki. Oszust może wyłudzać  informacje, pytać o adres i aktualne miejsce Twojego pobytu. Ci najbardziej zuchwali proszą nawet o numer karty kredytowej.

Przestępcy wykorzystują także drogę mailową, wysyłając zainfekowane wiadomości. W takim przypadku zostaniesz poinformowany, o nieudanej próbie doręczenia przesyłki. Jednocześnie zostaniesz poproszony o otwarcie załącznika i pobranie go. Zwróć uwagę na nadawcę maila, wystrzegaj się podawania danych osobowych. Zadzwoń bezpośrednio do lokalnej firmy kurierskiej, korzystając z oficjalnego numeru obsługi klienta. Wyjaśnij sytuację i sprawdź status przesyłki, podając numer śledzenia. Zadbaj o to by jak najszybciej wyjaśnić sprawę. Przestrzeganie kilku podstawowych zasad i przychylne nastawienie względem osoby dostarczającą przesyłkę z pewnością pomoże usprawnić cały proces dostawy.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl


Poprzedni wpis << Obowiązki kuriera. Czego nie możesz wymagać od przewoźnika, a co powinieneś?
Następny wpis Jak zapakować paczkę w 7 krokach? >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
1 1 vote
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Paczka do Korei Południowej

Co można wysyłać na paletach kurierskich?

Transport palet do Niemiec

Przesyłki kurierem w Europie

Transport drobnicowy – niezbędne informacje

Bezpieczny transport przesyłek paletowych

Największe wyzwania logistyki kontraktowej i potencjał usługi

Czym jest transport intermodalny?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube

Zapisz się na newsletter

Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
Newsletter
Newsletter
Dziękujemy!

Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
x
  • .
    • O Firmie
      • Kim jesteśmy?
      • Blog
      • Aktualności
      • E-commerce porady
      • Jak zapakować i wysłać
      • Współpraca biznesowa
      • GlobkurierTV
      • Kariera
      • Kontakt
    • Przesyłki zagraniczne
      • Przesyłki do Anglii
      • Przesyłki do Australi
      • Przesyłki do Chin
      • Przesyłki do Kanady
      • Przesyłki do Francji
      • Przesyłki do Niemiec
      • Przesyłki do Norwegii
      • Przesyłki do USA
      • Przesyłki do Rumunii
    • Usługi Kurierskie
      • Przesyłki kopertowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki drogowe
      • Przesyłki paletowe
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
      • Spedycja
    • Strefa informacji
      • Pomoc / FAQ
      • Reklamacje
      • Program partnerski
      • Sposoby płatności
      • Statusy przewoźników
      • Towary wykluczone
      • Wszyscy przewoźnicy
      • Cennik
      • Ranking kurierów
GLOBKURIER
al. Wojciecha Korfantego 138a
40-156 Katowice,
Icon formularz kontaktowy
Icon kontakt@globkurier.pl
Icon +48 22 300 16 21
© 2007-2023 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
  • Strona główna
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Mapa strony
logo
ue-banner
Aktywnie wspieramy fundacje
fundacja rozwoju polska akademia
Otrzymane nagrody
funfacja rozwoju polska akademia
Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
0
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
| Odpowiedz