• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Aktualności > Zwrot lub wymiana biżuterii — jak to zrobić?
26maj 2022

Zwrot lub wymiana biżuterii — jak to zrobić?

Branża jubilerska ma się świetnie. Popyt na złoto i kamienie szlachetne rośnie! Sprzedaż diamentowej biżuterii w 2021 roku osiągnęła poziom 84 miliardów dolarów i była o 12% wyższa niż przed wybuchem pandemii (źródło: Raport przygotowany przez Światowe Centrum Diamentów z Antwerpii). Jako konsumenci kochamy biżuterię. Ta kategoria produktów jest często zamawiana w ramach prezentu z myślą o bliskich osobach. Taki model sprzedaży wiąże się jednak z ryzykiem. Klient może nie trafić z rozmiarem bądź prezent nie przypadnie do gustu i kupujący będzie chciał go zwrócić.

Spis treści

  • Czy można zwracać biżuterię?
  • Elastyczny zwrot biżuterii
  • Bądź transparentny, wskaż na wyjątki
  • Zwrot biżuterii kurierem
  • Jak zabezpieczyć biżuterię
  • Nie zaniedbuj komunikacji z klientem

Czy można zwracać biżuterię?

Przy sprzedaży online zwroty nie są możliwe do wyeliminowania. Zawsze będą się pojawiać, to pewnie. Jednak każdy sprzedający chciałby zminimalizować odsetek zwracanych produktów. Kluczowa jest tutaj polityka zwrotów. Jak ją zbudować? W branży jubilerskiej warto zwrócić uwagę na takie aspekty jak: 

  • Personalizacja — wiele produktów jubilerskich można spersonalizować. Klienci często proszą o grawerowanie naszyjników i pierścionków. Twoja polityka zwrotów musi również uwzględniać kolekcje specjalne lub produkty o ograniczonym czasie trwania, a także produkty wykonane na zamówienie.
  • Wartość produktu — jeśli chodzi o biżuterię, cena może się znacznie różnić. Niektóre marki sprzedają biżuterię handmade z drewna, plastiku czy gliny, podczas gdy inne pierścionki z brylantami, które kosztują tysiące. Wartość Twoich produktów powinna znaleźć odzwierciedlenie w polityce zwrotów. 
  • Rozmiarówka — podczas gdy rozmiar nie stanowi większego problemu w przypadku naszyjników i bransoletek, przedmioty takie jak pierścionki zaręczynowe są bardzo trudne do prawidłowego dobrania rozmiaru – nie wspominając o bardzo drogich. Wyzwania te należy uwzględnić w polityce zwrotów każdej marki biżuterii.

Elastyczny zwrot biżuterii

Bądź elastyczny tam, gdzie ma to sens dla Twojej marki. Każda marka jest inna, więc uniwersalne, sztywne zasady zwrotu się nie sprawdzą. Przeanalizuj profil swojego klienta i średnią wartość koszyka. 

Kilka czynników, które należy wziąć pod uwagę: 

  • Gwarancja — wiele marek oferujących biżuterię – czy to wyższej klasy, czy tańszej – zapewnia gwarancję na swoje produkty. Na przykład: jeśli bransoletka Pandora zepsuje się w ciągu 2 lat od jej zakupu, marka gwarantuje wymianę. To świetna polityka, ponieważ pokazuje zaufanie do jakości i wykonania biżuterii. Zapewnia klientom spokój ducha, zwiększając prawdopodobieństwo finalizacji koszyka o wysokiej wartości. 67% kupujących sprawdza stronę zwrotów przed dokonaniem zakupu.
  • Wymiany — jeśli to możliwe bądź elastyczny, jeśli chodzi o wymiary. Czemu? Ostatnią rzeczą, jakiej chcesz, jest to, aby klienci poprosili o zwrot pieniędzy za bransoletkę lub pierścionek, który im się podoba – tylko dlatego, że wybrali niewłaściwy rozmiar. Aby temu zapobiec, musisz sprawić, by wymiany były bardziej atrakcyjne niż zwroty pieniędzy. Sposobem może być bezpłatną wysyłkę, czy inna zachęta w postaci dodatkowego rabatu.
  • Optymalny czas na zwrot — chociaż kuszące jest domyślne 30-dniowe okno zwrotu, niewiele jest dowodów na to, że jest to idealny okres. Tak więc, jeśli ma to sens dla Twojej marki, zaoferuj wydłużony okres zwrotu. Lub, jeszcze lepiej, połącz to z naszą rekomendacją powyżej i zaoferuj dłuższe okno na zwrot wyłącznie w przypadku wymiany. 

Bądź transparentny, wskaż na wyjątki

Biżuteria to szeroka kategoria i poszczególne produkty bardzo różnią się od siebie, co może bezpośrednio wpływać na zasady zwrotów. To całkowicie w porządku – o ile jasno wyrażasz te różnice i przekazujesz je klientom. W szczególności zastanów się, jakie będzie Twoje podejście do spersonalizowanej biżuterii, przedmiotów z kolekcji specjalnej i elementów wykonanych na zamówienie. Następnie jasno określ, jakie są zasady obowiązujące w platformie sprzedażowej, dla każdej z tych kategorii. Umieść te informacje zarówno w polityce zwrotów, jak i bezpośrednio na stronach produktów.

Zwrot biżuterii kurierem

Kosztowne produkty wysyłane kurierem, czy to dobry pomysł? Nie jest tajemnicą, że istnieje więcej zagrożeń związanych z produktami o wyższej wartości. Jak wysłać pierścionek z brylantem? Nie musisz obciążać swoją politykę zwrotów podpisywaniem zobowiązań lub grozić klientom dodatkowymi opłatami – te działania w pierwszej kolejności zniechęcą ludzi do zakupów. Istnieją inne zabezpieczenia, które warto wprowadzić. Takie rozwiązania mogą chronić Twoją firmę, a jednocześnie służyć klientom. Zaoferuj popularną w dzisiejszych standardach bezpłatną usługę zwrotu. W przypadku przedmiotów o wyższej wartości zwykle zaleca się klientom ubezpieczenie przesyłki zwrotnej — na wypadek zgubienia lub kradzieży czegokolwiek. Jeśli chcesz zapewnić naprawdę wyjątkowy poziom usług, rozważ dostarczenie klientom etykiety wysyłkowej, która jest już ubezpieczona, aby w całym procesie zakupowym mieli o jedną rzecz do martwienia się mniej. 

Jak zabezpieczyć biżuterię

Przy procesie dostawy kosztownych produktów opakowanie jest bardzo ważne. Podobnie, gdy klient ma odesłać produkt. Upewnij się, że udostępniłeś wszystkie wskazówki dotyczące pakowania. Przekaż klientom jasne instrukcje, zmniejszy to ryzyko uszkodzenia biżuterii podczas transportu. Na przykład wiele marek zachęca klientów do ponownego użycia oryginalnego opakowania, w którym biżuteria została dostarczona. Jeśli nie jest to możliwe, upewnij się, że klienci zwracają swoje produkty w pudełku podobnej wielkości i z wystarczającym materiałem amortyzującym, aby zapobiec ocieraniu się i odbijaniu produktu od ścianek opakowania. 

Szczegółowe instrukcje jak wysłać biżuterię kurierem, znajdziesz tu ↓

Jak wysłać biżuterię kurierem?

Nie zaniedbuj komunikacji z klientem

Komunikuj się przez cały proces wysyłki i obsługi zwrotu. To bardzo ważne. Zwracając kosztowną biżuterię, klienci mogą obawiać się, czy produkt bezpiecznie dotrze na miejsce. Aby złagodzić obawy, korzystaj z automatycznych opcji śledzenia przesyłek. System będzie wysyłał klientom e-maile w różnych punktach kontrolnych, jakie będzie pokonywała przesyłka. Strategia ta może pomóc wzmocnić istniejącą politykę zwrotów – niezależnie od rodzaju sprzedawanej biżuterii. Rozważ uwzględnienie tych zaleceń, aby zapewnić lepsze wrażenia ze zwrotów dla swoich klientów i Twojej marki jubilerskiej. Chcesz, aby zwroty i wymiany w Twoim sklepie były łatwe? Znajdź odpowiedniego partnera logistycznego.

Sprawdź ofertę kurierską dla branży jubilerskiej: Oferta kurierska dla branży jubilerskiej

Zamów kuriera: https://www.globkurier.pl/



 

GlobKurier.pl

Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

 


Poprzedni wpis << „Mobility 2032. Czy jesteś gotowy?” – najnowszy raport PITD objęty patronatem przez GlobKurier.pl
Następny wpis Komunikat IE-599 Sprawdź, czy go potrzebujesz! >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
5 1 vote
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Paczka do Korei Południowej

Co można wysyłać na paletach kurierskich?

Transport drobnicowy – niezbędne informacje

Bezpieczny transport przesyłek paletowych

Transport palet do Niemiec

Przesyłki kurierem w Europie

Największe wyzwania logistyki kontraktowej i potencjał usługi

Czym jest transport intermodalny?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube

Zapisz się na newsletter

Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
Newsletter
Newsletter
Dziękujemy!

Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
x
  • .
    • O Firmie
      • Kim jesteśmy?
      • Blog
      • Aktualności
      • E-commerce porady
      • Jak zapakować i wysłać
      • Współpraca biznesowa
      • GlobkurierTV
      • Kariera
      • Kontakt
    • Przesyłki zagraniczne
      • Przesyłki do Anglii
      • Przesyłki do Australi
      • Przesyłki do Chin
      • Przesyłki do Kanady
      • Przesyłki do Francji
      • Przesyłki do Niemiec
      • Przesyłki do Norwegii
      • Przesyłki do USA
      • Przesyłki do Rumunii
    • Usługi Kurierskie
      • Przesyłki kopertowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki drogowe
      • Przesyłki paletowe
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
      • Spedycja
    • Strefa informacji
      • Pomoc / FAQ
      • Reklamacje
      • Program partnerski
      • Sposoby płatności
      • Statusy przewoźników
      • Towary wykluczone
      • Wszyscy przewoźnicy
      • Cennik
      • Ranking kurierów
GLOBKURIER
al. Wojciecha Korfantego 138a
40-156 Katowice,
Icon formularz kontaktowy
Icon kontakt@globkurier.pl
Icon +48 22 300 16 21
© 2007-2022 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
  • Strona główna
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Mapa strony
logo
ue-banner
Aktywnie wspieramy fundacje
fundacja rozwoju polska akademia
Otrzymane nagrody
funfacja rozwoju polska akademia
Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
0
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
| Odpowiedz