• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Porady > Problemy zakupów on-line, czyli co myśli o Tobie Klient?
  • Logowanie Załóż darmowe konto
  • 13gru 2016

    Problemy zakupów on-line, czyli co myśli o Tobie Klient?

    Spis treści

    • Jaki jest podstawowy problem konsumentów podczas robienia zakupów on-line? Najwięcej z nich prozaicznie skarży się na złą obsługę Klienta, ale co to właściwie oznacza?
    • Jakie problemy napotyka klient podczas zakupów online?
    • Szybkie wyszukiwanie
    • Emocje Klienta a zakupy online

    Jaki jest podstawowy problem konsumentów podczas robienia zakupów on-line? Najwięcej z nich prozaicznie skarży się na złą obsługę Klienta, ale co to właściwie oznacza?

    Jeśli sprzedajesz swoje produkty w Internecie, obsługa Klienta jest dla Ciebie o tyle trudna, że nie możesz zabłysnąć swoim wyglądem i oczarować konsumenta przyciągającym spojrzeniem. Zadbanie o to, żeby klient nie opuścił strony naszego sklepu na wieki lub nie zmagać się z problemem porzuconego koszyka to trudna sprawa, ale nie niemożliwa. Zwłaszcza, że klientom zależy na interakcji z pracownikiem obsługi Klienta, którą możesz zapewnić różnymi kanałami dotarcia:

    obsługa klienta w sklepie internetowym

    Źródło: www.pwc.pl/pl/media/2016/2016-03-15-ponad-polowa-polakow-robi-zakupy-w-internecie.html

    Wyraźnie widać, że brak bezpośredniego kontaktu zmniejsza procent zadowolenia konsumentów. Jeśli zatem nie masz punktu obsługi Klienta, w którym kupujący może pojawić się osobiście, to pozostaje Ci czat internetowy, rozmowa telefoniczna, a także rozbudowany system komunikacji mailowej.

    Jakie problemy napotyka klient podczas zakupów online?

    Zakupy online to również potencjalne problemy, które mogą zniechęcić klienta do zakupów naszych produktów. Największe problemy, dotyczą działania i funkcjonalności strony internetowej. Wciąż jeszcze wielu sprzedających nie dba o prawidłową oprawę graficzną wystawianych produktów – zdjęcia nie są wystarczającej jakości, aby klient zdecydował się na kupno. Inną sprawą jest niewystarczająca ilość zdjęć. Weźmy pod uwagę przykład, że chcesz kupić torebkę w Internecie, ale w sklepie nie możesz znaleźć fotografii jej wnętrza. Co robisz? Bardzo możliwe, że szukasz kolejnego sklepu, w którym zobaczysz nie tylko zdjęcie środka, ale także wyraźnie widoczny materiał. Czujesz się pewniej i nawet pomimo nieco wyższej ceny, decydujesz się na zakup. Zdjęcia nie muszą być porażająco wysokiej jakości, ale ważne jest to, żeby przedstawiały pełną funkcjonalność danego towaru i klient nie musiał przeszukiwać Internetu wzdłuż i wszerz.

    To samo dotyczy opisu. Czasami warto poświęcić kilka chwil więcej na opisanie wszystkich zastosowań produktu, bo brak wystarczających informacji sprawi, że konsument ucieknie do konkurencji. Jeśli nawet klient zamówi u Ciebie taki nieokreślony towar i okaże się, że nie spełnia jego oczekiwań, to bardzo możliwe, że już nigdy do Ciebie nie wróci i co gorsza pokusi się o negatywną opinię na temat Twoich „nieuczciwych praktyk”.

    Szybkie wyszukiwanie

    Jeśli chodzi o stronę internetową, to ważne jest także, aby umożliwić odbiorcom perfekcyjnie działającą wyszukiwarkę produktów. Konsumenci często spotykają się z brakiem filtrów wyszukiwania, które pomagają znaleźć produkty nie tylko poprzez określenie jego ceny, ale także innych atrybutów takich jak kolor, marka, rozmiar czy nawet sposób dostawy i płatność. Wyszukiwarka musi być także łatwo dostępna i umieszczona w widocznym miejscu. No i przede wszystkim – musi działać bez żadnego zarzutu. Podobnie jak system logowania oraz dodawania komentarzy. Jednym słowem, jeśli nie masz zadowalających umiejętności potrzebnych do tworzenia strony, skorzystaj z pomocy specjalistów. Może się to okazać jedną z Twoich najrozsądniejszych decyzji biznesowych.

    Emocje Klienta a zakupy online

    Oprócz problemów technicznych na które napotyka klient, pozostaje jeszcze kwestia jego subiektywnej oceny. Wielu kwestii nie jesteś w stanie przewidzieć, ale zapewnienie pewnych standardów pomoże Ci rozwiązać zarówno problemy konsumenta, jak i Twoje. Omnichannel, czyli powiązanie wielu kanałów sprzedaży oraz ich prawidłowe zintegrowanie to dzisiaj podstawa i zarazem klucz do wyeliminowania rozczarowania i zniecierpliwienia podczas składania zamówienia. Ciekawym rozwiązaniem mogą się także okazać badania eye tracking (ang. śledzenie ruchów gałek ocznych), które pomogą Ci z kolei dostosować swoją stronę www do zasad zgodnych z tzw. UX – User experience; ale to już materiał na osobny, obszerny artykuł.


    Poprzedni wpis << Jak wybór opcji dostaw napędza sprzedaż w sklepie internetowym?
    Następny wpis Dlaczego powinieneś udostępnić doręczenia Same Day w Twoim sklepie? >>
    Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
    0 0 votes
    Oceń artykuł
    Subscribe
    Powiadom o
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments

    Szukaj artykułu

    Zwroty

    Najpopularniejsze tematy

    GlobKurier w top 1000 najszybciej rosnących firm w Europie wg Financial Times!

    Czym jest waga wolumetryczna

    GlobKurier.pl z nową siedzibą w centrum Katowic

    Wszystko, co musisz wiedzieć o kontenerach składanych

    Jak wysłać przesyłkę poza Unię Europejską

    Transport morski – czym jest ETA i ETD

    Czym jest kompletacja w logistyce

    Handel międzynarodowy i jego możliwości

    Opinie
    Facebook
    Linkedin
    Instagram
    YouTube

    Zapisz się na newsletter

    Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
    Newsletter
    Newsletter
    Dziękujemy!

    Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
    x
    • .
      • O Firmie
        • Kim jesteśmy?
        • Blog
        • Aktualności
        • E-commerce porady
        • Jak zapakować i wysłać
        • Współpraca biznesowa
        • GlobkurierTV
        • Kariera
        • Kontakt
      • Przesyłki zagraniczne
        • Przesyłki do Anglii
        • Przesyłki do Australi
        • Przesyłki do Chin
        • Przesyłki do Kanady
        • Przesyłki do Francji
        • Przesyłki do Niemiec
        • Przesyłki do Norwegii
        • Przesyłki do USA
        • Przesyłki do Rumunii
      • Usługi Kurierskie
        • Przesyłki kopertowe
        • Przesyłki priorytetowe
        • Przesyłki lotnicze
        • Przesyłki drogowe
        • Przesyłki paletowe
        • Przesyłki krajowe
        • Przesyłki międzynarodowe
        • Spedycja
      • Strefa informacji
        • Pomoc / FAQ
        • Reklamacje
        • Program partnerski
        • Sposoby płatności
        • Statusy przewoźników
        • Towary wykluczone
        • Wszyscy przewoźnicy
        • Cennik
        • Ranking kurierów
    GLOBKURIER
    al. Wojciecha Korfantego 138a
    40-156 Katowice
    Icon formularz kontaktowy
    Icon kontakt@globkurier.pl
    Icon +48 22 300 16 21
    © 2007-2023 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
    • Strona główna
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Mapa strony
    logo
    ue-banner
    Aktywnie wspieramy fundacje
    fundacja rozwoju polska akademia
    Otrzymane nagrody
    funfacja rozwoju polska akademia
    Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

    GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
    0
    0
    Would love your thoughts, please comment.x
    ()
    x
    | Odpowiedz