Logo
Śledź przesyłkę
  • Moje konto i płatności
  • Lista zamówień
  • Integracje i importowanie
  • Faktury
  • Moje zgłoszenia
  • Moje reklamacje
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
  • PL
Logo
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Porady > Problemy zakupów on-line, czyli co myśli o Tobie Klient?
✖
Menu
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
Wróć
Wróć
13gru 2016

Problemy zakupów on-line, czyli co myśli o Tobie Klient?

   Czas czytania 3 min.

Spis treści

  • Jaki jest podstawowy problem konsumentów podczas robienia zakupów on-line? Najwięcej z nich prozaicznie skarży się na złą obsługę Klienta, ale co to właściwie oznacza?
  • Jakie problemy napotyka klient podczas zakupów online?
  • Szybkie wyszukiwanie
  • Emocje Klienta a zakupy online

Jaki jest podstawowy problem konsumentów podczas robienia zakupów on-line? Najwięcej z nich prozaicznie skarży się na złą obsługę Klienta, ale co to właściwie oznacza?

Jeśli sprzedajesz swoje produkty w Internecie, obsługa Klienta jest dla Ciebie o tyle trudna, że nie możesz zabłysnąć swoim wyglądem i oczarować konsumenta przyciągającym spojrzeniem. Zadbanie o to, żeby klient nie opuścił strony naszego sklepu na wieki lub nie zmagać się z problemem porzuconego koszyka to trudna sprawa, ale nie niemożliwa. Zwłaszcza, że klientom zależy na interakcji z pracownikiem obsługi Klienta, którą możesz zapewnić różnymi kanałami dotarcia:

Wyraźnie widać, że brak bezpośredniego kontaktu zmniejsza procent zadowolenia konsumentów. Jeśli zatem nie masz punktu obsługi Klienta, w którym kupujący może pojawić się osobiście, to pozostaje Ci czat internetowy, rozmowa telefoniczna, a także rozbudowany system komunikacji mailowej.

Jakie problemy napotyka klient podczas zakupów online?

Zakupy online to również potencjalne problemy, które mogą zniechęcić klienta do zakupów naszych produktów. Największe problemy, dotyczą działania i funkcjonalności strony internetowej. Wciąż jeszcze wielu sprzedających nie dba o prawidłową oprawę graficzną wystawianych produktów – zdjęcia nie są wystarczającej jakości, aby klient zdecydował się na kupno. Inną sprawą jest niewystarczająca ilość zdjęć. Weźmy pod uwagę przykład, że chcesz kupić torebkę w Internecie, ale w sklepie nie możesz znaleźć fotografii jej wnętrza. Co robisz? Bardzo możliwe, że szukasz kolejnego sklepu, w którym zobaczysz nie tylko zdjęcie środka, ale także wyraźnie widoczny materiał. Czujesz się pewniej i nawet pomimo nieco wyższej ceny, decydujesz się na zakup. Zdjęcia nie muszą być porażająco wysokiej jakości, ale ważne jest to, żeby przedstawiały pełną funkcjonalność danego towaru i klient nie musiał przeszukiwać Internetu wzdłuż i wszerz.

To samo dotyczy opisu. Czasami warto poświęcić kilka chwil więcej na opisanie wszystkich zastosowań produktu, bo brak wystarczających informacji sprawi, że konsument ucieknie do konkurencji. Jeśli nawet klient zamówi u Ciebie taki nieokreślony towar i okaże się, że nie spełnia jego oczekiwań, to bardzo możliwe, że już nigdy do Ciebie nie wróci i co gorsza pokusi się o negatywną opinię na temat Twoich „nieuczciwych praktyk”.

Szybkie wyszukiwanie

Jeśli chodzi o stronę internetową, to ważne jest także, aby umożliwić odbiorcom perfekcyjnie działającą wyszukiwarkę produktów. Konsumenci często spotykają się z brakiem filtrów wyszukiwania, które pomagają znaleźć produkty nie tylko poprzez określenie jego ceny, ale także innych atrybutów takich jak kolor, marka, rozmiar czy nawet sposób dostawy i płatność. Wyszukiwarka musi być także łatwo dostępna i umieszczona w widocznym miejscu. No i przede wszystkim – musi działać bez żadnego zarzutu. Podobnie jak system logowania oraz dodawania komentarzy. Jednym słowem, jeśli nie masz zadowalających umiejętności potrzebnych do tworzenia strony, skorzystaj z pomocy specjalistów. Może się to okazać jedną z Twoich najrozsądniejszych decyzji biznesowych.

Emocje Klienta a zakupy online

Oprócz problemów technicznych na które napotyka klient, pozostaje jeszcze kwestia jego subiektywnej oceny. Wielu kwestii nie jesteś w stanie przewidzieć, ale zapewnienie pewnych standardów pomoże Ci rozwiązać zarówno problemy konsumenta, jak i Twoje. Omnichannel, czyli powiązanie wielu kanałów sprzedaży oraz ich prawidłowe zintegrowanie to dzisiaj podstawa i zarazem klucz do wyeliminowania rozczarowania i zniecierpliwienia podczas składania zamówienia. Ciekawym rozwiązaniem mogą się także okazać badania eye tracking (ang. śledzenie ruchów gałek ocznych), które pomogą Ci z kolei dostosować swoją stronę www do zasad zgodnych z tzw. UX – User experience; ale to już materiał na osobny, obszerny artykuł.

Newsletter Signup

Poprzedni wpis << Jak wybór opcji dostaw napędza sprzedaż w sklepie internetowym?
Następny wpis Dlaczego powinieneś udostępnić doręczenia Same Day w Twoim sklepie? >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

DPD Pickup — jak działa?

DPD Pickup — jak działa?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube
X twitter