Logo
Śledź przesyłkę
  • Moje konto i płatności
  • Lista zamówień
  • Integracje i importowanie
  • Faktury
  • Moje zgłoszenia
  • Moje reklamacje
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
  • PL
Logo
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Porady > Szczyt paczkowy w e-commerce
✖
Menu
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
Wróć
Wróć
21paź 2016

Szczyt paczkowy w e-commerce

   Czas czytania 3 min.

Sezonowy wzrost zamówień oznacza wytężoną pracę i szaloną liczbę zleceń. Jak zatem poradzić sobie tak, aby nie stracić, a wręcz zyskać jak najwięcej?

Okres przedświąteczny jest doskonałym momentem, aby zastanowić się nad wydajnością i automatyzacją działania sklepu internetowego. Klienci liczą, że ich przesyłki dotrą na czas i zastanawiają się, jaki sklep wybrać, żeby pod choinką znalazły się wszystkie oczekiwane prezenty. Warto zatem przed świętami zadbać o odpowiednią obsługę i zaoszczędzić zarówno sobie, jak i swoim klientom niepotrzebnych nerwów. Można posiłkować się analizami zapotrzebowania konsumentów z poprzednich lat.

Spis treści

  • WMS – Warehouse Management System
  • Jak wzrost zamówień wpływa na jakość i szybkość obsługi?
  • Jakie rozwiązania pomogą?
  • Zwroty nie takie straszne
  • Automatyczne rabaty
  • Zadbaj o pewnego dostawcę
  • Paczka przed świętami – gwarantowane dostarczenie

WMS – Warehouse Management System

Aby poprawnie zorganizować magazyn i wysyłkę przede wszystkim jednak najważniejsze jest, aby zadbać o prawidłowe systemy WMS (ang. Warehouse Management System), czyli o nic innego, jak o system zarządzania magazynem. Przy wykorzystaniu tego typu systemów możliwość popełnienia pomyłek jest wykluczona. Oprócz zastosowania programów magazynowych można dodać w ramach usprawnień na przykład skanery kodów kreskowych i tym samym same kody kreskowe na produktach. Jest to rozwiązanie dość oczywiste, ale po konfiguracji z systemem WMS może się okazać niezwykle przydatne.

Jak wzrost zamówień wpływa na jakość i szybkość obsługi?

W przypadku działania jednoosobowej, początkującej firmy sytuacja jest łatwa, ale w miarę upływu czasu i zwiększonej ilości zamówień z 10, 30, 50 dziennie do 100 i więcej na dzień może nie być tak łatwo. A jeśli weźmiemy pod uwagę fakt wzmożonych zleceń w szczycie paczkowym, to może się okazać, że będziemy odbierać więcej telefonów od niezadowolonych klientów niż z życzeniami świątecznymi.

Jakie rozwiązania pomogą?

Oprócz zastosowania automatyzacji stawiaj na samoobsługę. To znaczy instruuj i edukuj swoich klientów tak, aby mogli sami w szybki sposób dowiedzieć się jak najwięcej o zamawianym produkcie. Na przykład o jego aktualnej dostępności.

Jednak oczywiście stosuj takie rozwiązania przy pomocy odpowiedniego oprogramowania integrującego systemy magazynowe (tzw. dropshipping), wykorzystywanego przez takie platformy jak na przykład KQS, Magento czy IAI Shop, aby przez przypadek nie utrudnić sobie dodatkowo pracy. Prostym we wdrożeniu i pomocnym dla konsumenta rozwiązaniem jest także wprowadzenie możliwości samodzielnej edycji zamówienia krótko po jego złożeniu. Klient nie musi wtedy od razu kontaktować się z nami i może szybko oraz sprawnie dokonać potrzebnych zmian.

Zwroty nie takie straszne

Wracając do tematu samoobsługi – udostępnij klientowi możliwość wygenerowania zwrotu ze wszystkimi niezbędnymi dokumentami i śledzeniem zwrotu kosztów (tzw. cash-back). Zwroty poświąteczne to nieunikniony element szczytu paczkowego, dlatego nie zapominaj, żeby i w tej kwestii zadbać o komfort klienta. Możesz zautomatyzować te procesy na przykład przy pomocy wtyczki GlobKurier.pl dedykowanej na platformy sklepowe. Dodatkowo, aby wzbudzić w konsumencie poczucie bezpieczeństwa publikuj poradniki z informacjami, jak kupować Twoje produkty i później z nich korzystać.

Automatyczne rabaty

Zautomatyzuj również system rabatów i zniżek. Okres przed i po świąteczny powinien obfitować w specjalne oferty, ale też ważne, żeby system udzielania i naliczania rabatów działał poprawnie. W tym przypadku również zadbaj o szczegółowe poinformowanie klienta, jakie dokładnie koszty będzie musiał ponieść podczas zamawiania i dostarczenia produktu.

Zadbaj o pewnego dostawcę

Najważniejsze jednak, aby zadbać o pewnego i kompetentnego przewoźnika. Wybieraj takich, którzy są nie tylko najtańsi, ale także sprawdzeni przez Ciebie oraz Twoich klientów. Konsumenci oczekują, że udostępnisz im jak najdłuższą listę możliwych opcji wysyłki. Oprócz kurierów (DHL, UPS, FedEx, etc.) oferuj dostarczanie paczek do parcelshopów lub innych punktów odbioru takich jak Paczkomaty (InPost). Klient, który ma większy wybór przewoźników, chętniej zdecyduje się na Twoje usługi, dlatego wybierz operatora logistycznego, który pozwoli Ci na takie zastosowania.

Paczka przed świętami – gwarantowane dostarczenie

Aby paczka na pewno dotarła do adresata na święta, najlepiej by została wysłana nawet na dwa tygodnie przed tym okresem. Poinformuj zatem konsumenta o maksymalnym czasie dostarczenia. W przypadku przesyłek zagranicznych czas ten może się jeszcze bardziej wydłużyć, dlatego Twój klient musi być poinformowany o każdej ewentualności. Spraw, aby szczyt paczkowy nie przerósł możliwości Twojej firmy i usprawniaj procesy logistyczne jeszcze przed okresem wzmożonej aktywności konsumentów.

Newsletter Signup

Poprzedni wpis << Click & Collect – doręczenia w każdym momencie
Następny wpis Nowy moduł Allegro >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

DPD Pickup — jak działa?

DPD Pickup — jak działa?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube
X twitter