• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Porady > Szczyt paczkowy w e-commerce
  • Logowanie Załóż darmowe konto
  • 21paź 2016

    Szczyt paczkowy w e-commerce

    Sezonowy wzrost zamówień oznacza wytężoną pracę i szaloną liczbę zleceń. Jak zatem poradzić sobie tak, aby nie stracić, a wręcz zyskać jak najwięcej?

    Okres przedświąteczny jest doskonałym momentem, aby zastanowić się nad wydajnością i automatyzacją działania sklepu internetowego. Klienci liczą, że ich przesyłki dotrą na czas i zastanawiają się, jaki sklep wybrać, żeby pod choinką znalazły się wszystkie oczekiwane prezenty. Warto zatem przed świętami zadbać o odpowiednią obsługę i zaoszczędzić zarówno sobie, jak i swoim klientom niepotrzebnych nerwów. Można posiłkować się analizami zapotrzebowania konsumentów z poprzednich lat.

    Spis treści

    • WMS – Warehouse Management System
    • Jak wzrost zamówień wpływa na jakość i szybkość obsługi?
    • Jakie rozwiązania pomogą?
    • Zwroty nie takie straszne
    • Automatyczne rabaty
    • Zadbaj o pewnego dostawcę
    • Paczka przed świętami – gwarantowane dostarczenie

    WMS – Warehouse Management System

    Aby poprawnie zorganizować magazyn i wysyłkę przede wszystkim jednak najważniejsze jest, aby zadbać o prawidłowe systemy WMS (ang. Warehouse Management System), czyli o nic innego, jak o system zarządzania magazynem. Przy wykorzystaniu tego typu systemów możliwość popełnienia pomyłek jest wykluczona. Oprócz zastosowania programów magazynowych można dodać w ramach usprawnień na przykład skanery kodów kreskowych i tym samym same kody kreskowe na produktach. Jest to rozwiązanie dość oczywiste, ale po konfiguracji z systemem WMS może się okazać niezwykle przydatne.

    Jak wzrost zamówień wpływa na jakość i szybkość obsługi?

    W przypadku działania jednoosobowej, początkującej firmy sytuacja jest łatwa, ale w miarę upływu czasu i zwiększonej ilości zamówień z 10, 30, 50 dziennie do 100 i więcej na dzień może nie być tak łatwo. A jeśli weźmiemy pod uwagę fakt wzmożonych zleceń w szczycie paczkowym, to może się okazać, że będziemy odbierać więcej telefonów od niezadowolonych klientów niż z życzeniami świątecznymi.

    Jakie rozwiązania pomogą?

    Oprócz zastosowania automatyzacji stawiaj na samoobsługę. To znaczy instruuj i edukuj swoich klientów tak, aby mogli sami w szybki sposób dowiedzieć się jak najwięcej o zamawianym produkcie. Na przykład o jego aktualnej dostępności.

    wzrost zamówień w sklepie

    Źródło: www.alensa.pl

    Jednak oczywiście stosuj takie rozwiązania przy pomocy odpowiedniego oprogramowania integrującego systemy magazynowe (tzw. dropshipping), wykorzystywanego przez takie platformy jak na przykład KQS, Magento czy IAI Shop, aby przez przypadek nie utrudnić sobie dodatkowo pracy. Prostym we wdrożeniu i pomocnym dla konsumenta rozwiązaniem jest także wprowadzenie możliwości samodzielnej edycji zamówienia krótko po jego złożeniu. Klient nie musi wtedy od razu kontaktować się z nami i może szybko oraz sprawnie dokonać potrzebnych zmian.

    Zwroty nie takie straszne

    Wracając do tematu samoobsługi – udostępnij klientowi możliwość wygenerowania zwrotu ze wszystkimi niezbędnymi dokumentami i śledzeniem zwrotu kosztów (tzw. cash-back). Zwroty poświąteczne to nieunikniony element szczytu paczkowego, dlatego nie zapominaj, żeby i w tej kwestii zadbać o komfort klienta. Możesz zautomatyzować te procesy na przykład przy pomocy wtyczki GlobKurier.pl dedykowanej na platformy sklepowe. Dodatkowo, aby wzbudzić w konsumencie poczucie bezpieczeństwa publikuj poradniki z informacjami, jak kupować Twoje produkty i później z nich korzystać.

    Automatyczne rabaty

    Zautomatyzuj również system rabatów i zniżek. Okres przed i po świąteczny powinien obfitować w specjalne oferty, ale też ważne, żeby system udzielania i naliczania rabatów działał poprawnie. W tym przypadku również zadbaj o szczegółowe poinformowanie klienta, jakie dokładnie koszty będzie musiał ponieść podczas zamawiania i dostarczenia produktu.

    Zadbaj o pewnego dostawcę

    Najważniejsze jednak, aby zadbać o pewnego i kompetentnego przewoźnika. Wybieraj takich, którzy są nie tylko najtańsi, ale także sprawdzeni przez Ciebie oraz Twoich klientów. Konsumenci oczekują, że udostępnisz im jak najdłuższą listę możliwych opcji wysyłki. Oprócz kurierów (DHL, UPS, FedEx, etc.) oferuj dostarczanie paczek do parcelshopów lub innych punktów odbioru takich jak Paczkomaty (InPost). Klient, który ma większy wybór przewoźników, chętniej zdecyduje się na Twoje usługi, dlatego wybierz operatora logistycznego, który pozwoli Ci na takie zastosowania.

    Paczka przed świętami – gwarantowane dostarczenie

    Aby paczka na pewno dotarła do adresata na święta, najlepiej by została wysłana nawet na dwa tygodnie przed tym okresem. Poinformuj zatem konsumenta o maksymalnym czasie dostarczenia. W przypadku przesyłek zagranicznych czas ten może się jeszcze bardziej wydłużyć, dlatego Twój klient musi być poinformowany o każdej ewentualności. Spraw, aby szczyt paczkowy nie przerósł możliwości Twojej firmy i usprawniaj procesy logistyczne jeszcze przed okresem wzmożonej aktywności konsumentów.


    Poprzedni wpis << Click & Collect – doręczenia w każdym momencie
    Następny wpis Nowy moduł Allegro >>
    Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
    0 0 votes
    Oceń artykuł
    Subscribe
    Powiadom o
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments

    Szukaj artykułu

    Zwroty

    Najpopularniejsze tematy

    GlobKurier w top 1000 najszybciej rosnących firm w Europie wg Financial Times!

    Czym jest waga wolumetryczna

    GlobKurier.pl z nową siedzibą w centrum Katowic

    Wszystko, co musisz wiedzieć o kontenerach składanych

    Jak wysłać przesyłkę poza Unię Europejską

    Transport morski – czym jest ETA i ETD

    Czym jest kompletacja w logistyce

    Handel międzynarodowy i jego możliwości

    Opinie
    Facebook
    Linkedin
    Instagram
    YouTube

    Zapisz się na newsletter

    Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
    Newsletter
    Newsletter
    Dziękujemy!

    Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
    x
    • .
      • O Firmie
        • Kim jesteśmy?
        • Blog
        • Aktualności
        • E-commerce porady
        • Jak zapakować i wysłać
        • Współpraca biznesowa
        • GlobkurierTV
        • Kariera
        • Kontakt
      • Przesyłki zagraniczne
        • Przesyłki do Anglii
        • Przesyłki do Australi
        • Przesyłki do Chin
        • Przesyłki do Kanady
        • Przesyłki do Francji
        • Przesyłki do Niemiec
        • Przesyłki do Norwegii
        • Przesyłki do USA
        • Przesyłki do Rumunii
      • Usługi Kurierskie
        • Przesyłki kopertowe
        • Przesyłki priorytetowe
        • Przesyłki lotnicze
        • Przesyłki drogowe
        • Przesyłki paletowe
        • Przesyłki krajowe
        • Przesyłki międzynarodowe
        • Spedycja
      • Strefa informacji
        • Pomoc / FAQ
        • Reklamacje
        • Program partnerski
        • Sposoby płatności
        • Statusy przewoźników
        • Towary wykluczone
        • Wszyscy przewoźnicy
        • Cennik
        • Ranking kurierów
    GLOBKURIER
    al. Wojciecha Korfantego 138a
    40-156 Katowice
    Icon formularz kontaktowy
    Icon kontakt@globkurier.pl
    Icon +48 22 300 16 21
    © 2007-2023 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
    • Strona główna
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Mapa strony
    logo
    ue-banner
    Aktywnie wspieramy fundacje
    fundacja rozwoju polska akademia
    Otrzymane nagrody
    funfacja rozwoju polska akademia
    Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

    GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
    0
    0
    Would love your thoughts, please comment.x
    ()
    x
    | Odpowiedz