Logo
Śledź przesyłkę
  • Moje konto i płatności
  • Lista zamówień
  • Integracje i importowanie
  • Faktury
  • Moje zgłoszenia
  • Moje reklamacje
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
  • PL
Logo
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Porady > Transport przedmiotów delikatnych
✖
Menu
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
Wróć
Wróć
26sie 2022

Transport przedmiotów delikatnych

   Czas czytania 5 min.

Dla firm i osób prywatnych wysyłka towarów delikatnych może okazać się najtrudniejszą częścią kupna i sprzedaży. Wysyłanie przedmiotów wrażliwych na stłuczenia wymaga odpowiednich przygotowań. Bezpieczne wysyłanie produktów, tak aby dotarły do ​​klienta bez żadnych uszkodzeń wymaga dodatkowych nakładów finansowych. Czasami produkty są niewłaściwie obsługiwane lub nawet układane w stosy, co zwiększa ryzyko ich uszkodzenia podczas transportu. Dlatego, już na wstępie warto podkreślić — przy transporcie przedmiotów delikatnych kluczem jest pakowanie.

Spis treści

  • Czym są delikatne przedmioty?
  • Jak wybrać odpowiednie pudełko do wysyłki delikatnych przedmiotów?
  • Zważ przedmiot po spakowaniu
  • Szklana wysyłka
  • Owijaj umiejętnie
  • Dodaj odpowiednie delikatne etykiety wysyłkowe
  • Zabezpieczenie przed wilgocią
  • Rozważ ubezpieczenie kosztowności

Czym są delikatne przedmioty?

Zanim zaczniemy, ważne jest, aby zrozumieć, czym są delikatne przedmioty. Jak je odpowiednio skategoryzować? Delikatne przedmioty to materiały, które łatwo pękają pod wpływem nawet niewielkiej siły uderzenia. Należą do nich przedmioty, które są zwykle wykonane ze szkła, ceramiki, kryształu itp., ale nie tylko. Nawet przedmioty posiadające wiele zagięć można uznać za przedmioty delikatne. Delikatne nie zawsze oznacza szklane. Nie ma tu jednoznacznej definicji, jednak każdy przedmiot, który wymaga większej ostrożności i uwagi podczas transportu, może zostać uznany za delikatny. Rozważ oznakowanie jako delikatnego wszystkiego, co może się złamać lub rozbić, oraz przedmiotów takich jak elektronika, która jest wrażliwa na wstrząsy. Przedmioty mogą być traktowane jako kruche, jeśli mają znaczną wartość lub są trudne do wymiany. Instrumenty muzyczne, dzieła sztuki, elektronika, szkło i antyki to typowe przykłady przedmiotów wymagających szczególnej uwagi.

Zobacz, jak zapakować urządzenie elektroniczne

Jak wybrać odpowiednie pudełko do wysyłki delikatnych przedmiotów?

Wiedza o tym, jak wysłać coś delikatnego, ma kluczowe znaczenie, jeśli chcesz handlować przedmiotami tego rodzaju. Problem wysyłkowy dotyczy szczególnie sklepów e-commerce, które charakteryzują się znacznie wyższymi stopami zwrotu niż tradycyjny handel detaliczny. Pierwszym środkiem ostrożności przed wysyłką delikatnych przedmiotów jest ich dobre zapakowanie i odpowiednie poinstruowanie klienta.

Czego będziesz potrzebować?

  • odpowiednio duże i solidne pudełko kartonowe
  • materiał do owinięcia przedmiotu, aby zapewnić przedmiotowi pierwszą warstwę ochrony
  • Materiały wyściełające do wypełnienia wszelkich pustych przestrzeni wewnątrz pudełka
  • torebka foliowa lub worek foliowy, jeśli chcesz chronić swój przedmiot przed wilgocią
  • taśmy, wiązania lub zatrzaski do zabezpieczenia kontenera, w zależności od jego rodzaju
  • odpowiednie oznakowanie do wysyłki delikatnych przedmiotów, naklejki: Fragile/Uwaga szkło

To, czy potrzebujesz wszystkich wyżej wymienionych komponentów, zależy od charakteru przedmiotu i oczekiwanej długości trasy, jaką paczka ma przed sobą. Na przykład mały, mniej wartościowy przedmiot przemieszczający się przez stany nie będzie wymagał takiego samego poziomu ochrony, jak duży, drogi przedmiot wysyłany na znaczną odległość za granicę. W przypadku wysyłki dużych, delikatnych przedmiotów najlepszym wyborem może być skrzynia. Skrzynie są wystarczająco mocne, aby zapewnić ochronę przedmiotom, nawet podczas transportu na duże odległości.

Zważ przedmiot po spakowaniu

Aby uzyskać dokładny obraz kosztów wysyłki, ważne jest, aby zważyć paczkę po całkowitym zapakowaniu i zabezpieczeniu. Każda waga domowa, zwłaszcza cyfrowa, powinna być wystarczająco dokładna, aby dać dobry obraz wagi paczki. Pamiętaj, że będziesz potrzebował tej informacji do wyceny kosztów wysyłki.

Szklana wysyłka

Jeśli wysyłasz szklane przedmioty, zacznij od odpowiedniego ich oczyszczenia. Nie chcesz, aby podczas pakowania osadzały się na nich żadne cząsteczki kurzu. Mogą one ocierać się o szklane przedmioty i pozostawać widoczne zadrapania. Po dokładnym wyczyszczeniu, możesz zacząć pakować. Większość z tych delikatnych przedmiotów powinna być najpierw owinięta folią bąbelkową, a następnie umieszczona w pudle wypełnionym zmiętym papierem lub styropianem dla dodatkowej ochrony. Przed owinięciem rzeczy, takich jak lustra czy obrazy, folią bąbelkową, zrób na ich powierzchni znak X taśmą. Utrzyma to szkło lub lustra na miejscu na wypadek, gdyby powierzchnia się zbiła. Decydując, które pudełko jest najlepsze dla Twoich delikatnych potrzeb, najpierw zanotuj wagę swoich przedmiotów. Jeśli to, co pakujesz, jest ciężkie, wybierz pudełko o podwójnych ściankach. Pudełko z podwójnymi ściankami ma o kilka centymetrów większą grubość. Jeśli pakujesz np. kilka szklanych butelek, wybierz pudełko z podwójnymi ściankami i z dodatkową wkładką przegrodową. Pomoże to utrzymać każdą butelkę czy też szklankę na miejscu i zapewni wyściółkę między nimi. Podczas owijania kieliszków najpierw zawiń je w gazetę, wkładając również papier do wnętrza szklanki. Następnie zabezpiecz kieliszek taśmą. Pudełko można układać warstwami, po prostu upewnij się, że najcięższe szklanki znajdują się na dole, a lżejsze na górze, a pomiędzy każdą warstwą został użyty kawałek giętkiej tektury. Pamiętaj, aby oznaczyć, która strona jest górną częścią pudełka!

Kompendium wiedzy: Jak zapakować do wysyłki

Owijaj umiejętnie

Folia bąbelkowa jest zwykle doskonałą opcją do owinięcia każdego przedmiotu oddzielnie, o ile uważasz, aby nie wywierać zbyt dużego nacisku na żadną część przedmiotu. Małe części, takie jak np. spodek filiżanki, są szczególnie wrażliwe na drgania w trakcie transportu i powinny być w miarę możliwości pakowane oddzielnie. Podobnie unikaj zbyt ciasnego owinięcia, co spowoduje dodatkowy nacisk na przedmioty.

Przeczytaj więcej → Skąd wziąć opakowania kurierskie?

Dodaj odpowiednie delikatne etykiety wysyłkowe

Etykiety wysyłkowe informują kurierów i pracowników sortowni, że z przesyłką należy obchodzić się ostrożnie. Ostrzeganie ich o delikatnych przedmiotach i wskazywanie, w którą stronę powinien być obracany karton może zmaksymalizować szanse Twoich przedmiotów na dotarcie do odbiorcy bez szwanku. Chociaż najlepsze praktyki i dbałość o bezpieczeństwo paczki różni się w zależności od firmy i kuriera, dodanie naklejek lub informacji na wszystkich bokach paczki powinno pomóc.

Zabezpieczenie przed wilgocią

W zależności od podróży, którą mają przed sobą Twoje delikatne przedmioty, możesz również użyć torby foliowej chronić swoje przedmioty przed wilgocią. Narażenie na wilgoć może stanowić szczególny problem, jeśli przedmiot jest wysyłany drogą morską, zawiera odsłonięty metal lub elektronikę albo jest w inny sposób podatny na wilgoć. Cenne dzieła sztuki są często pomijanym przykładem delikatnego przedmiotu, który skorzystałby na zastosowaniu paroizolacji. W przypadku podróży zagranicznych, szczególnie w przypadku wysyłki dużych, delikatnych przedmiotów, warto rozważyć zatrudnienie firmy do prawidłowego załadunku kontenerów oceanicznych. Firma zapewni, że Twoje przedmioty są odpowiednio przywiązane, zablokowane i usztywnione podczas procesu załadunku lub rozładunku do, lub z obiektu oceanicznego.

Rozważ ubezpieczenie kosztowności

Nawet jeśli w pełni rozumiesz, jak prawidłowo wysyłać delikatne przedmioty, masz niewielką kontrolę nad tym, co może się stać z kartonem, paletą czy kontenerem podczas jego podróży. Nawet najlepiej zapakowanym pudełkom zdarzają się wypadki. Ubezpieczenie wartościowych przedmiotów o wystarczającym poziomie ochrony zapewnia dodatkowy spokój i rekompensatę, jeśli coś pójdzie nie tak.

Zamów kuriera: https://www.globkurier.pl/



Globkurier.pl

Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

Newsletter Signup

Poprzedni wpis << Przewoźnik UPS informuje o zmianach na wybranych trasach międzynarodowych
Następny wpis Wysyłka gazów i płynów kurierem >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
5 1 vote
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

DPD Pickup — jak działa?

DPD Pickup — jak działa?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube
X twitter