• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
          • Odprawa celna GlobKurier
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Porady > Dobre opakowanie = skuteczna sprzedaż
29listopad 2016

Dobre opakowanie = skuteczna sprzedaż

 

Spis treści

  • Chcesz wiedzieć, jak najłatwiej i najszybciej przekonać do siebie Klienta? Zadbaj o bezpieczne i atrakcyjne opakowanie swoich produktów.
  • Jakie są cechy dobrego opakowania?
  • Odbiorcy produktów
  • Jaki jest koszt spersonalizowanych opakowań?
  • Przykłady?

Chcesz wiedzieć, jak najłatwiej i najszybciej przekonać do siebie Klienta? Zadbaj o bezpieczne i atrakcyjne opakowanie swoich produktów.

Oprócz bezpieczeństwa przesyłki najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Niezależnie od tego jakie produkty sprzedajesz, ulepszaj swoje opakowania. Funkcjonalność jest bardzo ważna, ale także wygląd opakowania odgrywa spore znaczenie przy wyborze produktu. Nie od dziś wiadomo przecież, że design niezwykle silnie wpływa na podświadomość konsumentów. Potwierdzają to liczne badania naukowe i konsumenckie, pokazujące na przykład, jak zmienia się nasza percepcja, kiedy pijemy kawę z kubka w swoim ulubionym kolorze, a kiedy musimy ją wypić z kubka w odcieniu, którego nie lubimy. Jednak w dobrym opakowaniu oczywiście chodzi o znacznie więcej niż kolor.

Jakie są cechy dobrego opakowania?

Na co zwracać uwagę? Przede wszystkim na wspomniany kolor, ale także na grafikę/ilustrację czy liternictwo, a nawet na formę przestrzenną i samo tworzywo, z którego wykonane jest opakowanie. Możesz nie zdawać sobie sprawy, że zadbanie o każdy z tych czynników ma wpływ na Twoją dalszą współpracę z klientem. W przypadku sklepów internetowych opakowanie odgrywa jeszcze większą rolę w budowaniu relacji z konsumentem niż na przykład wystrój sklepu stacjonarnego. Sto procent konsumentów ma bowiem bezpośrednią styczność z opakowaniem przesyłki. Zatem jeśli klientowi od początku spodoba się opakowanie, to istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że potraktuje go jako część produktu, a nie od razu po rozpakowaniu wyrzuci do śmieci. Czasem nawet może się okazać, że klient zachowa opakowanie dłużej oraz zapamięta lepiej niż sam produkt.

Odbiorcy produktów

Barwa oraz forma opakowania może być różna w zależności od tego, kto jest docelowym odbiorcą produktu. Jeśli zatem kierujesz swoje towary na przykład do mężczyzn w średnim wieku, to zastosujesz raczej stonowane kolory, a jeżeli dla dzieci, to zrobisz wszystko, żeby zwracały na siebie uwagę bogactwem i intensywnością barw oraz wymyślną formą. Jeśli natomiast wysyłkę realizujesz w okresie świątecznym, to forma opakowania dodatkowo może się różnić od tych oferowanych przez cały rok. To właśnie okres przedświąteczny jest idealnym momentem na przetestowanie nowych opakowań, które mogą automatycznie dopasować się wyglądem w miejsce pod choinką i zapewnić Ci dodatkową promocję.

Jaki jest koszt spersonalizowanych opakowań?

Wbrew pozorom największy koszt jaki musisz ponieść, tworząc opakowania dostosowane do różnych grup odbiorców lub do różnych okazji, to koszt Twojego czasu. Poza tym finansowo wcale nie musi to oznaczać wielkich poświęceń. W zależności oczywiście od tego, czy zdecydujesz się na współpracę z firmą, czy sam zajmiesz się pomysłem na oryginalną oprawę albo zlecisz to zadanie w swoim dziale marketingu. Najważniejszy jednak jest klient i jego potrzeby, dlatego najpierw przede wszystkim trzeba sprawdzić, kim są Twoi klienci i czego potrzebują. Cena zależy także od proponowanej przez Ciebie oferty produktowej. Jeżeli sprzedajesz towary typu premium, to koszty opakowania powinny być także relatywnie wyższe.

Przykłady?

Wszyscy słyszeli o spersonalizowanych opakowaniach Coca Cola czy imiennych etykietach, które stosują największe przedsiębiorstwa. Te kampanie cieszą się ogromnym zainteresowaniem konsumentów i sprawiają, że produkty niejako zyskują na wartości. Jak przenieść sukcesy wielkich firm do swojego sklepu? Odpowiedź jest prosta: też nie zapominaj o opakowaniu. Oprócz prozaicznego pobudzenia wyobraźni konsumenta, trafione opakowanie usprawni dystrybucję produktu i sprawi, że stanie się bardziej rozpoznawalny.


Poprzedni wpis << Dlaczego powinieneś udostępnić doręczenia Same Day w Twoim sklepie?
Następny wpis Click & Collect – doręczenia w każdym momencie >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
0 0 głosów
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Rossmann zwroty - Jak zwrócić towar w Rossmannie?

Zwrot do nadawcy - czyli kiedy paczka wraca do nadawcy?

Spóźniona paczka – co zrobić, gdy przesyłka nie dotrze na czas?

Co można wysłać w paczce do USA?

Co to jest CMR – Międzynarodowy List Przewozowy?

Brytyjskie kody pocztowe - jak prawidłowo je zapisać?

Czy kurierzy pracują w sobotę?

Opinie

Zapisz się na newsletter

Dziękujemy!

Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
x
  • .
    • O Firmie
      • Kim jesteśmy?
      • Blog
      • Aktualności
      • E-commerce porady
      • Jak zapakować i wysłać
      • Współpraca biznesowa
      • GlobkurierTV
      • Kariera
      • Kontakt
    • Przesyłki zagraniczne
      • Przesyłki do Anglii
      • Przesyłki do Australi
      • Przesyłki do Chin
      • Przesyłki do Kanady
      • Przesyłki do Francji
      • Przesyłki do Niemiec
      • Przesyłki do Norwegii
      • Przesyłki do USA
      • Przesyłki do Rumunii
    • Usługi Kurierskie
      • Przesyłki kopertowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki drogowe
      • Przesyłki paletowe
      • Przesyłki NEXT DAY
      • Przesyłki zagraniczne
      • Przesyłki krajowe
    • Strefa informacji
      • Pomoc / FAQ
      • Reklamacje
      • Program partnerski
      • Sposoby płatności
      • Statusy przewoźników
      • Towary wykluczone
      • Wszyscy przewoźnicy
      • Cennik
      • Ranking kurierów
GLOBKURIER
ul. Bogucicka 7
40-226 Katowice
messageSkontaktuj się z nami
mailkontakt@globkurier.pl
phone+48 22 300 16 21
© 2007-2022 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
  • Strona główna
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Mapa strony
logo
ue-banner
Aktywnie wspieramy fundacje
fundacja rozwoju polska akademia
Otrzymane nagrody
funfacja rozwoju polska akademia
Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
0
0
Napisz komentarz!x
()
x
| Reply