Logo
Śledź przesyłkę
  • Moje konto i płatności
  • Lista zamówień
  • Integracje i importowanie
  • Faktury
  • Moje zgłoszenia
  • Moje reklamacje
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
      • Ubezpiecz przesyłkę
      • Cross-border
      • Odprawa celna
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
  • PL
Logo
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Porady > Dobre opakowanie = skuteczna sprzedaż
✖
Menu
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
      • Ubezpiecz przesyłkę
      • Cross-border
      • Odprawa celna
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
Wróć
Wróć
29lis 2016

Dobre opakowanie = skuteczna sprzedaż

   Czas czytania 3 min.

 

Spis treści

  • Chcesz wiedzieć, jak najłatwiej i najszybciej przekonać do siebie Klienta? Zadbaj o bezpieczne i atrakcyjne opakowanie swoich produktów.
  • Jakie są cechy dobrego opakowania?
  • Odbiorcy produktów
  • Jaki jest koszt spersonalizowanych opakowań?
  • Przykłady?

Chcesz wiedzieć, jak najłatwiej i najszybciej przekonać do siebie Klienta? Zadbaj o bezpieczne i atrakcyjne opakowanie swoich produktów.

Oprócz bezpieczeństwa przesyłki najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Niezależnie od tego jakie produkty sprzedajesz, ulepszaj swoje opakowania. Funkcjonalność jest bardzo ważna, ale także wygląd opakowania odgrywa spore znaczenie przy wyborze produktu. Nie od dziś wiadomo przecież, że design niezwykle silnie wpływa na podświadomość konsumentów. Potwierdzają to liczne badania naukowe i konsumenckie, pokazujące na przykład, jak zmienia się nasza percepcja, kiedy pijemy kawę z kubka w swoim ulubionym kolorze, a kiedy musimy ją wypić z kubka w odcieniu, którego nie lubimy. Jednak w dobrym opakowaniu oczywiście chodzi o znacznie więcej niż kolor.

Jakie są cechy dobrego opakowania?

Na co zwracać uwagę? Przede wszystkim na wspomniany kolor, ale także na grafikę/ilustrację czy liternictwo, a nawet na formę przestrzenną i samo tworzywo, z którego wykonane jest opakowanie. Możesz nie zdawać sobie sprawy, że zadbanie o każdy z tych czynników ma wpływ na Twoją dalszą współpracę z klientem. W przypadku sklepów internetowych opakowanie odgrywa jeszcze większą rolę w budowaniu relacji z konsumentem niż na przykład wystrój sklepu stacjonarnego. Sto procent konsumentów ma bowiem bezpośrednią styczność z opakowaniem przesyłki. Zatem jeśli klientowi od początku spodoba się opakowanie, to istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że potraktuje go jako część produktu, a nie od razu po rozpakowaniu wyrzuci do śmieci. Czasem nawet może się okazać, że klient zachowa opakowanie dłużej oraz zapamięta lepiej niż sam produkt.

Odbiorcy produktów

Barwa oraz forma opakowania może być różna w zależności od tego, kto jest docelowym odbiorcą produktu. Jeśli zatem kierujesz swoje towary na przykład do mężczyzn w średnim wieku, to zastosujesz raczej stonowane kolory, a jeżeli dla dzieci, to zrobisz wszystko, żeby zwracały na siebie uwagę bogactwem i intensywnością barw oraz wymyślną formą. Jeśli natomiast wysyłkę realizujesz w okresie świątecznym, to forma opakowania dodatkowo może się różnić od tych oferowanych przez cały rok. To właśnie okres przedświąteczny jest idealnym momentem na przetestowanie nowych opakowań, które mogą automatycznie dopasować się wyglądem w miejsce pod choinką i zapewnić Ci dodatkową promocję.

Jaki jest koszt spersonalizowanych opakowań?

Wbrew pozorom największy koszt jaki musisz ponieść, tworząc opakowania dostosowane do różnych grup odbiorców lub do różnych okazji, to koszt Twojego czasu. Poza tym finansowo wcale nie musi to oznaczać wielkich poświęceń. W zależności oczywiście od tego, czy zdecydujesz się na współpracę z firmą, czy sam zajmiesz się pomysłem na oryginalną oprawę albo zlecisz to zadanie w swoim dziale marketingu. Najważniejszy jednak jest klient i jego potrzeby, dlatego najpierw przede wszystkim trzeba sprawdzić, kim są Twoi klienci i czego potrzebują. Cena zależy także od proponowanej przez Ciebie oferty produktowej. Jeżeli sprzedajesz towary typu premium, to koszty opakowania powinny być także relatywnie wyższe.

Przykłady?

Wszyscy słyszeli o spersonalizowanych opakowaniach Coca Cola czy imiennych etykietach, które stosują największe przedsiębiorstwa. Te kampanie cieszą się ogromnym zainteresowaniem konsumentów i sprawiają, że produkty niejako zyskują na wartości. Jak przenieść sukcesy wielkich firm do swojego sklepu? Odpowiedź jest prosta: też nie zapominaj o opakowaniu. Oprócz prozaicznego pobudzenia wyobraźni konsumenta, trafione opakowanie usprawni dystrybucję produktu i sprawi, że stanie się bardziej rozpoznawalny.

Newsletter Signup

Poprzedni wpis << Dlaczego powinieneś udostępnić doręczenia Same Day w Twoim sklepie?
Następny wpis Click & Collect – doręczenia w każdym momencie >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

DPD Pickup — jak działa?

DPD Pickup — jak działa?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube
X twitter