Logo
Śledź przesyłkę
  • Moje konto i płatności
  • Lista zamówień
  • Integracje i importowanie
  • Faktury
  • Moje zgłoszenia
  • Moje reklamacje
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
  • PL
Logo
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Porady > Jak zwrócić towary kupione na AliExpress?
✖
Menu
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
Wróć
Wróć
24lis 2020

Jak zwrócić towary kupione na AliExpress?

   Czas czytania 3 min.

Zakupy na AliExpress cieszą się dużą popularnością głównie ze względu na niskie ceny produktów oraz bogaty ich wybór. Za pośrednictwem tej strony możemy kupować towary z całego świata. Jednak wiele osób wciąż ma obawy przed zakupami na AliExpress i woli korzystać z lokalnych marketplace. Co zrobić, jeśli przesyłka do Ciebie nie dotrze lub będzie uszkodzona? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w dalszej części artykułu! 

zwrot butów do DeeZee

Spis treści

  • Ile trwa dostawa przesyłki z AliExpress?
  • Jak działa ochrona kupujących na AliExpress?
  • Co zrobić, gdy zamówiona przesyłka nie dotrze?
  • Czy zakupy na AliExpress są bezpieczne?
  • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Ile trwa dostawa przesyłki z AliExpress?

Czas oczekiwania na przesyłkę z AliExpress uzależniona jest od miejsca, z którego będzie ona wysłana. Każdy z produktów ma wskazany kraj nadawczy i przybliżony termin doręczenia. W zależności od miejsca nadania może on wynieść od kilku do nawet 60 dni. Czas dostarczenia przesyłki zależ także od wybranego przewoźnika. Jeżeli zależy Ci na szybkim doręczeniu możesz skorzystać z usług firm kurierskich, jednak opcja ta często wiąże się ze znacznie wyższymi kosztami.

Jak działa ochrona kupujących na AliExpress?

Ochrona kupującego na AliExpress działa, ale na zupełnie innych zasadach niż te w Polsce. Przede wszystkim na zgłoszenie reklamacji jest 15 dni od daty otrzymania paczki. Aby skorzystać z przysługującego prawa należy rozpocząć spór ze sprzedawcą. W tym celu wypełnij odpowiedni formularz, w którym dokładnie opisz czego dotyczy problem. W ramach obowiązującej ochrony kupującego możesz zażądać od sprzedawcy zwrotu pieniędzy.

Zgodnie z regulaminem sprzedawca ma 7 dni na odpowiedź na Twoje zgłoszenie. Jeżeli nie zrobi tego w wyznaczonym terminie, wniosek zostaje automatycznie zaakceptowany. w przypadku, gdy sprzedawca jednak odrzuci Twoje zgłoszenie, o pomoc możesz zgłosić się do AliExpress. W tym wypadku sklep internetowy pełni rolę mediatora. Pamiętaj także, że sprzedawcy zazwyczaj zależy na polubownym załatwieniu sporu. W jego interesie jest bowiem mieć jak najmniej negatywnych komentarzy, a niezadowolony kupujący ma powód, żeby go wystawić.

W tej sytuacji niewątpliwie problematyczne będzie otrzymanie towaru słabej jakości. Teoretycznie nie jest on bowiem uszkodzony ani niezgodny z opisem. Z kolei na rozpoczęcie sporu jest tylko 15 dni, więc w przypadku szybkiego zniszczenia produktu nie ma już możliwości zgłoszenia reklamacji.

Co zrobić, gdy zamówiona przesyłka nie dotrze?

Może się również zdarzyć, że paczka nie przyjdzie do Ciebie w wyznaczonym przez sprzedawcę terminie. W takiej sytuacji masz prawo zgłosić reklamację. Powiadomienie, że paczka nie dotarła, odbywa się także przez rozpoczęcie sporu. Podobnie jak w przypadku normalnej reklamacji masz 15 dni na wypełnienie formularza. Termin ten liczony jest od daty, zgodnie z którą zakupiony towar powinien być do Ciebie doręczony. Zgodnie ze standardową procedurą AliExpress gwarantuje zwrot pieniędzy, jeżeli paczka nie dotarła do Ciebie w terminie. Od tej zasady są jednak wyjątki. AliExpress nie dokona zwrotu, jeżeli:

  • podałeś nieprawidłowy adres dostawy;
  • paczka nie dotarła z przyczyn, za które sprzedający nie ponosi odpowiedzialności np. zamknięcie linii lotniczych czy klęska żywiołowa;
  • transakcja nie została zawarta za pośrednictwem AliExpress.

Czy zakupy na AliExpress są bezpieczne?

Długi czas oczekiwania na przesyłkę to jeden z czynników, który powoduje, że klienci obawiają się zakupów na AliExpress. Dodatkowo transakcje zawierane są z przedsiębiorcami z całego świata przez co możesz mieć obawy, czy na pewno otrzymasz towar po dokonaniu zapłaty. Okazuje się jednak, że AliExpress dba o interesy kupujących. Sprzedający otrzyma pieniądze dopiero wtedy, gdy kupujący potwierdzi, że paczka do niego dotarła. Nie zmienia to jednak faktu, że w sytuacjach spornych trzeba zachować termin przewidziany na zgłoszenie sporu.

zamów tanio przesyłki, zamów kuriera


GlobKurier.pl

Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

Newsletter Signup

Poprzedni wpis << Jak kurierzy pracują w święta?
Następny wpis 6 porad jak przygotować skuteczną kampanię świąteczną >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
1 1 vote
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

DPD Pickup — jak działa?

DPD Pickup — jak działa?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube
X twitter