• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Porady > Jak zwrócić towary kupione na AliExpress?
  • Logowanie Załóż darmowe konto
  • 24lis 2020

    Jak zwrócić towary kupione na AliExpress?

    Zakupy na AliExpress cieszą się dużą popularnością głównie ze względu na niskie ceny produktów oraz bogaty ich wybór. Za pośrednictwem tej strony możemy kupować towary z całego świata. Jednak wiele osób wciąż ma obawy przed zakupami na AliExpress i woli korzystać z lokalnych marketplace. Co zrobić, jeśli przesyłka do Ciebie nie dotrze lub będzie uszkodzona? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w dalszej części artykułu! 

    zwrot butów do DeeZee

    Spis treści

    • Ile trwa dostawa przesyłki z AliExpress?
    • Jak działa ochrona kupujących na AliExpress?
    • Co zrobić, gdy zamówiona przesyłka nie dotrze?
    • Czy zakupy na AliExpress są bezpieczne?
    • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

    Ile trwa dostawa przesyłki z AliExpress?

    Czas oczekiwania na przesyłkę z AliExpress uzależniona jest od miejsca, z którego będzie ona wysłana. Każdy z produktów ma wskazany kraj nadawczy i przybliżony termin doręczenia. W zależności od miejsca nadania może on wynieść od kilku do nawet 60 dni. Czas dostarczenia przesyłki zależ także od wybranego przewoźnika. Jeżeli zależy Ci na szybkim doręczeniu możesz skorzystać z usług firm kurierskich, jednak opcja ta często wiąże się ze znacznie wyższymi kosztami.

    Jak działa ochrona kupujących na AliExpress?

    Ochrona kupującego na AliExpress działa, ale na zupełnie innych zasadach niż te w Polsce. Przede wszystkim na zgłoszenie reklamacji jest 15 dni od daty otrzymania paczki. Aby skorzystać z przysługującego prawa należy rozpocząć spór ze sprzedawcą. W tym celu wypełnij odpowiedni formularz, w którym dokładnie opisz czego dotyczy problem. W ramach obowiązującej ochrony kupującego możesz zażądać od sprzedawcy zwrotu pieniędzy.

    Zgodnie z regulaminem sprzedawca ma 7 dni na odpowiedź na Twoje zgłoszenie. Jeżeli nie zrobi tego w wyznaczonym terminie, wniosek zostaje automatycznie zaakceptowany. w przypadku, gdy sprzedawca jednak odrzuci Twoje zgłoszenie, o pomoc możesz zgłosić się do AliExpress. W tym wypadku sklep internetowy pełni rolę mediatora. Pamiętaj także, że sprzedawcy zazwyczaj zależy na polubownym załatwieniu sporu. W jego interesie jest bowiem mieć jak najmniej negatywnych komentarzy, a niezadowolony kupujący ma powód, żeby go wystawić.

    W tej sytuacji niewątpliwie problematyczne będzie otrzymanie towaru słabej jakości. Teoretycznie nie jest on bowiem uszkodzony ani niezgodny z opisem. Z kolei na rozpoczęcie sporu jest tylko 15 dni, więc w przypadku szybkiego zniszczenia produktu nie ma już możliwości zgłoszenia reklamacji.

    Co zrobić, gdy zamówiona przesyłka nie dotrze?

    Może się również zdarzyć, że paczka nie przyjdzie do Ciebie w wyznaczonym przez sprzedawcę terminie. W takiej sytuacji masz prawo zgłosić reklamację. Powiadomienie, że paczka nie dotarła, odbywa się także przez rozpoczęcie sporu. Podobnie jak w przypadku normalnej reklamacji masz 15 dni na wypełnienie formularza. Termin ten liczony jest od daty, zgodnie z którą zakupiony towar powinien być do Ciebie doręczony. Zgodnie ze standardową procedurą AliExpress gwarantuje zwrot pieniędzy, jeżeli paczka nie dotarła do Ciebie w terminie. Od tej zasady są jednak wyjątki. AliExpress nie dokona zwrotu, jeżeli:

    • podałeś nieprawidłowy adres dostawy;
    • paczka nie dotarła z przyczyn, za które sprzedający nie ponosi odpowiedzialności np. zamknięcie linii lotniczych czy klęska żywiołowa;
    • transakcja nie została zawarta za pośrednictwem AliExpress.

    Czy zakupy na AliExpress są bezpieczne?

    Długi czas oczekiwania na przesyłkę to jeden z czynników, który powoduje, że klienci obawiają się zakupów na AliExpress. Dodatkowo transakcje zawierane są z przedsiębiorcami z całego świata przez co możesz mieć obawy, czy na pewno otrzymasz towar po dokonaniu zapłaty. Okazuje się jednak, że AliExpress dba o interesy kupujących. Sprzedający otrzyma pieniądze dopiero wtedy, gdy kupujący potwierdzi, że paczka do niego dotarła. Nie zmienia to jednak faktu, że w sytuacjach spornych trzeba zachować termin przewidziany na zgłoszenie sporu.

    zamów tanio przesyłki, zamów kuriera


    GlobKurier.pl

    Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


    Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

    Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl


    Poprzedni wpis << Jak kurierzy pracują w święta?
    Następny wpis 6 porad jak przygotować skuteczną kampanię świąteczną >>
    Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
    Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
    1 1 vote
    Oceń artykuł
    Subscribe
    Powiadom o
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments

    Szukaj artykułu

    Zwroty

    Najpopularniejsze tematy

    Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

    GlobKurier w top 1000 najszybciej rosnących firm w Europie wg Financial Times!

    Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

    Czym jest kod celny?

    Czym jest kod CN?

    Czy kurierzy pracują w sobotę?

    DPD Pickup — jak działa?

    Spóźniona paczka – co zrobić, gdy przesyłka nie dotrze na czas?

    Opinie
    Facebook
    Linkedin
    Instagram
    YouTube

    Zapisz się na newsletter

    Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
    Newsletter
    Newsletter
    Dziękujemy!

    Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
    x
    • .
      • O Firmie
        • Kim jesteśmy?
        • Blog
        • Aktualności
        • E-commerce porady
        • Jak zapakować i wysłać
        • Współpraca biznesowa
        • GlobkurierTV
        • Kariera
        • Kontakt
      • Przesyłki zagraniczne
        • Przesyłki do Anglii
        • Przesyłki do Australi
        • Przesyłki do Chin
        • Przesyłki do Kanady
        • Przesyłki do Francji
        • Przesyłki do Niemiec
        • Przesyłki do Norwegii
        • Przesyłki do USA
        • Przesyłki do Rumunii
      • Usługi Kurierskie
        • Przesyłki kopertowe
        • Przesyłki priorytetowe
        • Przesyłki lotnicze
        • Przesyłki drogowe
        • Przesyłki paletowe
        • Przesyłki krajowe
        • Przesyłki międzynarodowe
        • Spedycja
      • Strefa informacji
        • Pomoc / FAQ
        • Reklamacje
        • Program partnerski
        • Sposoby płatności
        • Statusy przewoźników
        • Towary wykluczone
        • Wszyscy przewoźnicy
        • Cennik
        • Ranking kurierów
    GLOBKURIER
    al. Wojciecha Korfantego 138a
    40-156 Katowice
    Icon formularz kontaktowy
    Icon kontakt@globkurier.pl
    Icon +48 22 300 16 21
    © 2007-2023 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
    • Strona główna
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Mapa strony
    logo
    ue-banner
    Aktywnie wspieramy fundacje
    fundacja rozwoju polska akademia
    Otrzymane nagrody
    funfacja rozwoju polska akademia
    Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

    GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
    7
    0
    Would love your thoughts, please comment.x
    ()
    x
    | Odpowiedz