• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > E-commerce > 6 porad jak przygotować skuteczną kampanię świąteczną
  • Logowanie Załóż darmowe konto
  • 23lis 2020

    6 porad jak przygotować skuteczną kampanię świąteczną

    Święta Bożego Narodzenia to dla wielu najbardziej oczekiwany okres w roku. Jedni wyczekują spotkań z rodziną, prezentów oraz świątecznych potraw, inni czekają na zwiększone obroty w swoim sklepie. W tym roku pandemia nieco namieszała na rynku i spowodowała, że wiele biznesów musiało przenieść swoją działalność do sieci. Zmieniły się również nieco przyzwyczajenia i preferencje klientów. Jak w tych wyjątkowych czasach wyróżnić swój sklep na tle konkurencji i przyciągnąć uwagę konsumenta? Nie jest to proste zadanie, dlatego mamy kilka porad, które pomogą Ci opracować kampanię świąteczną!

    Wysyłka świątecznych paczek z GlobKurier.pl

    Listopad to w rzeczywistości ostatni moment na wprowadzanie i planowanie działań związanych z kampanią świąteczną. W listopadzie pojawiają się już pierwsze ważne dla e-commerce święta, takie jak Chiński Dzień Singla, Black Friday i Cyber Monday. Jeśli przygotowałeś swój biznes na te okazje, możesz oczekiwać pierwszych efektów i dopracowywać działania związane z Mikołajkami i Bożym Narodzeniem.

    Spis treści

    • 1. Zaplanuj działania i zdefiniuj cele
    • 2. Dobierz grupę docelową i medium
    • 3. Przygotuj ujednolicony przekaz wizualny
    • 4. Analizuj i optymalizuj
    • 5. Zadbaj o kwestie techniczne
    • 6. Wzbudź emocje i zadbaj o samopoczucie klienta

    1. Zaplanuj działania i zdefiniuj cele

    Pierwszym i najważniejszym krokiem przy tworzeniu kampanii reklamowej jest odpowiednie jej zaplanowanie i wyznaczenie celów. Kiedy nie masz jasno sprecyzowanych celów, Twój sklep może nie zanotować spektakularnych wzrostów sprzedaży podczas Świąt, a marketingowe wysiłki pójdą na marne. Pomocna w doprecyzowaniu celu może być metoda S.M.A.R.T. Tworząc cel swojej kampanii zgodnie z metodą S.M.A.R.T. musi on spełniać kilka warunków:

    • być dokładny, sprecyzowany  (specific)
    • mierzalny (measurable)
    • osiągalny (achievable)
    • ważny, istotny (relevant)
    • określony w czasie (time-based).

    Dokładne sprecyzowanie celu i rozpisanie go zgodnie z powyższą metodą, może być znacznym ułatwieniem w planowaniu dalszych działań. Jeśli dokładanie wiesz, co chcesz osiągnąć oraz w jakim czasie, a Twój cel jest możliwy do zrealizowania to wystarczy, że przygotujesz dokładaną listę działań, które umożliwią Ci realizacje tego celu. Wiesz, co robić? Czas wdrożyć plan w życie!

    2. Dobierz grupę docelową i medium

    Kolejny ważnym krokiem, który pozwoli przygotować Ci kampanię reklamową, jest doprecyzowanie grupy docelowej. Kto jest głównym odbiorcą Twoich produktów? Do kogo właściwie chcesz dotrzeć? Nieodpowiedni dobór grupy docelowej jest jednym z największych błędów, jakie można w takiej sytuacji popełnić. Świąteczna kampania reklamowa musi odpowiadać potrzebom konkretnych grup społecznych. Pamiętaj, również, że w świętach chodzi głównie o prezenty, warto również rozważyć rozszerzenie grupy docelowej o osoby, które zakupią Twoje produkty dla swoich bliskich.

    Jeśli już wiesz, kim są Twoim klienci i czego potrzebują, czy wiesz gdzie ich znaleźć? Sprawdź, z jakich źródeł trafiają najczęściej do Ciebie użytkownicy. Są to media społecznościowe, a może Google Ads? Skup swoją uwagę na najważniejszych kanałach i tak ukierunkuj swoją kampanię reklamową. Dobrym rozwiązaniem jest uruchomienie kampanii nieco wcześniej, pozwoli to na zebranie pierwszych statystyk. Po przeanalizowaniu ich możesz wprowadzić poprawki, a to wszystko za nim szczytowy okres zakupowy rozkręci się na dobre. W ten sposób w kluczowym dla sprzedaży momencie będziesz pewien, że Twoje kampania jest efektywna.

    3. Przygotuj ujednolicony przekaz wizualny

    Już wiesz, do kogo chcesz trafić i jakich kanałów do tego użyjesz? Kolejnym krokiem jest zbudowanie spójnego przekazu reklamowego. Stwórz ogólną koncepcję reklamy na wszystkie formaty, które zamierzasz wykorzystać. Ważne jest, aby Twoje reklamy pokazujące się w różnych kanałach miały ujednolicony przekaz oraz wygląd. Pamiętaj, że każde medium rządzi się swoimi prawami. Reklamy dodawane na Facebook różnią się od tych na Instagramie. Inne zasady obowiązują reklamy elastyczne w Google, czy Google Ads. Banery umieszczane w mailingach do klientów również należy odpowiednio sformatować. Poza tym zadbaj o dopasowanie grafik na Twojej stronie, blogu i profilach reklamowych do przekazów reklamowych, które emitujesz. Niech każda osoba odwiedzająca Twoją domenę wie o prowadzonych przez Ciebie działaniach i na każdym kroku otrzymuje ten sam przekaz.

    Przygotowanie kampanii świątecznej

    4. Analizuj i optymalizuj

    Mało kto, tworząc przekaz reklamowy, jest w stanie za pierwszy razem przygotować go idealnie. Dlatego tak ważne jest robienie testów, analizowanie wyników i dopracowywanie szczegółów. Po uruchomianiu pierwszych kampanii na bieżąco monituj efekty. Sprawdzaj zasięgi postów w social mediach, konwersje, kliknięcia czy otwarcia maili i przejścia na stronę. Analizie możesz poddać także zeszłoroczne kampanie, ponieważ zachowania klientów w dużej mierze są powtarzalne. Dzięki temu dowiesz się, jakie treści są interesujące dla Twoje grupy docelowej. Wykonuj testy A/B różnych wersji reklam. Nie bój się testować nowych rozwiązań i wprowadzać zmian. Wszystkie te działaniu pozwolą Ci wyłonić najskuteczniejszą formę przekazu i przyciągnąć grono odbiorców.

    5. Zadbaj o kwestie techniczne

    Przygotowując swój biznes na świąteczne szaleństwo, nie możesz pominąć zaplecza technicznego. Zanim z przytupem odpalisz kampanie, sprawdź, czy Twoja domena jest odpowiednio przygotowana na wzmożony ruch. Sprawdź, czy wszystkie podstrony i strony produktowe działają poprawnie – przy okazji zbadaj czas ładowania każdej z nich. Dobrym rozwiązaniem jest samodzielne dokonanie zakupu we własnym sklepie. Pozwoli Ci to prześledzić krok po krok proces zamówienie i zweryfikowanie, czy nie pojawiają się żadne trudności. Zadbaj również o wersję strony na urządzenia mobilne, ponieważ konsumenci coraz częściej dokonują zakupów za ich pośrednictwem. Nie ważne, jak dobrze opracujesz swoją kampanię reklamową, w momencie, gdy Twoja domena nie sprosta wzmożonemu ruchowi, możesz stracić sporo klientów i wszystkie działania marketingowe skończą się fiaskiem.

    6. Wzbudź emocje i zadbaj o samopoczucie klienta

    W tym całym planowaniu działań nie zapomnij, że święta to tak naprawdę emocjonalny czas w roku. Emocje w procesie podejmowania decyzji odgrywają kluczową rolę, dlatego warto na nie odpowiednio oddziaływać. Zastanów się, czy posiadasz w asortymencie produkty, które Twoi klienci będą chcieli przeznaczyć na prezenty dla swoich bliskich. Przeanalizuj opisy takich produktów. Warto, aby zamiast tylko najważniejszych informacji o produkcie zawierały również jakąś historię, oczywiście spójną z całą koncepcją prowadzonych przez Ciebie działań marketingowych. Poprzez tworzenie historii w opisie produktu postaraj się zbudować w odbiorcy chęć posiadania rozwiązanie, które oferujesz. Twój produkt ma rozwiązać problemy konsumenta, być odpowiedzią na jego potrzeby. Pokaż także klientowi, że zadbasz o niego po dokonaniu zakupu. Kody rabatowe i promocje dla stałych klientów, jasna polityka zwrotów i reklamacji, to kolejne elementy, o które warto zadbać, jeśli chcesz przekonać do siebie konsumenta.

    Czeka Cię wiele pracy i przygotowań do świąt. Prowadzenie sklepu internetowego oraz dopracowanie wszystkich szczegółów kampanii świątecznej to spore wyzwanie. Jednak są aspekty, którymi nie musisz się martwić. Kwestie logistyczne w swoim sklepie możesz powierzyć nam! Zajmiemy się wysyłką Twoich produktów. Wystarczy, że założysz bezpłatne konto biznesowe w naszym serwisie i zintegrujesz swój sklep z GlobKurier.pl. Resztę pozostaw w naszych rękach!
    Załóż konto i zamów kuriera


    GlobKurier.pl

    Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


    Poprzedni wpis << Jak zwrócić towary kupione na AliExpress?
    Następny wpis Jedyna tak gorąca oferta! Rabaty i promocje od GlobKurier.pl dla czytelników Wyborcza.pl >>
    Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
    0 0 votes
    Oceń artykuł
    Subscribe
    Powiadom o
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments

    Szukaj artykułu

    Zwroty

    Najpopularniejsze tematy

    GlobKurier w top 1000 najszybciej rosnących firm w Europie wg Financial Times!

    Wszystko, co musisz wiedzieć o kontenerach składanych

    Czym jest waga wolumetryczna

    GlobKurier.pl z nową siedzibą w centrum Katowic

    Jak wysłać przesyłkę poza Unię Europejską

    Transport morski – czym jest ETA i ETD

    Czym jest kompletacja w logistyce

    Handel międzynarodowy i jego możliwości

    Opinie
    Facebook
    Linkedin
    Instagram
    YouTube

    Zapisz się na newsletter

    Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
    Newsletter
    Newsletter
    Dziękujemy!

    Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
    x
    • .
      • O Firmie
        • Kim jesteśmy?
        • Blog
        • Aktualności
        • E-commerce porady
        • Jak zapakować i wysłać
        • Współpraca biznesowa
        • GlobkurierTV
        • Kariera
        • Kontakt
      • Przesyłki zagraniczne
        • Przesyłki do Anglii
        • Przesyłki do Australi
        • Przesyłki do Chin
        • Przesyłki do Kanady
        • Przesyłki do Francji
        • Przesyłki do Niemiec
        • Przesyłki do Norwegii
        • Przesyłki do USA
        • Przesyłki do Rumunii
      • Usługi Kurierskie
        • Przesyłki kopertowe
        • Przesyłki priorytetowe
        • Przesyłki lotnicze
        • Przesyłki drogowe
        • Przesyłki paletowe
        • Przesyłki krajowe
        • Przesyłki międzynarodowe
        • Spedycja
      • Strefa informacji
        • Pomoc / FAQ
        • Reklamacje
        • Program partnerski
        • Sposoby płatności
        • Statusy przewoźników
        • Towary wykluczone
        • Wszyscy przewoźnicy
        • Cennik
        • Ranking kurierów
    GLOBKURIER
    al. Wojciecha Korfantego 138a
    40-156 Katowice
    Icon formularz kontaktowy
    Icon kontakt@globkurier.pl
    Icon +48 22 300 16 21
    © 2007-2023 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
    • Strona główna
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Mapa strony
    logo
    ue-banner
    Aktywnie wspieramy fundacje
    fundacja rozwoju polska akademia
    Otrzymane nagrody
    funfacja rozwoju polska akademia
    Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

    GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
    0
    0
    Would love your thoughts, please comment.x
    ()
    x
    | Odpowiedz