Logo
Śledź przesyłkę
  • Moje konto i płatności
  • Lista zamówień
  • Integracje i importowanie
  • Faktury
  • Moje zgłoszenia
  • Moje reklamacje
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
      • Ubezpiecz przesyłkę
      • Cross-border
      • Odprawa celna
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
  • PL
Logo
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Newsy Globkurier > Rekordowe święta dla polskiego e-commerce i test dojrzałości sektora – 20% więcej przesyłek
✖
Menu
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
      • Ubezpiecz przesyłkę
      • Cross-border
      • Odprawa celna
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
Wróć
Wróć
05lis 2025

Rekordowe święta dla polskiego e-commerce i test dojrzałości sektora – 20% więcej przesyłek

   Czas czytania 3 min.

Dane Globkurier, partnera MŚP w inteligentnej logistyce i ekspansji e-commerce, współpracującego z ponad 50 firmami kurierskimi i obsługującego wysyłki do 192 krajów pokazują, że liczba przesyłek w czwartym kwartale rośnie średnio nawet o jedną czwartą w porównaniu do kwartału wakacyjnego. A w ocenie ekspertów Globkurier tegoroczny sezon świąteczny może być rekordowy pod względem liczby przesyłek.

Mateusz Pycia

– Nie jest zaskoczeniem, że Polacy coraz częściej wybierają zakupy w sieci. Jak jednak szacujemy tegoroczny wolumen przesyłek będzie rekordowy, a wzrost ich liczby może sięgnąć nawet 20 proc., w porównaniu do ubiegłego roku. To oczywiście przyniesie konsekwencje w postaci zwiększonej liczby przesyłek zwrotnych. Dlatego z perspektywy sektora coraz większe znaczenie mają narzędzia technologiczne, które pozwalają przewidywać wzrosty, analizować dane i elastycznie zarządzać wysyłkami w czasie rzeczywistym, a także wsparcie w tym zakresie – mówi Mateusz Pycia, prezes i założyciel Globkurier.

Jak podkreśla Mateusz Pycia, czwarty kwartał jest swoistym testem dla branży, gdyż klarownie pokazuje, którzy przedsiębiorcy potrafią planować procesy logistyczne z wyprzedzeniem, a którzy na bieżąco reagują na przeciążenia.

– Dla firm, które z wyprzedzeniem myślą o wyzwaniu, jakim będzie obsługa wzmożonego ruchu w czwartym kwartale, utrzymanie terminowości dostaw również w grudniu pozostaje mniejszym wyzwaniem. Największą przewagę zyskują te z nich, które testują różne scenariusze, analizują dane o wydolności przewoźników i potrafią elastycznie przenosić wolumeny między nimi. W tym szczególnym okresie kluczem do sukcesu nie jest prędkość, tylko odporność łańcucha dostaw – mówi prezes Globkurier.

Jak podkreśla Luiza Kudzia-Żelazko, CS & Sales Manager w firmie Globkurier, świadomość przedsiębiorców co do znaczenia tej kwestii rośnie z roku na rok.

– Na podstawie naszych danych możemy stwierdzić, że coraz więcej e-commerce’ów korzysta z kilku operatorów jednocześnie. Wzrost liczby nadawców wykorzystujących więcej niż jednego przewoźnika sięgnął w ubiegłym roku 20 procent. To dowód, że rynek dojrzewa i uczy się zarządzania ryzykiem – zauważa Luiza Kudzia-Żelazko.

Zróżnicowanie form doręczeń staje się dziś standardem. W szczycie sezonu to właśnie kanały alternatywne, takie jak automaty paczkowe i punkty odbioru, przejmują nawet więcej niż połowę całego wolumenu przesyłek, stabilizując łańcuch dostaw i odciążając klasyczne usługi kurierskie.

– Z perspektywy danych widzimy, że sklepy oferujące pełne spektrum dostaw, lepiej utrzymują płynność nawet przy gwałtownym wzroście zamówień. Klienci też coraz częściej wybierają odbiór w automatach, bo cenią przewidywalność i samodzielność – dodaje Luiza Kudzia-Żelazko z Globkurier.

Wyślij swoją przesyłkę!

Po świętach logistyka przechodzi w tryb zwrotów, który jest równie wymagający jak szczyt zakupów.

– Zwroty stanowią dziś od 30 do nawet 40 procent całego wolumenu przesyłek po Nowym Roku. To ogromne wyzwanie dla magazynów, a z drugiej strony okazja do budowania lojalności. Firmy, które oferują prosty i przejrzysty proces zwrotu, mają dużo wyższy wskaźnik ponownych zakupów – wyjaśnia Mateusz Pycia.

Globkurier obserwuje również wzrost znaczenia sprzedaży transgranicznej. W czwartym kwartale 2024 r. liczba przesyłek międzynarodowych nadanych przez polskie e-commerce’y wzrosła o około 15 procent rok do roku.

– Polskie e-commerce, choć z pewną powściągliwością, jednak coraz częściej wychodzą poza granice kraju. Widzimy rosnącą liczbę wysyłek na rynki europejskie, a także pierwsze próby ekspansji na rynek amerykański. Dobrze zaplanowana logistyka staje się trampoliną do skalowania sprzedaży, zwłaszcza w szczytowych momentach handlu, gdy liczba zamówień rośnie lawinowo – podsumowuje prezes zarządu Globkurier.

Newsletter Signup

Poprzedni wpis << ULD (Unit Load Device) – jednostka ładunkowa w transporcie lotniczym
Następny wpis Diagram Ishikawy w logistyce >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

DPD Pickup — jak działa?

DPD Pickup — jak działa?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube
X twitter